Auteur Topic: Aflevering 14 - Finale  (gelezen 114669 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #220 Gepost op: 2-12-2008, 14:18:35 »
maar Bodejos, besef je niet dat Hans, altijd maar dingen zegt dat hij kwijt wil... Misschien meent hij dat echt niet
Ik sprak hem even buiten de zaal waar de afterparty was. Die party had zich opgesplitst naar onder meer het trappenhuis. Daar zag ik echt een andere Hans dan daarvoor, en ik geloof dan ook dat hij meende wat ie zei. Immers: wat viel er toen nog te winnen of te verliezen.

Ik ga er nog altijd vanuit dat het om mensen gaat, en voelde me niet bezwaard om met hem te praten.  Dat laatste komt misschien vanuit mijn karakter.

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #221 Gepost op: 2-12-2008, 14:51:30 »
. Ik denk dat er weinig mensen zullen zijn die zich kunnen identificeren met Hans of Yin.

Mvg
Marga

Dat hoop ik toch

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #222 Gepost op: 2-12-2008, 15:46:45 »
Maar dan is Hans wel de eerste geweest in al die seizoenen ER die dan dat boek gelezen heeft of althans datgene wat in het boek stond ook ten uitvoer heeft gebracht? Ook weer zo'n karaktereigenschap, op basis waarvan je ver kan komen in ER: voorbereiding.

Hans is niet de enige dat het boek heeft gelezen. Het SAS boek is in eerste druk uitgebracht in de jaren 80 en de eerdere kandidaten hebben het ook al doorgenomen (kijk maar eens in het ER archief)
Het is de eerste Robinsonreeks dat er een varaan werd gevangen maar ook de eerste waar er zo de nadruk werd gelegd op zijn ingenieuze vallen, Ik denk dat er vorig jaar bij de 100 ook wat vallen zijn opgezet hoor ...  en in Panama werd er voor het eerst een pelikaan gevangen en opgepeuzeld.

Voorbereiding is niet enkel lezen.  Van wat ik gehoord en gezien heb tijdens de uitzending is het enige dat ie gedaan heeft is getraind op de balk en dat heeft ook niet echt z'n vruchten afgeworpen.  ;) 




 

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #223 Gepost op: 2-12-2008, 15:48:04 »
Oh, maar dat verklaart veel: als je vanuit die vorming en/of beroep geregeld de Belgische politiek volgt, dan ben je wel vertrouwd met onderkruiperij, achterdocht, bedrog en leugens. En inderdaad, de grootste hypocrieten halen steeds hun slag thuis.
 ::rofl::  ::rofl::  ::rofl::  ::rofl::  ::rofl::
(niet persoonlijk bedoeld hoor)


Veel theorie en weinig praktijk  ;D

Offline Cout

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #224 Gepost op: 2-12-2008, 17:00:22 »
7 weken op het eiland: Hiukwan was het bloemetje

Finale: Hiukwan was het licht in de duisternis
Je bent gestopt met leven de dag dat je geen plannen meer maakt

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #225 Gepost op: 2-12-2008, 17:44:54 »
Het leuke aan ER is dus dat de definitie van waarom je het beste bent, wordt gevormd door het spel zelf, door de sterktes en zwaktes van de kandidaten.

Maar je hebt natuurlijk ook nog de factor geluk. Als je ziek wordt of gewond raakt en je kan de expeditie niet meer voortzetten maakt dat je in mijn ogen geen slechtere kandidaat persé dan degene die in de finale staat.

Jouw definitie van de beste is degene die in de finale staan. Dan volgt daar logischerwijs uit dat de besten altijd in de finale staan. Alleen is dit voor mij niet de definitie van de besten.
Geniet nooit met mate...

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #226 Gepost op: 2-12-2008, 17:52:54 »
wellicht zitten de besten thuis op de bank voor de buis. ;)
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline TomB

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #227 Gepost op: 2-12-2008, 18:58:22 »
Natuurlijk heb ik genoten van HiuKwan en hoopte ik vurig dat zij zou winnen.  Zonder haar was deze expeditie uitgegaan als een natte kaars ! Toch bleek Yin de "slimste" van allemaal. Veilig meegelift met anderen. Op zijn tijd "iets aardigs zeggen" tegen de medekandidaten en tenslotte iets achteruit gaan zitten tijdens de finale-uitzending. Hans kreeg van alles over zich heen en verweerde zich hopeloos ( soms kun je inderdaad beter niets zeggen). De mensen in de zaal konden niets anders doen dan op Yin stemmen. Hans is mij verre van sympathiek maar Yin is erger....(lees schijnheiliger) ::hypocriet::

HiuKwan,
Groeten uit Stadskanaal !

Tom


Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #228 Gepost op: 2-12-2008, 18:59:59 »
Ik denk toch dat er voorbij gegaan wordt aan het feit dat het een TV-programma is en het succes van zulke programma's ontstaat omdat men zich kan identificeren met de spelers. Ik denk dat er weinig mensen zullen zijn die zich kunnen identificeren met Hans of Yin.

Ik denk juist dat het succes van dit soort programma's afhangt van de verschillen tussen de kandidaten alsmede de verschillen tussen de kandidaten en de kijker. Het programma zal al snel dodelijk saai worden wanneer een harmonieuze groep met allemaal doorsnee mensen het spel moet gaan spelen. De kijker wil zich helemaal niet met alle kandidaten kunnen identificeren. Kandidaten die unieke eigenschappen vertonen of opschudding veroorzaken zijn veel interessanter. Daarmee wil ik niet pleiten voor een deelnemersveld dat louter bestaat uit excentriekelingen, het gaat om het vinden van een juiste mix. In Expeditie Robinson 2003 zijn ze daar mijns inziens nog het beste in geslaagd.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #229 Gepost op: 2-12-2008, 20:11:15 »
Natuurlijk heb ik genoten van HiuKwan en hoopte ik vurig dat zij zou winnen.  Zonder haar was deze expeditie uitgegaan als een natte kaars !



Ik ook : voor mij was ze de mentale winnares, de winnares op gebied van sociaal zijn en de slimste ook door het doorbreken van het complot met op Gerard "Pardon" te stemmen...

Toch bleek Yin de "slimste" van allemaal.  Hans is mij verre van sympathiek maar Yin is erger....(lees schijnheiliger) ::hypocriet::


Daar gaat hier ook thuis de discussie steeds over sinds de uitzending van gisteren (voor ons Belgen)....Had nu Yin moeten winnen of Hans... Sommigen vinden Yin, ik daarentegen nog ietske pietske liever Hans...

Ik vond ook Yin nog doortrapter dan Hans... Ze kon slijmen met Geert D en liet hem vallen voor Hans (dat kwam haar beter uit). Ze ging Sarah en Hiu troosten en daarna was het exit Sarah en "bijna" exit Hiu... Yin is een vrouw met 2 gezichten eerst lief om daarna je een felle dolk in de rug te steken....
Hans daarentegen is doortrapt maar aan hem kon je dat vlugger merken vond ik...

Offline mic1

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #230 Gepost op: 2-12-2008, 20:23:19 »
Kiezen tussen Hans of Yin is als het kiezen tussen een ferme slok nemen van of inmaakazijn of wijnazijn.........

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #231 Gepost op: 2-12-2008, 20:30:28 »
Kiezen tussen Hans of Yin is als het kiezen tussen een ferme slok nemen van of inmaakazijn of wijnazijn.........

Hahahahahahahaha, dit vind ik toch écht de quote van dit seizoen hoor!
 ::rofl::  ::rofl::  ::rofl::

Maar liever Yin die wint dan Hans. Ten eerste was ze sterker in de proeven en ten tweede vond ik haar toch nog minder arrogant dan Hans. Hans was zo zelfverzekerd over zichzelf en waande zich God in Frankrijk op dat eiland, daar kan ik helemaal niet tegen. Dus tja... als je de keus hebt tussen de duivel en duivelsmaat... dan is het lastig.. maar toch maar Yin dan maar.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline mic1

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #232 Gepost op: 2-12-2008, 20:42:13 »
 ::trots:: , Cynneke....merci.

« Laatst bewerkt op: 2-12-2008, 20:59:51 door mic1 »

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #233 Gepost op: 2-12-2008, 21:50:52 »
Was de kreet "Yinloos geweld" niet ook van jou MIC?

Offline mic1

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #234 Gepost op: 2-12-2008, 22:26:20 »
Marlie......yeppers.

Offline Peking-Robinson

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #235 Gepost op: 2-12-2008, 22:54:07 »
De finale was maar een triestige bedoening vond ik. Het enige wat goed zou geweest zijn als Hiu de proef had gewonnen en zo de 2de finalist werd, maar dat geluk werd ons ook al afgenomen. Stomverbaasd was ik! Toen ging het gewoon tussen de 2 meest schijnheilige mensen. Geen robinsons, geen echte winnaars.

En waarom steeds dat woord 'Robinson-waardig' man ik haat het als ze dat zeggen.

Enfin, Hiu heeft da goed gedaan, maar alleen zij kwam echt in beeld van de afvallers, niet dat da erg is, maar de anderen mochten ook wel aan het woord komen. Die laatste eilandraad: oeee!! Pijnlijke slachtbank voor Yin en Hans. Zo'n haat tegenover de finalisten, was wel te verwachten, niet? En dan Hans zijn casting, man zo'n arrogante vent, niet te doen. Gelukkig dat Yin dan nog gewonnen heeft.

Voor de rest: jammer dat de ex-deelnemers niet echt geinterviewd werden, en ben ook nog heel benieuwd wie voor wie gestemd heeft.

Zalige one-liners:

"Voor mij ben je nu ook een zak..."
"Gij met uw olifantenverstand..."

En tenslotte het eerbetoon van onze EP:

Jah, het was wel mooi, maar het ging wat vlug vlug...een filmpje van 3 minuten, mocht toch wel wat langer zijn voor de Godfather van ER. Geen reacties van de deelnemers, op zich wel jammer...Maar we gaan em allemaal missen!!!!

That's it!

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #236 Gepost op: 2-12-2008, 23:32:56 »
In vorige edities werden de complottenmakers telkens afgestraft en kwamen zo nooit in een finale terecht. Dus toch enigzins chapeau voor Hans en Yin. ::jaja:: Ok sympathiek was het natuurlijk allemaal niet. ::ohno:: Maar ja, dan hadden de andere deelnemers maar beter moeten nadenken of leper moeten zijn. Eigen schuld dikke bult. >:D
Natuurlijk was het feit dat zoveel deelnemers al vroegtijdig afhaakten zeker in het voordeel van Hans en Yin.
Studiofinales zijn nooit boeiend. ::ohno:: 
Nietemin was deze reeks zeker één van de zwakste ooit. ::niet-ok::

Offline CubaLibre

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #237 Gepost op: 2-12-2008, 23:37:00 »
Toch maar even geregistreerd om ook wat gedachtes los te laten, aangezien ik hier een daar wel wat verschil met de rest :)

Mijn eerste gevoel ten opzichte van de afgunst richting Hans en Yin is dat nederlanders (en belgen blijkbaar ook) ontzettende moeite hebben met iemand die vertrouwen heeft in zichzelf, dit hardop uitspreekt en dus niet doet aan valse bescheidenheid. In Amerika bijvoorbeeld is een strategie zoals Hans die uitvoert waarschijnlijk veel beter aanvaardbaar. Hij heeft ambities en spreekt die uit --> kop boven het maaiveld en ja hoor, daar staat de meute om die eraf te hakken. Heb ik mijn vragen bij. Ik denk dat mensen aan de top (zaken/ sport) zich goed in Hans kunnen herkennen.

Kanttekening vind ik dat hij na het spel blijft liegen over bepaalde zaken, ik had liever gezien dat hij zei: ja, ik heb daar en daar over gelogen of dat was de werkelijke reden. Spel is over, kaarten kunnen op tafel. Enige wat ik echt jammer vind.

Ik sluit me overigens volledig aan bij de observatie van Berry Honing en Goyathlay met betrekking tot de groep (het omgaan met het machtsblok, sociale normen).

Laatste: zou Hans een vriend van mij zijn? Waarschijnlijk niet. Ik denk nog altijd dat je dit spel speelt met mensen en niet met pionnen. Heb ik respect voor zijn drive, zijn competitiegevoel, het nooit willen opgeven en zijn vindingrijkheid? Absoluut!

Offline fraba

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #238 Gepost op: 3-12-2008, 08:19:14 »
Kiezen tussen Hans of Yin is als het kiezen tussen een ferme slok nemen van of inmaakazijn of wijnazijn.........

Mijn idee was dat ook, ja en wijnazijn is net iets minder walchelijk als inmaakazijn.
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #239 Gepost op: 3-12-2008, 08:25:58 »
Mijn idee was dat ook, ja en wijnazijn is net iets minder walchelijk als inmaakazijn.
Tja en wat was jij dan? Vergif?  ::)