Auteur Topic: [Kandidaat BE] Veronique  (gelezen 88205 keer)

Offline Véro-2006

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #80 Gepost op: 16-05-2006, 11:38:32 »
Neen Emiel, nog eens opnieuw meedoen, doe ik echt niet meer, tenzij er werkelijk redelijk wat proviand aanwezig is om de dag normaal door te komen én een bibliotheek tegen de verveling (enkele dikke boeken zouden ook al volstaan hoor  ::tandpastasmiley::)
Het is toch echt afzien op dat vlak. Ik ben bijna als een wandelend lijk uit deze expeditie gekomen : echt alleen nog vel over been, was meerdere bh-maten kwijt en daar zat ik toch echt wel mee in  ::rofl::  Gelukkig is alles alweer goed gekomen ondertussen, maar dat was veel meer schrikken dan tijdens mijn eerste expeditie. En dan heb je de verveling !!! boy oh boy, de verveling is een gigantisch grote factor geweest doorheen gans deze expeditie. Ik had ook geen eigen mes bij me, dus ik kon niet gaan zitten knutselen zoals je Richard soms ziet doen. Echt een beetje stom natuurlijk te weten dat ik met mijn mes én vuurstick in mijn handen gestaan heb toen ik thuis vertrok naar Schiphol.

Ik zou een nieuwe Titanenstrijd binnen een paar jaar ook redelijk over the top vinden. Het jammere aan de realityprogramma's op dit moment, is dat er op den duur zo'n overaanbod is met veel pulp ertussen, dat een waardevol programma als E.R. op den duur wat ondergesneeuwd raakt m.i.  en dat vind ik persoonlijk heel erg jammer.  Daarom denk ik ook niet dat je eenzelfde format gedurende decennia kunt blijven uitmelken.

Offline Big D.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #81 Gepost op: 16-05-2006, 11:43:39 »
Vero, je zag er nog geweldig uit!! Prachtvrouw !!
Knap ook hoe je Lydia toesprak . Ik denk dat Lydia het van jou wel zou aannemen.
Ik hoop dat je ver gaat komen !!

Bedankt !
Je bent echt ::ok::

(edit: tekst aangepast)
« Laatst bewerkt op: 16-05-2006, 13:34:49 door Stormpie »

Offline joost 2

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #82 Gepost op: 16-05-2006, 13:33:57 »
Hoi Veronique!
Ga jij ook naar dat "Meet en Greet"feestje maandag de 5e om  samen met de fans en de andere kandidaten naar de laatste aflevering te kijken? Lijkt me kei tof om je te ontmoeten!

Offline Big D.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #83 Gepost op: 16-05-2006, 14:37:37 »
Waar is die bijeenkomst?

Offline joost 2

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #84 Gepost op: 16-05-2006, 20:01:43 »
Waar is die bijeenkomst?
In Eindhoven in een hotel aan de A2 met een grote Toucan als symbool( verkeerd logo voor de naam van het hotel trouwens ;))
Gaat volgens mij heel leuk worden.

Maartje71

  • Gast
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #85 Gepost op: 16-05-2006, 23:36:39 »
Ja leuk als je komt!
Je bent echt mijn favorietje,
en het moet je vast een deugd doen dat je zo goed neergezet wordt nu (door de productie) keitof joh!


p.s. en? heb je nog wel met Ryan's duikbril mogen snorkelen? of zat er niet veel vis in de zee voor het eiland?
p.p.s. die grot waar jullie de proef moesten doen, die zag er écht Robinsonnerig uit, maar is dat op dat moment ook zo? het wordt natuurlijk wel gefilmd, maar de crew (1,2,3? cameramensen) staan er toch wel met hun neus bovenop, of niet?
dat heb ik me altijd eigenlijk al afgevraagd, hoe zijn die mensen, lopen die je echt achterna enzo?

Offline Véro-2006

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #86 Gepost op: 17-05-2006, 13:29:03 »
Ja, idd, ik kreeg maandag de uitnodiging in mijn mailbox, maar ik had het zaterdag al vernomen van Ryan : 5 juni ben ik zeker van de partij in dat hotel in Eindhoven met die toucan als logo   ;D

Die grot van de proef zag er voor ons ook heel erg Robinsonachtig uit Maartje, ik herinner me nog dat ik waanzinnig veel schrik had voor wat ons te wachten stond toen we met de boot wegvaarden om een proef te gaan doen, maar van zodra ik de ingang naar de grot zag, haalde mijn nieuwsgierigheid de bovenhand van mijn angst en ik raakte onweis geïntrigeerd door de locatie. Toen we eenmaal binnenkwamen werden alle verwachtingen ingelost, het was er adembenemend mooi en mysterieus !!!

Tijdens de proeven staan er soms minstens 10 camera's op ons gericht : ze willen shotjes(?) hebben vanuit elke hoek natuurlijk. En op zo'n proef heb je totaal geen contact met die mensen, het is enkel de ploeg die op het eiland komt (3 mensen) waarmee je wel eens een woordje kan wisselen, maar meer ook niet.  Die sfeer was voor ons als Titanen veel losser trouwens dan tijdens de eerste expeditie van ieder van ons. Nu vonden er wel soms persoonlijke gesprekken plaats, maar dat gebeurde de eerste keer absoluut niet.  En de ene ploeg is natuurlijk de andere niet of de ene reporter is natuurlijk de andere niet.  En er was wel eens een cameraman die binnen de psychologische cirkel van 30 cm rondom jou binnendrong met zo'n gedrocht op zijn schouder en dat is behoorlijk irritant en zelfs redelijk respectloos, maar dat heb ik ook op een gegeven moment gezegd. Normaliter blijven ze toch minstens een meter van je vandaan.

Wat Ryan's duikbril betreft : Ryan is niet de persoon die zo'n ding voor zich alleen houdt, hij is heel genereus in die dingen, maar dat waren we allemaal, want Richard liet ook zijn mes door iedereen gebruiken, ik liet ook iedereen die het vroeg mijn lipbalsem met facor 20 gebruiken, ....  Er was rondom de persoonlijke spullen een hele grote solidariteit. Vooral ook denk ik omdat ieder expeditielid toch wel zorg droeg voor de spullen, dat was wel even anders in mijn eerste expeditie trouwens, daar raakte iedereen steeds zijn persoonlijk mes kwijt en ze waren altijd boos omdat ik mijn mes nooit kwijtraakte en zelfs met de enige hakbeilen die we hadden werd heel onvoorzichtig omgesprongen.   Ik weet niet of iedereen hiervan op de hoogte is, maar de scherpe snee van een hakmes gaat er vlugger af als dat met zand in aanraking komt, maar hoeveel maal ik ook zei dat ze dat mes niet in het zand mochten steken, maar beter in een boom of in de kist, er werd helemaal geen aandacht aan besteedt. Echt een wereld van verschil in mentaliteit tussen sommige kampleden van mijn eerste expeditie en de mensen die nu meededen.

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #87 Gepost op: 17-05-2006, 14:57:45 »
Hoewel ik jou niet ken uit de vorige expeditie (sorry ik ben maar beginnen kijken vanaf ER 2 met Richard als winnaar !), vind ik dat je het heel goed doet. Ik las (ik kijk ook donderdag) dat jij eens een goed gesprek voert met Lydia (goed zo !!)...

Spijtig dat niet jij en Ryan kunnen overgaan als heel ver komende kandidaat (aten) .
Mijn vraag :

1. met wie kwam jij nu goed overeen  en heb je nog steeds contact..
2. Was het geen ontgoocheling dat je niet met Karin en Melvin was maar totaal met nieuwe kampleden?
3.Ik herinner mij vaag dat je ook Ryan koos als eerste om mee te gaan waarom ???
4. Heb je nu meer honger geleden of meer tijdens ER 1.
5. Wie was je buddy in ER1 ? Foto"s uit die expeditie kan ik wel ergens terugvinden....


Veel succes Véro en laat jullie finale (hopelijk jij tegen Ryan) enorm spannend worden...
Veel plezier donderdag (hoewel het ook songfestival 1/2 finale is)....
Groetjes uit Schoten,
Millesime

Offline Véro-2006

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #88 Gepost op: 18-05-2006, 14:56:30 »
Ja, Millisime, wij moeten nog een paar uurtjes wachten voordat we uitzending 7 te zien krijgen.  ::)

Ik kan nog met iedereen van het eiland door 1 deur maar er zijn altijd wel mensen waarmee je wat makkelijker contact houdt uiteraard : ik spreek/mail en zie Jakobien regelmatig omdat we daar op het eiland toch wel maatjes geworden zijn, daarnaast hou ik ook contact met Ryan, ik was zaterdag bij hem in de buurt en heb dus een terrasje met hem gedaan en verder mail ik ook regelmatig met Ernestine, Pieter, Jennifer, Fleur en Melvin. Voor de rest heeft het meestal te maken met het feit dat niet iedereen zo actief is op zijn of haar e-mail-adres en je bovendien ook niet met iedereen nauw contact kunt onderhouden wegens tijdsgebrek of omdat je net wat minder hebt met die persoon.   
Wat betreft het feit dat Melvin en Karin niet in mijn kamp zaten heeft deels ook te maken met het feit dat ik hen niet als eersten heb gekozen, want dat had ik tenslotte zelf in de hand, maar dat was niet direct een bewuste zet, dat is gewoon zo gelopen. Op je vraag waarom ik Ryan als eerste koos heb ik hier al eens ergens antwoord gegeven : hij is heel goed in het bouwen van kampen en had een duikbril en hij heeft gewoon een aangename persoonlijkheid.
De honger was deze keer anders. Het eerste jaar kwam dat onderdeel van het survivalen als een complete verrassing trouwens, want de productie had aan ieder van ons iets anders wijs gemaakt. Aan mij hadden ze bvb verteld : je zult altijd voldoende rijst hebben om te eten, aan een ander hadden ze verteld dat er elke dag minstens 1000 calorieën aan eten zou zijn,… dus we waren zelfs niet op de hoogte dat we überhaupt honger gingen lijden !!  Je kunt je wel voorstellen dat dat hard aankwam en ik heb er toen ook fysieke pijnen van ondervonden. Dit jaar was het eerder mijn lichaam dat de situatie blijkbaar ineens herkende en dus ontzettend begon af te takelen, maar ik had mij de voorbije jaren wel al eigen gemaakt dat ik veel minder at dan voorheen : dat is trouwens wat ik van mijn eerste deelname geleerd heb : wij eten veel te veel hier in het Westen, ons lichaam komt met behoorlijk wat minder voedsel toe dan we meestal tot ons nemen op voorwaarde dat je uiteraard gevarieerd eet. Dus ik was zelf al lang gewend aan een lagere voedselinname en daarom heb ik deze keer geen fysieke pijnen ondervonden, maar vooral de slapte die je in je lijf voelt doet je naar eten verlangen en omdat we toch wel op een absoluut minimum leefden, krijg je échte honger, honger die geen enkele forummer ooit al ondervonden heeft trouwens, want honger staat niet gelijk aan ‘trek’ !!!
Uit ER1 heb ik doorheen de jaren enkel contact gehouden met Melvin en Ron en af en toe ook met Carine.

Offline moltje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #89 Gepost op: 18-05-2006, 15:49:18 »
Hey Veronique ::zwaai:

Jij bent 1 van mijn favorieten. Je staat bij mij op de 2de plaats na Karin. Ik hoop ook dat je bij de laatste mensen kom. En goed dat je Lydia had aangesproken ::ok:: ::ok::

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #90 Gepost op: 19-05-2006, 11:08:19 »
Proficiat Véro met het winnen van de proef gisteren  ::bravo:: Zelfs Ryan moest het onderspit delven tegen je....
Jammer dat jullie niet met 2 over mogen naar het samensmeltingseiland en dat er maar één finalist uit Miniloc kan komen...
Ik had jou en Ryan liever bij de samensmelters gezien dan een veel zwakkere Karin bv. Jij bent veel sterker...
Ik kan niet vergelijken met ER1 maar ik begrijp nog altijd niet waarom Karin toen gewonnen is...Jij lijkt met veel sterker, steviger in je schoenen ook !!
Veel succes nog volgende week en kiepert Lydia eruit aub, dan kan ze rechtstreeks naar Tempt.I...(grapje ::rofl::)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #91 Gepost op: 19-05-2006, 11:15:52 »
Ik had jou en Ryan liever bij de samensmelters gezien dan een veel zwakkere Karin bv. Jij bent veel sterker...
Ik kan niet vergelijken met ER1 maar ik begrijp nog altijd niet waarom Karin toen gewonnen is...Jij lijkt met veel sterker, steviger in je schoenen ook !!

Tja, dat hangt natuurlijk ook af van de situatie waarin je terecht komt. Karin lijkt misschien voor jou ook wel zwakker in haar schoenen te staan omdat ze in zo'n hopeloze positie zat. Het is de vraag of dat anders was geweest voor Veronique als die daar had gezeten, maar dat is een 'als, als' vraag waar we nooit een antwoord op kunnen krijgen  :). Veronique staat ook hoog op mijn lijstje (zie topp 5 topic), begrijp me niet verkeerd, maar gezien de totaal verschillende omstandigheden waarin Veronique en Karin de expeditie moeten doorbrengen denk ik dat het moeilijk is te zeggen dat de één sterker is dan de ander...  ;)
« Laatst bewerkt op: 19-05-2006, 12:53:17 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Véro-2006

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #92 Gepost op: 19-05-2006, 12:47:34 »
Ik zou persoonlijk ook nooit zo fel gereageerd hebben zoals Karin deed bij het vertrek van Melvin. Ik vond dat ze zichzelf daar in een zwakke positie plaatste, want ze liet meer dan nodig haar zwakke plek zien en daar kunnen andere mensen in zo'n situatie dan hendig gebruik van maken. Dat is het gevaar als je teveel gaat leunen op een mede-kandidaat : vriendschap is een mooi ding, maar in zo'n expeditie moet je je altijd realiseren dat het deel uitmaakt van het spel dat je maatje eruit kan gestemd worden. Kijk maar naar mij en Jakobien, haar exit was totaal onverwacht en wij hadden ook al een stevige vriendschapsband gesmeed, maar ik wist van zodra ik die eilandraad verliet : het spel gaat gewoon door en ik heb niemand aangesproken op het stemmen op Jakobien, ik heb hooguit om uitleg gevraagd en die is mij toen ook verschaft door Ryan en Pieter.

Offline Remy Bouwman

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #93 Gepost op: 19-05-2006, 17:52:24 »
Véronique is de heldin van 2006 ::ok:: ;)

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #94 Gepost op: 19-05-2006, 18:23:41 »
Vooral ook denk ik omdat ieder expeditielid toch wel zorg droeg voor de spullen, dat was wel even anders in mijn eerste expeditie trouwens, daar raakte iedereen steeds zijn persoonlijk mes kwijt en ze waren altijd boos omdat ik mijn mes nooit kwijtraakte en zelfs met de enige hakbeilen die we hadden werd heel onvoorzichtig omgesprongen.   Ik weet niet of iedereen hiervan op de hoogte is, maar de scherpe snee van een hakmes gaat er vlugger af als dat met zand in aanraking komt, maar hoeveel maal ik ook zei dat ze dat mes niet in het zand mochten steken, maar beter in een boom of in de kist, er werd helemaal geen aandacht aan besteedt. Echt een wereld van verschil in mentaliteit tussen sommige kampleden van mijn eerste expeditie en de mensen die nu meededen.

Ik kan niet zeggen dat dit relaas me verbaast. Ik heb me indertijd echt zitten opwinden aan dat groepje, dat jou het leven zo zuur maakte. Wat dat betreft was dit voor jou een heel wat plezieriger expeditie, denk ik.

Overigens: ook de forummers hier weten wat honger is, hoor. We zijn alleen nooit uitgehongerd geweest, zoals jullie. Dat is natuurlijk een graadje erger dan honger. Maar iemand met een lege maag heeft toch heus honger, en geen 'trek' ;).

Offline jazzy jazz

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #95 Gepost op: 20-05-2006, 11:19:19 »
Succes maandag Veronique!

Offline Sanderman

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #96 Gepost op: 20-05-2006, 14:34:28 »
wij eten veel te veel hier in het Westen, ons lichaam komt met behoorlijk wat minder voedsel toe dan we meestal tot ons nemen op voorwaarde dat je uiteraard gevarieerd eet. Dus ik was zelf al lang gewend aan een lagere voedselinname en daarom heb ik deze keer geen fysieke pijnen ondervonden, maar vooral de slapte die je in je lijf voelt doet je naar eten verlangen en omdat we toch wel op een absoluut minimum leefden, krijg je échte honger, honger die geen enkele forummer ooit al ondervonden heeft trouwens, want honger staat niet gelijk aan ‘trek’ !!!
 


Even off topic als het mag Véronique:
Ik leef al heel wat jaren op vloeibare voeding met een maximale calorie intake van 1000 i.v.m. een spijsverteringsziekte waar ik mee geboren ben. Weet er alles van wat gebrek aan voeding met je lichaam kan doen en dus ook wat jullie dan een beetje doormaken op dat gebied.
Sorry dat ik het zeg maar je moet altijd uitkijken met dat soort uitspraken van: geen enkele forummer dit of dat... want dat kun je nooit weten natuurlijk.

Offline Ricknotyzed

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #97 Gepost op: 22-05-2006, 12:45:17 »
Veel succes vanavond in de aflevering Veronique!
(hoewel je het natuurlijk al meegemaakt hebt)

Hopelijk val je vanavond niet af .. maar Lydia wel!

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #98 Gepost op: 22-05-2006, 16:28:04 »

Veel succes Véro en laat jullie finale (hopelijk jij tegen Ryan) enorm spannend worden...
Veel plezier donderdag (hoewel het ook songfestival 1/2 finale is)....
Groetjes uit Schoten,
Millesime


Ik schreef dit.....

wil je zeggen dat ik ook kom naar het galadiner van 5 juni.... Ik zie er naar uit om je te leren kennen en ook eens als Vlamingen/Belgen onder mekaar eens een "babbeltje" te doen...
Tot dan Véro en hou je sterk vanavond/Donderdag

Groetjes uit Schoten
Corinne

Offline Ricknotyzed

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #99 Gepost op: 22-05-2006, 21:08:08 »
Helaas Veronique  ::ohno:: Ik had je graag van Lydia zien winnen  ::ohno::