Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 10760 keer)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Aflevering 9
« Gepost op: 9-11-2003, 20:49:44 »
In dit topic kun je alles kwijt over aflevering 9.  :)

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 9
« Reactie #1 Gepost op: 9-11-2003, 21:40:04 »
Ik heb hier 2 bananen. Iemand 2 bananen kwijt?  ;D ;D
Geniet nooit met mate...

Offline kaneel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 9
« Reactie #2 Gepost op: 9-11-2003, 22:24:56 »
Er moest toch ingegrepen worden omdat er eten gestolen was??
Stond dat niet in een of ander interview met Dingetje Hasselbach?
Ik heb niemand in zien grijpen, misschien volgende week?
laten we ophouden met integreren en beginnen met samenleven (Loesje!)

Offline jokivin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Blek is te gek
Re:Aflevering 9
« Reactie #3 Gepost op: 9-11-2003, 22:27:22 »
Er moest toch ingegrepen worden omdat er eten gestolen was??
Stond dat niet in een of ander interview met Dingetje Hasselbach?
Ik heb niemand in zien grijpen, misschien volgende week?
is dat niet als er eten van de crew word gestolen?? dat was toen iig met de meisjes vorig jaar en nog een keer eerder ook dacht ik.
Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Offline kaneel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 9
« Reactie #4 Gepost op: 9-11-2003, 22:28:11 »
Ja, gevonden:
Interview met Ernst-Paul Hasselbach
Voel je wel eens de behoefte om in te grijpen?
"Soms moeten we als productie ingrijpen. Dit jaar hebben we dat twee keer gedaan: één keer omdat er voedsel werd gestolen en één keer omdat een kandidaat een andere deelnemer met fysiek geweld bedreigde. Verder is 'Expeditie Robinson' een organisch geheel."
laten we ophouden met integreren en beginnen met samenleven (Loesje!)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 9
« Reactie #5 Gepost op: 9-11-2003, 23:21:40 »
Ik denk dat er iemand 'n keer iets gestolen heeft van de crew en dat daar op gedoeld wordt in dit interview. 't stelen van die bananen maakt alleen maar mooie televisie voor de makers. Dat zullen ze zich heus niet laten ontnemen door in te grijpen.  ;)

Er leuke aflevering was 't! Robin bracht weer de nodige sfeer en zorgt er toch maar steeds voor dat er ook nog wat te lachen is op dat eiland! Hij gaat winnen....ik weet 't nu helemaal zeker.  :)

Verder de bananendiefstal natuurlijk. Ik ga er eigenlijk wel vanuit dat Gio 't gedaan heeft, maar ik vind 't stom van Ryan dat hij hem er niet gewoon mee durft te confronteren. Hij had trouwens al gelijk op Gio af moeten stappen toen hij getuige was van de diefstal. Door de manier waarop hij 't nu aanpakte, zal hij niet bepaald veel sympathie van zijn mede-eilandbewoners krijgen. Hij durft immers niet te zeggen wie 't is en heeft bovendien niet echt bewijzen om zeker te kunnen zeggen dat diegene 't gedaan heeft. Volgende week zal denk ik ook blijken dat z'n groeiende wantrouwen in Gio (waarschijnlijk veroorzaakt door 't feit dat hij getuige was van die diefstal), hem niet veel goeds zal doen. Ik vrees voor exit Ryan volgende week.  :-\

Verder heeft Ilona haar positie weer enorm versterkt op 't eiland. Ze kan 't goed vinden met Robin en de anderen waren 't met haar eens wat betrefd Bjorn. Die zie ik nu toch nog wel aardig lang blijven, want eerst zal de kwestie Ryan-Gio uit de weg geholpen worden en dan wordt zij 'bespaard'.

Offline ER-rulez

  • Forumlid
  • Gio blijft mijn favoriet!
Re:Aflevering 9
« Reactie #6 Gepost op: 10-11-2003, 09:04:11 »
Was het nou waar dat Gio het had gestolen? Had ik eigenlijk niet van hem verwacht.. :(
Maar Ryan, zoals je in het voorstuk van volgende week zag, gaat ook wel ver. Nou beschuldigt hij Gio weer dat deze teveel uit de pan snoept etc.   ???
Trouwens, hij loopt de hele aflevering te luieren enzo maar dan opeens wil hij wel een hoop commentaar leveren, ook al was het dan alleen tegen Ilona.
It starts with a dream and it ends with what you do with that dream!

Offline Ville

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 9
« Reactie #7 Gepost op: 10-11-2003, 09:23:06 »
Ik moet zeggen dat ik Gio in andere afleveringen ook wel hoog had zitten maar zo langzamerhand vind ik dat hij wel heel erg zijn stempel drukt. Over dat uit de pan snoepen vind ik dat Ryan wel gelijk heeft. Het viel me gister pas op hoe vaak je Gio kauwend in beeld ziet. Constant zit hij te eten terwijl hij aan het koken is. Ook in het voorstukje van volgende week. Kan natuurlijk ook zo zijn dat ze dat expres zo in beeld brengen omdat Ryan dat aan gaat kaarten en het op deze manier zeker lijkt dat hij gelijk heeft.

Verder weer een zeer geslaagde aflevering. Verrassend dat Geert van Karin won, en dan ook nog zo makkelijk. Het leek hem geen enkele moeite te kosten.

Bij het gelijkspel op de eilandraad dacht ik dat er in vorige expedities werd geloot tussen die twee mensen (maar ik kan me vergissen) Ik vond dit iig een betere en eerlijkere oplossing. Het blok Gio, Robin, Judge krijgt ondertussen wel erg veel invloed. Dat vind ik toch wel jammer!
don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline ER-rulez

  • Forumlid
  • Gio blijft mijn favoriet!
Re:Aflevering 9
« Reactie #8 Gepost op: 10-11-2003, 09:32:32 »
Maar de vrouwen bij elkaar hebben ook bhoorlijk wat invloed op de eilandraad...zij met z'n drieen hebben geloofk ik altijd op Bjorn gestemd.Oke soms stemde iemand van de mannen ook op Bjorn, maar de vrouwen altijd. En Jutta heeft zich nu ook bij Ilona en Franca gevoegd, waardoor hij weggestemd werd.

Ik vond het eigenlijk wel een idiote afspraak met Bjorn  ??? Jeweetwel, dat Jutta niet opBjorn zou stemmen en Bjorn niet op haar. Ik vind dat echt idioot om zoiets af te spreken. Je weet namelijk nooit hoe het op de eilanden gaat lopen en vaak zie je dan iemands ware persoonlijkheid.
It starts with a dream and it ends with what you do with that dream!

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Aflevering 9
« Reactie #9 Gepost op: 10-11-2003, 09:49:36 »
Pfff, een opwindende aflevering wel weer. Godzijdank eindelijk Bjorn d'r af!!!  :go:  Inderdaad, meteen weer zo achterlijk doen over Jutta. Pfff, ik maak ook geen woorden meer aan hem vuil.

Verder wel grappig om te zien dat Geert, die eerder zo bezorgd was over de geestelijke toestand van Robin, nu zelf het Noorden kwijt is. Teveel wind, zullen we maar denken. Hoewel "dit het helemaal is" voor Geert, verzint hij toch weer een geweldige constructie waardoor hij als held het eiland kan verlaten. Iedereen heeft recht op "die ervaring" van het alleen zijn op een eiland. Jaja, Geert wil gewoon naar huis als je het mij vraagt, voor hij opgenomen moet worden.  Bjorn zal wel op het 'aanbod' van Geert ingaan denk ik zo, om vervolgens volgende keer gewoon voor de finale te gaan. Het is nou eenmaal een mooie kans om een ronde verder te komen, en Bjorn schaamt zich nergens voor...

Dan de bananen kwestie....
Eigenlijk kan ik me wel voorstellen dat Ryan niet direct Gio durft te confronteren. Ryan weet dat hij nou eenmaal niet zo lekker ligt bij de mannen en dat hij waarschijnlijk meteen zelf de zwarte piet krijgt toegeschoven (en niet onterecht, dat blijkt wel).
Dus besluit Ilona het in de groep te gooien. Op zich terecht dat er over gepraat wordt lijkt me, twee bananen is niet niks, zeker als je al zo lang honger lijdt. De reactie van de anderen vind ik dan ook wel een beetje vreemd eigenlijk. Ik denk toch dat één van de drie schuldig is, anders hadden ze er wel een groter punt van gemaakt. Wie dat is zal volgende week wel blijken.

Verder begint het kleine-jaloerse-jongentjes gedrag van het trio Kwik Kwek en Kwak (Gio-Judge-Robin) me redelijk te irriteren. Ik begin ook te geloven dat zij al heel lang een akkoord hebben gesloten, en zo redelijk het spel in handen hebben. Wat me van Robin nog het meest tegenvalt, want ik dacht toch echt dat hij oprecht was, en niet meedeed aan complotten.  Maar blijkbaar mag je niet aan z'n vriendje Gio komen, en zeker niet als je mooi bent en succesvol. Dan ben je immers geen Robinson. (??). Gewoon jaloers dus, hè bah!
Ook het commentaar van ons trio als Ryan een paar dagen 'ziek' is, vind ik nogal flauw. Vooral als dat van Judge komt, die weet immers maar al te goed dat "zitten ook energie kost". En ook Robin is al een paar dagen ontoerekeningsvatbaar geweest, dus mag Ryan ook es?

Eigenlijk ben ik nog meer benieuwd naar wat er volgende week allemaal gebeurd. Dat zag er wel heftig uit zeg!!! Blijkbaar loopt het echt volledig uit de hand, en krijgen de mannen last van haantjes gedrag.
Gio zal de bananen wel niet gejat hebben, althans als we de teaser moeten geloven (en dat kunnen we beter niet doen).
Judge barst in tranen uit (zou hij dan toch.....??)
Robin schelt Ryan uit voor "Ken van Barbie", getver wat kinderachtig zeg, Robin gaat me nog zwaar teleurstellen.
En Ryan? Die zal het wel allemaal weer over zich heen laten komen, de man heeft een olifantenhuid. Persoonlijk ben ik nogal neutraal over Ryan, ik heb niks met 'm, maar ik heb ook niks tegen 'm.
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 9
« Reactie #10 Gepost op: 10-11-2003, 10:22:13 »
Bij het gelijkspel op de eilandraad dacht ik dat er in vorige expedities werd geloot tussen die twee mensen (maar ik kan me vergissen) Ik vond dit iig een betere en eerlijkere oplossing.

Ik vond 't ook vreemd dat er nu ineens naar de vorige twee eilandraden werd gekeken. Bij mijn weten is dat nog nooit eerder gedaan. Ik vermoed eigenlijk dan ook 'n beetje dat men dit gedaan heeft om Ryan zeker op 't eiland te houden. Misschien verwachtte de makers dat de situatie rondom Gio-Ryan nog zou escaleren als Ryan mocht blijven en wilde ze deze 'mooie televisie' niet missen. En daarom moest Bjorn er dus uit en haalde Ernst Paul ineens 'n hele nieuwe regel voor 'n gelijk aantal stemmen uit de kast. Maar ik kan 't ook volledig mis hebben hoor, maar ik vond 't gewoon erg toevallig dat ze nu ineens met 'n ander systeem kwamen.  :-\

Ook het commentaar van ons trio als Ryan een paar dagen 'ziek' is, vind ik nogal flauw. Vooral als dat van Judge komt, die weet immers maar al te goed dat "zitten ook energie kost".

Dat vond ik ook zo oneerlijk. Judge heeft zelf op Pantai echt dagenlang helemaal niks uitgevoerd (onder 't mom van 'je moet ook genieten van de expeditie' ) en nu loopt hij te klagen als Ryan effe twee daagjes niet zoveel doet op 't eiland. Ryan is dan ineens 'n aansteller, maar Judge zelf was puur alleen 'n 'genieter'.  ::)  Ik wil toch graag weten hoe Judge hier zelf nu over denkt, dus ik heb hem daar ook 'n vraag over gesteld in 't bewuste topic daarvoor.  :)

Offline sjulie

  • Forumlid
Re:Aflevering 9
« Reactie #11 Gepost op: 10-11-2003, 10:35:06 »
Als je iemand niet moet dan erger je je overal
aan...ook al doe je het zelf niet veel beter.
Zo,n klager is Ryan niet geweest,hij was echt wel goed ziek(denk ik)

Offline Thessa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 9
« Reactie #12 Gepost op: 10-11-2003, 14:33:01 »
Kan het niet zo zijn dat Giovani een schil had gevonden... en die in zijn hand had?? Dan zou het iemand anders geweest kunnen zijn die die banaan heeft opgegeten en heeft Giovani toen besloten dit niet te melden... En waar werden die bananen bewaard?? Toen Ilona ze ging pakken lagen ze op een plank, maar Ryan hoorde de kist opengaan en zag Giovani bij de bananen (in de kist?). Ik wil niet zeggen dat Giovani het niet gedaan heeft, alle kans toe lijkt me zo, maar het hoeft niet perse zo te zijn. T zou me eigenlijk niet eens verbazen als het een psychologisch spelletje is van Robin. En eigenlijk kan niemand hem daar iets mee maken...twas zijn prijs.

Offline ER-rulez

  • Forumlid
  • Gio blijft mijn favoriet!
Re:Aflevering 9
« Reactie #13 Gepost op: 10-11-2003, 19:44:41 »
Weet je, je zou best nog eens gelijk kunnen hebben, Thessa...Robin is inderdaad slim bezig en ja, het speelt zich allemaal in zijn hoofd af. Dus misschien heeft hij de bananen wel gepikt, want Ryan had immers alleen gezien dat Gio een schil in zijn handen had. Niet dat hij hem ook aan het opeten was, dacht ik
It starts with a dream and it ends with what you do with that dream!

Offline ruizduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 9
« Reactie #14 Gepost op: 12-11-2003, 22:59:51 »
Kan het niet zo zijn dat Giovani een schil had gevonden... en die in zijn hand had?? Dan zou het iemand anders geweest kunnen zijn die die banaan heeft opgegeten en heeft Giovani toen besloten dit niet te melden. T zou me eigenlijk niet eens verbazen als het een psychologisch spelletje is van Robin. En eigenlijk kan niemand hem daar iets mee maken...twas zijn prijs.
Een psychologisch spelletje van Robin? Met welk doel dan? Om veel heibel te schoppen op het eiland? Zijn positie was de afgelopen weken onbedreigd, dus bang om weggestemd te worden was hij niet.
Je moet het complot smeden als het heet is.

Offline ruizduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 9
« Reactie #15 Gepost op: 12-11-2003, 23:03:18 »
Ik denk dat er iemand 'n keer iets gestolen heeft van de crew en dat daar op gedoeld wordt in dit interview. 't stelen van die bananen maakt alleen maar mooie televisie voor de makers. Dat zullen ze zich heus niet laten ontnemen door in te grijpen.  ;)
Wat er echt gebeurd is:
Gio stal eten van de crew, de crew steelt als straf 2 bananen terug. ;D
Je moet het complot smeden als het heet is.

Offline ruizduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 9
« Reactie #16 Gepost op: 12-11-2003, 23:11:13 »
Nog meer over de bananen:
De hoofdprijs van de rekenproeven was een tros bananen. Maar daarmee was al het rekenwerk nog niet voorbij: 18 – 16 = ???.
Ik vond het ook wel frappant dat er nog precies 16 bananen over waren, zodat er voor iedereen nog 2 over waren, en er dus niemand een half broodje Gio hoefde eten.
Wie is dan die 9e persoon die zijn/haar portie heeft gepakt?
Misschien was de expeditie voor Karen nog niet voorbij, en mocht ze zich op Kelapa verstoppen: Als ze zich tot de finale verborgen kan houden, staat ze alsnog in de finale!
Dat aanbod geldt dan natuurlijk ook voor de andere afvallers van het duivelseiland. Dus kan het nog druk worden op Kelapa.  ;)

Nog meer getuigen van de bananenroof?
Gio dacht dat niemand zag dat hij van de bananen zat te snoepen, maar de filmcrew stond er toch ook bij? Want Ryan wordt toch ook gefilmd? De filmploeg komt een half uur voor zonsopgang al op het eiland? Of was de bananenroof zelf en de ontdekking door Ryan niet gefilmd, maar werd dit zo gesuggereerd door de regie?

Gio klimt in de boom en haalt er een hoop kokosnoten uit.
De aap klimt in de boom en haalt er een hoop kokosnoten uit.
Waar houden apen van? Juist: bananen.
Waar houdt Gio van? …
Gio: “Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om bananen te stelen”
Broodje aap verhaal?  ::vergroot::
Je moet het complot smeden als het heet is.

Offline ruizduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 9
« Reactie #17 Gepost op: 12-11-2003, 23:12:52 »
Nog een rekenkundig raadsel: Bij de eilandraad waren nog 3 vrouwen en 5 mannen over. Alle vrouwen stemden op Bjorn, alle mannen stemden op Ryan (behalve Ryan zelf natuurlijk). En toch moest Bjorn het eiland verlaten. Isn’t that weird? ???
Je moet het complot smeden als het heet is.

Offline Thessa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 9
« Reactie #18 Gepost op: 12-11-2003, 23:35:47 »
Psychologisch spelletje om mensen uit de tent te lokken, om van iedereen de kaarten op tafel te krijgen. Zo meer, niet perse om niet weggestemd te worden. Die kans is natuurlijk erg groot als van iemand blijkt dat diegene de bananen heeft opgegeten. Daarom snap ik het ook niet, als je zoiets doet, weet je dat je dat duur zal komen te staan

Offline mollinde

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 9
« Reactie #19 Gepost op: 13-11-2003, 01:56:02 »
Tja, of iemand kon zich simpelweg niet inhouden, dacht (hoe naief) dat het niet op zou vallen en smulde die bananen weg.
ben heel benieuwd waar dit toe gaat leiden, en hoe het nu echt zit.

Vond het verder weer een leuke aflevering, baal alleen een beetje, had het gekeken met vrienden die het niet zo heel goed volgen, dus veel tussendoor geklets, waardoor ik sommige stukjes net niet goed gezien heb  :'(.
Dus dat is wel jammer.
volgende keer maar weer gewoon thuis op de bank kijken....
stap voor stap