Auteur Topic: Expeditielid Esther  (gelezen 17410 keer)

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Expeditielid Esther
« Reactie #20 Gepost op: 23-09-2003, 15:24:48 »
D Maar naar mijn weten doet zij niet schijnheilig hoor! Tijdens de 'emo-actie' van Bjorn zie je haar al vreemd kijken.

ik vond haar wel schijnheilig met dat hele kipgebeuren.... maar goed die discussie hadden we al gehad.  ;D

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re:Expeditielid Esther
« Reactie #21 Gepost op: 23-09-2003, 15:29:12 »
Leg me dan nog eens uit waarom dat schijnheilig is? Zij geeft vantevoren aan dat zij geen kip gaat eten omdat ze dat nog niet nodig vindt en omdat ze het zielig vindt om nu al een kip te gaan slachten. Vervolgens komt die kip er toch, de rijst wordt verminderd (over rare acties gesproken), maar zij eet GEEN kip. Dat is toch niet schijnheilig?

geweldig, zo discussieren  :D
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Expeditielid Esther
« Reactie #22 Gepost op: 23-09-2003, 15:37:21 »
omdat ze thuis ook gewoon kip vreet als er nog andere dingen in de kast staan.... geeft ze zelf toe. daarom is het schijnheilig..  :D

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re:Expeditielid Esther
« Reactie #23 Gepost op: 23-09-2003, 16:03:30 »
Maar thuis ben je niet aan het 'overleven', daar wel... Nouja, laat maar zitten, we zitten allebei op een andere golflengte wat dat aangaat  ;)
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Expeditielid Esther
« Reactie #24 Gepost op: 23-09-2003, 19:12:30 »
Wat maakt het nou uit of je aan het overleven bent of niet, ik vind dat juist een 'pro' om die kip wel te gaan eten, die beestjes zijn nog op een mooi eiland geweest, een heel stuk beter leven dan de gemiddelde scharrelkip. 



Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Expeditielid Esther
« Reactie #25 Gepost op: 23-09-2003, 19:19:26 »
Vraagje...

Wat is het verschil tussen vis... dat ze wel eet, en kip...

Het wordt allebei geslacht? En de dames vragen toch ook niet om de vis nog tot het eind, totdat het echt nodig is, rond te laten zwemmen...
Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Expeditielid Esther
« Reactie #26 Gepost op: 23-09-2003, 19:41:36 »
Vraagje...

Wat is het verschil tussen vis... dat ze wel eet, en kip...

Het wordt allebei geslacht? En de dames vragen toch ook niet om de vis nog tot het eind, totdat het echt nodig is, rond te laten zwemmen...

Ik stel voor dat ze (om niet te discrimineren tussen de verschillende dierenrassen) de kip eerst een haakje in z'n snavelje slaan alvorens deze te slachten.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline feeks

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
Re:Expeditielid Esther
« Reactie #27 Gepost op: 24-09-2003, 12:28:42 »
Alhoewel ik het dom vind van Esther dat ze de kip nog niet wilde opeten omdat er nog voedsel was (waar die kip ook van mee-eten moet) is het op dit moment toch een mens naar mijn hart dat ze tegen Bjorn ingaat met z'n zogenaamde primitief-oermens-gedrag.
Bjorn is anders niks als een nep-figuur en dat oermens-gedrag gaat , gezien zijn houding  tegen de vrouwen van ik-ben-de-baas, toch zeker terug tot aan de middeleeuwen . ::)
je kunt beter spijt hebben van de dingen die je doet, als van de dingen die je laat.

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Expeditielid Esther
« Reactie #28 Gepost op: 28-09-2003, 21:54:45 »
Ergens wel jammer dat Esther nu weg is. Op de kip-hypocrisie na, was ze erg nuchter, ze kwam uit voor haar mening en zei waar het op stond.

Offline Zeef

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Expeditielid Esther
« Reactie #29 Gepost op: 28-09-2003, 21:55:49 »
Ik vond haar manier om de eer aan zichzelf te houden erg dapper. Ze heeft met opgeheven hoofd de expeditie verlaten. Wat een fantastisch mens  ;D!

Offline jokivin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Blek is te gek
Re:Expeditielid Esther
« Reactie #30 Gepost op: 28-09-2003, 21:58:21 »
ik vind het ook erg jammer dat ze nu weg is....denk niet dat ze tot de samensmelting was gebleven (niet iedereen waardeerd een mening), maar de discussies tussen haar en bjorn vond ik wel erg leuk!

ik ben trouwens nu wel heel benieuwd naar bjorn, tuurlijk hij zal erg blij zijn dat esther nu (eindelijk) weg is.....maar zal er waarschijnlijk ook achterkomen dat het niet alleen esther was/is waardoor zijn 'leiderschap' werd/word aangetast.

Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Offline lukiam

  • Forumlid
Re:Expeditielid Esther
« Reactie #31 Gepost op: 28-09-2003, 22:23:53 »
Ik vind het wel prima dat ze weg is.
Ze vertelde trots dat ze haar tong bijna afgebeten had om niets te zeggen, maar haar lichaamstaal sprak boekdelen. En lichaamstaal maakt toch het grootste deel van de communicatie tussen mensen uit.
Daarnaast vond ik dat ze een aantal dames behoorlijk aan het impalmen was in haar negatieve visie op Bjorn.
Ze verweet Bjorn dat ie slecht in communiceren is, zij bracht er echter ook bitter weinig van terecht.

En wat ik me afvraag: wat heeft zij tijdens de hele expeditie nu eigenlijk uitgevoerd?

Offline sjulie

  • Forumlid
Re:Expeditielid Esther
« Reactie #32 Gepost op: 28-09-2003, 22:37:25 »
Heel jammer dat Esther weg is.
Volgens mij was ze eerlijk tot aan het eind.
Ben benieuwd hoe de andere dames het er vanaf gaan brengen.
Wel leuk dat ze Bjorn over sloeg bij het afscheid nemen.
Of zouden ze dat niet in beeld gebracht hebben?
Lijk me sterk.
                           :(

Offline jokivin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Blek is te gek
Re:Expeditielid Esther
« Reactie #33 Gepost op: 28-09-2003, 22:48:35 »
Wel leuk dat ze Bjorn over sloeg bij het afscheid nemen.
Of zouden ze dat niet in beeld gebracht hebben?
Lijk me sterk.

nou volgens mij heeft ze bjorn niet eens aangekeken, en bjorn ging ook helemaal opzij staan (dacht ik te zien)
volgens mij kunnen we wel aannemen dat ze elkaar geen gedag hebben gezegd  ;)
Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Offline sjulie

  • Forumlid
Re:Expeditielid Esther
« Reactie #34 Gepost op: 28-09-2003, 22:51:39 »
 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D  Grappig!!!!!

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:Expeditielid Esther
« Reactie #35 Gepost op: 28-09-2003, 23:05:02 »
nou volgens mij heeft ze bjorn niet eens aangekeken, en bjorn ging ook helemaal opzij staan (dacht ik te zien)
volgens mij kunnen we wel aannemen dat ze elkaar geen gedag hebben gezegd  ;)
Sterker nog, hij liep gelijk weg toen ze weg moest en afscheid van iedereen aan het nemen was. Zij had natuurlijk ook zoiets van nou dan zak je toch lekker in de strond en is straal langs hem heengelopen. Zou ik ook gedaan hebben ;D
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Expeditielid Esther
« Reactie #36 Gepost op: 29-09-2003, 09:08:54 »
Erg jammer dat Esther moest vertrekken. Ik begon echt sympathie voor haar te krijgen, want in aflevering 3 vond ik 't geheel terecht dat ze tegen Bjorn inging. 't slaat toch echt nergens op om 't vertrouwen dat je in iemand hebt te laten afhangen van de manier waarop jij denkt dat iemand auto rijdt?  :-\

En ik vind niet dat ze haar eigen mening heeft willen opdringen aan de andere vrouwen. Ze gaf gewoon eerlijk haar mening en that's it. De vrouwen kunnen toch zeker wel zelf beslissen of ze met haar meegaan daarin? En zo te zien aan 't filmpje over de volgende aflevering, zal blijken dat er nog veel meer vrouwen 't helemaal gehad hebben met Bjorn.

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Expeditielid Esther
« Reactie #37 Gepost op: 29-09-2003, 09:52:33 »
nou volgens mij heeft ze bjorn niet eens aangekeken, en bjorn ging ook helemaal opzij staan (dacht ik te zien)
volgens mij kunnen we wel aannemen dat ze elkaar geen gedag hebben gezegd  ;)

nee ze hebben elkaar zeker weten niet gedag gezegd.

wel jammer dat ze weg is, zeker voor het gniffelgehalte thuis op de bank. mij benieuwen wie haar rol als rebel zal overnemen...  ;D

Offline Madcat

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Expeditielid Esther
« Reactie #38 Gepost op: 29-09-2003, 09:59:21 »
Ik moet zeggen dat ik Esther wel weer een beetje zat was en ik ben dan ook niet heel erg rauwig dat ze weggestemd is. Op een gegeven moment was het wel duidelijk dat zij en Bjorn nooit vriendjes zouden worden, maar in plaats van de verstandige van de twee te zijn en Bjorn gewoon te negeren, bleef ze doorzeiken en de sfeer in het kamp verzieken. Een goed voorbeeld hiervan vond ik het eten van het hagedisje, waar zo nodig een hele scene van gemaakt moest worden, terwijl ze ook gewoon even de andere kant had kunnen opkijken.


Offline marble

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Expeditielid Esther
« Reactie #39 Gepost op: 29-09-2003, 18:22:56 »
dacht.....ook ffies reageren. Die Esther en Bjorn zijn elkaars tegenpolen. Dat kun je constateren en er wat mee doen, of...zoals nu is gebeurd niets mee doen. Bovendien was Esthers gedrag niet veel geciviliceerder dan dat van Bjorn...ze greep elke kans aan om negatief te doen m.b.t. Bjorn....Ben blij dat ze weg is....en het zou goed zijn als Bjorn ook niet meer te lang bleef.