Auteur Topic: [kandidaat BE] Curd  (gelezen 91627 keer)

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat BE] Curd
« Reactie #60 Gepost op: 28-10-2006, 18:19:32 »
 ::jaja::

Als Curd opgeeft, hoop ik dat Linda eruit vliegt en ook niet nóg een week blijft ivm een zwarte stem...
Ik vind het leuk en sportief dat ze hier op het forum wil posten en ze zal in het echt heel anders zijn dan op het eiland etc etc, maar in expeditie robinson ben ik haar al weken beu.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: [kandidaat BE] Curd
« Reactie #61 Gepost op: 30-10-2006, 23:05:47 »
Ik ben benieuwd hoe lang Curd het volhoud tussen het koppeltje Koen en Olga

Offline MiSs Stefanie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat BE] Curd
« Reactie #62 Gepost op: 30-10-2006, 23:11:00 »
Ik ben blij dat hij eruit is alleen jammer dat hij nu bij Koen en Olga komt...........

Offline Nienna

  • Forumlid
Re: [kandidaat BE] Curd
« Reactie #63 Gepost op: 30-10-2006, 23:47:12 »
Toch vind ik dat hij zich nog sterk houdt na al die stemmen op hem. Ik weet niet hoe ik het zou vinden als ik als eerste al die messen kreeg en alle stemmen, daar zou ik nog eerder van instorten dan van die niet gekregen brief.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: [kandidaat BE] Curd
« Reactie #64 Gepost op: 30-10-2006, 23:57:31 »
Curd heeft in bepaalde mate wel toneelgespeelt, zoals Ignace zei. Als hij echt zo gebroken was als het leek, dan had hij tegen E.P. gezegt: Laat dat afvallerseiland maar, ik ga lekker naar huis.

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat BE] Curd
« Reactie #65 Gepost op: 31-10-2006, 00:22:28 »
En toch vond ik dat hij gelijk had in de ruzie met Ignace. Want inderdaad, wie is Ignace om te bepalen of het instorten van Curd echt was of niet? Waarom zou dat niet echt zijn geweest? Op zo'n eiland zitten zal een hoop met je doen, op allerlei manieren, en ik vind het helemaal niet raar als mensen op een gegeven moment instorten. En dat kan ook tijdelijk zijn, lijkt me. Waarom niet? Bij de een gaat dat wat heftiger dan bij de ander, maar soit. Curd had het van zichzelf ook totaal niet verwacht, begrijp ik, en was zelf wellicht ook verrast door de intensiteit. Wat ik stom vind, is dat mensen die daar kennelijk niks mee hebben, zoals Ignace en Bernadette, vanuit een soort morele superioriteit niet verder lijken te komen dan: "Dit is natuurlijk toneelspel!"
Nou, als ik echt emotioneel zou instorten en mij zou vervolgens toneelspel worden verweten, zou ik die persoon misschien ook wel een leugenaar noemen, zéker desgevraagd! Dan voel je je terecht op je ziel getrapt.

Los daarvan was z'n vertrek sowieso aan te zien komen. Curd lijkt niet zo'n heel helder beeld te hebben van hoe hij op andere mensen overkomt. Qua zelfkennis heb ik hem sowieso niet zo heel erg hoog zitten. Maar goed, ik ben geen psycholoog...

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [kandidaat BE] Curd
« Reactie #66 Gepost op: 31-10-2006, 00:36:01 »
eigen;lijk hoop ik dat anderen ook nog eens een flinke jankbui krijgen, zullen we zien wie dan het hardste loopt te schreeuwen..

ik ben het er niet mee eens dat hij het afvallerseiland had moeten laten gaan, zo te zien aan het eindgesprek waren de grootste (opgekropte?) emoties er uit, en kan hij fris en fruitig naar het afvallerseiland gaan. ik vond het mooi om te zien hoe hij alle positiviteit weer oppakte, na al die tranen en neerslachtigheid.

ik hoorde iemand zeggen dat een vader zich voor zijn kinderen niet zo mga laten gaan op tv; daar ben ik het dus echt niet mee eens.
als je je altijd maar inhoud leer je je kinderen juist dat ze niet mogen huilen, dat ze het niet moeilijk mogen hebben.
een vader is ook een mens met emoties, en hij stapelt zijn kinderen hier absoluut niet met die emoties op.

ga dan commentaar hebben op koen die met een naakte vrouw in zee staat [ik meen haar rug in te zepen...]
dát wil je je kind niet aan doen.

zo te zien gaat curdje vol optimisme naar het nieuwe eiland, ik hoop maar voor hem dat dat terechte positiviteit is  ::)
« Laatst bewerkt op: 31-10-2006, 00:38:41 door Lautjuh »

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat BE] Curd
« Reactie #67 Gepost op: 31-10-2006, 07:45:20 »
Curd heeft in bepaalde mate wel toneelgespeelt, zoals Ignace zei. Als hij echt zo gebroken was als het leek, dan had hij tegen E.P. gezegt: Laat dat afvallerseiland maar, ik ga lekker naar huis.

Wat mij wel opviel, was dat Curd tot de Immuniteitsproef gebroken was. De proef was daar en hij leefde helemaal op en baalde als een stekker van de 5 messen tegen. Daarna brak hij weer, tot de Eilandraad.

Als je je zo rot voelt, heb je dat m.i. ook tijdens de proef en de Eilandraad.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat BE] Curd
« Reactie #68 Gepost op: 31-10-2006, 09:25:54 »
Het leek mij ook geen toneelspel, en des te harder komen de opmerkingen van de anderen dan aan. Wel heeft hij weinig zelfkennis, gezien het interview met EP.

Curd was nu al 2 keer bij de snelheids/behendigheidsproeven de enige die Lenny een beetje bij kon houden (maar steeds net verloor). Ik geef hem daarom op het afvallerseiland wel een behoorlijke kans op het behalen van de finale, dus ik weet niet of dit zo ongunstig is voor hem!
Keep calm and eat chocolates!

Offline Basten

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat BE] Curd
« Reactie #69 Gepost op: 31-10-2006, 09:46:21 »
Wat mij wel opviel, was dat Curd tot de Immuniteitsproef gebroken was. De proef was daar en hij leefde helemaal op en baalde als een stekker van de 5 messen tegen. Daarna brak hij weer, tot de Eilandraad.

Als je je zo rot voelt, heb je dat m.i. ook tijdens de proef en de Eilandraad.
Nou ja, op zulke momenten bij je wel met iets anders (een proef en het stemmen) bezig en kun je die gedachte aan thuis en die brief even van je afzetten. Ik twijfel ook niet eraan dat hij verdrietig is over het niet krijgen van die brief (wie zou dat niet zijn?!), maar het kwam inderdaad sterk overdreven op mij over.
Nou ja, veel succes op het afvallerseiland! ::ok::

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat BE] Curd
« Reactie #70 Gepost op: 31-10-2006, 09:57:53 »
Ik had een beetje het idee alsof EP geen zin had in het eindgesprek met hem, hij leek zo kortaf en chagrijnig.  :-X Ben benieuwd wat dat was.
Nog even niks.

Offline Hoosh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat BE] Curd
« Reactie #71 Gepost op: 31-10-2006, 10:03:12 »
Ik heb al eerder gezegd dat Curd met alle winden mee waait. Nu had hij niemand meer om bij aan te sluiten, dus dan komen de tranen. Zijn tranen kunnen echt zijn, maar ze waren wel overdreven.

Zijn bewering dat hij zich afzonderde toen de drie de brieven aan het lezen waren klopten niet met de beelden die we zagen. Ik heb hem vlakbij Ignacio zien zitten en zeer heftig zien huilen..... Rare afzondering, of ik zie het verkeerd.

Zijn zelfkennis klopt van geen meter. Zo mondig is hij niet dat hij alles er meteen heel erlijk uitflapt.
Altijd als hij praat, gebruikt hij heel veel woorden, maar hij zegt zo weinig.

Zijn uitleg dat hij meedeed aan het pact alleen vanwege die zwarte stem.... neem ik met een pakje zout.
Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altiid windstil!

Offline Basten

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat BE] Curd
« Reactie #72 Gepost op: 31-10-2006, 10:04:58 »
Ik had een beetje het idee alsof EP geen zin had in het eindgesprek met hem, hij leek zo kortaf en chagrijnig.  :-X Ben benieuwd wat dat was.
Hij had ook geen brief van thuis gekregen?! ;)

Offline aangekoekt

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • echte flapuit
Re: [kandidaat BE] Curd
« Reactie #73 Gepost op: 31-10-2006, 11:27:23 »
Was het oprecht verdriet van Curd of meer zelfmedelijden? Gezien de aard en de timing van de hoosbuien houd ik het op het laatste, en ik denk dat de rest van de groep er ook simpel doorheen prikte. Ik denk dat Curd op het nieuwe eiland maar flink tegen Olga aan moet schurken en op het gevoel werken, omdat Koen absoluut over hem heen dendert.
lekkere ruige vent van me

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat BE] Curd
« Reactie #74 Gepost op: 31-10-2006, 11:45:23 »
Ik vind het toch heel vreemd zoals het ging bij de eilandraad. EP die Curd vraagt of hij ook zo blij is dat het pact verbroken is. Curd zegt daar volmondig 'ja' op. Bij het verklaren van zijn stem bij de urn, stemt Curd op Ignace en neemt hem kwalijk dat Ignace dat heeft gedaan zonder eerst te overleggen met de anderen. Komt mij een beetje dubbel over. 
Geniet nooit met mate...

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat BE] Curd
« Reactie #75 Gepost op: 31-10-2006, 12:24:37 »
Dat laatste vond ik ook. Toen dacht ik ook even: huh? Net zei je toch iets heel anders.

Verder vond ik dat sommige mensen wel heel hard waren in hun oordeel tegenover Curd. Maar de stemmen tegen begrijp ik ook wel een beetje. In elk geval geef ik Curd een grote kans om alsnog de finale te halen. Hij was immers de enige die Lenny nog een beetje partij gaf in de proeven.

Ik zie trouwens wel liever Koen, of Olga komen, maar ik geef nu Curd de grootste kans. Al hangt het er natuurlijk van af, wat voor proef gaat uitmaken wie er de finale instroomt vanaf afvallerseiland.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat BE] Curd
« Reactie #76 Gepost op: 31-10-2006, 12:26:28 »
Ik zie trouwens wel liever Koen, of Olga komen, maar ik geef nu Curd de grootste kans. Al hangt het er natuurlijk van af, wat voor proef gaat uitmaken wie er de finale instroomt vanaf afvallerseiland.

Misschien wel een eetproef met heerlijke wormen, maden en andere vieze dingetjes. Dan geef ik Olga nog veel kans terug te komen.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline esthy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat BE] Curd
« Reactie #77 Gepost op: 31-10-2006, 13:38:20 »
Ik moet zeggen dat het idd een en al drama was wat we van curd zagen maar aan de andere kant kun je je wel voorstellen dat als je meer dan 30 dagen slecht hebt gegeten en je veel inspanning hebt moeten leveren bij de proeven (en net niet gewonnen)dat dat echt veel van je vergt. De een kan daar beter tegen dan de ander en als je dan tekort hebt van bepaalde voedingsstoffen dan kan het zijn dat je je emoties niet meer in de hand kunt houden en dan wordt het een drama. Bovendien denk ik dat curd gevoelsmatig wel aan voelde komen dat het "einde" in zicht was ook al zegt niemand dat tegen hem dat doet best wel wat met je......
Aan de andere kant het is een spel en hij heeft er voor gekozen om zijn zoontjes voor een lange tijd niet te zien  hoe vervelend het ook is dat risico moet je van te voren in calculeren.
Ik vond dat hij zich wel erg goed in zijn zoontjes kon inleven; als hij dat nou niet had gedaan was het drama misschien minder erg geweest....... ;)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: [kandidaat BE] Curd
« Reactie #78 Gepost op: 31-10-2006, 16:58:01 »
Curd gaat denk ik afvallerseiland winnen, hoe jammer het ook is.

Offline Nienna

  • Forumlid
Re: [kandidaat BE] Curd
« Reactie #79 Gepost op: 31-10-2006, 21:30:09 »
Curd gaat denk ik afvallerseiland winnen, hoe jammer het ook is.

hmm, daar heb je wel een punt ja. Volgens mij was Curd idd sterker bij de proeven dan Olga en Koen. Maar als zij samenspannen zijn zij misschien weer sterker.