Auteur Topic: Expeditie Robinson 2012  (gelezen 172871 keer)

Offline mooneyeslinda

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • fan van expeditie robinson en kijk wie is de mol.
Re: Expeditie Robinson 2012
« Reactie #200 Gepost op: 13-07-2012, 22:15:30 »
hoe je het ook went of keert, het trekt op deze manier echt kijkers.  Dat is de laatste jaren wel te zien. En tja nu hebben ze dus een GTST acteur --> hele schare fans.  Een zanger/rapper ---> hele schare fans.  Een paar mooie vrouwen ---> hele schare fans. Dan nog die Paul Turner.... die had me toch een hoop stemmers bij The Voice.... als daar nu eens de helft van een paar keer kijkt.
kort samengevat, ze doen het best goed om het programma in de lucht te houden. En de die hard fans tja die kijken toch wel ;)

ja dat klopt inderdaad, wel een slimme zet.. maar eh wie speelt er dan in gtst?
robinson is weer geweldig dit jaar

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Expeditie Robinson 2012
« Reactie #201 Gepost op: 13-07-2012, 23:21:13 »
ja dat klopt inderdaad, wel een slimme zet.. maar eh wie speelt er dan in gtst?
Ruud Veldkamp
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Belgarath

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson 2012
« Reactie #202 Gepost op: 14-07-2012, 01:47:21 »
En Fajah vroeger...
Niet dat ik ernaar keek... ;)

Offline klimmer

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson 2012
« Reactie #203 Gepost op: 14-07-2012, 10:23:50 »
Het is denk ik een samenloop van omstandigheden, de kijkcijfers zaten al jaren in de lift, voordat er bn'rs waren als ik me niet vergis, 2009 finale aflevering  800.000 kijkers, de op een na laatste aflevering toen 872.000 kijkers, dat is 100.00 minder dan de aflevring in 2010 die de minste kijkers had (die aflevering had 958.000 kijkers)bronnen: Ook heb ik het idee dat er voor de seizoenen met vips meer promotie is, weet niet of dit ook echt zo is maar dat idee heb ik wel.
En zoals lukie zei, de vips brengen ook nog eens fans met zich mee.

Kortom een samenloop van omstandigheden

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2012
« Reactie #204 Gepost op: 14-07-2012, 22:49:33 »

Ook heb ik het idee dat er voor de seizoenen met vips meer promotie is, weet niet of dit ook echt zo is maar dat idee heb ik wel.
En zoals lukie zei, de vips brengen ook nog eens fans met zich mee.

Kortom een samenloop van omstandigheden

In België werd er met niet-vips praktisch geen promotie gemaakt en zeker geen interactie achteraf: ik herinner me op de RTL site prijsvragen waar men items kom winnen (enkel voor Nederlanders want je kon je als Belg niet registreren)

Kijkcijfers hangen idd samen met verschillende omstandigheden: concurrerende programma's en op welke dag en uur het uitgezonden wordt:  In België was dit de laatste 2 jaar vrij laat terwijl dit programma in Nederland rond 20h30 van start ging, wat wel een kijkvriendelijker uur is. 
Fans en haters kijken uit sympathie of om hen op hun bek te zien gaan, kortom niet alle kijkers zijn voorstander van dit concept...

Mijn ongenoegen gaat meer uit naar de vips die al dagelijks op verschillende zenders te zien zijn en nu denkelijk zonder een deftige screening in een programma komen waarvan ik enkele jaren terug zelf heb ondervonden hoe zwaar de selectieproeven wel waren en er serieus werk gemaakt werd in de voorbereidingen. 

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2012
« Reactie #205 Gepost op: 14-07-2012, 23:29:48 »
Lukie heeft gelijk met zijn opmerkingen over fans van VIPS. Dus vanuit het oogpunt van programma-makers is het geweldig zo.

Allen kijken de fans van de VIPS (mijns inziens dan) niet om E.R. maar puur opdat 'hun' VIP erin zit. En de fans van E.R. wordt te kort gedaan vanwege al de concessies die gedaan worden. Dus uiteindelijk verlies je de fans van het programma grotendeels ten faveure van de fans van de VIPS.

Vanuit oogpunt programmamakers prima,
vanuit het oogpunt van de Dwaas doodzonde...
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Expeditie Robinson 2012
« Reactie #206 Gepost op: 17-07-2012, 19:37:47 »
Dennis Weening voorlopig nog in de lappenmand
Dennis Weening is vandaag in het ziekenhuis geweest voor een check up van zijn gebroken been. De presentator van Expeditie Robinson moet nog twee weken op krukken blijven lopen.

Dennis Weening moet over vier weken onder het mes om de schroef in zijn been te laten verwijderen. Hij raakte gewond tijdens de opnames van Expeditie Robinson. Overigens niet tijdens de opname, maar op een onbewaakt ogenblik, toen hij uitgleed in de badkamer van het hotel waar hij verbleef.


“Ik moet er nu alleen achteraan wat voor merk schroef het is, omdat het in Singapore is gebeurd en ze dus niet weten of ze de juiste schroevendraaier ervoor hebben hier!", vertelt Dennis aan RTL Boulevard.

Gelukkig kan hij erom lachen.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson 2012
« Reactie #207 Gepost op: 18-07-2012, 10:06:28 »
ik vind dit nou alles behalve een leuke groep Robinsons.

Het ergste vind ik Fajah Lourens, die werkelijk in elk programma opduikt om publiciteit te pakken. Daarnaast is het kennelijk erg moeilijk om volwassen te worden, daar zij nog steeds het gedrag vertoond van een pubermeisje. Ze zal dan ook wel gecharmeerd zijn van Ruudje Feldkamp.

Ruud vind ik ook een beetje vervelend. Heel vol van zichzelf. Een beetje de arrogantere versie van Sacha Visser.

Willie Wartaal wel leuk, maar natuurlijk allesbehalve een Robinson. In die man van EH&T heb ik nog wel wat meer vertrouwen.

Paul Turner, raar dat hij mee mag doen. Maar zie ik ook niet zo ver komen, geeft waarschijnlijk huilend op.

Peggy en Fatima lijken me wel bijtertjes en vind ik goede keuzes van de productie. Tess ken ik niet.

Bij de belgen lijkt het ook niet veel soeps, uitgaande op het uiterlijk. Veel modepoppetjes en dunne mannetjes. Hopelijk weten de Belgen me te verrassen. Vind deze vaak uiteindelijk leuker dan de Nederlanders.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Expeditie Robinson 2012
« Reactie #208 Gepost op: 19-07-2012, 14:07:47 »
Ik ben alvast voor Peggy! ::cheerleader::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2012
« Reactie #209 Gepost op: 19-07-2012, 15:53:29 »
Tess kan wel een doorbijtertje zijn denk ik en ik ben er ook wel zeker van dat ze gemene plannetjes/complotten kan en zal smeden met de anderen. Vind het leuk dat zij meedoet!

Offline Mrkos

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson 2012
« Reactie #210 Gepost op: 19-07-2012, 20:13:51 »
@ Jorge wat zit je te zeuren man, Fajah duikt in elk programma op? Ik weet niet welke programma's jij kijkt maar ik kom haar ( helaas ) na GTST nooit meer tegen hoor. En Ruud arrogant? Nja je zult het wel zien hoe hij is als de uitzendingen begint;)

Prima groep vind ik.. Pittige dames en slimme jongens. Ik ken helaas geen 1 van de Belgen, maar die tweelingbroers lijken me 2 slimme jongens, ze doen immers aan pokeren, das geen domme hobby natuurlijk ;)Verder Lodewijk van Eigen huis en Tuin zal ook wel wat weten.. Willy Wartaal zal het wel niet lang volhouden denk ik ;)
« Laatst bewerkt op: 19-07-2012, 20:16:08 door Mrkos »

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2012
« Reactie #211 Gepost op: 20-07-2012, 14:06:00 »
@ Jorge wat zit je te zeuren man, Fajah duikt in elk programma op? Ik weet niet welke programma's jij kijkt maar ik kom haar ( helaas ) na GTST nooit meer tegen hoor. En Ruud arrogant? Nja je zult het wel zien hoe hij is als de uitzendingen begint;)


Mee eens! Verwacht van beide vrij veel.
There's no show like a reality show ;)

Offline ZicoDuco

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson 2012
« Reactie #212 Gepost op: 21-07-2012, 18:27:47 »
Wordt leuk, herhaling van Nico, Erwein, Deborah en Anne vs Sipke.
De tweeling, fatima en fajah en eigenlijk hele bendes kennen elkaar al super lang.

Offline eilandgek

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson 2012
« Reactie #213 Gepost op: 8-08-2012, 01:51:33 »
Het valt me zo op dat veel van jullie meer deelnemers kennen dan andere jaren. Ik ken er juist bijna geen! Eén Nederlandse en één Vlaamse. Wellicht enkele anderen van gezicht als ik ze zie in het programma, maar daar blijft het bij...
En een opgever als presentator: BAH! Hoewel ik van onze vorige gastheer ook niet echt te spreken was, kwam te gekunsteld over. Evi is toch het het échte Robinsongezicht sinds Ernst-Paul er niet meer is...

Offline planetwave

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2012
« Reactie #214 Gepost op: 9-08-2012, 16:05:09 »
Als Vlaming zijn voor mij bekend : Aagje Vanwallegem, Gene Thomas, Zoë Van Gastel, Joke Vandevelde en de pokertweeling Matthias en Christophe. De andere zijn voor driekwart Vlaanderen onbekend vrees ik. Ik kan jullie Nederlanders al meegeven dat Joke Vandevelde te vergelijken valt met Tanja Dexters van vorig jaar, misschien wel wat taaier zelfs...

I-love-paars

  • Gast
Re: Expeditie Robinson 2012
« Reactie #215 Gepost op: 9-08-2012, 21:04:36 »
Er zit inderdaad weer een miss België bij dit jaar, maar de eerdere missen hebben het toch wel allemaal heel goed gedaan.
Tatiana Silva werd 2de en Tanja Dexters 1ste.
Ik denk dat Joke het ook heel goed zal doen.

Van de 8 Belgen ken ik er maar 4: Zoë Van Gastel, Joke Van De Velde, Gene Thomas en Aagje Van Walleghem.
Zoë Van Gastel is trouwens nooit miss België geweest, maar heeft wel meegedaan en is 2de geworden.

Van de Nederlanders ken ik niemand.

Ik kijk al naar het nieuwe seizoen!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2012
« Reactie #216 Gepost op: 9-08-2012, 23:56:45 »
Er zit inderdaad weer een miss België bij dit jaar, maar de eerdere missen hebben het toch wel allemaal heel goed gedaan.
Tatiana Silva werd 2de en Tanja Dexters 1ste.
Ik denk dat Joke het ook heel goed zal doen.


Anne was ook een Ex-miss en die is volledig uit haar rol gevallen.. :-)

Joke heeft al bewezen in een ander programma dat ze tactische spelletjes kan spelen, Ze zat toen in dezelfde lichting als Freddy 'opgevende bokspeer' De Kerpel, die het in dat spel ook niet lang getrokken heeft...

Ze is ook vertrouwd in het pokerwereldje dus ik zou niet schrikken dat er een pre-alliantie met de pokertwins heeft plaatsgevonden, nog voor het spel begonnen van start is gegaan.

Ik hoop enkel dat er bij haar niet zoveel 'toevalligheden' gebeuren als bij Tanja.

I-love-paars

  • Gast
Re: Expeditie Robinson 2012
« Reactie #217 Gepost op: 10-08-2012, 13:47:42 »
Anne was ook een Ex-miss en die is volledig uit haar rol gevallen.. :-)

Joke heeft al bewezen in een ander programma dat ze tactische spelletjes kan spelen, Ze zat toen in dezelfde lichting als Freddy 'opgevende bokspeer' De Kerpel, die het in dat spel ook niet lang getrokken heeft...

Ze is ook vertrouwd in het pokerwereldje dus ik zou niet schrikken dat er een pre-alliantie met de pokertwins heeft plaatsgevonden, nog voor het spel begonnen van start is gegaan.

Ik hoop enkel dat er bij haar niet zoveel 'toevalligheden' gebeuren als bij Tanja.

Juist, was Anne eventjes vergeten;-). Heb de verkiezing met Anne nooit gezien, de andere wel.
Vond dat Anne het uiteindelijk nog goed gedaan heeft hoor.
Ze was geen uitblinker in proeven en was niet bepaald geliefd maar heeft door het tactisch te spelen het toch nog eventjes kunnen rekken.
 

Offline planetwave

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2012
« Reactie #218 Gepost op: 10-08-2012, 14:26:15 »
Er zit inderdaad weer een miss België bij dit jaar, maar de eerdere missen hebben het toch wel allemaal heel goed gedaan.
Tatiana Silva werd 2de en Tanja Dexters 1ste.
Ik denk dat Joke het ook heel goed zal doen.

Van de 8 Belgen ken ik er maar 4: Zoë Van Gastel, Joke Van De Velde, Gene Thomas en Aagje Van Walleghem.
Zoë Van Gastel is trouwens nooit miss België geweest, maar heeft wel meegedaan en is 2de geworden.

Van de Nederlanders ken ik niemand.


Ik kijk al naar het nieuwe seizoen!

De pokertweeling nooit aan het werk gezien in Man Bijt Hond vroeger?
« Laatst bewerkt op: 10-08-2012, 14:28:49 door planetwave »

Offline planetwave

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2012
« Reactie #219 Gepost op: 10-08-2012, 15:00:31 »
Joke heeft al bewezen in een ander programma dat ze tactische spelletjes kan spelen.


Ik herinner mij ook een of ander programma met haar...weet jij nog welk dat was?