Auteur Topic: Vuelta 2025 - Pool  (gelezen 968 keer)

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport, Winnaar Bestemming X Pool 2025
  • Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Vuelta 2025 - Pool
« Reactie #40 Gepost op: Gisteren om 17:46:03 »
Tussenstand na etappe 2 (Alba - Limone Piemonte)
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: 1ste: KD. met 215 punten ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
 ::cheerleader:: ::cheerleader:: 2de: Telminator met 201 punten ::cheerleader:: ::cheerleader::
:) 3de: LdHmolletje met 200 punten :)

Ritzege: G-root ::joehoe::
Dagwinnaar: Telminator & G-root met 157 punten ::ok::
Grootste stijger: widm1992 ::ok::

« Laatst bewerkt op: Gisteren om 17:52:30 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline Nieky

• Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #41 Gepost op: Gisteren om 17:48:26 »
Ah wacht; Even onder voorbehoud, want nu geeft de Vuelta-organisatie Buitrago ineens in de top 10 i.p.v. Lecerf
Even wachten totdat alles officieel is. Misschien zaten er wat mensen niet op hun eigen fiets door die valpartij.
You'll never walk alone

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #42 Gepost op: Gisteren om 20:02:42 »
En Telminator staat alweer tweede, vlak achter mij. Precies zoals in de Tour.  ;D
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Nieky

• Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #43 Gepost op: Gisteren om 20:34:41 »
We geven jullie volgend jaar gewoon 5 miljoen minder  ;)
You'll never walk alone

Offline Molcrazy

• Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #44 Gepost op: Gisteren om 22:39:18 »
We geven jullie volgend jaar gewoon 5 miljoen minder  ;)

::rofl::
Gabriël is de Mol

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: Gisteren om 22:47:41 »
 ::oink::   :-[
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #46 Gepost op: Gisteren om 22:49:21 »
Succes ballast ;D

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #47 Gepost op: Vandaag om 09:24:34 »
Ik heb deze keer vrij snel een team in elkaar gedraaid.

Vingaard - Ayuso - Ciccone - Tiberi - Bernal was vrij snel ingevuld, maar over de 4de beschermde renner heb ik getwijfeld. Uiteindelijk Hindley gekozen.
Mede dankzij hem op dag 2 al de ritzege. Boven verwachting!  ::feest::

Ik zie nu dat LdHmolletje en Piet Pelle op z’n Gazelle Hindley ook hebben, dus KD en Telminator worden achterna gezeten door team (groep 2) Hindley!

Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline MitchK

• Forumlid
  • RN F1 Manager van 2024!
« Reactie #48 Gepost op: Vandaag om 10:00:57 »
::bravo:: Het beste Deentje voorzetten! ::bravo::

Kopmannen:
- Vingegaard: Heeft geen uitleg nodig lijkt me. Topfavoriet.
- Pedersen: Lang getwijfeld, maar hoopte dat hij veel punten zou binnenhalen met etappes en voor de groene trui.
- Ayuso: Lang getwijfeld tussen Almeida en Ayuso als reserve. Ayuso gaat ook nog voor jongerenklassement dus koos ik hem.

Beschermde renners:
- Tiberi: Ik had nog klassementsrenners nodig aangezien ik Pedersen koos. Tiberi zag ik wel als een steady kracht hiervoor.
- Pidcock: Dit was mijn FOMO-pick. Hij kan etappes winnen of AK. Hij kan alle kanten op.
- Ciccone: Gaat waarschijnlijk voor AK, maar anders voor de berg dacht ik. Ook goed in vorm.
- Fortunato: Relatief goedkoop, maar wel een steady rijder. Ik twijfelde voor hem of Pellizari als basis.
- Pellizari: Geldt hetzelfde voor als voor Fortunato.
- O'Connor: Vaak gekozen door mij in vorige rondes, maar ik vond hem minder steady ogen dan normaal.

Helpers:
- Aular & Zingle: Voor de sprint had ik toch meer dan alleen Mads nodig.
- Frigo, Lecerf, Gruel & Bisiaux: Vanwege de prestaties afgelopen maanden.
- Foldager & Martinez: Goedkope picks die toch redelijk wat kunnen.
Nog steeds een onbekende na Het Onbekende!

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: Vandaag om 10:39:25 »
Succes ballast ;D

Ik heb de ballast nu alvast in de vorm van twee uitvallers: Axel Zingle (4 miljoen) en eerste reserve Guillaume Martin (2 miljoen). Zonde.

Offline Telminator

• Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Winnaar Tour 06,07,12,15,18,22&23; Klassiekers 24
« Reactie #50 Gepost op: Vandaag om 11:20:20 »
Hierbij nog mijn ploeg:

Kopman Vingegaard een absolute zekerheid.
Over nr 2 enorm getwijfeld. Pedersen leek mij by far de meest zekere optie, maar gezien vermoedelijk relatief weinig sprints had ik het idee toch voor een 2e AK-man te moeten kiezen. Daar dan voor Ayuso gegaan ivm ook jongerentrui; absoluut geen zekerheid, maar evt een hoog puntenplafond. Almeida was eigenlijk idem ivm zijn recente val, als dat niet het geval was geweest had ik hem veel meer steady gevonden en vermoedelijk gekozen (de twijfel over deze 3 mannen is ook nog te zien aan mijn teamnaam, die ik tijdens het vele wisselen gewoon vergeten ben aan te passen  ::rofl::).
Reserve Philipsen puur uit budgettaire overwegingen, alle andere picks leken me eigenlijk beter, maar hier bespaarde ik nog weer mee..... Als er een kopman uitvalt is het klaar.....

Bij de beschermde renners Bernal, Ciccone, Tiberi en Pidcock. Hier ook veel gewijzigd door de uitvallers; Carapaz en Gee stonden er eerst beiden in. Pellizari ook heel hoog op de verlanglijst, totdat hij zelf aankondigde voor ritten te gaan. Pidcock is altijd een erg onbetrouwbare renner geweest, maar in deze Vuelta had ik toch het gevoel hem mee te moeten nemen. Ciccone was zo goed, dat hij ondanks zijn aankondiging voor ritten te gaan (en bergtrui) toch mee moest.

Bij de helpers voor Soler gegaan (normaliter altijd goed in de Vuelta), Valentin P-P, Aular (een van de beste sprintopties in mijn ogen in het relatief beperkte veld), Silva, Bisiaux en Gruel als jonge verrassingen.
Voor de pool wordt het waarschijnlijk cruciaal om de renner te hebben die over enkele ritten het rood "krijgt" en hem daarna lang vast houdt. De Ben O'Connor van dienst..... Dat vind ik altijd gruwelijk moeilijk om te voorspellen. Hopelijk zit de troefkaart in dit lijstje......
Guillaume Martin als 1e reserve helaas al uitgevallen. Leek me een mooi gokje op een renner (hoewel erg uit vorm dit jaar) die al vaker vanuit het niets hoog in het AK komt vanuit de vlucht. Maar niet voldoende vertrouwen voor een basisplek. Dat is iig al weggegooid geld gebleken.

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #51 Gepost op: Vandaag om 17:40:16 »
Opvallend dat Gaudu maar 1x gekozen is  :o .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Telminator

• Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Winnaar Tour 06,07,12,15,18,22&23; Klassiekers 24
« Reactie #52 Gepost op: Vandaag om 18:06:04 »
Ik zou eerder zeggen: opvallend dat Gaudu ineens zo goed is, terwijl hij t hele jaar totaal waardeloos is geweest..... ×p

Offline Nieky

• Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #53 Gepost op: Vandaag om 18:55:52 »
Tussenstand na etappe 3 (San Maurizio Canavese - Ceres )
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: 1ste: KD. met 338 punten ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
 ::cheerleader:: ::cheerleader:: 2de: Telminator met 334 punten ::cheerleader:: ::cheerleader::
:) 3de: LdHmolletje met 306 punten :)

Ritzege: Nieky ::joehoe::
Dagwinnaar: Nieky met 134 punten ::ok::
Grootste stijger: KnevelGraus ::ok::

Zingle kwijt, maar Gonzalez was bewust reserve nummer 1. Puntensprokkelaar die me de dagzege oplevert  ::love::
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 18:58:17 door Nieky »
You'll never walk alone