Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 10462 keer)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Aflevering 3
« Gepost op: 28-09-2003, 21:47:11 »
Hier kun je alles kwijt over aflevering 3.  :)

Offline Wessel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 3
« Reactie #1 Gepost op: 28-09-2003, 22:02:33 »
Ik verwachtte een kever
Er kwam een taartje

Nu het hoofdgerecht!

Ik verwachtte een rups
Er kwam een mega taart

Robinson is onvoorspelbaar.

Offline jokivin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Blek is te gek
Re:Aflevering 3
« Reactie #2 Gepost op: 28-09-2003, 22:04:39 »
ik vond het weer een prachtige aflevering.
begin alleen wel super medelijde te krijgen met fatima en haar mannen  :(
die zijn ondertussen zo verzwakt dat ze gewoon geen 'kracht'proef meer kunnen winnen. ben erg benieuwd hoe lang ze dit nog gaan volhouden (arme judge helemaal huilen om een stukje biefstuk dat is afgedankt door het andere team).

hoever moeten ze eigelijk verhongeren willen ze bijgevoerd worden ???

maargoed al met al een fijne uitzending, en ik wacht met spanning op volgende week!
Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Offline lukiam

  • Forumlid
Re:Aflevering 3
« Reactie #3 Gepost op: 28-09-2003, 22:28:49 »
Wat ik me afvraag: wat doen al die vrouwen nu eigenlijk in kamp Noord?
Ik zie ze alleen maar kletsen en liggen, en eten natuurlijk.
Björn verzorgt het brandhout en verzamelt samen met Jutta het eten. Maar wat doet de rest van de dames eigenlijk? Mij is dat in het geheel niet duidelijk.

En kamp Zuid: zo zonder eten nemen de krachten sterk af. Dit heeft natuurlijk een duidelijk negatieve invloed op de eliminatieproeven. Ik vraag me af in hoeverre de crew daar rekening mee gaat houden.

Offline sjulie

  • Forumlid
Re:Aflevering 3
« Reactie #4 Gepost op: 28-09-2003, 22:42:33 »

Ik kon wel mee huilen met Judge.
Wat had ik met hem te doen.
Ben benieuwd of hij het wel gaat volhouden.
Honger en je gezin missen is misschien iets te veel van het goede.

                  ::)

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:Aflevering 3
« Reactie #5 Gepost op: 28-09-2003, 22:55:03 »
Ik had wel verwacht dat kamp zuid die laatste proef ging winnen. Ze hebben zo'n honger dat ze echt alles eten. De andere kant had daar duidelijk meer moeite mee, gewoonweg omdat ze het begrip honger nog helemaal niet kennen. Eindelijk een beetje voordeel voor de mannen (en Fatima natuurlijk ;)).
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 3
« Reactie #6 Gepost op: 28-09-2003, 23:15:48 »
Lukiam, ik vraag me ook wel eens af wat de vrouwen doen. In zekere zin kan ik me wel voorstellen dat Bjorn zich ergert en zegt dat ze Robinson zien als een vakantie.

Wat betreft kamp Zuid. Ik denk nietr dat de crew ze echt zal laten verhongeren. Misschien had normaal alleen kamp noord de BBQ gewonnen en kamp zuid niets. Nu mochten ze toch nog de restjes meenemen. IK denk dat dat de manier is waarop de crew werkt.

Offline daantje17

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Geen mol, wel de leukste kandidaat ever!
Re:Aflevering 3
« Reactie #7 Gepost op: 28-09-2003, 23:40:03 »
tegen alle verwachting in redt het mannenkamp zich wel, de laatste 2 eilandraden waren tenslotte voor het vrouwenkamp.
de mannen kunnen dus wel proeven winnen, alleen winnen ze er niks mee (behalve het feit dat er geen hongerige maag weggestemd hoeft te worden).
Ik ben niet lui, ik ben selectief productief

Offline kaneel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #8 Gepost op: 29-09-2003, 03:28:53 »
Ik krijg steeds meer medelijden met die mannen, en Fatima natuurlijk. Alhoewel ik me afvraag wat erger is: Bjorn of honger? :-\
Misschien is dit een oplossing:
Rijg Bjorn aan het spit en doe hem cadeau aan kamp  Zuid   :o :D  ;D  ;)
In één keer alle problemen opgelost.
laten we ophouden met integreren en beginnen met samenleven (Loesje!)

Offline Madcat

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 3
« Reactie #9 Gepost op: 29-09-2003, 10:11:13 »
Mijns inziens niet zo leuk als aflevering 2, maar zeker de moeite van het kijken waard.

Ik vond het wel jammer dat de leider zelf mocht bepalen of hij/zij een tweede ambtstermijn wilde aanvaarden. Het was denk ik wel leuk geweest als de eilandgenoten hierover hadden mogen stemmen. Dan had de toekomst van Bjorn er heel wat minder zeker uitgezien.

Hulde trouwens voor kamp Fatima. De manier waarop Fatima en Robin het andere kamp bediend hebben tijdens die barbecue vond ik briljant. Ook tactisch slim trouwens: dit levert ze wel sympathie op bij het andere kamp, altijd handig voor na de samensmelting. Alleen jammer dat Robin dat weer verpestte tijdens die etensproef.  ::)

Ook een erg leuk moment vond ik de sprinkhanenjacht van Robin en Judge. Nooit geweten dat je zo kan opfleuren van het eten van een insect!  ;D

En de preview van volgende week is veelbelovend! Ik moet zeggen dat ik gedacht had dat Bjorn en Esther elkaar volgende week aan zouden vallen, maar nu zie ik een van de andere dames daar ook wel toe in staat. Al vertrouw ik Giovanni ook nog niet helemaal, die vind ik wel wat psycho-trekjes hebben..  ::)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #10 Gepost op: 29-09-2003, 11:06:41 »
Ik heb weer genoten van de aflevering gisteren!  :D

Ik heb nu toch wel echt heel erge medelijden met de mannen. Ze hebben daar echt helemaal niks op dat eiland. Oh ja, 150 gram rijst, maar dat is dus echt eigenlijk helemaal niks. Telkens als ik ze zo zie honger lijden, krijg ik 'n gevoel van oneerlijkheid omdat op hun eiland nog niet eens 'n kokosboom te vinden is. En dat terwijl de kokosbomen en rode vruchten bij de vrouwen volop aanwezig zijn. Eerlijk is dit dus niet bepaald te noemen.

Ik vraag me ook af hoeveel honger ze nog moeten lijden totdat de makers in zullen grijpen. Oke, ze kregen nu 'n beetje eten wat over was van de bbq, maar dat was zo weinig dat ze eigenlijk net zo goed niks hadden kunnen krijgen. Maar mentaal gezien was 't wel effe 'n oppeppertje denk ik.  :)

Vooral Judge en Giovanni lijken 't erg moeilijk te hebben met 't voedseltekort. Ik vraag me dan ook af of die heren 't nog lang vol gaan houden. Als ze al niet door de honger moeten opgeven, is 't wel door hun negativisme. De vrolijkheid van Robin lijkt echter helemaal niet te lijden onder 't voedseltekort. Maar dat komt misschien ook door de insecten die hij binnen krijgt.  ;D

Ik vond 't erg onsympathiek hoe Robin zich gedroeg tijdens de eliminatieproef. Ik denk niet dat Ilona veel op hem gelet heeft: ze vond 't eten van die larven zowiezo gewoon al afgrijselijk. Maar toch heeft Robin denk ik onder de andere expeditieleden niet al te veel sympathie gekregen door deze actie.

Jammer dat Esther eruit is, maar dat viel eigenlijk wel te verwachten. Tot nu toe verwachtte ik dat 't Esther zou zijn die de oproer in aflevering 4 zou vooroorzaken, maar nu heb ik 't gevoel dat dit Ilona wordt. Haar uitspraak in 't voorfilmpje voor volgende week belooft iig veel spanning tussen haar en Bjorn. Ik ben erg benieuwd wat aflevering 4 ons allemaal gaat brengen....

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Aflevering 3
« Reactie #11 Gepost op: 29-09-2003, 11:35:00 »
Een bestorming van het verblijf van Bjorn zou mij het meest waarschijnlijke lijken, tenminste, voor zover ik het op basis van mijn informatie kan inschatten. Het zou degene die zo'n bestorming in gang zet, echter weleens kunnen opbreken, dus het zal een gezamenlijke actie moeten worden, zodat niet 1 persoon de schuld gaat krijgen.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Aflevering 3
« Reactie #12 Gepost op: 29-09-2003, 11:39:43 »
tegen alle verwachting in redt het mannenkamp zich wel, de laatste 2 eilandraden waren tenslotte voor het vrouwenkamp.
de mannen kunnen dus wel proeven winnen, alleen winnen ze er niks mee (behalve het feit dat er geen hongerige maag weggestemd hoeft te worden).


Het gemene is, dat als er eten gewonnen kan worden, een krachtproef wordt gehouden en voor een executie een eetopdracht, ze hadden dit eigenlijk andersom moeten doen. Een krachtproef win je simpelweg niet zonder gegeten te hebben.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Aflevering 3
« Reactie #13 Gepost op: 29-09-2003, 11:41:50 »
Toch zijn die mannen superstom. Eten heeft voor hen een grotere waard dan diamanten bv. en dan laten ze de rijst aanbranden. Dat is dan toch wel heel dom en onverantwoord!

Offline Kritje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Dit is geen vakantie
Re:Aflevering 3
« Reactie #14 Gepost op: 29-09-2003, 11:51:18 »
Eindelijk was het weer zondag en dus de 3e aflevering.
En nou weer een week wachten want eigenlijk maken ze de aflevering zo dat je weer met spanning uitkijkt naar de volgende !

Het mannenkamp is echt zielig. zo weinig te eten en dan ook nog laten aanbranden.
Je ziet al hoeveel ze zijn afgevallen.

De vrouwen hebben genoeg. Esther is eerder bijgekomen !
Vandaar dat ze die bjorn niet moet. Ze wou waarschijnklijk wat kilootjes kwijt.
Help me, I'm an ER-addict

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Aflevering 3
« Reactie #15 Gepost op: 29-09-2003, 11:57:27 »
het was weer een leuke aflevering....

sympathie voor het mannenkamp
allergie voor het vrouwenkamp

en dan die truc met die kampleiders.... dat ze daar voor konden kiezen.

ik wed dat de volgende week gestemd moet worden op de leiders. dat zal een shock teweeg brengen.  ;)

Offline sjulie

  • Forumlid
Re:Aflevering 3
« Reactie #16 Gepost op: 29-09-2003, 12:02:03 »
Toch zijn die mannen superstom. Eten heeft voor hen een grotere waard dan diamanten bv. en dan laten ze de rijst aanbranden. Dat is dan toch wel heel dom en onverantwoord!

dat was oerstom!!!!!
Ze hebben verder niks te doen.
 ??? ??? ??? ???
Konden ze de rijst dan niet even in de gaten houden?

Lukt mij thuis wel !

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 3
« Reactie #17 Gepost op: 29-09-2003, 12:22:42 »

 Al vertrouw ik Giovanni ook nog niet helemaal, die vind ik wel wat psycho-trekjes hebben..  ::)

Monty Python's crazy cook!!
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 3
« Reactie #18 Gepost op: 29-09-2003, 16:13:47 »
Het mannenkamp is echt zielig. zo weinig te eten en dan ook nog laten aanbranden.
Je ziet al hoeveel ze zijn afgevallen.
Toen ze die rijst lieten aanbranden kreeg ik wel een beetje medelijden met ze. Het lijkt wel alsof alles wat met eten te maken heeft mislukt bij hen. Geen enkele etensproef gewonnen, expeditie met het vlot leverde niets op en nu ook die rijst aangebrand. En niet zo'n klein beetje, maar echt pikzwart!  :o

Offline kaneel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #19 Gepost op: 29-09-2003, 19:25:35 »
En hoe meer honger ze krijgen, hoe meer foutjes ze zullen gaan maken. Op een gegeven moment wordt het erg moeilijk om je te concentreren.
Ik heb echt medelijden met ze!!
laten we ophouden met integreren en beginnen met samenleven (Loesje!)