Auteur Topic: Aflevering 15 (7 december)  (gelezen 375 keer)

Offline Miek1999

• Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
Aflevering 15 (7 december)
« Gepost op: 7-12-2025, 17:06:43 »
Bespreek hier aflevering 15!
I will follow my inner gold

Offline Kukai

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 15 (7 december)
« Reactie #1 Gepost op: 7-12-2025, 20:33:58 »
Lekker eerlijke proef weer
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 7-12-2025, 21:49:06 »
Wat een baas Churandy. Door de voordeur naar huis. ::jaja::

In theorie kunnen ze volgende week allemaal immuniteit halen. Camiel zit veilig. Lies, Nordin en Amije hebben een munt. Wat als Matyas of Tobias de proef wint. Amije heeft nog een munt, die kan ze weggeven aan degene die de proef niet wint. Wat doet de productie dan? Met 6 naar de halve finale?

Maar goed gaat toch niet gebeuren, Tobias wil nog steeds weg, dus tenzij die volgende week wint weten we eigenlijk al wat daar gaat gebeuren.

Offline yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 7-12-2025, 21:53:43 »
Ja jammer altijd zo'n proef waar ze met zijn allen op 1 (of nu op2) man kunnen gaan

Verder wel heel mooi hoe Churandy de munt weer terug gaf. Ook mooi hoe Nordin hem dan niet inzet.

Vraag me wel het volgende af:
Camiel  zit al in de halve finale.
Er komt nog 1 eilandraad, er zijn nog 4 munten en 5 mensen. Als tobi wint, en amije geeft 1 van haar 2 munten aan Matthias dan heeft iedereen immuniteit.

Offline yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 7-12-2025, 21:55:09 »
Tegelijkertijd hetzelfde getypt.

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 7-12-2025, 22:18:15 »
Ik snap de productie totaal niet. Door de opzet van de proef hebben ze als productie gekozen dat Churandy of Nordin eruit zouden gaan. Dat is regelrechte beïnvloeding van het spel, erg jammer.

Dapper dat Churandy zich opofferde voor Nordin. Hij is echt een man van principes. Maar wat moet het spel zwaar zijn geweest voor hem! Door het groepsproces kon hij gewoon niet winnen, iets dat hij ook heeft aangegeven in interviews. Zo wil je toch niet winnen van iemand? Dit grenst aan buitensluiten en pestgedrag, zeer zwaar voor degene die het moet ondergaan.

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 7-12-2025, 22:38:32 »
Ik snap de productie totaal niet. Door de opzet van de proef hebben ze als productie gekozen dat Churandy of Nordin eruit zouden gaan. Dat is regelrechte beïnvloeding van het spel, erg jammer.

Ik neem aan dat de spellen en de volgorde vooraf al zijn bepaald. Wordt er niet tegelijk gefilmd met andere landen?

Productie kon moeilijk voorspellen dat Kamp Zuid zo sterk zou beginnen en en een enorme verbond zou ontstaan.

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 8-12-2025, 00:22:19 »
Ik neem aan dat de spellen en de volgorde vooraf al zijn bepaald. Wordt er niet tegelijk gefilmd met andere landen?

Productie kon moeilijk voorspellen dat Kamp Zuid zo sterk zou beginnen en en een enorme verbond zou ontstaan.

Dat is idd op voorhand bepaald

In de Amerikaanse versie is er ooit (seizoen 4) ook zo'n proef geweest waarin de meerderheid de minderheid direct kon wegspelen zonder enige moeite. Alleen maakte de meerderheid in die meerderheid de fout om direct de 2 buiten hun bondje weg te spelen. Gevolg de 5 op de bodem spanden samen en werkten de 4 in de meerderheid eruit. Kortom, het kan de verhoudingen op scherp zetten.

Alleen moet dit dan niet bij de laatste 7 maar eerder direct na de samensmelting

(en in de Amerikaanse versie hebben ze dit erna nooit meer gebruikt als immuniteitsproef maar eerder als beloningsproef)
klaar voor de strijd

Offline marvin

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 8-12-2025, 09:40:30 »

Het begon al met dat achterlijke duel van vorige week. Wat is er Robinson aan een gekleurd steentje zo snel mogelijk pakken. Ik ben er 100% van overtuigd dat dit spel last minute bedacht is om Churandy van winnaarseiland af te krijgen.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 8-12-2025, 10:02:08 »
Het begon al met dat achterlijke duel van vorige week. Wat is er Robinson aan een gekleurd steentje zo snel mogelijk pakken. Ik ben er 100% van overtuigd dat dit spel last minute bedacht is om Churandy van winnaarseiland af te krijgen.

waarom zouden ze dat doen? Het underdogverhaal van hem en Nordin is toch zoveel leuker dan de meerderheid speelt de minderheid weg.
klaar voor de strijd

Offline yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 8-12-2025, 12:23:11 »
Het zegt ook wel heel veel over iemand als je de emotie bij Churandy en Nordin ziet en denkt dat het een toneelspelletje is.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 8-12-2025, 13:51:36 »
Ja jammer altijd zo'n proef waar ze met zijn allen op 1 (of nu op2) man kunnen gaan

Verder wel heel mooi hoe Churandy de munt weer terug gaf. Ook mooi hoe Nordin hem dan niet inzet.

Vraag me wel het volgende af:
Camiel  zit al in de halve finale.
Er komt nog 1 eilandraad, er zijn nog 4 munten en 5 mensen. Als tobi wint, en amije geeft 1 van haar 2 munten aan Matthias dan heeft iedereen immuniteit.
Dat geeft heel goed weer dat ze met die immuniteitsmunten veel te ver zijn doorgeschoten. Daar moet hoog nodig wat aan gedaan worden. Allereerst aan het aantal. Dat die munt overdraagbaar is slaat wat mij betreft ook nergens op. En verder zou er hoog nodig een THT datum op moeten staan, bijvoorbeeld max de eerstvolgende 2 of 3 eilandenraden.

Offline marvin

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 8-12-2025, 15:22:53 »
waarom zouden ze dat doen? Het underdogverhaal van hem en Nordin is toch zoveel leuker dan de meerderheid speelt de minderheid weg.

Dat idee krijg ik niet, als je in eerdere duels ziet hoe tegenstanders (door haar vele winsten meestal Lies) naar de overwinning werden geschreeuwd door de presentatie en Churandy nog geen eens een "Kom op je kan het", "zet hem op" of "goed bezig" kreeg, lijkt het mij er sterk op dat ze het niet zo tof vonden dan Churandy alle proeven daar zou winnen. en voila, daar hebben we een kinderspelletje met gekleurde steentjes.

en dan krijg je als klap op de vuurpijl ook nog zo'n achterlijke immuniteitsproef, waar Nordin slim denkt te zijn, maar natuurlijk weer wordt teruggefloten. Nou ik had een half uur in dat water blijven liggen met dat blokje van Churandy.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 8-12-2025, 20:27:27 »

Dapper dat Churandy zich opofferde voor Nordin. Hij is echt een man van principes. Maar wat moet het spel zwaar zijn geweest voor hem! Door het groepsproces kon hij gewoon niet winnen, iets dat hij ook heeft aangegeven in interviews. Zo wil je toch niet winnen van iemand? Dit grenst aan buitensluiten en pestgedrag, zeer zwaar voor degene die het moet ondergaan.
Na de samensmelting zouden het individuele proeven moeten zijn. Dan heeft de sterkste nog kans om te winnen. Dit was echt een nekslag voor het programma.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Spiegelbeeld

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: Gisteren om 14:57:21 »
Ik volg ER al ruim 25 jaar , dus vanaf seizoen 1.
Helaas zie je programma veranderen, dat komt waarschijnlijk door tijdsgeest en type deelnemers.

Was het eerst ER vaardigheid, toen kwamen de Belgen en daarna Internet. Dit laatste heeft grootste invloed. Allerlei "0BN-ers" uit de C en D categorie die hun geld verdienen als influencer e.d.

Programma is nu steeds meer een vies spel waar ego's een grote rol spelen en duistere type's als Amije en meelopers ver komen.
Echte mensen als Churandy komen niet meer zo ver vanwege dit smerige spel.

Kortom programma zakt ver weg, maar de huidige generatie zal het wel prachtig vinden, ze herkennen zichzelf hierin vrees is.