Auteur Topic: Aflevering 17 (17 december)  (gelezen 806 keer)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Aflevering 17 (17 december)
« Gepost op: 17-12-2023, 10:51:31 »
Bespreek hier alles over aflevering 17!
I will follow my inner gold

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 17 (17 december)
« Reactie #1 Gepost op: 17-12-2023, 20:52:19 »
Het lijkt zich tot nu toe helaas te ontwikkelen tot een totaal niet spannende finale. Lijkt Willem het nu al op te geven?

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 17 (17 december)
« Reactie #2 Gepost op: 17-12-2023, 21:26:53 »
Oeps toch iets te vroeg gesproken  ::rofl:: ::rofl::

Gefeliciteerd Willem!

Dat laatste onderdeel kan toch nog alles veranderen. Had ik ook kunnen weten, want dat is al vaker zo geweest.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 17 (17 december)
« Reactie #3 Gepost op: 17-12-2023, 22:04:33 »
Mooie proef voor de deelnemers, wel enorm saai om naar te kijken weer. Ik had het alledrie gegund, maar dat Willem heeft gewonnen vind ik toch wel cool. Hij is zo geen typische Robinson met zijn brains.

Offline slin

  • Forumlid
Re: Aflevering 17 (17 december)
« Reactie #4 Gepost op: 18-12-2023, 00:34:30 »
Wat een saaie finale inderdaad. Willem uiteindelijk wel een mooie winnaar ::ok::

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Aflevering 17 (17 december)
« Reactie #5 Gepost op: 18-12-2023, 13:04:47 »
Ik vind de finale altijd het meest saaie gedeelte van Expeditie Robinson. Het is heel veel praten en weinig zien van de proef zelf.

Offline Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: Aflevering 17 (17 december)
« Reactie #6 Gepost op: 18-12-2023, 19:48:54 »
Ik had het er tijdens de proef met sommige mensen over, die zeiden halverwege al dat het een gelopen race was en toen riep ik al dat het bij het schieten nog wel een spannend zou kunnen worden, maar toen werd ik half voor gek verklaard. Mooi om te zien dat het toch nog spannend geworden is! Wekenlang ben ik voor Willem en Mark geweest met Guido net erbuiten dus ik ben zeer tevreden met deze winnaar!  ::bravo::
Er is geen Mol meer...

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 17 (17 december)
« Reactie #7 Gepost op: 18-12-2023, 20:01:05 »
Ik vind de finale altijd het meest saaie gedeelte van Expeditie Robinson. Het is heel veel praten en weinig zien van de proef zelf.


Er werd minder gepraat dan eerder volgens mij. Terwijl ik bang was voor meer geklets, want geen Eilandpraat dit jaar.
Het was een mooie stellage, ik vond het wel een mooie proef. Maar of het nou een echte finaleproef was, mwah.
Keep calm and eat chocolates!

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Aflevering 17 (17 december)
« Reactie #8 Gepost op: 18-12-2023, 21:01:50 »
"Raak maar niet om"

Beetje hetzelfde als vorig jaar en daarom verdient dit programma nooit echt een hoofdprijs voor mij. Er gebeuren toch te vaak dingetjes die niet helemaal op de juiste manier horen te gebeuren
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Aflevering 17 (17 december)
« Reactie #9 Gepost op: 18-12-2023, 21:49:20 »
"Raak maar niet om"

Beetje hetzelfde als vorig jaar en daarom verdient dit programma nooit echt een hoofdprijs voor mij. Er gebeuren toch te vaak dingetjes die niet helemaal op de juiste manier horen te gebeuren

Je moet met genoeg kracht schieten, dat is inherent aan de proef en ligt niet aan het systeem. Ik vind dat wel logisch, je moet met een krachtig schot de overwinning pakken  :P

Ja saaie finale, maar daar wordt al jaren over geklaagd (echt al sinds 2012) maar het is altijd hetzelfde. Leuke winnaar

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 17 (17 december)
« Reactie #10 Gepost op: 19-12-2023, 12:25:58 »
Willem terechte winnaar overall  ::bravo::  ::bravo:: Al had ik het Guido of Ilse ook prima gegund.

Dan over de aflevering: deze aflevering was echt matig. De andere deelnemers kwamen nauwelijks aan het woord, beetje publieksvulling. Sowieso beetje trage montage.

De finaleproef vond ik totaal niet finalewaardig en eindigen met een geluksfactor heeft niks met Robinson te maken. Targets raken om te winnen. En zeker dat target dat Guido raakte en niet om ging, heeft hem echt genekt. Daarom vind ik gelukselement van raak schieten op een target echt niet finalewaardig. Dat moet er echt uit volgend jaar.

Overall gezien wel echt een prima en vermakelijk seizoen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Aflevering 17 (17 december)
« Reactie #11 Gepost op: 19-12-2023, 13:11:32 »
Ik had eigenlijk meer problemen met het begin van die finaleopdracht. Als het je niet lukt om een goed gootje te bouwen (Ilse en in mindere mate ook Willem) dan lig je al zo ver achter dat het spel al gespeeld lijkt.
De laatste schietopdracht bracht uiteindelijk de spanning er nog in, hoewel die wel een beetje gespoilerd werd (is Guido nog in te halen).
Edit
De oplettende kijker kon ook al zien dat Art en Nicolette naar rechts keken, de kant van Willem toen de winnaar werd uitgeroepen.
« Laatst bewerkt op: 19-12-2023, 14:01:38 door MartinJ »