Poll

Wat is jullie favoriete seizoen van expeditie robinson?

2000
10 (18.2%)
2001
4 (7.3%)
2002
4 (7.3%)
2003
10 (18.2%)
2004
16 (29.1%)
2005
11 (20%)

Totaal aantal stemmen: 54

Auteur Topic: Wat is je favoriete seizoen ER?  (gelezen 11342 keer)

Offline Wolkje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Wat is je favoriete seizoen ER?
« Gepost op: 8-11-2005, 13:09:11 »
De naam zegt het al.. Kom maar op, plaats ook even waarom je dat vind..  ::regenboog::
Do you want to go to the Seaside?

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Wat is je favoriete seizoen ER?
« Reactie #1 Gepost op: 8-11-2005, 13:22:05 »
2004 zonder twijfel : met de eerlijke vriendelijke Peter, de goedlachse Ernestine, de survival man Frank, de grappige geinige Klaar, de sportieve Shandinella, de eigenzinnige Mick,Ronald en Jeroen, de tacticus Matthias,de stugge Henk uit Frielsand ( :o) de knappe Marjolein, de lieve Kelly en Mo, de zachte Darline en Mitch "de bitch".. de stille Frouke, de gevoelige Sarah (die de kooi niet overleefde)

de kooi,
de slaapproef
het complot van Matthias tegen Peter ( :-[ )
de mangrove
de sfeervolle muziek van Frank (kortom zalig gewoon)
de familie de verborgen zat tijdens in expeditie wandeling....

 ::bravo::

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Wat is je favoriete seizoen ER?
« Reactie #2 Gepost op: 8-11-2005, 14:01:20 »
Dat was duidelijk 2004  ::jaja:: Omdat , er veel meer pit in zat vond ik en veel leukere proeven ook zoals de kooi en de slaapproef toen Shandinella spijtig afviel en dat de afvallers een extra kans kreeg en dat ze spontaan hun familie tegen kwamen in de bossen en een geweldige Robinsonner er aan mee deed namelijk Frank  ::ok:: :)

Offline moltje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is je favoriete seizoen ER?
« Reactie #3 Gepost op: 8-11-2005, 15:25:06 »
ik vind Seizoen 4 en 6 het leukst maar ik heb op 6 gestemd.

Madine

  • Gast
Re: Wat is je favoriete seizoen ER?
« Reactie #4 Gepost op: 8-11-2005, 19:49:08 »
De eerste keer blijft de beste... zeg je Robinson dan denk ik meteen aan die expeditie van Jan en Sander. Dat zulke dingen niet meer gebeuren is het resultaat van de steeds zwaarder wordende expeditie.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Wat is je favoriete seizoen ER?
« Reactie #5 Gepost op: 8-11-2005, 20:49:48 »
2004 en 2005 zijn de enige die ik heb gezien en dan is 2004 toch duidelijk de leukste ::jaja::

Offline gaffe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is je favoriete seizoen ER?
« Reactie #6 Gepost op: 8-11-2005, 21:48:20 »
De eerste, omdat het de eerste was...eerste indrukken, alles nieuw. Het basic programma, geen belspelletjes, geen publiek, geen live show etc.
sic transit gloria mundi

Offline LocoH

  • Forumlid
Re: Wat is je favoriete seizoen ER?
« Reactie #7 Gepost op: 8-11-2005, 23:19:59 »
Absoluut de eerste. Inderdaad was alles toen nieuw. Ik blijf nog altijd het mooiste vinden de strijd tussen Tommy en Veronique. Zij was al met snode plannetjes bezig vanaf aflevering 1 om de Nederlanders weg te stemmen. Gelukkig was Tommy degene die daar flink tegenin ging  ::tandpastasmiley::

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is je favoriete seizoen ER?
« Reactie #8 Gepost op: 8-11-2005, 23:55:24 »
Dan moet ik toch echt ER '02 zeggen  ::tandpastasmiley::
ER '03 en '04 vond ik bijna net zo leuk,
maar Deborah en Lydia hebben voor mij echt van elke aflevering weer een feest gemaakt...
en toen had je tenminste niet dat de afvallers een 2e kans kregen,
want weg=weg !!!
There's no show like a reality show ;)

Offline LocoH

  • Forumlid
Re: Wat is je favoriete seizoen ER?
« Reactie #9 Gepost op: 9-11-2005, 00:07:17 »
Ik vond het overleven in de mangroven vorig jaar trouwens ook een leuke toegevoegde waarde. Ongezien weten te survival'en.

Offline Filien

  • Forumlid
Re: Wat is je favoriete seizoen ER?
« Reactie #10 Gepost op: 9-11-2005, 10:59:27 »
Ik kon niet kiezen tussen 2000 en 2002. In ieder geval kies ik de eerste jaren (maar niet 2001, want dat waren slechte kandidaten). De eerste ER was alles nieuw, dus zowiezo zijn al die herhalingen minder idyllisch dan de eerste keer. Maar 2002 vond ik ook een goed jaar. Toen was de expeditie tenminste nog loodzwaar, leden ze veel honger en hadden de kandidaten heel veel aan elkaar. Het programma staat of valt met de kandidaten. Dit jaar vond ik het echt oerslechte kandidaten. Meredith, Emma, Wim, allemaal kopieën van elkaar! Boooooooooooring...
Op het winnaarseiland worden ze volgepropt met vanalles en nog wat. Ik denk dat vooral Emma het gevoel gehad moet hebben dat ze niet echt aan 'expeditie robinson' aan het doen was, maar in club med zat. Om te beginnen heeft ze op het goede eiland gezeten, en daarna is ze beland op het winnaarseiland waar ze alles in haar schoot geworpen kreeg. Dat noem ik geen Robinson meer.
Geef mij maar de keihare beginversies !

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is je favoriete seizoen ER?
« Reactie #11 Gepost op: 9-11-2005, 17:25:41 »
2000 of 2001. Beide series hadden ontzettend leuke interessante kandidaten en het was allemaal nog nieuw. 2004 en 2002 vind ik het slechtste, 2004 door al die losers die opgaven en 2002 omdat het minder leuke/interessante groepje tot het einde overbleef.
Nog even niks.

Offline Taco

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is je favoriete seizoen ER?
« Reactie #12 Gepost op: 9-11-2005, 17:56:21 »
Ik heb ze allemaal gezien tot nu toe, ik vind 2005 de leukste, de proeven zijn super en de kandidaten zijn ook top. Kan niet wachten tot volgende aflevering  :)

Offline ruizduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is je favoriete seizoen ER?
« Reactie #13 Gepost op: 9-11-2005, 18:41:51 »
Tjonge, wat een verdeeldheid bij de ER-fans, zeker als ik de toelichtingen lees.  ;)
Ik vind het zelf erg moeilijk kiezen, mijn eerste ER-ervaring was in 2002, maar toen was ik ook gelijk helemaal in de ban. Over de eerste 2 jaar kan ik dus niet oordelen, maar ik zou die afleveringen dolgraag een keer willen zien.  :\'(
2002: Voor mij was alles nieuw, de verschillen tussen het vrouwen- en mannenkamp, het onterechte wegstemmen van Meintje, het ergeren aan Nolleke, het bed dat Derk won maar weigerde om in te gaan liggen...
2003: Natuurlijk Bjorn, het dramatische wegstemmen van Karen, het duivelseiland en last but not least de bananenaffaire
2004: De kooi, de moerasketiers, het complot van Matthias tegen Peter en Mo, en eindelijk weer eens een terechte winnaar: Frank. Minpuntje: de vele opgevers.
2005: Tsja, het is allemaal nog erg vers: De affaire Esther, de affaire Cwarl, het nieuwe stemsysteem, winnaarseiland, veel sterke proeven, veel onopvallende kandidaten.
Omdat ik toch een keuze moet maken (ik twijfel tussen 2003 en 2004): 2003, omdat ik toen het meest verknocht aan ER was.  ::bravo::
Je moet het complot smeden als het heet is.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is je favoriete seizoen ER?
« Reactie #14 Gepost op: 9-11-2005, 20:01:38 »
De eerste ER.
Toen was alles nog nieuw, de kandidaten wisten niet wat ze te wachten stond. Ze gaven niet zo makkelijk op, ze moesten echt zien te overleven; niets geen magnesium sticks.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Tee-Jay

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Björn Lemeire en Douwe Popma heerschen
Re: Wat is je favoriete seizoen ER?
« Reactie #15 Gepost op: 10-11-2005, 21:18:26 »
ER 2003, topjaar! Met als uitblinker natuurlijk Bjorn Lemeire!
Björn Lemeire is de man

Offline globetrotster

  • Forumlid
Re: Wat is je favoriete seizoen ER?
« Reactie #16 Gepost op: 11-11-2005, 08:20:04 »
2003 met Bjorn, helemaal geweldig

en als tweede natuurlijk 2004 met de mangroves.

op de laatste plaats staat dit jaar, bah wat een club med gedoe, niks geen overleven meer, en veel supersaaie kandidaten

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Wat is je favoriete seizoen ER?
« Reactie #17 Gepost op: 11-11-2005, 11:00:32 »
2003, alleen al voor Bjorn (aka de nieuwe messias).  ;)
::bravo::
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is je favoriete seizoen ER?
« Reactie #18 Gepost op: 11-11-2005, 11:53:47 »
2003, alleen al voor Bjorn (aka de nieuwe messias).  ;)
::bravo::

Ik dacht dat jij atheïst was Lukas  ;)
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Wat is je favoriete seizoen ER?
« Reactie #19 Gepost op: 11-11-2005, 13:29:42 »
Ik dacht dat jij atheïst was Lukas  ;)

Neen hij is een Björnist, hij gelooft alleen in Björn.... ::rofl::