Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 10115 keer)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Aflevering 6
« Gepost op: 19-10-2003, 21:23:49 »
In dit topic kun je alles kwijt over aflevering 6.  :)

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 6
« Reactie #1 Gepost op: 19-10-2003, 21:44:21 »
Wat een ziekelijk programma is dit geworden.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 6
« Reactie #2 Gepost op: 19-10-2003, 21:52:53 »
Wat een ziekelijk programma is dit geworden.

Hoezo? Iets meer uitleg zou hier geen kwaad doen Verdi.  ;)

Ik vond 't wat mindere aflevering. Niemand was nog kwaad op Bjorn en ik begin langzamerhand te vrezen dat hij 't nog erg ver zal gaan schoppen.  :o >:(

Ik vond Zuid toch wel echt zielig. Ik leef zo met ze mee en kan echt niet begrijpen dat de makers niet nog meer ingrijpen. Oke, 'n visnet is leuk (ik zat helemaal blij op de bank in de veronderstelling dat ze nu eindelijk 'ns wat te eten krijgen!), blijkt dat er nauwelijks vissen zwemmen! En Noord heeft natuurlijk weer iedere dag 'n enorme goede vangst terwijl ze nog genoeg ander voedsel hebben. Hoe oneerlijk kan 't gaan zeg.  :(

Ik denk dat Noord 't echt niet meer gaat redden, ook niet na de samensmelting. Ze zijn idd zo erg verzwakt dat ze minder kans zullen maken op individuele immuniteit en ook sneller eruit gestemd zullen worden. Wat moet 'n team immers met leden die niks meer kunnen doen, omdat ze geen energie meer hebben? 

Robin is echt aan 't flippen, wat ik toch wel wat akelig vind. Ik vraag me af of 't geen goed idee is om hem 'ns naar de psycholoog te sturen, want volgens mij is dit niet gezond meer.  :-\

Ik had trouwens deze week in de pool alles goed voorspeld! Ik had namelijk Eric als afvaller en ook nog 'ns kamp Noord als winnaar van beiden proeven! Ik ben voor kamp Zuid niet bepaald blij dat ik gelijk had, maar wel voor m'n pool. Eindelijk 'ns 'n goed begin in 'n pool.  :)

Offline sjulie

  • Forumlid
Re:Aflevering 6
« Reactie #3 Gepost op: 19-10-2003, 22:02:43 »
Ik vrees met grote vrees dat Bjorn het idd ver gaat schoppen.
Heeft ie heel slim gedaan..niet verwacht dat Franca er in zou trappen.(Ach, hij is best wel aardig of zoiets zei ze) ???
En met Robin gaat het ook al helemaal fout.
Jakkes... is akelig om te zien hoe hij flipte.
Geert is me d'r ook één...laat Robin gelijk vallen als het wat minder gaat.Hopelijk mag hij binnenkort zelf naar huis.

Offline jokivin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Blek is te gek
Re:Aflevering 6
« Reactie #4 Gepost op: 19-10-2003, 22:05:14 »
ik deel de mening van verdi wel moet ik zeggen.
ook ik vind dit alle grenzen over gaan, dit kan en zou je niet mogen laten gebeuren met die mensen.
oke een eiland met wat minder eten allemaal prima, maar dit kan toch niet joh  :o
vind het trouwens ook wel erg jammer dat ze tijdens zon proef als die laatste niet eens zijn gaan zeggen dat het oneerlijk is zo......ik bedoel als bjorn dat toch al durft te beweren waarom hun dan niet.....ze zitten daar ver**%$# half dood te gaan op dat eiland, en dan nog zon zware proef voor ze.....dat kan verdorie een blonde jokivin nog zien dat ze dat echt niet gaan winnen  >:(

dit vind ik toch echt wel TE ver gaan allemaal hoor......ze hebben helemaal geen enkele kans meer, en het is op deze manier toch niet echt meer leuk om naar te kijken.......robin bv....tuurlijk zit je even te glimlachen om zn verhaal over zeemeerminnen en kabouters die champignons aan het oogsten zijn....maar ik denk dat wel meteen dat ZE het dus veeel te ver hebben laten komen op Timo, en daar kan ik me wel erg kwaad om maken  >:(

ik heb me trouwens ook vrezelijk zitten opwinden om Judge, met zn oooooo ik wil eten....en ik heb zon honger....ow wat erg dat bjorn me niet heeft uitgenodigt......HIJ zou verdorie toch moeten weten hoe zijn oude teamgenoten zitten te hongeren op timo....waar haal je dan nog het lef vandaan om zo te gaan zitten tutte.

oke ik ga stoppen want ik heb eerlijk gezegd geen goed woord over, over deze afl.
enigste hoop is dat ze bij de samensmelting op een voedingrijk eiland komen te zitten, en dat team noord, team zuid eens goed gaat bijvoeren.
Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Offline Phantagirl

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 6
« Reactie #5 Gepost op: 19-10-2003, 22:10:53 »
Hoi,

Ik had echt een flippende, dol geworden Robin verwacht, maar vond het wel meevallen.

Ben het eens met de voorgaande berichten.

Je zou op zijn minst kunnen verwachten dat een eerlijke strijd mogelijk is, maar met zo een verschil in eilanden, is dit in mijn ogen niet het geval!

Het programma schiet hierin te ver door. Overleven okay..... maar dan wel op twee enigszins gelijke eilanden , dus een gelijke strijd wat eerste levensbehoeften betreft.

Ik blijf die Bjorn een engerd vinden. Ik hoop dat Robin het redt, je kon altijd wel om en met hem lachen. Ryan moet er uit. Ik vind hem te gladjes!

Groetjes,
Rose

[*edit: link verwijderd]
« Laatst bewerkt op: 19-10-2003, 22:24:55 door jokivin »

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 6
« Reactie #6 Gepost op: 19-10-2003, 22:11:22 »
Hoezo? Iets meer uitleg zou hier geen kwaad doen Verdi.  ;)


  • De programmamakers maken geen eerlijke wedstrijd maar spelen een beetje voor God.
  • Ze houden een fysieke proef terwijl de mensen van Zuid scheel uit hun ogen kijken van de honger...
  • Geert ziet voor het eerst een kameraad in nood en laat hem meteen vallen als een baksteen (leuk dat ie hem nog ff omhelst)?!?!
  • Franca Maria verkoopt haar vriendinnetje voor een goede maaltijd en een nacht bij Björn in bed.
  • De enige die bij z'n principes blijft is ondertussen zo ver heen is dat ie kabouters op het strand ziet lopen!
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 6
« Reactie #7 Gepost op: 19-10-2003, 22:13:54 »
ook ik vind dit alle grenzen over gaan, dit kan en zou je niet mogen laten gebeuren met die mensen.

Ik ben 't helemaal met je eens, joki. Ik heb me echt dood zitten ergeren voor de televisie. Ik roep constant uit: 'dat is toch hartstikke oneerlijk' als Noord weer 'ns nog meer eten verdient of vindt. 't is gewoon echt te oneerlijk geworden en bovendien vind ik de situatie bij Zuid echt levensbedreigend nu. Ik begrijp dan ook echt niet waarom de makers niet meer ingrijpen. Dit kan toch echt niet meer langer? Geven ze alleen zo'n lulllig visnet, dat eigenlijk nog geen voedsel verzekerd. Niet dat ze Zuid niet gewoon effe 'n pot rijst en wat kokosnoten geven.  :-\

En nu wordt de situatie er nog maar oneerlijker op, omdat Zuid gewoon veel minder kans maakt na de samensmelting. Hoe kunnen ze in deze toestand nu weerstand bieden aan de verwende expeditieleden van Noord? Eigenlijk zouden de kampen voor de aardigheid gewoon effe nog 'n paar dagen van eiland moeten verwisselen, zodat Noord 't ook 'ns kan ervaren hoe 't is om echt honger te lijden.  :(
« Laatst bewerkt op: 19-10-2003, 22:15:31 door Han13 »

Offline jokivin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Blek is te gek
Re:Aflevering 6
« Reactie #8 Gepost op: 19-10-2003, 22:29:37 »
En nu wordt de situatie er nog maar oneerlijker op, omdat Zuid gewoon veel minder kans maakt na de samensmelting. Hoe kunnen ze in deze toestand nu weerstand bieden aan de verwende expeditieleden van Noord? Eigenlijk zouden de kampen voor de aardigheid gewoon effe nog 'n paar dagen van eiland moeten verwisselen, zodat Noord 't ook 'ns kan ervaren hoe 't is om echt honger te lijden.  :(
ook ik heb hieraan zitten denken, vooral onze geweldige alles beter kunnende bjorn zou ik graag eens op timo willen zien.......als hij al gek word van een paar muggen die hem een keer prikken, hoe zou hij het dan kunnen overleven op een eiland zonder eten om geweldig mee over te komen doen?
maargoed dit gaat allemaal niet gebeuren, en ik hou ondertussen mn hart vast voor de samensmelting want ze gaan (legaal?) heel zuid wegstemmen om dat hun fysiek het achter laat  :-[
Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Offline Twannyboy

  • Forumlid
  • Grrrrom
Re:Aflevering 6
« Reactie #9 Gepost op: 19-10-2003, 23:08:45 »
De honger tast lichaam en geest aan.. en dat zie je maar al te duidleijk gedurende de hele aflevering.

Ik denk dat het met robin helemaal goed gaat komen, nu sturen ze de mensen niet meer naar een eiland waar niets te eten is. Binnen drie dagen is iedereen weer toppie!

Angst, angst en nog eens angst... niemand kan er onderuit.

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Aflevering 6
« Reactie #10 Gepost op: 20-10-2003, 11:25:57 »
  • De programmamakers maken geen eerlijke wedstrijd maar spelen een beetje voor God.
  • Ze houden een fysieke proef terwijl de mensen van Zuid scheel uit hun ogen kijken van de honger...
  • Geert ziet voor het eerst een kameraad in nood en laat hem meteen vallen als een baksteen (leuk dat ie hem nog ff omhelst)?!?!
  • Franca Maria verkoopt haar vriendinnetje voor een goede maaltijd en een nacht bij Björn in bed.
  • De enige die bij z'n principes blijft is ondertussen zo ver heen is dat ie kabouters op het strand ziet lopen!

Helemaal mee eens, Verdi!

Ik moet zeggen dat ik ook met gemengde gevoelens heb zitten kijken. Niet dat ik me nou echt zorgen maar om de geestelijke toestand van Robin, die probeert gewoon van z'n hongergevoel af te komen door in een andere dimensie te geraken.... Die komt er met wat eten wel weer bovenop.

Maar om nou zo'n zware fysieke eliminatieproef te laten doen, terwijl je weet dat Timo zowel geestelijk als lichamelijk totaal verzwakt is..... dat is toch vragen om moeilijkheden? Allicht dat iemand, in dit geval Robin, totaal z'n coordinatie en evenwicht kwijt is, of zoals hij het zelf zegt "de coordinatie tussen lichaam en geest is vervallen". Mag nog een wonder heten dat er geen ergere ongelukken zijn gebeurd.
Als ik Zuid was was ik er niet eens aan begonnen....

Het lijkt wel of er een vloek ligt op Timo. Krijgen ze een visnet, vangen ze nog niks, terwijl Noord z'n buikje rond eet...
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Aflevering 6
« Reactie #11 Gepost op: 20-10-2003, 12:01:18 »
Robin was toch hardstikke vermakelijke tv, als het echt niet goed zou zijn met hem, waren er wel maatregelen getroffen, alleen pijnlijk toen hij met zijn kop tegen die balk knalde. Ik denk dat het wel meevalt, zijn kampgenoten konden er nog om lachen.

Timo is duidelijk helemaal uitgeput door dit soort spelletjes. In de toekomst geen ER meer?

Ik snapte het stemmen van Zuid niet. Karen op Jutta? Jutta op Karen? Robin op Ryan? Ryan op Robin? Geert op Robin? en waarom, waarom stemmen de dames op elkaar of wouden Jutta, Karen, Robin en Ryan het in handen van de leider leggen?  ???

Ik verwacht next keer exit Robin. Björn, Gio, Franca en Judge zullen samenspannen om hem weg te krijgen of alles draait een andere kant op als de vrouwen gaan samenspannen, dan is Björn kandidaat nummer 1 om te gaan.

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:Aflevering 6
« Reactie #12 Gepost op: 20-10-2003, 12:04:17 »
Ik heb me kapot geergerd om Bjorn, hoe overdreven hij toch altijd kan doen >:(
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline kaneel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 6
« Reactie #13 Gepost op: 20-10-2003, 12:25:27 »
Ik heb me kapot geergerd om Bjorn, hoe overdreven hij toch altijd kan doen >:(


En dan komt ie terug op het eiland en durft ie niet eens Ilona en Judge onder ogen te komen, probeert ie het goed te maken met een kip :( :'(
Ik mag toch hopen dat ze daar niet in trappen met z´n allen.
Ze zullen toch niet opeens al hun irritaties vergeten zijn??

En Geert wordt ook steeds vervelender, absoluut geen leider, wel goed in het samenzweren. Hopelijk gaat dat hem de kop kosten, als iedereen door krijgt dat ie al met alle kandi's een complot tegen ongeveer iedereen heeft gesloten, lijkt het me toch dat ze hem snel weg zullen stemmen.
laten we ophouden met integreren en beginnen met samenleven (Loesje!)

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Aflevering 6
« Reactie #14 Gepost op: 20-10-2003, 13:12:35 »
Ik snapte het stemmen van Zuid niet. Karen op Jutta? Jutta op Karen? Robin op Ryan? Ryan op Robin? Geert op Robin? en waarom, waarom stemmen de dames op elkaar of wouden Jutta, Karen, Robin en Ryan het in handen van de leider leggen? 

Zo moeilijk is dat niet toch? Jutta en Karen zijn nooit beste vrienden geweest, Jutta trok naar Bjorn en Karen naar Esther, dus echt vriendinnen zijn het niet. Bovendien willen ze niet op Ryan of Robin stemmen en kunnen ze niet op Geert stemmen, dus blijft alleen op elkaar stemmen over.

Geert stemt op Robin omdat....ja waarom eigenlijk? Misschien om de andere 3 te vriend te houden? Of gewoon omdat-ie een verraaier is, of puur om tactische redenen? Of zou hij zich echt zorgen hebben gemaakt om Robin? Nah, denkt het niet.
Ryan kan niet anders dan op Robin stemmen. De dames zijn z'n (enige) maatjes op het eiland en Geert heeft immuniteit. Bovendien hoopt Ryan dat er meer mensen op Robin stemmen vanwege zijn rare gedrag. en zie....
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:Aflevering 6
« Reactie #15 Gepost op: 20-10-2003, 13:58:32 »
Ik ben iig blij voor Zuid dat ze nu eindelijk wat te eten krijgen na de samensmelting. Ik vond wel dat Noord daar erg licht over doen. En idd met name Juge weet hoe het is om daar te zitten maar nu hij op dat andere eiland zit vind hij het allemaal wel best.
En heel sneu dat ze met dat net niet eens een goudvis konden vangen. Het lijkt wel of er een vloek op dat eiland rust :-X
Geert valt in deze afl. door de mand. Ik had een vrij hoge dunk van hem maar nu niet meer :-\ Hij smeed met iedereen plannetjes maar volgens mij is dat meer om er zelf zo lang mogelijk in te blijven. En in plaats dat hij zich om Robin bekommerd wil hij Robin eruit stemmen en dat terwijl eerst Ryan de boeman was :o
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Thessa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 6
« Reactie #16 Gepost op: 20-10-2003, 20:00:09 »
Ik was al niet zo'n Geert-fan, maar nu heeft hij het echt verbruid, vind ik. Wel logisch dat Ryan op zijn voorstel in gaat natuurlijk, die ziet de bui ook wel hangen. Wel opvallend dat er dus blijkbaar een conflict was tussen Gio en de andere mannen toen ze nog met zijn allen op Timo zaten en we daar toen nooit wat over hebben gezien behalve een klagende Geert. Want Giovani had het er zelf ook al over.
Verder ben ik het met jullie eens over de ongelijke kansen tussen de kampen. Ik word steeds bozig als ik de mensen van Noord zie eten, of winnen, terwijl zij er zelf natuurlijk ook niets aan kunnen doen dat ze op het voedselrijke eiland zittwn.

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:Aflevering 6
« Reactie #17 Gepost op: 20-10-2003, 20:52:39 »
En nog stommer dat als ze een keer hadden gewonnen ze geen eten kregen. Ja, bellen. Leuk hoor maar ik denk dat als ze hadden mogen kiezen tussen eten of bellen dat iedereen voor eten zou hebben gekozen.
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 6
« Reactie #18 Gepost op: 20-10-2003, 22:50:17 »
Ik word steeds bozig als ik de mensen van Noord zie eten, of winnen, terwijl zij er zelf natuurlijk ook niets aan kunnen doen dat ze op het voedselrijke eiland zittwn.

Ja klopt, maar ik vraag me telkens af of Noord niet ook 'n prijs kan schenken aan Zuid. Noord had volgens mij bij een of andere voedselprijs gewoon kunnen zeggen dat ze de prijs aan Zuid wilden afgeven, omdat ze zelf toch al genoeg eten hebben. Dit zou tactisch gezien ook nog 'ns 'n goede zet zijn, omdat je hiermee natuurlijk sympathie bij de leden van Zuid opwekt wat weer gunstig is voor na de samensmelting.  :)

Maar misschien mogen ze ook wel gewoon geen prijs afgeven....of hebben ze niet door hoe dramatisch de situatite op Timo is....of gunnen ze kamp Zuid gewoon echt niks.  :-\

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:Aflevering 6
« Reactie #19 Gepost op: 21-10-2003, 09:05:28 »
Die anderen hebben toch ook een (stukje) prijs weggegeven. Juge mocht naar huis bellen omdat hij jarig was. Dan zie ik niet in waarom de anderen geen eten mogen weggeven.
Het geeft trouwens maar weer aan hoe kamp Zuid is... ze hebben daar helemaal nix maar ze geven toch een paar bel minuten weg waar ze zo hard voor hebben gevochten en wat krijgen ze van noord? Alleen maar gezeik over zich heen en onbegrip van het andere kamp. Ze worden letterlijk uitgelachen als ze hebben verloren terwijl dat geen eerlijke strijd is omdat ze gewoon geen eten hebben.
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.