Auteur Topic: [Kandidaat NL] Pieter  (gelezen 131705 keer)

Offline Stefffje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #160 Gepost op: 12-05-2006, 20:03:22 »
Hey Pieter,

Ik ben het gedeeltelijk met je eens. De complotten, het geroddel, het tactisch denken maken het programma interessant voor de kijker.

Ik heb respect voor de manier waarop jij het spel benadert, maar tegelijk vind ik het ook leuk dat er kandidaten zijn die ER helemaal anders benaderen. Waarschijnlijk vind jij het naïef van Karin dat ze ER wou spelen zonder stemafspraken en dat ze o.a. Melvin meer de winst gunde dan zichzelf, omdat ze die meer "robinsonwaardig" vond. Maar wat ik interessant vind is het contrast tussen spelers zoals Karin en "gamers" zoals jij.

Ik denk inderdaad dat je met de "eerlijke, morele benadering" weinig kansen hebt om ver te geraken in het spel, maar misschien is 'winnen' niet het allerbelangrijkste voor iedereen, en ik vind dat je daar ook maar respect voor moeten kunnen opbrengen. Ik denk dat Karin zichzelf heel hypocriet zou vinden, moest ze over zichzelf denken dat zij de winst zou verdienen, ook al is survival maar een bijzaak in dit programma.

Wat ik maar wil zeggen, iedereen benadert dit spel volgens zijn/haar eigen karakter, en dat moet je kunnen respecteren. Ik weet dat jij veel aangevallen wordt omwille van je spelmanier, maar zelf ben je ook wel hard voor mensen die ER op een andere manier bekijken.

         

Offline Sanderman

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #161 Gepost op: 12-05-2006, 20:31:26 »
Zoals wij in Breda zeggen:
"Das praot!" Pieter.

Zoals ik al schreef ben ik van mening dat de tijdsfactor een grote rol speelt op hoe de deelnemers op elkaar reageren. Plus natuurlijk een aantal explosieve karakters en je hebt het vuurwerk voorbereid om ergens halverwege de serie te laten ontploffen. Daardoor kan ik begrijpen dat kleine pietluttige zaken tot enorme obstakels worden opgeblazen en daardoor het stemgedrag enorm beïnvloeden.

Nu lees ik wat jij zegt hierover en moet ik mijn opmerking toch wel enigzins bijstellen.
Zo deel ik namelijk niet jouw opmerking over dat je niet kunt begrijpen dat er zoveel mensen zich druk kunnen maken over Robinson zaken. Robinson is een soort van metafoor, denk ik. Kijk maar om je heen in de maatschappij. De sterksten gaan door ten koste van de sociaal zwakkeren.
Dat is op zo'n eiland niet anders. En dat is ook ergens wel goed vind ik. Mick is nu eenmaal zoals die is denk ik dan maar. Het hele proevenverhaal is een spel. Ben ik direct met je eens. Maar het samenleven daaromheen is een afspiegeling zoals het ook dagelijks eraan toe gaat. Je ziet het in de politiek: als jij voor mijn voorstel stemt, steun ik jou (complot), of in mijn zaak krijg ik ook wel eens de vraag: als je dit voor mij doet, doe ik dat voor jou. Tsja, dan sta je dus wel voor keuzes en afspraak is afspraak (zoals destijds jullie hebben gedaan met de puzzelkubus proef en Douwe). Douwe toont dan ruggegraat (en ook zijn middelvinger weliswaar) en karakter tonen is goed dus komt hij daartegen in actie. En terecht want je moet niet terugkomen op gemaakte afspraken vind ik, tenzij het echt compleet iets anders is dan wat jullie hadden verwacht. In plaats van uit te gaan van elkaars woord erop kun je dan beter maar een stapel contracten meenemen als persoonlijk item. Maar dat bewust misleiden en meepraten met anderen in het gezicht en dan achterom tegenpraten zoals Mick bijvoorbeeld meesterlijk doet is ronduit schandalig en daar moet je tegen ageren Pieter. En dat kun je alleen maar als je gelooft in je eigen kracht, normen en waarden want anders walst zo'n Mick zo over je heen want good guys finish last. Jij zult ongetwijfeld ook in actie komen als je ziet dat iemand onrecht wordt aangedaan omdat je van binnen beseft dat dit niet correct is. Het is precies hetzelfde als jij iemand een product of dienst levert en die klant betaalt niet. Dat kan niet. Als je je daar niet druk over maakt zou er ook niet zoiets als vrijwilligerswerk kunnen bestaan. Immers, iedereen denkt aan zichzelf hoe die kan winnen in het leven. Kortom, recht van de sterkste zou dan overblijven. En ja, dat zie je dan aan een programma als Robinson want daardoor komen mensen met hun eigen meningen tegenover elkaar te staan hier. En dan kan het zomaar van kwaad tot erger gaan. Ik las namelijk ergens dat sommige ex deelnemers elkaar niet meer kunnen luchten en dat via email ook laten weten. Er zijn talloze voorbeelden van hoe televisieprogramma's mensen hebben beïnvloed tot dingen die ze normaliter niet zouden doen.

Persoonlijk ben ik meer het sportieve type. Gewoon hard tegen hard in welke proeftype dan ook en de verliezer delft het onderspit. Zo gaat het in de sport en in de natuur ook. Maar ja, dan blijft er inderdaad geen kijker meer over. Dat snap ik heus wel. Maar goed, ik werd ook altijd als laatste gekozen met gymnastiek dus ergens zal het dan wel zo werken inderdaad.

Wat ik wel vind is dat jij een discussie niet uit de weg gaat, heb ik zo het idee van. Net zoals ik dat hier ook doe. We zijn in ieder geval geen types die ja en amen knikken en daarna alles gaan lopen verdraaien. Daarom compliment voor je post. Blijven doen aub.
En da's praot!
« Laatst bewerkt op: 13-05-2006, 13:05:34 door Sanderman »

Maartje71

  • Gast
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #162 Gepost op: 13-05-2006, 10:25:19 »
Robinson is een soort van metafoor, denk ik. Kijk maar om je heen in de maatschappij. De sterksten gaan door ten koste van de sociaal zwakkeren.

Je vergeet even dat wij hier in het dagelijks leven (de maatschappij) helaas niet de mogelijkheid hebben om de minst gewaardeerde of meest irritante persoon simpelweg weg te stemmen...en die personen zijn er, als je de kranten enzo leest, volop!...konden we idd maar 'weg'stemmen!

m.a.w. ER is toch echt een spel, met de menselijkheid en alle positieve en negatieve elementen ervan als speelgoed!  :P

Offline Sanderman

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #163 Gepost op: 13-05-2006, 13:01:48 »
Je vergeet even dat wij hier in het dagelijks leven (de maatschappij) helaas niet de mogelijkheid hebben om de minst gewaardeerde of meest irritante persoon simpelweg weg te stemmen...en die personen zijn er, als je de kranten enzo leest, volop!...konden we idd maar 'weg'stemmen!

m.a.w. ER is toch echt een spel, met de menselijkheid en alle positieve en negatieve elementen ervan als speelgoed!  :P

Nou ja, niet kunnen wegstemmen. Ik bedoel, ga maar 's solliciteren. Dan wordt je ook Robinsonachtig beoordeeld. En dan wordt je toch vaak beoordeeld op randzaken dan wat ertoe zou moeten doen. Weet er alles van, was voor mij de oorzaak om voor mezelf te beginnen.

Dit even off topic, als het mag.

Maartje71

  • Gast
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #164 Gepost op: 14-05-2006, 10:54:44 »
Nu is het wel van belang dat men zeker niet vergeet dat expeditie robinson in bijna niets te vergelijken is met het dagelijkse leven. Alles is extreem en daar door ook sommige reacties van mensen. Wij zeggen regelmatig onderling tegen elkaar.....hier is hier en daar is daar....want zelfs onderling wil men nog wel een door slaan en de werkelijkheid van het spel uit het oog verliezen.

Hi Sanderman, ik quote hier even Ryan (mag dat?) want hij zegt eigenlijk wel wat ik bedoel! Leuk dat er steeds meer Titanen meeschrijven, hulde!  ::bravo:: ::ok:: ::ok::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #165 Gepost op: 15-05-2006, 21:44:57 »
Dit had ik toch niet verwacht, jammer voor je, Pieter.

Het was dus je eerlijkheid die je genekt heeft.  Frank had pas door dat hij na Mick en Karin de laatste afvaller zou zijn, nadat Mick die vraag had gesteld. Heel slim gespeeld van Mick!

Persoonlijk had ik liever Jennifer (of Richard) zien gaan, juist omdat jij wel zo eerlijk bent, en Jennifer wel hard, maar niet oprecht(, en Richard sluw). Jij hebt idd de kastanjes uit het voor mogen halen voor hen, en dat nekt je dan, zonde!
Keep calm and eat chocolates!

Offline MiSs Stefanie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #166 Gepost op: 15-05-2006, 21:48:00 »
Eerlijkheid kent geen tijd in een spel als Robinson. Het is je eigen schuld dat je eruit bent. Doordat je open in de groep hebt gepraat over wie je van de andere 3 eruit zou stemmen is Frank ineens omgeslagen en zette hij zijn stem op Pieter in plaats van op Karin.

Offline Gabrielle2

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #167 Gepost op: 15-05-2006, 21:50:10 »
Ahhh Pietertje toch ! Nu lig je eruit, hoe kan dat nou ? Gedurende de aflevering kreeg ik al wel een voorgevoel. Want er werd teveel nadruk gelegd over het stemmen, complotten enz. En ze lieten alleen jouw mening hierover zien en niet die van de andere drie. En toen je zei dat je nooit op jouw jaargenoten zou stemmen en ik zag het hoofd van Frank, wist ik het zeker, de stand wordt 3-3. En ja hoor, helaas klopte mijn voorgevoel. Eerlijkheid duurt dus niet het langst.
Ik heb wel heel veel respect voor je eerlijkheid, jammer dat het helaas op deze manier afgelopen is. He bah, ik vind het echt niet leuk. Ik hoop een ding: dat die eikel van een Mick niet wint. Ik heb van je genoten en heel veel geluk verder !
 ::bravo:: Gabrielle  ::bravo::

Offline Ferrero

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #168 Gepost op: 15-05-2006, 21:51:24 »
Tja hele slimme zet van Mick om Pieter te vragen op wie hij gaat stemmen als Mick de volgende eliminatie proef weer wint. Pieters eerlijkheid heeft hem uiteindelijk tog de das om gedaan, had je niet veracht hea pietertje ;D

Offline anne-soos

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • don't worry be happy.
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #169 Gepost op: 15-05-2006, 21:52:14 »
Dat was dus exit voor een hele domme Pieter.
In een spel als dit heb je geen "vrienden"
Ieder voor zich en God voor ons allen...en voor het eerst kreeg ik een greintje sympathie voor Mick.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #170 Gepost op: 15-05-2006, 21:53:37 »
Jammer, een van mijn favorieten naar huis.

Wel een  ::ok:: dat ie in elk geval eerlijk was. Helaas kostte hem dit wel de kop.

Maar in elk geval kan hij wel met een opgeheven hoofd naar huis. Hij heeft niet bij zoveel mogelijk deelnemers liggen slijmen om zo bij iedereen in een goed boekje te komen (itt Mick)
Dus daar kan ie trots op zijn.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline esther1971

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #171 Gepost op: 15-05-2006, 21:55:12 »
Mee eens, winnen is leuk, maar ik denk dat Pieter op dit moment trotser naar deze aflevering heeft zitten kijken dan Frank ! ::ok::

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #172 Gepost op: 15-05-2006, 21:55:21 »
Wat een domme zet om te vertellen dat je Frank eruit zou stemmen als het erop aan kwam. Dat heeft je de kop gekost, dus.
First you go backwards, but then forwards again

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #173 Gepost op: 15-05-2006, 21:57:57 »
We wilden op Mick stemmen omdat we zijn opvliegende karakter behoorlijk storend vonden. Daarnaast vonden we hem een gigantische onruststoker die iedereen tegen elkaar uit probeerde te spelen. (...)

Mick won imuniteit en daarom werd het Karin of Melvin. Qua gevoel moest dat absoluut Karin worden (mijn mening, ik spreek hier niet voor anderen) (...) De combinatie Melvin & Mick zag er echter gevaarlijker uit dan Karin & Mick en daarom hebben we er voor gekozen om op Melvin te stemmen. We wisten dat karin dan gebroken achter zou blijven en weinig meer zou kunnen uitrichten.

Okay, Pieter. Ik wil hier helemaal in mee gaan. Ik vind dat iedereen het recht heeft het spel te spelen zoals hij of zij dat goeddunkt. Dus ben je consequent een strateeg, dan ben je consequent een strateeg en let je met stemmen op 'gevaarlijke' mensen en knikker je die eruit, ook al verdienen ze dat niet. Complotten zijn geoorloofd.

Waar ik echter als kijker rooie pukkeltjes van krijg, dat is dat laffe gedraai daarna. Wat zit jij daar bij Karin nou toch de vermoorde onschuld te spelen als ze jullie aanspreekt op het smeden van een complot?! En waarom heeft jullie groepje het steeds op zo meesmuilende toon over complotjes die in de andere groep wel gesmeed zullen worden, TERWIJL JULLIE HET ZELF DOEN!? Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten, de pot verwijt de ketel dattie zwart ziet en datteme toffe jongens zijn dat willen we weten, maar heb je enig begrip voor het feit hoe kinderachtig en ook achter-de-ellebogen dat overkomt op de bank!?

Offline Mazter

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #174 Gepost op: 15-05-2006, 21:59:44 »
Mee eens, winnen is leuk, maar ik denk dat Pieter op dit moment trotser naar deze aflevering heeft zitten kijken dan Frank ! ::ok::
Zou niet inzien waarom, Pieter doet wat hij moet doen, collectief stemmen, en Frank heeft gedaan wat hij moest doen, en hij deeed het op eigen wijze, zonder stemafspraken.

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #175 Gepost op: 15-05-2006, 22:02:35 »
Respect voor je eerlijkheid, Pieter, maar ik neem aan dat je je voor je kop hebt geslagen dat je je door Mick (of all people) zo eenvoudig uit de tent hebt laten lokken?

Een geniale zet, dit was echt zíjn moment.

En ook respect voor Frank dat hij zich niet als een mak lammetje naar de slachtbank laat leiden. Oké, het zou nog een paar stemrondes duren, maar dit was zijn enige kans om de dans te ontspringen.

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #176 Gepost op: 15-05-2006, 22:05:13 »
Ho... Shiiiit! Lees ik hier perongeluk de uitslag van de zojuist vertoonde uitzending die ik later op de avond ging bekijken. Hoe stom kun je zijn!?!? :-[

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #177 Gepost op: 15-05-2006, 22:09:13 »
Ho... Shiiiit! Lees ik hier perongeluk de uitslag van de zojuist vertoonde uitzending die ik later op de avond ging bekijken. Hoe stom kun je zijn!?!? :-[

Tijdens het lezen van je laatste post dacht ik al dat je de uitzending van vanavond nog niet gezien had :P

(post in het topic van Frank)
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Madine

  • Gast
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #178 Gepost op: 15-05-2006, 22:10:08 »
Dit was toch een goede zet van Mick moet ik zeggen. Jij wilde het spel spelen, hij speelde voortreffelijk mee. Tsja Pieter, je bent, net zoals de anderen van 2001, één van mijn favorieten, dus ik vind het zeker erg jammer. Aan de andere kant is dit voor de kijker natuurlijk beter zo, want als je iedere aflevering precies weet wie eruit gaat (lees: volgende slachtoffer van het complot is) dan wordt de hele show nogal gezapig.

Pieter, bedankt  ::ok::

Offline Da Wizz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #179 Gepost op: 15-05-2006, 22:10:49 »
Ho... Shiiiit! Lees ik hier perongeluk de uitslag van de zojuist vertoonde uitzending die ik later op de avond ging bekijken. Hoe stom kun je zijn!?!? :-[

Das niet fijn  :(

Ontopic:
Pieter irriteerde me wel, maar ik vind ook dat hij trots op zichzelf mag zijn. Hij is de enige van zijn groepje, die zijn mond eens opentrekt.

Dus toch veel respect voor Pieter!