Voor mij is de gebarentaal wel duidelijk en bewust gedaan. Dit kan twee dingen betekenen:
1) Inge, als kandidaat, had het van te voren bedacht, en vond het een leuk grapje om er in te gooien. Als ze er vroeg uit zou zijn, geen probleem, dan was het echt niet opgevallen. En als ze er lang in zou zitten kon ze in ieder geval mensen in het ootje nemen.
2) Inge, als mol, is geinstrueerd om het te doen. Dit maakt haar niet minder goed als mol, ik vind het zelf eigenlijk wel briljant bedacht. Achteraf zijn we blij als er hints in zijn gestopt waardoor we zouden kunnen ontdekken wie de mol is. Als deze hints onoplosbaar of onontdekbaar zouden zijn, is het hele idee erachter sowieso weg. Het probleem is denk ik dat 'we' (ikzelf niet

, maar de forummers hier) ondertussen te bedreven zijn geworden in het jagen naar hints. Neem bvb. de 'Fur Elise' die afgespeeld werd, of de zin die de eerste woorden van een aflevering vormden in een Belgische reeks. Als deze hints ontdekt waren voor de ontknoping was het ook wel vrij duidelijk denk ik.
Ik verwacht niet dat Inge als kandidaat geinstrueerd is om 'Ik ben de mol' in gebarentaal weer te geven. Heel misschien zou dat nog kunnen, dat iedere kandidaat zo'n geheime opdracht heeft gekregen. Zou wel grappig zijn dat de mol op het eind dit moest raden, en daar geld uit de pot mee kon spelen, en als dat niet zo was geld in de pot kwam.