Auteur Topic: [kandidaat] Frans  (gelezen 214331 keer)

Offline Leen1973

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #360 Gepost op: 10-12-2007, 13:26:37 »
bah bah,wat vind ik Frans tegenvallen.
ik weet dat ze niet alles laten zien zo op tv maar wat ze dan qua negatiefs over jou hebben laten zien vind ik ronduit om te kotsen!
Sorry hoor,ieder zijn mening.
Maar mss doet honger en vermoeidheid wel gekke dingen met de mens.
Ik kan me niet voorstellen dat Frans in het dagelijks leven ook zo negatief overkomt.
Je zal wel erg geschrokken zijn van jezelf zo op beeld Frans...zeg eens eerlijk!

Hélemaal mee eens. Wat een zagevent zeg. Pfff.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #361 Gepost op: 10-12-2007, 15:13:11 »
Maar heb een vraagje voor je, in het programma zien we de deelnemers vaak in de avond weg gestemd worden. Maar in de volgende aflevering komen ze pas op de dag aan op Gual. Waar blijven zij overnachten?

Alvast bedankt voor je antwoord!

Dit kun je beter aan Loek vragen, die post ook wel op het forum. Waar Frans was, weten we, hij was aan de wijn en liet de pizza staan  ;D



Frans, waarom heb je niet eens geprobeerd of je mee kon doen aan de proef? Een geheugenproef neemt toch niet veel van je krachten, dat had je toch kunnen proberen?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Franklin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Franske!
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #362 Gepost op: 10-12-2007, 15:45:12 »
Dit kun je beter aan Loek vragen, die post ook wel op het forum. Waar Frans was, weten we, hij was aan de wijn en liet de pizza staan  ;D



Frans, waarom heb je niet eens geprobeerd of je mee kon doen aan de proef? Een geheugenproef neemt toch niet veel van je krachten, dat had je toch kunnen proberen?

Dat klopt, maar ik volg het forum niet echt dus weet niet precies welke kandidaten allemaal op dit forum rond'lopen' Van Frans weet ik het toevallig dan. Dus vandaar de vraag aan hem, hij zal het ook vast wel weten.

Offline fraba

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #363 Gepost op: 10-12-2007, 21:35:52 »
Franske, allereerst wil ik even kwijt dat ik een enorme fan van je ben  :P Ik weet niet wat het is, maar op de een of andere manier tover je altijd een glimlach op m'n gezicht als je weer eens in beeld komt met je gemopper  ;D

Maar heb een vraagje voor je, in het programma zien we de deelnemers vaak in de avond weg gestemd worden. Maar in de volgende aflevering komen ze pas op de dag aan op Gual. Waar blijven zij overnachten?

Alvast bedankt voor je antwoord!


Als de afvallers niet meteen naar Gual kwamen brachten ze de nacht door op het eiland waar ook de eilandraad was, of op een van de eilandjes in de buurt. Waarom dit zo gebeurde is ons op Gual nooit duidelijk geworden, maar waarschijnlijk lag het aan het feit dat er liever niet snachts gevaren werd i.v.m. de veiligheid van de schepen, bemanning en de kandidaten. Zodoende kwam men pas smorgens aan op Gual als er een avond eilandraad was.

Greetz Frans
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline fraba

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #364 Gepost op: 10-12-2007, 21:51:04 »
bah bah,wat vind ik Frans tegenvallen.
ik weet dat ze niet alles laten zien zo op tv maar wat ze dan qua negatiefs over jou hebben laten zien vind ik ronduit om te kotsen!
Sorry hoor,ieder zijn mening.
Maar mss doet honger en vermoeidheid wel gekke dingen met de mens.
Ik kan me niet voorstellen dat Frans in het dagelijks leven ook zo negatief overkomt.
Je zal wel erg geschrokken zijn van jezelf zo op beeld Frans...zeg eens eerlijk!

Een uitzending van ER duurt gemiddeld 50 minuten en beslaat dan 3 of 4 dagen. De tijd wordt verdeeld over 2 eilanden en dan is er nog een groot deel "aandacht" aan de eilandraad. Kort gezegd zie je dus per dag over Gual tussen de 6-8 minuten. Dit vult men het liefst met TV beelden die aktie in zich hebben, kortom ruzie en konflikt is wat schijnbaar de voorkeur heeft van de productie, terwijl leuke beelden van Gual niet aan bod komen, en echt er was heus niet constant ruzie en ellende op Gual. Er moet genoeg beeldmateriaal zijn met normale/leuke bezigheden. Maar daar is de keuze niet op gevallen. En nee ik ben normaal niet zo. Zelfs op Gual was ik niet de hele dag zo, maar ja wat ik al zei, de beelden zijn zo geselecteerd en daar kan ik ook niks aan doen, ja en het laat natuurlijk van mij een zeer eenzijdig beeld zien. Dat is jammer genoeg al zo sinds de aanvaring met de 4 verantwoordelijken in de arena in afl 1. Jammer maar het is niet anders.
Leuk is het niet maar ik ben er nu aan gewend en ik weet in ieder geval van mezelf (en iedereen die me kent) dat ik op een andere manier wordt neergezet als wie ik in werkelijkheid ben.

Greetz Frans
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline fraba

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #365 Gepost op: 10-12-2007, 22:02:51 »



Frans, waarom heb je niet eens geprobeerd of je mee kon doen aan de proef? Een geheugenproef neemt toch niet veel van je krachten, dat had je toch kunnen proberen?

Op het moment van de geheugenproef had ik veel last van mijn darmen/ingewanden daar ik al zon dag of 10 niet meer gescheten had. (sorry voor het woordgebruik) Het was dan de gewoonte dat het met behulp van een laxeermiddel op gang werd gebracht om nog ergere verstopping te voorkomen. Ik voelde me zwaar kloten, ook al omdat ik mede daardoor slecht of niet sliep en mijn kop stond er gewoon niet naar, ik had problemen genoeg met mijn lichaam om me druk om te maken, en dat was voor mij op dat moment prio 1. Het duurde overigens nog meer als een dag voordat er "schot" in de zaak kwam en al die tijd voel je je als een vaatdoek zo zwak. Ik verzwakte zowie al vrij snel en dan is elk licaamelijk probleem erbij zwaarwegend voor je toestand, ik had het wel gewild diep in mijn hart maar het ging gewoon niet. Het weinige en eenzijdige voedsel begonnen na dik twee weken Gual hun tol te eisen.

Dus helaas.
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #366 Gepost op: 10-12-2007, 22:42:28 »
Op het moment van de geheugenproef had ik veel last van mijn darmen/ingewanden daar ik al zon dag of 10 niet meer gescheten had. (sorry voor het woordgebruik) Het was dan de gewoonte dat het met behulp van een laxeermiddel op gang werd gebracht om nog ergere verstopping te voorkomen. Ik voelde me zwaar kloten, ook al omdat ik mede daardoor slecht of niet sliep en mijn kop stond er gewoon niet naar, ik had problemen genoeg met mijn lichaam om me druk om te maken, en dat was voor mij op dat moment prio 1. Het duurde overigens nog meer als een dag voordat er "schot" in de zaak kwam en al die tijd voel je je als een vaatdoek zo zwak. Ik verzwakte zowie al vrij snel en dan is elk licaamelijk probleem erbij zwaarwegend voor je toestand, ik had het wel gewild diep in mijn hart maar het ging gewoon niet. Het weinige en eenzijdige voedsel begonnen na dik twee weken Gual hun tol te eisen.

Dus helaas.
Dank voor je antwoord  ::ok:: Ik was al even bang dat je mij over zou slaan  :P

Duidelijke taal  ::rofl:: maar dit verklaart alles wel, ook je chagerijnige houding. Ik vond het ook wel heel grappig hoe je Loek op de hoogte stelde van het leven op Gual  ::rofl::
Keep calm and eat chocolates!

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #367 Gepost op: 10-12-2007, 22:44:36 »
Een uitzending van ER duurt gemiddeld 50 minuten en beslaat dan 3 of 4 dagen. De tijd wordt verdeeld over 2 eilanden en dan is er nog een groot deel "aandacht" aan de eilandraad. Kort gezegd zie je dus per dag over Gual tussen de 6-8 minuten. Dit vult men het liefst met TV beelden die aktie in zich hebben, kortom ruzie en konflikt is wat schijnbaar de voorkeur heeft van de productie, terwijl leuke beelden van Gual niet aan bod komen, en echt er was heus niet constant ruzie en ellende op Gual. Er moet genoeg beeldmateriaal zijn met normale/leuke bezigheden. Maar daar is de keuze niet op gevallen. En nee ik ben normaal niet zo. Zelfs op Gual was ik niet de hele dag zo, maar ja wat ik al zei, de beelden zijn zo geselecteerd en daar kan ik ook niks aan doen, ja en het laat natuurlijk van mij een zeer eenzijdig beeld zien. Dat is jammer genoeg al zo sinds de aanvaring met de 4 verantwoordelijken in de arena in afl 1. Jammer maar het is niet anders.
Leuk is het niet maar ik ben er nu aan gewend en ik weet in ieder geval van mezelf (en iedereen die me kent) dat ik op een andere manier wordt neergezet als wie ik in werkelijkheid ben.

Greetz Frans
Heey Fransie  ::zwaai:: de laatste weken heb ik m'n mening over jou niet gegeven,maar mag ik je meedelen dat ik dit volgende week zeker zal doen?   >:D ::zwaai::

Offline anatje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #368 Gepost op: 11-12-2007, 09:55:50 »
Een uitzending van ER duurt gemiddeld 50 minuten en beslaat dan 3 of 4 dagen. De tijd wordt verdeeld over 2 eilanden en dan is er nog een groot deel "aandacht" aan de eilandraad. Kort gezegd zie je dus per dag over Gual tussen de 6-8 minuten. Dit vult men het liefst met TV beelden die aktie in zich hebben, kortom ruzie en konflikt is wat schijnbaar de voorkeur heeft van de productie, terwijl leuke beelden van Gual niet aan bod komen, en echt er was heus niet constant ruzie en ellende op Gual. Er moet genoeg beeldmateriaal zijn met normale/leuke bezigheden. Maar daar is de keuze niet op gevallen. En nee ik ben normaal niet zo. Zelfs op Gual was ik niet de hele dag zo, maar ja wat ik al zei, de beelden zijn zo geselecteerd en daar kan ik ook niks aan doen, ja en het laat natuurlijk van mij een zeer eenzijdig beeld zien. Dat is jammer genoeg al zo sinds de aanvaring met de 4 verantwoordelijken in de arena in afl 1. Jammer maar het is niet anders.

Leuk is het niet maar ik ben er nu aan gewend en ik weet in ieder geval van mezelf (en iedereen die me kent) dat ik op een andere manier wordt neergezet als wie ik in werkelijkheid ben.

Greetz Frans

Dank je wel Frans voor je eerlijke antwoord.
Kijk we kennen je niet persoonlijk en op tv kom je gewoon erg nors over maar ik begrijp natuurlijk ook dat dat momentopnames zijn en komt door honger en vermoeidheid.
Je komt helaas zo sjachie op me over maar ik geloof best dat je in het dagelijks leven anders bent.
Wel leuk dat je op alle reacties op het forum antwoord geeft trouwens ondanks dat er negatieve tussen zitten!!!! ::bravo::

Offline kakko

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #369 Gepost op: 11-12-2007, 12:42:30 »
Ik denk dat je erg veel geluk hebt dat de kijkers thuis deze keer niet kunnen stemmen bij een finale, want doordat die uitzendtijd zo kort is en wij alleen maar slechte kanten van je te zien krijgen had je denk ik niet veel stemmen gehad en dat is dan eigenlijk niet eerlijk natuurlijk. Toch maakt dat gemopper het wel leuk om naar te kijken, ik heb nu al zin in volgende week gezien het voorstukje  ;D

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #370 Gepost op: 11-12-2007, 16:51:36 »
Frans, hoe lang duurde de overtocht van het eiland Rapang naar Gual ?
Was het niet balen bij de afvallers als niet zij naar het spel mochten komen zoals bv bij jou, Muriël en Saskia toen het Loek werd ?
Hadden jullie hoop dat Loek mocht blijven op Rapang ?

Offline fraba

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #371 Gepost op: 12-12-2007, 12:11:35 »
Frans, hoe lang duurde de overtocht van het eiland Rapang naar Gual ?
Was het niet balen bij de afvallers als niet zij naar het spel mochten komen zoals bv bij jou, Muriël en Saskia toen het Loek werd ?
Hadden jullie hoop dat Loek mocht blijven op Rapang ?

De eilanden Gual en Rapang lagen niet zover van elkaar af, ik schat in dat de vaartocht tussen de 30 en 45 minuten was. Er werd ook niet altijd rechtstreeks (terug) gevaren naar Gual om de achterblijvers op Rapang niet de hint te geven waar het afvallers eiland precies lag, dit was in ieder geval bij mijn immuniteitsproef zo. De afvallers die op Gual kwamen wilden ieder wel weer terugkeren in de expeditie, maar we zijn er op Gual altijd netjes en fair uitgekomen wie er zou gaan, of er werd gestreden of er werd gewoon democratisch beslist. Loek had de geheugen proef gewonnen van Muriel en een ieder op Gual gunde hem de kans om terug in de expeditie te komen, al wisten we dat dit zeer moeilijk zou zijn. En als er dan iemand zou terug keren dan had hij of zij het verre van gemakkelijk. Op Rapang was onderling afgesproken dat "terugkomers" er zo snel mogelijk weer moesten weg gestemd worden, dit werd iedere keer weer bevestigd door de afvallers die op Gual kwamen. Men was er op Rapang als de dood voor dat er willicht een afvaller immunitiet zou krijgen en terug zou keren om hun "groepje" te verstoren, waarbij ze zich mijns inziens niet realiseerden dat ze onderling toch ook iedere keer een van hun eruit moesten stemmen. Over complotten/complotheorie gesproken. Het zou dus zeker voor Loek een zeer zware dobber geweest zijn om zich staande te houden op een eiland waar hij eerder unaniem was weggestemd, maar ik durf gerust te zeggen dat de drie achterblijvers op Gual hem dit van ganser harte gunden al was het alleen al voor de paniek die Loeks terugkeer op Rapang zou veroorzaken. Wat dat betreft zou dat het geregelde "leventje" van de expeditieleden op Rapang goed op zijn kop hebben gezet. Maar helaas hoe goed Loek ook zijn best deed het mocht niet baten, ik vond het in ieder geval zwaar klote voor hem en na het zien van de proef op TV kan ik aleen maar erg veel respect voor hem hebben voor de manier waarop hij de proef heeft gespeeld, TOPPIE kerel.
Zo zie je maar het werd steeds moeilijker voor ons afvallers om nog terug te keren naar Rapang, ook al omdat de mensen op Rapang vergeleken bij Gual sterker en sterker werden, want helaas konden wij op Gual niets (voedsel) winnen en was er op Rapang zo'n overvloed dat je daar toch aardig in conditie kon blijven, twee keer per dag rijst had ik ook wel graag iedere dag gegeten. Maar goed zo is het nou eenmaal en zo is het spel.

Greetz Frans
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #372 Gepost op: 12-12-2007, 12:21:01 »
Fijn zo'n lang antwoord gekregen te hebben. Dat geeft soms nog meer "visuele " beelden dan de echte beelden op TV. Bedankt Frans... ::bravo::
Sorry :  ::hug::

Offline zandstorm

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #373 Gepost op: 12-12-2007, 16:58:22 »
Oei! Twee keer per dag rijst???? Dat zal dan wel niet op Rapang geweest zijn. Toen wij in het begin de pot met rijst hadden gekregen, hebben we daar zéér zuinig mee omgesprongen. We hadden een dag rijst, een dag niets, een dag meel, een dag niets en dan weer rijst.
Met het winnen van de rijst na de mesproef, werd de rantsoenering opgedreven naar een half handje rijst per dag per expeditielid.

Maar natuurlijk hadden wij wel kokosnoten en palmhart ook natuurlijk. En het visnet leverde ook behoorlijk wat op.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #374 Gepost op: 13-12-2007, 13:47:20 »
Frans, nog een vraagje.

Jullie kregen een pak kaarten om te bepalen wie er aan de proef mocht deelnemen. Hebben jullie die kaarten daarna mogen houden? Dat hielp dan vast wel tegen de verveling, of niet?
Keep calm and eat chocolates!

Offline islandhopper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • please don't take it personal!!!
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #375 Gepost op: 14-12-2007, 10:05:26 »
Itt wat Leen en Anatje bovenaan pag. 19 zeggen, vond ik Frans deze aflevering veel minder vervelend overkomen. Oké, hij zat wel vet te mopperen tegen Loek  ::jaja:: maar daar had hij dus ook goede redenen voor (darmproblemen zijn écht irritant, weet ik uit ervaring). En dit keer 'hield hij het bij zichzelf', oftewel: zat niet mede-kampleden af te kraken. Dat mopperen levert inderdaad leuke tv op (sorry Frans  ::schaam::), maar irritant vond ik hem deze keer helemaal niet!
... ook gewoon maar een mening...

Offline fraba

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #376 Gepost op: 14-12-2007, 15:40:07 »
Frans, nog een vraagje.

Jullie kregen een pak kaarten om te bepalen wie er aan de proef mocht deelnemen. Hebben jullie die kaarten daarna mogen houden? Dat hielp dan vast wel tegen de verveling, of niet?

We mochten de kaarten inderdaad houden, we hadden ze eigenlijk al voor de proef, en ja het hielp wat tegen de verveling. Saskia heeft ons allen een Israelisch kaartspel genaamd "Yanif" geleerd en dat hebben we met veel plezier gespeeld. Het was in iedre geval een middel om de tijd te doden en samen wat leuks te doen.
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #377 Gepost op: 14-12-2007, 17:04:01 »
We mochten de kaarten inderdaad houden, we hadden ze eigenlijk al voor de proef, en ja het hielp wat tegen de verveling. Saskia heeft ons allen een Israelisch kaartspel genaamd "Yanif" geleerd en dat hebben we met veel plezier gespeeld. Het was in iedre geval een middel om de tijd te doden en samen wat leuks te doen.

Was het kaartspel dan een persoonlijk item van iemand? Lijkt me erg prettig om dat te hebben op het eilan. Jullie waren vast ook wel blij met een vierde persoon dan, dat kaart wat makkelijker.

Tjonge, wat een leven, met je luie kont op het strand in de zon, lekker een potje kaarten, ik geloof dat ik met toch ook maar eens ga inschrijven  ;)
Keep calm and eat chocolates!

Offline fraba

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #378 Gepost op: 14-12-2007, 19:19:40 »
Was het kaartspel dan een persoonlijk item van iemand? Lijkt me erg prettig om dat te hebben op het eilan. Jullie waren vast ook wel blij met een vierde persoon dan, dat kaart wat makkelijker.

Tjonge, wat een leven, met je luie kont op het strand in de zon, lekker een potje kaarten, ik geloof dat ik met toch ook maar eens ga inschrijven  ;)

Het was geen persoonlijk item van iemand, alle persoonlijke item waren in de 2e fase van ons afgepakt (Gual en Rapang). Het was een beloning voor het bouwen/uitbreiden van de "hut" op Gual. Natuurlijk is het prettig om zeker op een eiland als Gual zoiets simpels als een stok kaarten te hebben. Het kaartspel wat Saskia ons geleerd heeft "Yanif" kun je spelen met elk willekeurig aantal spelers meer als twee, dus een vierde man is niet echt noodzakelijk. Dat Loek bij ons kwam was dus voor het kaarten van generlei belang, maar hij was zeer zeker meer dan welkom omdat het gewoon simpelweg gezegd een gouwe gozer is en ik was blij met hem erbij. Niet alleen omdat we elkaar el kenden vanaf dag 1 maar gewoon omdat ik het een fijn mens vind om bij je te hebben. Dit gold overigens ook voor Muriel en Saskia. We zaten dus met z'n vieren in een leuk clubje bij elkaar.
Oja, en met ons luie kont hadden we alle tijd van de wereld, de ene dag ging gewoon over in de andere, en pas elke vierde dag hadden we weer een proef en kon er dus een nieuw iemand verschijnen vanaf Rapang, en had een van ons de kans om terug op Rapang te geraken.
En als je echt mee wilt doen met Robinson, schrijf je dan in, ik heb er geen spijt van gehad en ondanks dat ik het super moeilijk en zwaar heb gehad zou ik zo weer meedoen als de kans er was.

Waag de kans van je leven.

Greetz Frans
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline Miek

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #379 Gepost op: 16-12-2007, 21:55:35 »
Dat nou uitgerekend jij tegen anderen zei dat Hans niet anders doet als eten bedelen en verder de hele dag loopt te klagen vond ik ronduit hilarisch.  ::rofl::