Auteur Topic: [de proeven] Close Combat: zijn de reality-grenzen verlegd?  (gelezen 10053 keer)

Offline boeske

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve Esther!!!!
[de proeven] Close Combat: zijn de reality-grenzen verlegd?
« Gepost op: 20-09-2005, 00:04:45 »
Ik vind de proeven dit seizoen minder spectaculair en spannend dan vorig seizoen,ook niet zo moeilijk...

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Wat vinden jullie van de proeven?
« Reactie #1 Gepost op: 20-09-2005, 00:07:14 »
Het is nog best moeilijk te zeggen we zitten nu pas in Aflevering 4 maar tot nu toe vind ik de proeven best leuk hoor  ::ok:: ::ok::

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Wat vinden jullie van de proeven?
« Reactie #2 Gepost op: 20-09-2005, 01:33:30 »
Ik vind ze ook best leuk, ze hebben veel bouw-werk verzet dit jaar!!
 ::ok::
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
[de proeven] Close Combat: zijn de reality-grenzen verlegd?
« Reactie #3 Gepost op: 20-09-2005, 01:51:02 »
1) Het gevecht voor de boei. Full contact, close combat. Af en toe stevig in 't zakje knijpen.  :o
2) Deze week: blikjes gooien. Leuven kermis op een eiland. Even hard met 't zakje smijten.  :P

Ik denk dat er de vorige jaren geen proeven waren waar er echt fysiek contact was tussen de deelnemers. Klopt dat? Indien ja, zijn er dan grenzen verlegd? Doen ze dit ook al bij Survivor en andere?
???
« Laatst bewerkt op: 20-09-2005, 08:44:52 door Stormpie »
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vinden jullie van de proeven?
« Reactie #4 Gepost op: 20-09-2005, 07:16:44 »
Ik vind de proeven wel grappig ;D, voor mij hoeven ze niet spectaculair te zijn, als je er maar om kunt lachen vind ik... ::schaam::

en daarbij vind ik het enorm leuk om te zien dat een Douwe helemaal in zijn element was bij de gooi en smijt proef...denk dat deze robinson in spé bij andere proeven totaal niet uit de verf zou komen, vanwege zijn verminderde conditie, nu maakt iedereen een kans en zijn de fysiek sterkere deelnemers niet altijd meer in een voordeelpositie...
« Laatst bewerkt op: 20-09-2005, 07:18:57 door Bakkertje »
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: [de proeven] Close Combat: zijn de reality-grenzen verlegd?
« Reactie #5 Gepost op: 20-09-2005, 09:01:58 »
Ik vind de proeven juist veel beter dan voorgaande jaren!

"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [de proeven] Close Combat: zijn de reality-grenzen verlegd?
« Reactie #6 Gepost op: 20-09-2005, 10:20:58 »
Doen ze dit ook al bij Survivor en andere?
???

 ::jaja:: Die gevecht met de boei hebben ze (bijna precies zo) in Survivor gehad.
Nog even niks.

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [de proeven] Close Combat: zijn de reality-grenzen verlegd?
« Reactie #7 Gepost op: 20-09-2005, 11:13:37 »
Ik vind het wel jammer dat het bijna allemaal "fysieke" proeven zijn. Er zijn weinig proeven die te maken hebben met samenwerken, strategie, sociale vaardigheid en kennis enz. Zo zijn altijd dezelfde mensen in het voor/nadeel.
De proef met het touwtrekken begon goed, maar na 3 vragen (ofzo) was het alweer op en kwam het toch weer aan op fysieke kracht.
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline gaffe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [de proeven] Close Combat: zijn de reality-grenzen verlegd?
« Reactie #8 Gepost op: 20-09-2005, 20:28:27 »
Eerlijk gezegd interesseren de proeven mij niet zo, hebben ze trouwens nooit gedaan...de uitslag weer wel, vreemd genoeg, maar dat ge-ren en geklauter...ach ik zie nooit het verschil....hindernisbaan in het water, door het zand...gaap.
Die proef met die vragen en die 'galg' vond ik nog wel redelijk origineel, maar ook dat was een variatie op een bekend thema.

De enige proef waar ik wel voor ga zitten is de balk... ::ok::
sic transit gloria mundi

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: [de proeven] Close Combat: zijn de reality-grenzen verlegd?
« Reactie #9 Gepost op: 20-09-2005, 21:20:12 »
Ik vind de fysieke proeven juist geweldig. Strategische proeven idem dito, maar die zijn we helaas niet zo vaak bij ER. Tot nu toe vind ik de proeven dit jaar beter dan in voorgaande jaren, maar inderdaad het is maar net bij welk soort proeven je voorkeur ligt ;)

Tuurlijk zijn er mensen in het voordeel/nadeel, maar we zitten nog in de teamfase en het team heeft zelf (grotendeels) in de hand wie er weggestemd wordt. Dat aspect maakt het erg leuk, voor de samensmelting heb je "sterke" (in diverse opzichten) mensen nodig en na de samensmelting zijn juist deze mensen vaak een gevaar.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline gaffe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [de proeven] Close Combat: zijn de reality-grenzen verlegd?
« Reactie #10 Gepost op: 20-09-2005, 22:12:28 »
De proeven dienen als schifting, of om een team of persoon te bevoordelen of te benadelen. Ik vind de prijzen vaak vele malen interessanter dan de proeven zelf....de proeven op zich zelf als spel doen me niets.
Maar vooral na de samensmelting zijn de prijzen vaak tactisch van aard en natuurlijk immuniteit.....maar of ze nou zandzakken moeten gooien, of duiken of graven...het zal me worst zijn. (oja nog een proef die ik wel grappig vind...inheemse lekkernijen verorberen ;D)
sic transit gloria mundi

Offline Winston

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...going nowhere.
Re: [de proeven] Close Combat: zijn de reality-grenzen verlegd?
« Reactie #11 Gepost op: 20-09-2005, 22:39:54 »
Ik vind de proeven ook echt één van de minst interessante onderdelen van de expeditie om naar te kijken.  ::slaap::

Hoewel de uiteindelijke prestaties van de mensen natuurlijk weer wel voor de groepsdynamiek zorgt die het programma echt interessant maakt. 
- stop making sense -

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: [de proeven] Close Combat: zijn de reality-grenzen verlegd?
« Reactie #12 Gepost op: 26-09-2005, 18:17:20 »
Straks gaan ze met een stuk beton naar de bodem van de zee, en dan moeten de "vertrouwelingen" hen bevrijden.
En dit liefst voor ze verzuipen... Een soort van Fear Factor.
:o

De inspiratie hiervoor werd bij de maffia gehaald naar ik heb begrepen.
::hyper::
« Laatst bewerkt op: 26-09-2005, 21:58:54 door Lukas »
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [de proeven] Close Combat: zijn de reality-grenzen verlegd?
« Reactie #13 Gepost op: 26-09-2005, 19:27:30 »
Dan hoop ik niet dat Esther John of Carl gekozen heeft om haar te laten bevrijden  ;D  ::tandpastasmiley::  ;)
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: [de proeven] Close Combat: zijn de reality-grenzen verlegd?
« Reactie #14 Gepost op: 26-09-2005, 20:13:36 »
Dan hoop ik niet dat Esther John of Carl gekozen heeft om haar te laten bevrijden  ;D  ::tandpastasmiley::  ;)

;D
De eerste ER-dode!  :o
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: [de proeven] Close Combat: zijn de reality-grenzen verlegd?
« Reactie #15 Gepost op: 26-09-2005, 20:23:39 »
Jakkes wat luguber Lukas.........
er was eens......

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [de proeven] Close Combat: zijn de reality-grenzen verlegd?
« Reactie #16 Gepost op: 26-09-2005, 20:52:06 »
Olivier en Deborah zijn ooit eens levend begraven, maar dit lijkt me tien keer enger.  ::oink::
Nog even niks.

Offline boeske

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve Esther!!!!
Re: [de proeven] Close Combat: zijn de reality-grenzen verlegd?
« Reactie #17 Gepost op: 26-09-2005, 22:33:25 »
 ::jaja::Die onderwaterproef....dat was er nu eentje met kloten!!!Geweldig uitdagend en spannend.De proef met het rad ,simpel maar efficient. ::oink::

Offline koekiemonster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [de proeven] Close Combat: zijn de reality-grenzen verlegd?
« Reactie #18 Gepost op: 30-09-2005, 20:08:47 »
Ik vond de damesproef met de tredmolen echt onwijs stoer!

Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [de proeven] Close Combat: zijn de reality-grenzen verlegd?
« Reactie #19 Gepost op: 1-10-2005, 02:22:00 »
::jaja:: Die gevecht met de boei hebben ze (bijna precies zo) in Survivor gehad.
Ik vind de proeven bij survivor gemiddeld veel beter dan bij expeditie robinson, zeker diegene bij de survivor reeksen op een tropisch eiland. De reeksen waarbij ze in Afrika, australië, de amazone of nu weer guatamala zaten ja dan moet je nog creatiever zijn.
Ik vind het niet zo erg dat ze dus proeven van survivor kopiëren maar laat ze dan ook de beste pakken.  ;)
at your service