Auteur Topic: Aflevering 14 - Finale  (gelezen 114663 keer)

Offline fraba

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #240 Gepost op: 3-12-2008, 08:31:57 »
Tja en wat was jij dan? Vergif?  ::)

Ik weet het het niet,wat vind jij?  >:D
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #241 Gepost op: 3-12-2008, 10:16:56 »
Ik vind het nog steeds raar (en ook jammer) dat de twee Geerten totaal niet aan het woord zijn geweest afgelopen zondag, zowel niet tijdens de finale eilandraad als tijdens de meeting in Maastricht. Voor degenen die daar aanwezig waren, hebben zij wel het woord gehad daar?
« Laatst bewerkt op: 3-12-2008, 10:22:04 door Stanley_Yelnats »

Offline beetjelaat

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #242 Gepost op: 3-12-2008, 10:18:25 »
Lekker generaliserend.
Het gaat niet om het maaiveld, het gaat om het gelieg en gedraai en daar niet eerlijk   voor uit willen komen.
Dan gaan dingen als de Ubermensch uitstraling (zowel Hans als Yin) pas irriteren.
Zoals eerder gezegd kan je je dan totaal niet identificeren met dit soort mensen; als zakenmensen dit wel kunnen ben ik dus een uitzondering    ::hypocriet::  ::vlaglinks:: ::vlagrechts::

Met vriendelijke groet,

Marga

Offline pallas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #243 Gepost op: 3-12-2008, 10:19:39 »
Mijn eerste gevoel ten opzichte van de afgunst richting Hans en Yin is dat nederlanders (en belgen blijkbaar ook) ontzettende moeite hebben met iemand die vertrouwen heeft in zichzelf, dit hardop uitspreekt en dus niet doet aan valse bescheidenheid.

Ik, en met mij velen, heb geen probleem met iemand die veel zelfvertrouwen heeft. Erger wordt het wanneer dat begint te neigen naar dikkenekkerij en zelfs een beetje narcisme. En helemaal erg wordt het als de anderen zonodig moeten gekleineerd worden.


Ik denk dat mensen aan de top (zaken/ sport) zich goed in Hans kunnen herkennen.
Zakenmensen aan de top, en zeker sportmensen aan de top, slagen er gelukkig wel in respekt voor anderen op te brengen.
Wint Hiu de eetproef, dan vindt Hans het flauw dat aan zo'n onnozel proefje immuniteit verbonden is.
Slaagt Hiu erin om een coup te plegen door gebruik te maken van dezelfde middelen die Hans al die tijd gebruikte dan is dat vals en laf in zijn ogen.
Mijn idee over toplui (zaken, sport) is wel anders dan dat van jou.

In the beginning there was nothing and even that exploded

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #244 Gepost op: 3-12-2008, 11:26:08 »
wellicht zitten de besten thuis op de bank voor de buis. ;)

... in Maastricht natuurlijk  ;D
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #245 Gepost op: 3-12-2008, 11:34:11 »
Ik vind het nog steeds raar (en ook jammer) dat de twee Geerten totaal niet aan het woord zijn geweest afgelopen zondag, zowel niet tijdens de finale eilandraad als tijdens de meeting in Maastricht. Voor degenen die daar aanwezig waren, hebben zij wel het woord gehad daar?

Wat mij opviel is dat 'spontane' reacties (als in niet geregiseerde) van de gene na de samensmelting eigenlijk alleen maar kwamen van HiuKwan. Toen ik zei tegen Swifty dat me dat opviel tijdens de opname, zei ze dat dat waarschijnlijk kwam omdat alleen HiuKwan een microfoon had. Op tv zag ik dat dat niet waar was. Iedereen van hen had microfoons.

Kortom niemand anders dan HiuKwan van dat groepje heeft wat gezegd tijdens de opname.
Geniet nooit met mate...

Offline pallas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #246 Gepost op: 3-12-2008, 12:24:00 »
Kortom niemand anders dan HiuKwan van dat groepje heeft wat gezegd tijdens de opname.
Tja, onze noorderburen zijn dan ook wat beter welbespraakt dan wij Vlamingen. Wij zijn doorgaans iets minder spontaan en merken op zo'n momenten dat een ander weer aan de beurt is voor je het beseft.
Natuurlijk zijn er Vlamingen die wél opkunnen tegen om het even wie  ::jaja::

Maar natuurlijk is het ook zo dat Hiu het meest van alle afvallers heeft gevochten en daardoor nog net iets emotioneler was dan de andere afvallers, zelfs na al die maanden.
Alleen: ze is een paar afleveringen telaat beginnen vechten.
In the beginning there was nothing and even that exploded

Offline CubaLibre

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #247 Gepost op: 3-12-2008, 12:35:55 »
Pallas,

mbt de top, het is een zeer dunne lijn hoor. Ben het wel met je eens over narcisme e.d., ik wil alleen zeggen dat die drive, competitiegevoel, vindingrijkheid en niet opgeven zeer herkenbaar zijn. :)

Zoals ik al eerder zei, ik betwijfel of ik het met de persoon Hans kan vinden.

Offline Generaal Pardon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #248 Gepost op: 3-12-2008, 16:04:56 »
Het verbaast me dat er zo weinig foto's van de opnames van de finale boven komen drijven op dit forum, terwijl er toch flink geflitst werd in de zaal.

Daarom hier een foto van het moment waar de meesten van jullie die er niet bij waren benieuwd naar zijn. Niet echt scherp, maar is beter dan niets, toch?

Het meest bijzondere moment was tijdens en na de snik in de stem van Evi.
In één klap was de finale vergeten en draaide alles om Ernst-Paul.
De woorden van Evi in combinatie met de muziek zorgden al voor een brok in de keel, de compilatie met beelden van Ernst-Paul helemaal.
Meest bijzondere was dat iedereen in de zaal ging staan en blééf applaudisseren. Daarna was het 'optreden' van Frank, en een slotwoord van mevrouw Strix, die opriep een drankje te gaan drinken, dat zou Ernst-Paul volgens haar ook gedaan hebben,
Na afloop, toen iedereen de zaal uitliep, hoorde je zelfs de meest stoere mannen hun snotterige neus ophalen.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #249 Gepost op: 3-12-2008, 17:48:46 »
Ik heb wel wat foto's, maar heb die nog even niet kunnen plaatsen. De enige die echt goed van kwalitiet zijn, dat zijn de foto's bij de afterparty. Moet Evi nog wat lichter krijgen, en het formaat nog aanpassen zodat ze niet te groot worden voor het forum.

Ik heb ook een filmpje van het afscheidslied dat Frank zong, maar omdat ik niet weet of dat bedoeld was om openbaar te maken (die foto's zal niemand problemen mee hebben), doe ik dat even niet.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #250 Gepost op: 3-12-2008, 18:09:03 »
Het verbaast me dat er zo weinig foto's van de opnames van de finale boven komen drijven op dit forum, terwijl er toch flink geflitst werd in de zaal.

Daarom hier een foto van het moment waar de meesten van jullie die er niet bij waren benieuwd naar zijn. Niet echt scherp, maar is beter dan niets, toch?

Het meest bijzondere moment was tijdens en na de snik in de stem van Evi.
In één klap was de finale vergeten en draaide alles om Ernst-Paul.
De woorden van Evi in combinatie met de muziek zorgden al voor een brok in de keel, de compilatie met beelden van Ernst-Paul helemaal.
Meest bijzondere was dat iedereen in de zaal ging staan en blééf applaudisseren. Daarna was het 'optreden' van Frank, en een slotwoord van mevrouw Strix, die opriep een drankje te gaan drinken, dat zou Ernst-Paul volgens haar ook gedaan hebben,
Na afloop, toen iedereen de zaal uitliep, hoorde je zelfs de meest stoere mannen hun snotterige neus ophalen.

Ben jij die dame die op den duur op het hoekje kwam zitten en die even vriendelijk naar me lachte? :D

Ik heb nog wel wat foto's maar veel daarvan zijn nogal onscherp. Met flits werden de foto's te donker en zonder had ik een te lange sluitertijd en had geen statief bij me.
Geniet nooit met mate...

Offline Cout

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #251 Gepost op: 3-12-2008, 19:27:15 »
Ik, en met mij velen, heb geen probleem met iemand die veel zelfvertrouwen heeft. Erger wordt het wanneer dat begint te neigen naar dikkenekkerij en zelfs een beetje narcisme. En helemaal erg wordt het als de anderen zonodig moeten gekleineerd worden.

Zakenmensen aan de top, en zeker sportmensen aan de top, slagen er gelukkig wel in respekt voor anderen op te brengen.
Wint Hiu de eetproef, dan vindt Hans het flauw dat aan zo'n onnozel proefje immuniteit verbonden is.
Slaagt Hiu erin om een coup te plegen door gebruik te maken van dezelfde middelen die Hans al die tijd gebruikte dan is dat vals en laf in zijn ogen.
Mijn idee over toplui (zaken, sport) is wel anders dan dat van jou.



Ben het hier volledig mee eens.

Over dat zelfvertrouwen wil nog dit kwijt: zelfvertrouwen hebben is goed, maar mensen waarbij dat zelfvertrouwen op weinig of niets
is gebasseerd zijn in de omgang meestal triestige planten, die je liever mijdt.
Je bent gestopt met leven de dag dat je geen plannen meer maakt

Offline Berry Honing

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #252 Gepost op: 3-12-2008, 20:40:43 »
Toch maar even geregistreerd om ook wat gedachtes los te laten, aangezien ik hier een daar wel wat verschil met de rest :)

Mijn eerste gevoel ten opzichte van de afgunst richting Hans en Yin is dat nederlanders (en belgen blijkbaar ook) ontzettende moeite hebben met iemand die vertrouwen heeft in zichzelf, dit hardop uitspreekt en dus niet doet aan valse bescheidenheid. In Amerika bijvoorbeeld is een strategie zoals Hans die uitvoert waarschijnlijk veel beter aanvaardbaar. Hij heeft ambities en spreekt die uit --> kop boven het maaiveld en ja hoor, daar staat de meute om die eraf te hakken. Heb ik mijn vragen bij. Ik denk dat mensen aan de top (zaken/ sport) zich goed in Hans kunnen herkennen.

Kanttekening vind ik dat hij na het spel blijft liegen over bepaalde zaken, ik had liever gezien dat hij zei: ja, ik heb daar en daar over gelogen of dat was de werkelijke reden. Spel is over, kaarten kunnen op tafel. Enige wat ik echt jammer vind.

Ik sluit me overigens volledig aan bij de observatie van Berry Honing en Goyathlay met betrekking tot de groep (het omgaan met het machtsblok, sociale normen).

Laatste: zou Hans een vriend van mij zijn? Waarschijnlijk niet. Ik denk nog altijd dat je dit spel speelt met mensen en niet met pionnen. Heb ik respect voor zijn drive, zijn competitiegevoel, het nooit willen opgeven en zijn vindingrijkheid? Absoluut!

Dan van mijn kant ook maar me aansluiten bij jouw observatie, dat je het spel speelt met mensen en niet met pionnen. Misschien moet je eigenlijk stellen dat Hans en Yin met pionnen gespeeld heeft, dit spel samen gewonnen hebben, maar uiteindelijk de winst in het spel verloren, want ondanks dat ze proeven wonnen en dus ook niet geëlimineerd werden, worden ze nu niet gezien door het publiek én de oud-deelnemers als winnaars.
Overigens had ik niet zo'n moeite met Hans. Hij speelde het spel hard, maar als je wilt winnen, dan moet je het soms hard spelen. Ooit wel 'ns een wedstrijd van het NL XI-tal 1974 gezien? Daar is Hans een mietje bij vergeleken. Hans en Yin speelden het beiden erg hard, ook in de proeven, om hun doel te bereiken. Je ziet dan ook de ontlading bij Hans als hij de finale haalt. Wat dat betreft heb ik wel respect voor zijn bezieling, die is echt enorm geweest.
Ik ben zelf ondernemer, en ik herken ook wel wat van hem in mijzelf. Alleen vind ik, dat je vermogen of macht altijd beperkt moet gebruiken. Anders dender je teveel over mensen heen en dat werkt uiteindelijk tegen je. Macht gebruik alleen als je het echt nodig hebt. Daarin verschil ik van hem, omdat hij het ten alle tijden gebruikte... Ik denk dat Hans daar de mist mee in gegaan is. (Hans, als je dit leest: weer even zo'n spiegel-momentje waar je het in de uitzending over had?)
Tot zover mijn mijmering van vanavond...  ::zwaai::

Offline Pilgrim

  • Forumlid
  • Ut Fryslân!
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #253 Gepost op: 3-12-2008, 22:07:14 »
Het verbaast me dat er zo weinig foto's van de opnames van de finale boven komen drijven op dit forum, terwijl er toch flink geflitst werd in de zaal.

Daarom hier een foto van het moment waar de meesten van jullie die er niet bij waren benieuwd naar zijn. Niet echt scherp, maar is beter dan niets, toch?

Het meest bijzondere moment was tijdens en na de snik in de stem van Evi.
In één klap was de finale vergeten en draaide alles om Ernst-Paul.
De woorden van Evi in combinatie met de muziek zorgden al voor een brok in de keel, de compilatie met beelden van Ernst-Paul helemaal.
Meest bijzondere was dat iedereen in de zaal ging staan en blééf applaudisseren. Daarna was het 'optreden' van Frank, en een slotwoord van mevrouw Strix, die opriep een drankje te gaan drinken, dat zou Ernst-Paul volgens haar ook gedaan hebben,
Na afloop, toen iedereen de zaal uitliep, hoorde je zelfs de meest stoere mannen hun snotterige neus ophalen.

Goed om te lezen dat het daar als aanwezige heel mooi is geweest.

De uitzending op tv werd het erg snel afgeraffeld vond ik. Het beeld-eerbetoon was heel mooi, als ook de woorden die Evi sprak. Maar het was allemaal nog ff 'snel snel' op eind. Dat is waarschijnlijk zo gemonteerd.
Jammer dat ze dat ze niks hebben laten zien van Frank zijn ceremonie.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #254 Gepost op: 3-12-2008, 22:47:23 »
Goed om te lezen dat het daar als aanwezige heel mooi is geweest.

De uitzending op tv werd het erg snel afgeraffeld vond ik. Het beeld-eerbetoon was heel mooi, als ook de woorden die Evi sprak. Maar het was allemaal nog ff 'snel snel' op eind. Dat is waarschijnlijk zo gemonteerd.
Jammer dat ze dat ze niks hebben laten zien van Frank zijn ceremonie.
Ik heb wat vage beelden ervan, en ik meende ook (weet niet of het klopt) Test op dat moment te zien filmen.

Maar ik kan uiteraard niet beslissen over opnames van iemand anders, en bovendien gaf ik het al aan: wanneer Frank gewild had dat dit in de uitzending werd opgenomen, was het te zien geweest. Maar is mijn persoonlijke vermoeden. Gewoon omdat dit een naar mijn mening hoog persoonlijk karakter had.

Offline eilandgek

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #255 Gepost op: 4-12-2008, 00:23:36 »
Hans is niet de enige dat het boek heeft gelezen. Het SAS boek is in eerste druk uitgebracht in de jaren 80 en de eerdere kandidaten hebben het ook al doorgenomen (kijk maar eens in het ER archief)

Ik denk dat niet het SAS handboek, maar Robinson Crusoe werd bedoeld :)
De vraag is in hoeverre dát boek zinvol is om te lezen... misschien is het boek "De familie Robinson" een beter idee :) (samen met het SAS handboek). Eh... behalve dan dat religie op het eiland niet zo belangrijk is (in de fam.robinson wel)

Offline eilandgek

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #256 Gepost op: 4-12-2008, 00:44:12 »
Oh tussen haakjes; er wordt steeds gesproken over de "zakenlui Yin en Hans". Maar... wat doen ze eigenlijk precies?? Gewoon nieuwsgierigheid van mijn kant.
Was Yin niet accountmanager? Dat is toch niet zo'n bijzonder beroep, dan ben je toch geen 'echte zakenvrouw'? Van Hans weet ik het helemaal niet wat hij doet.

Daarnaast: in Nederland (ik reken Yin even tot de Nederlanders, het is te horen dat ze dat oorspronkelijk is) zijn bijzonder veel zakenmensen. En een behoorlijke groep daarvan bakt er niets van, en een groot deel doet het gewoon oké. Een minimale groep behaalt de top (en ik geloof niet dat Yin of Hans tot die top behoren).

Het zijn van een zakenman of -vrouw staat dus geenszins gelijk aan het zijn van hard, dominant, (over)vol zelfvertrouwen enz. Het lag eerder aan hun persoonlijkheid dan aan hun zakenachtergrond dat Yin en Hans elkaar vonden. Raar dat dat steeds zo nadrukkelijk werd genoemd.

Offline Generaal Pardon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #257 Gepost op: 4-12-2008, 01:30:57 »
Ben jij die dame die op den duur op het hoekje kwam zitten en die even vriendelijk naar me lachte?

Dat ik het over stoere mannen heb wil niet zeggen dat ik zelf een vrouw ben...  ;D

Offline Generaal Pardon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #258 Gepost op: 4-12-2008, 01:42:47 »
Het stemmen tijdens de pauze.
Alleen Robinsoners met écht karakteristiek uiterlijk kwamen in beeld, de rest mocht bleven zitten.


Offline Generaal Pardon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #259 Gepost op: 4-12-2008, 01:43:26 »
En het voorlezen van de stemmen: