Poll

Afl. 4: Wie gaat er fysiek geweld gebruiken?

Eva
0 (0%)
Franca
0 (0%)
Ilona
14 (43.8%)
Jutta
0 (0%)
Karen
2 (6.3%)
Eric
0 (0%)
Geert
0 (0%)
Giovani
11 (34.4%)
Judge
0 (0%)
Robin
1 (3.1%)
Ryan
4 (12.5%)

Totaal aantal stemmen: 30

Auteur Topic: Fysiek Geweld  (gelezen 19983 keer)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Fysiek Geweld
« Reactie #20 Gepost op: 3-10-2003, 19:57:39 »
Kzie het eigenlijk wel voor me, de mannen komen aan op Pantai en zien die vette kalkoen. Het kwijl hangt al uit hun mond, maar Björn is onverbiddelijk: 'Neen, die is voor den samensmelting'. Met grote oogjes kijken de mannen jammerend naar de kalkoen, terwijl Gio steeds roder wordt en steeds meer begint te briezen en vervolgens Björn naar de keel vliegt.


Maar ik gloof eigenlijk ook wel dat de switch bedoeld is als 'de oplossing' van het fysieke geweld.

Offline mollinde

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fysiek Geweld
« Reactie #21 Gepost op: 3-10-2003, 20:07:40 »
tja, maar dat zou betekenen dat twee kampen gestraft worden omdat 1 iemand zijn poten niet thuis kan houden.
Gaat dat toch niet een beetje te ver????
Maar ja, als ze daar allemaal pissig om zijn gaat diegende niet gemept of wat dan ook heeft, natuurlijk nooit winnen. die heeft het dan wel verbruid.

goed he, over twee dagen komen we erachter......... :D
stap voor stap

Offline mollinde

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fysiek Geweld
« Reactie #22 Gepost op: 6-10-2003, 02:38:43 »
ik heb geen fysiek geweld gezien....... :-
Waar kwam dat verhaal dan toch vandaan???
stap voor stap

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fysiek Geweld
« Reactie #23 Gepost op: 6-10-2003, 08:59:30 »
Waar kwam dat verhaal dan toch vandaan???

Onder andere uit 'n artikel uit de Troskompas, wat in 't Persoverzicht ER 2003/2004-topic is geplaatst:

Voel je wel eens de behoefte om in te grijpen?
"Soms moeten we als productie ingrijpen. Dit jaar hebben we dat twee keer gedaan: één keer omdat er voedsel werd gestolen en één keer omdat een kandidaat een andere deelnemer met fysiek geweld bedreigde. Verder is 'Expeditie Robinson' een organisch geheel."

Lijkt me toch vrij terecht dat wij verwachtten dat er iemand met fysiek geweld bedreigd werd. Dus misschien hebben ze 't uit de uitzending geknipt? Of komt 't nog in 'n volgende aflevering? Wij gingen er vanuit dat er hier op 't zelfde gedoeld werd als in 'n ander artikel, waarin stond dat 't in aflevering 4 goed mis ging met een van de leiders. In dit laatste artikel hebben ze 't waarschijnlijk over Fatima's zwangerschap gehad, wat dus niks te maken heeft met 't fysieke geweld. 't fysieke geweld hoeft dus helemaal niet gericht te zijn tot 'n leider, maar kan ook gewoon tegen 'n ander expeditielid zijn geweest. En ik denk dat we dat nog wel verderop in de serie mogen verwachten.

Offline mollinde

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fysiek Geweld
« Reactie #24 Gepost op: 6-10-2003, 15:05:41 »
thanks voor de toelichting.

Het kan natuurlijk ook cryptisch geschreven zijn.
Dat fatima als kantidaat haar baby (als stiekeme deelnemer) heel veel geweld aan deed omdat ze zo weinig energie en eten had....
:D :o :D


Ach, en wie weet komt er inderdaad nog wel een gevecht ofzo. Denk het eigelijk niet zo heftig hoor. Maar goed, als het zover komt heeft het vast iets met Bjorn te maken..
stap voor stap

Offline Zeef

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fysiek Geweld
« Reactie #25 Gepost op: 6-10-2003, 18:58:48 »
Er moet nog wel iets van fysiek geweld komen, aangezien er ergens ook iets stond over een machette (toch?).

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Fysiek Geweld
« Reactie #26 Gepost op: 6-10-2003, 19:53:18 »
Ja, misschien kan Test even uitleggen, hij had eerst op de site enkele quotes staan. 'Zal ik even dit machette in je ribben porren.' 'Ik heb al 30 dagen niet gepoept, maar een klisma ging me te ver' en 'Oe! Ik kan die man wel doodschieten' (vrij naar Chriz die quotes meestal niet zo letterlijk kan onthouden)

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re:Fysiek Geweld
« Reactie #27 Gepost op: 6-10-2003, 20:06:49 »
Ja, misschien kan Test even uitleggen, hij had eerst op de site enkele quotes staan. 'Zal ik even dit machette in je ribben porren.' 'Ik heb al 30 dagen niet gepoept, maar een klisma ging me te ver' en 'Oe! Ik kan die man wel doodschieten' (vrij naar Chriz die quotes meestal niet zo letterlijk kan onthouden)

Huh..., wat...?  ??? Ik ben onschuldig hoor. ;D Ik heb geen van die quotes geplaatst noch weggegooid, zover ik weet. Stond dat van dat geweld niet in het Persoverzicht topic in een geplaatst artikel ofzo?
Geniet nooit met mate...

Offline sjulie

  • Forumlid
Re:Fysiek Geweld
« Reactie #28 Gepost op: 6-10-2003, 20:11:45 »
Zoeken we op!!!!!!!!!!!!!!!!! ;D ;D ;D

Lijkt kruiswoordpuzzel wel. ;)

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Fysiek Geweld
« Reactie #29 Gepost op: 6-10-2003, 20:28:53 »
Uit de Volkskrant:

Om de paar dagen wordt iemand weggestemd. De extreme honger - deelnemers vallen soms twintig kilo af - versterkt en versnelt de sociale processen in de groep. Alles komt voorbij: macht, haat, leiderschap, uitstoting, intriges, complotten, psychische instorting, agressie. In de komende serie dreigt een van de deelnemers de ander met een machete neer te steken.

In het zelfde artikel wordt de ondergang van Bjorn al geprofeteerd.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fysiek Geweld
« Reactie #30 Gepost op: 6-10-2003, 22:40:32 »
We hadden 't fysieke geweld gewoon verward met de gebeurtenis in aflevering 4 waarvoor de crew heeft moeten ingrijpen. 't fysieke geweld zal dus nog wel komen. Alleen is nu totaal onduidelijk wanneer en wie er fysiek geweld gaat plegen tegen wie. Nergens wordt namelijk echt letterlijk gezegd dat dit fysieke geweld tegen 'n leider is gepleegd. Correct me if I'm wrong...

Offline mollinde

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fysiek Geweld
« Reactie #31 Gepost op: 7-10-2003, 16:17:00 »
nou, ik ben wel heel benieuwd nu. :-\
Misschien dat Bjorn zelf wel uit z´n plaatje schiet binnenkort. Krijgt hij teveel frustraties van het tegen iedereen liegen, en zorgen dat zijn verhaal blijft kloppen. Voor iemand die normaal gezien zo weinig met mensen omgaat en die het zichzelf nu zoooooo moeilijk maakt door steeds maar niet eerlijkte zijn, wekt dat best wel stress op.
Tezamen met die ranzige rooie bultjes.......genoeg voor een ontploffing???? ::) ::)

We zullen het wel beleven. Maar ondanks dat ik hem superirritant vind denk ik wel dat hij het op zijn eigen manier zwaar heeft. :P
stap voor stap

Offline EmptyVillage

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gek zijn is gezond!
Re:Fysiek Geweld
« Reactie #32 Gepost op: 8-10-2003, 09:12:43 »
In de persberichten is uitgelekt dat de programmamakers twee keer hebben moeten ingrijpen, waarbij een keer omdat er gedreigd werd met fysiek geweld. Daarnaast was te lezen dat een kandi woorden uitspreekt in de trend van: " Ik zou het liefste deze machete in je willen prikken " .

Waarschijnlijk verwacht vrijwel iedereen dat de dreiging van dit fysieke geweld geuit gaat worden tegen Bjorn.

Ik vermoed dat dit toch mogelijkerwijs een van de andere mannen wordt.
Gek zijn is gezond

Offline marble

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Fysiek Geweld
« Reactie #33 Gepost op: 10-10-2003, 15:36:50 »
Dus als ik het goed begrijp is het onverteerbaar om een kip te slachten, maar voor een teamleider maken we graag een uitzondering??? hehehehe.....rare dingen ga je denken als je te lang op een eiland zit 8)

Offline jokivin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Blek is te gek
Re:Fysiek Geweld
« Reactie #34 Gepost op: 10-10-2003, 22:23:26 »
Dus als ik het goed begrijp is het onverteerbaar om een kip te slachten, maar voor een teamleider maken we graag een uitzondering??
absoluut! ;) beter 1 bjorn van het eiland, dan 1 erop :)

ik blijf ook denken dat dat geweld toch tegen bjorn gaat plaatsvinden....zou echt geen ander kunnen bedenken waartegen geweld 'nodig' zou zijn, en ik blijf ook denken dat ilona degene gaat zijn die het ehhh mes hanteerd  8)
Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Fysiek Geweld
« Reactie #35 Gepost op: 15-10-2003, 15:21:54 »
We hadden 't fysieke geweld gewoon verward met de gebeurtenis in aflevering 4 waarvoor de crew heeft moeten ingrijpen. 't fysieke geweld zal dus nog wel komen. Alleen is nu totaal onduidelijk wanneer en wie er fysiek geweld gaat plegen tegen wie. Nergens wordt namelijk echt letterlijk gezegd dat dit fysieke geweld tegen 'n leider is gepleegd. Correct me if I'm wrong...

Ik heb het andere stukje terug gevonden, wia de nieuwe 'media-sector':
Maar het gaat mis met een van de leiders, behoorlijk mis in de vierde aflevering. Over de ins en outs van deze 'alarmfase één' wil Hasselbach om begrijpelijke redenen niet te veel uit de doeken doen, maar dat hij 'schrok' van de ontstane situatie staat vast. 'Gelukkig konden we snel handelen. Ja, het was even spannend. Absoluut.

Tja, als er iets mis gaat met de leiders, dan verwacht je dus niet zoiets als een zwangerschap wel en EP Hasselbach brengt het in dit interview ook nog eens zo alsof Fatima op het punt stond abortus te plegen  :-\ 

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fysiek Geweld
« Reactie #36 Gepost op: 15-10-2003, 16:52:01 »
Tja, als er iets mis gaat met de leiders, dan verwacht je dus niet zoiets als een zwangerschap wel en EP Hasselbach brengt het in dit interview ook nog eens zo alsof Fatima op het punt stond abortus te plegen  :-\ 

Ik vind 't ook niet gek dat we door de toon van dit artikel, concludeerden dat 't hier over 't fysieke geweld ging. 't wordt namelijk idd gebracht alsof er 'n levensbedreigende situatie was ontstaan. De situatie van Fatima was dan ook wel ernstig ('t was iig niet goed voor de baby), maar 't bleek gelukkig allemaal mee te vallen. Daarom lijken deze woorden van Ernst Paul wat overdreven, maar hij heeft 't natuurlijk ook op 'n manier willen zeggen dat potentiele kijkers wel erg nieuwsgierig zouden worden.  ;)

Offline ruizduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Fysiek Geweld
« Reactie #37 Gepost op: 7-11-2003, 23:31:57 »
Voel je wel eens de behoefte om in te grijpen?
"Soms moeten we als productie ingrijpen. Dit jaar hebben we dat twee keer gedaan: één keer omdat er voedsel werd gestolen en één keer omdat een kandidaat een andere deelnemer met fysiek geweld bedreigde. Verder is 'Expeditie Robinson' een organisch geheel."
Oei, ik zag net in een voorstukje op net5, tussen de reclames door, dat het de komende aflevering (9 november) goed fout gaat, en dat nu “eindelijk” (sorry voor mijn ongeduld, want het is natuurlijk een bloedserieuze zaak...) de reeds in een interview aangekondigde bedreiging gaat plaatsvinden. Ik meen dat het Giovanni was, die iemand heeft bedreigd met een mes, en dat hij het nu volledig verbruid heeft bij zijn mede-eilandbewoners. Ryan zegt zoiets als dat hij altijd op zijn hoede is, dus het zou wel eens Ryan kunnen zijn die bedreigd werd! Maar als je het echt wilt weten, kijk dan goed naar alle reclames op net5 (slim bedacht hoor) of wacht natuurlijk gewoon tot a.s. zondag.
Je moet het complot smeden als het heet is.

Offline ruizduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Fysiek Geweld
« Reactie #38 Gepost op: 8-11-2003, 00:31:01 »
Hm, bij nader inzien heb ik allemaal wat aangedikt, er wordt alleen maar met bananen en pijl en bogen geschoten, en deze keer is het niet Bjeurn, maar Gio die moet huilen! Bjeurn komt trouwens in het hele voorstukje niet voor, waarschijnlijk ligt die ergens voor pampus vanwege het harde werken? Ik ben overigens toch wel erg benieuwd wat er zondag gaat gebeuren, en wie van de mannen er mag vertrekken.
Je moet het complot smeden als het heet is.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Fysiek Geweld
« Reactie #39 Gepost op: 8-11-2003, 08:38:54 »
..maar Gio die moet huilen!

Tja, het is wat, die voorstukjes. Later zal vast wel weer blijken dat Gio gewoon uien aan het snijden was in zijn keuken!
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”