Auteur Topic: Overzicht positieve en negatieve acties kandidaten  (gelezen 27964 keer)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
Re: Overzicht positieve en negatieve acties kandidaten
« Reactie #40 Gepost op: 18-02-2007, 12:08:27 »
Afl. 5

Opdracht 1: Kisten stapelen / olifanten - Eva krijt een Molpunt (Eva zegt, wanneer Alex later voorstelt om een hint te kopen, dat ze geen hint hoeven kopen voor de onderste rij (neergezet door Alex, Dick en Paul) terwijl daar de fout in blijkt zitten. Dit is een mogelijke Molactie terwijl Inge passiever lijkt.)

Opdracht 2: Vlotvaren - Eva krijgt een Molpunt (Eva en Nadja halen geen vaten op hun vlot, Inge haalt de verdubbelaar op het vlot.)

Tussenstand Molpunten Eva - Inge : 8 - 2

Afl. 6

Opdracht 1: Jungleroute - Eva krijgt een Molpunt (Eva neemt erg de leiding in het oplossen van het raadsel (wat niet lukt) terwijl Inge een veel passievere rol lijkt te vervullen.)

Opdracht 2: In de lift / ontmoet de Mol - niemand krijgt een Molpunt

Opdracht 3: Foto-opdracht - Inge krijgt een Molpunt (Inge wordt als eerste door Nadja gefotografeerd en dus uitgeschakeld terwijl Eva de opdracht zelfs helemaal doet slagen en 5000 euro voor de pot verdient.)

Tussenstand Molpunten Eva - Inge : 9 - 3

Afl. 7

Opdracht 1: Flessen zoeken - Inge krijgt een Molpunt (Inge vindt 4 flessen, Eva vindt niets. Het geld dat de Mol vindt komt niet in de pot.)

Opdracht 2: Tentjes verdelen - Inge krijgt een Molpunt (Inge bewaakt haar tentje niet goed waardoor Nadja er even voor zeven in kan springen en er (omdat Inge er ook bijspringt) geen 5000 euro in de pot komt. Als Inge niet de Mol is, is het moeilijk te verklaren waarom ze haar tentje en vrijstelling niet goed verdedigt. Eva stookt Nadja weliswaar op om in Inge's tent te springen, maar deze actie is ook te verklaren wanneer Eva niet de Mol is: ze wil niet dat iemand een vrijstelling krijgt.)

Opdracht 3: Rondleiding - Eva krijgt een Molpunt (Doordat Eva steeds achteraan loopt raakt Paul in de war. Hij plaatst 'Achteraan lopen' bij Eva in plaats van 'Route 1,5 uur'. Paul lijkt zekerder over de opdracht van Inge, hij legt in ieder geval het goede bordje naast haar naam.)

Eindstand (van dit overzicht) Molpunten Eva - Inge : 10 - 5

Wat zegt deze stand? Dat ik de laatste aflevering met Eva als Mol leuker zou vinden (2 keer zo leuk  ;) ) dan met Inge als Mol.

Mee eens? Oneens? Reacties graag! ::zwaai::

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #41 Gepost op: 18-02-2007, 12:24:01 »
Ik mis bij aflevering 3, opdracht 2 dat je het hele tafereel van: "molboekjes stelen" er niet in opneemt. En verder, hoe je het went of keert, blijft het een subjectieve manier van punten toekennen. Hij komt weliswaar dichtbij objectiviteit, ware het niet dat jij voorstander bent van Eva en daardoor sneller geneigd bent te zeggen: "Maar gezien de acties van beide, vind ik die van Eva leuker in de terugblik" Zo kan iedereen wel een kandidaat een streepje voor geven.

Desalniettemin leuke poging  ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #42 Gepost op: 18-02-2007, 12:27:32 »
ware het niet dat jij voorstander bent van Eva en daardoor sneller geneigd bent te zeggen: "Maar gezien de acties van beide, vind ik die van Eva leuker in de terugblik" Zo kan iedereen wel een kandidaat een streepje voor geven.

Je kan het ook omdraaien: dat ik voorstander ben van Eva heeft een reden: ik zou haar Molacties leuker vinden.

Maar je hebt gelijk dat het een subjectieve puntentoekenning is, dat heb ik zelf ook toegegeven. Maar ik ben wel benieuwd naar wat anderen er van denken. Welke mogelijke Molacties zou jij bijvoorbeeld het leukst vinden? :)

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 18-02-2007, 12:30:40 »
Je kan het ook omdraaien: dat ik voorstander ben van Eva heeft een reden: ik zou haar Molacties leuker vinden.

Maar je hebt gelijk dat het een subjectieve puntentoekenning is, dat heb ik zelf ook toegegeven. Maar ik ben wel benieuwd naar wat anderen er van denken. Welke mogelijke Molacties zou jij bijvoorbeeld het leukst vinden? :)

Goeie vraag! Dat heb ik mij eigenlijk nooit afgevraagd. Hmm, ik zal daar even over moeten nadenken en dan zie je het hier wel verschijnen.  :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Erik TKS

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 18-02-2007, 13:47:08 »
Molpunten: welke Mol zou leuker zijn?
Mooi overzicht! ::ok:: Ik ben het met bijna alle gegeven punten eens.

Hier is nog een aanvulling voor het schema positieve/negatieve acties: Inge stuurt de groep in de goede richting bij de beslissing over de afstand naar het motorblok (aflevering 1, 30:48).

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #45 Gepost op: 18-02-2007, 14:30:49 »
Mooi overzicht! ::ok:: Ik ben het met bijna alle gegeven punten eens.

Hier is nog een aanvulling voor het schema positieve/negatieve acties: Inge stuurt de groep in de goede richting bij de beslissing over de afstand naar het motorblok (aflevering 1, 30:48).

Bedankt! Ik zal het toevoegen. ::vergroot::

Offline Michmol

• Forumlid
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
« Reactie #46 Gepost op: 18-02-2007, 14:40:37 »
Bij de bagageopdracht zou ik nog een puntje aan Eva geven. Inge levert namelijk een reisgids in, en als Karel alle reisgidsen wil hebben zegt Eva: 'oh, dan had ik die van mij ook kunnen inleveren'. Zo'n gids weegt natuurlijk niets, maar ik vind de tegenstelling zo saillant. ::vergroot::
Om mij heen zie ik een circus van waanzin ontstaan.

Offline opaweethetbeter

• Forumlid
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
« Reactie #47 Gepost op: 18-02-2007, 16:04:13 »
Mooi overzicht, hoewel idd wel behoorlijk subjectief zo nu en dan. Je kunt je afvragen of je niet ook zoiets als negatieve molpunten zou moeten toekennen. Eva heeft er immers ook wel eens voor gezorgd dat een opdracht juist wel slaagde. Natuurlijk hoeft een mol niet altijd te mollen, maar als de kans voor het grijpen ligt hoef je als mol ook niet heiliger dan de paus te worden. (Dan bedoel ik natuurlijk vooral de foto-opdracht. Maar wellicht speelde hierbij mee dat de produktie niet graag ziet dat de winnaar straks met lege handen naar huis gaat.) Daarnaast is ook wel interessant om eens te kijken wat de stand vanaf de veiling is, want toen kon er eigenlijk weer van voren af aan gemold worden. Dan kom je maar op 4-3. En als ik de verklaringen voor de muzikale hints vergelijk dan vind ik de verklaringen richting Inge over het algemeen toch wat sterker, met als uitzondering die van de grijze olifant. Maar wat mij betreft doorslaggevend is de positie van de ton die Renate toch echt fout had bij de lift-opdracht, waardoor Inge als mol afvalt.

Offline saem

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
« Reactie #48 Gepost op: 18-02-2007, 23:24:26 »
  ::ok:: Mooi overzicht Heinz! Hier heb ik wel wat aan met mijn twisted brain.

eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #49 Gepost op: 19-02-2007, 01:06:17 »
Hoi, ik ben het met veel wel eens maar je moet wel wat gewicht toekennen aan de diverse acties. Ik vind het de mol namelijk echt onwaardig dat ie totaal onnodig eigenhandig 5000,- de pot insleurt zoals Eva deed, dat zijn makkelijk 5 minpunten ineens. Inge heeft aan de andere kant juist wat verzachtende omstandigheden, bijv. in de allereerste opdracht. Zij kon wachten op een fout van Renate en daarna zelf het veld ruimen. Daar was maar 250 euro mee gemoeid, toch effe iets anders dan 5000. Eigenlijk zelfs een slimme mollenactie dus, krediet opbouwen en buiten schot blijven, en toch geen geld in de pot veroorzaakt!

Ook wat andere Eva puntjes vind ik rammelen. Zij slaat op de gong ja maar het had geen enkele invloed wie dat zou doen. En ik maak me sterk dat er tijdens deze opdracht geen momenten van biecht zijn geweest. Dus ze kon nooit weten wat Alex in zijn bovenkamer zelf bekokstoofd had. Trouwens in deze opdracht was het Inge die met dat Japanse meetlint in de weer ging, het lijkt Menno maar ze doen dit samen vol overtuiging.

Met het abseilen doet Eva m.i. nog veel meer dan naar beneden gaan, ze komt als een juichende overwinnaar naar boven in plaats van een geschokt muisje, wat best zou kunnen, zie Wilmie in de eerste serie bijv. die ook tegen wil en dank ging maar allerminst blij was achteraf.

Ook met treinstations noteren zie ik Eva geen actie uitvoeren, die ene zinsnede die erin gemonteerd is is me veel te onduidelijk, een 0-0 hier. En zo zijn er eigenlijk meer dingen want als mol win je juist niets bij de veiling omdat je als laatste nog biedt, en dan krijg je niks. En bij het letters zoeken kan je toch BEIDE dames een punt geven? Vind ik ook voor het doolhof en de buggy's.

Het enige waar ik Eva juist molliger vind is bij de tenten. Dat gestook lijkt me meer voor de mol terwijl Inge geen molpositie had door de loting. Kon ze natuurlijk ook niets aan doen.

Al met al heb ik een duidelijke puntenvoorsprong voor Inge...

Wat zegt deze stand? Dat ik de serie met Dick als Mol nog het leukst zou vinden  ::rofl::
De Blondine is de Mol :)

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #50 Gepost op: 19-02-2007, 01:17:13 »
Zou het trouwens echt zo zijn dat Inge alleen een reisgids inlevert? Zo'n gids weegt echt niets, vreemd dat Dick dat uberhaupt zei in die lift maar Karel deed geloven dat Inge slechts 1 ding inleverde dus dan zou ze ook al het allereerste puntje scoren....
« Laatst bewerkt op: 19-02-2007, 01:21:02 door Lo »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #51 Gepost op: 19-02-2007, 13:13:30 »

Ook wat andere Eva puntjes vind ik rammelen. Zij slaat op de gong ja maar het had geen enkele invloed wie dat zou doen. En ik maak me sterk dat er tijdens deze opdracht geen momenten van biecht zijn geweest. Dus ze kon nooit weten wat Alex in zijn bovenkamer zelf bekokstoofd had. Trouwens in deze opdracht was het Inge die met dat Japanse meetlint in de weer ging, het lijkt Menno maar ze doen dit samen vol overtuiging.

Eva had best op een andere manier doorgekregen kunnen hebben wat Alex' beslissing was. (Bijvoorbeeld vooraf afgesproken: er staat een plantje op tafel als 1x slaan geld in de pot betekent, en geen plantje bij 2x slaan.)

Maar het op de gong slaan is slechts een leuke extra: de Mol die de foute beslissing uitvoert. Eva's gedrag in het totaal in deze opdracht zou wat mij betreft een van haar beste Molacties kunnen zijn: Eva lost de sudoku goed op om wat vertrouwen te winnen en om ook in andere beslissingen de leiding te kunnen nemen, vervolgens zaait ze verwarring over de dieselmotor en daarna doet ze weer wat goed: ze denkt dat Alex de vraag op hoe Thailand vroeger heette niet weet. Waarom doet ze dit als ze de Mol is? Ik denk omdat ze zo het beeld van sommige kandidaten, dat zij Alex goed kent, bevestigt om dit later in het cruciale moment, het geld/vrijstelling dilemma te kunnen gebruiken.

De kandidaten kiezen er overigens toch voor dat Alex het wel weet, en wanneer ze het bord tegenkomen waarop staat dat ze een kandidaat moeten achterlaten, hoor je Eva nog eens 'Ik zei toch dat hij het niet wist!' roepen, om even te benadrukken dat ze beter naar haar hadden kunnen luisteren (terwijl ze tijdens de beslissing nog zegt dat ze alsjeblieft niet (alleen) op haar (idee) af moeten gaan.' Heel slim gespeeld: een fout antwoord, maar niet door haar, de kandidaten weten nu dat ze beter naar haar kunnen luisteren als het gaat om het inschatten van Alex.

Eva schat Alex verkeerd in in het geld/vrijstelling dilemma en de meerderheid gaat met haar en Liesbeth mee. Eva kent Alex immers goed, dat is net gebleken. Opdracht helemaal mislukt.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #52 Gepost op: 19-02-2007, 13:43:09 »
Eva had best op een andere manier doorgekregen kunnen hebben wat Alex' beslissing was.

Nou ga je net in op een heel klein puntje ;).

Voor mij staat als belangrijkste argument dat Eva de mol niet kan zijn de foto-opdracht, ik zou gewicht toekennen aan de diverse acties. OK, zelfs dan kan je nog op Eva uitkomen maar erken wel reeel dat ze totaal onnodig eigenhandig 5000,- de pot insleurde, bijv. met 5 minpunten, 1 per 1000 euro.

Op 2 staat het abseilen waar Eva veel meer doet dan naar beneden gaan, sterk enthousiasmeren van de laatste 2 twijfelaars.

En wat vind je van de verzachtende omstandigheden voor Inge, bijv. in de allereerste opdracht. Kan zelfs een slimme mollenactie zijn: krediet opbouwen en buiten schot blijven, en toch geen geld in de pot veroorzaakt!

Als je zo de geldbedragen naast elkaar zet dan torent Eva er echt ver boven uit, juist door die 5000,- actie.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #53 Gepost op: 19-02-2007, 15:11:19 »
Nou ga je net in op een heel klein puntje ;).

Weet ik, maar met het grootste deel van je opmerkingen ben ik het dan ook eens. Of in ieder geval; daar kan ik niets tegenin brengen. ;)

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #54 Gepost op: 19-02-2007, 18:45:11 »
Eva had best op een andere manier doorgekregen kunnen hebben wat Alex' beslissing was. (Bijvoorbeeld vooraf afgesproken: er staat een plantje op tafel als 1x slaan geld in de pot betekent, en geen plantje bij 2x slaan.)

Kan veel simpeler:
DeMol weet van de voren heus wel welke route ze moeten nemen. Als Karel zegt: Bij antwoord A naar links en bij antwoord B naar rechts, DeMol weet van te voren heus wel dat linksaf bv fout is, en zal de groep proberen te overtuigen naar rechts te gaan. Of vica versa in geval DeMol ineens Goodwill moet kweken.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #55 Gepost op: 19-02-2007, 18:48:16 »
Kan veel simpeler:
DeMol weet van de voren heus wel welke route ze moeten nemen. Als Karel zegt: Bij antwoord A naar links en bij antwoord B naar rechts, DeMol weet van te voren heus wel dat linksaf bv fout is, en zal de groep proberen te overtuigen naar rechts te gaan. Of vica versa in geval DeMol ineens Goodwill moet kweken.

Ik had het over het geld/vrijstelling dilemma. :)

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #56 Gepost op: 19-02-2007, 19:34:37 »
Ik had het over het geld/vrijstelling dilemma. :)

Aha.
En daar zou iedereen ingelicht kunnen zijn. (krabbelen aan de linkeroor bv)
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Erik TKS

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 19-02-2007, 21:59:58 »

Ze hebben waarschijnlijk gebruik gemaakt van de scheurkalender naast de gong (36:43) om de beslissing van Alex door te geven aan de Mol. Om die kalender goed te zien is het handig als de Mol de kamer binnenloopt aan de linkerkant van de groep, dichtbij de kalender, en achterin de groep, om de kalender ongemerkt te kunnen bekijken. Dat is precies de positie van Eva.

Offline saem

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
« Reactie #58 Gepost op: 19-02-2007, 22:46:15 »
  ::ok:: scherp!!!!
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #59 Gepost op: 19-02-2007, 23:02:50 »
Weet ik, maar met het grootste deel van je opmerkingen ben ik het dan ook eens. Of in ieder geval; daar kan ik niets tegenin brengen. ;)

Gelukkig ;). Dan constateer ik dat als je de grote lijnen bekijkt Inge de mol is  ::oink::. Want veel kleine lijntjes kan je op Eva pinnen maar ik vind dus net zo goed op Inge (zoals buggy's en doolhof etc). En qua geld heeft Inge haast niets binnengehaald.