terugkijkende kracht? is dat een woord? 
Nee, vast niet

maar je begrijpt wat ik bedoel toch?
en ik vraag me niet af of jij een leven hebt naast widm, maar weet wel dat de makers ook rekening moeten houden met de wat minder fanatieke kijker.
Hmmm,.. ik kan hier wel een heel lang antwoord op gaan geven maar denk dat het de discussie niet waard is. Laat ik het er op houden door te zeggen dat je natuurlijk gelijk hebt voor wat betreft het tv programma op zich. Er moeten wekelijks een miljoen mensen naar kijken en het liefst nog veel meer.
Daar vallen die paar honderd forummers bij in het niet natuurlijk. Voor ons maken ze dit programma niet. Wel voor m'n moeder, m'n broer en zus, m'n vrienden en collega's die wel allemaal kijken en het leuk en spannend vinden maar nog nooit hun neus op een forum hebben vertoont.
Wat betreft de verborgen en stiekeme aanwijzingen en hints die naar de ontmaskering van de mol kunnen leiden denk ik niet dat ze veel rekening (kunnen) houden met de mensen die donderdagavond met een kopje koffie op de bank naar de mol zitten te kijken.
Als je dan al hints zou kunnen zien blijft er van de spanning wel heel weinig over.
Er zit natuurlijk nog een groep tussen en die hint met de gebarentaal zou een reactie kunnen zijn op de kritiek van vorig jaar dat er te weinig hints in zaten of alleen maar hints die zo moeilijk en vergezocht waren dat het alleen maar een teleurstelling was die achteraf te horen.
Ik blijf het dan alleen wel een gewaagde hint vinden.
Voor hetzelfde geld was er hier al iemand na 3 aflevringen achter dat ze I,N,G had gespeld. Dat zou ik persoonlijk met terug-werkende

kracht minder leuk hebben gevonden. Het zou dan ook hier op het forum een stuk minder spannend zijn geweest en de animo om je heel erg te gaan verdiepen in bepaalde afleveringen of theorieen zou een stuk minder zijn geweest als Inge op deze wijze iedere week haar puzzelstukje gratis kwam inleveren.
Aan de andere kant, voor de rest van die miljoen kijkers maakt dit dus helemaal niets uit dus het zou ook net zo goed wel kunnen. Ik heb trouwens ook nergens gezegd dat het niet zou kunnen.
Sterker nog ik wil nog wel eens herhalen dat ik het ergens een ronduit geweldige vind.
Ik ben alleen toch niet overtuigd dat Inge de mol is.
Is het toch nog weer een heel verhaal geworden.