Auteur Topic: Vragen over ExpeditieRobinson.Net  (gelezen 48130 keer)

Offline Leen1973

  • Forumlid
Re: Vragen over ExpeditieRobinson.Net
« Reactie #60 Gepost op: 29-11-2007, 16:29:13 »
Merci!

Offline Gizem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Troost je .. ik snap meestal ook niets van mezelf
Re: Vragen over ExpeditieRobinson.Net
« Reactie #61 Gepost op: 29-11-2007, 20:07:30 »
Quote: "Hallo,ik weet anders niet hoe ik op jullie site een vraag kan stellen. Ik heb nl. een patient die in Indonesie heeft gediend en een gedroogde vrucht in huis heeft die precies op wat in de afleveringen genoemd wordt , de rode vrucht. Volgens hun heet de vrucht pandangpalm en is die niet te eten. Ik kom zelf hierin niet verder en hoop dat jullie mij de naam van de vrucht kunnen vertellen.
Groetend en alvast bedankt"


Geurende schroefpalm

Pandanus tectorius
 
De schroefpalm (Pandanus tectorius) is een boom die 10 meter lang kan worden. De plant wordt ondersteund door steunwortels, die hem stevig in de grond verankeren. De bladeren zijn meestal 90 – 150 cm (zelden 3 meter) lang en 5 - 7 cm breed met een zaagrand. Het is een overblijvende plant die groeit in warme, vochtige gebieden in de halfschaduw. De aarde, waarin de plant groeit moet vochtig zijn. De bloemen groeien apart in mannelijke, 60 cm lange bloeiwijzen en vrouwelijke, 5 cm dikke, bolvormige bloeiwijzen.

De vruchtverbanden van de schroefpalm zijn rond, tot 25 cm in diameter, rijp oranje en eetbaar. De vrucht is opgebouwd uit 40 - 80 groepen van 5 - 11 vruchtjes.De afzonderlijke delen (puntige uitsteeksels) van de vrucht zijn wigvormig en hebben een buitenste vezelig omhulsel. De vrucht bevat één of meerdere zaden. De bladrozetten van de vruchten hebben een diameter van ongeveer 20 cm en lijken wel wat op die van een ananas. De vrucht is gezond en kan zo uit de hand worden gegeten of worden gekookt. Het is een belangrijke voedingsbron in Micronesië, vooral op de atollen in dat gebied.

De vezels van de schil kunnen ook dienen als een soort natuurlijke tand-flos. De bladeren van de schroefpalm kunnen worden gebruikt om gerechten zoeter te maken of voor het bereiden van kaya jam. Ook wordt van deze bladeren gezegd dat ze geneeskundige eigenschappen zouden bezitten. In vroegere tijden werd van de bladeren dakbedekkingen en vrouwenrokken gemaakt.


Zo leer je nog eens iets!  ::tandpastasmiley::
"Jij bent zo mooi anders dan ik"

Offline Mansa_Musa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The Lion of Timbuktu
Re: Vragen over ExpeditieRobinson.Net
« Reactie #62 Gepost op: 17-12-2007, 19:47:41 »
Beetje brutale vraag, misschien al eens gesteld, weet niet of dit het goede topic er voor is.

Maar wat is de boete als één van de kandidaten voor het einde van de uitzendingen z'n mond voorbij praat over het verdere verloop van de serie?  ::hypocriet:: En dus contractbreuk pleegt... of staat er ook in het contract dat die boete geheim is :P

Offline mosdiertje

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: Vragen over ExpeditieRobinson.Net
« Reactie #63 Gepost op: 17-12-2007, 19:51:38 »
eigenlijk mag ik niet vertellen of er wel of niet een boete aan verbonden is 8)

Offline Mansa_Musa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The Lion of Timbuktu
Re: Vragen over ExpeditieRobinson.Net
« Reactie #64 Gepost op: 17-12-2007, 19:54:06 »
Aha, dan weet ik genoeg. ::tandpastasmiley::

Offline Omabroodje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vragen over ExpeditieRobinson.Net
« Reactie #65 Gepost op: 26-12-2007, 12:59:31 »
gaat dit forum weg na een aantal dagen, maanden, jaren?

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Vragen over ExpeditieRobinson.Net
« Reactie #66 Gepost op: 26-12-2007, 18:36:46 »
gaat dit forum weg na een aantal dagen, maanden, jaren?

Tegen de tijd dat ER-2008 begint, verdwijnt dit forum naar 'vorige seizoenen'.
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Omabroodje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vragen over ExpeditieRobinson.Net
« Reactie #67 Gepost op: 28-12-2007, 17:56:17 »
maar het blijft nog bestaan of wordt alles verwijderd

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Vragen over ExpeditieRobinson.Net
« Reactie #68 Gepost op: 28-12-2007, 18:57:57 »
maar het blijft nog bestaan of wordt alles verwijderd

Alles blijft, in het archief.
The sun came up and reality set in.

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Vragen over ExpeditieRobinson.Net
« Reactie #69 Gepost op: 3-01-2008, 22:16:27 »
Beetje brutale vraag, misschien al eens gesteld, weet niet of dit het goede topic er voor is.

Maar wat is de boete als één van de kandidaten voor het einde van de uitzendingen z'n mond voorbij praat over het verdere verloop van de serie?  ::hypocriet:: En dus contractbreuk pleegt... of staat er ook in het contract dat die boete geheim is :P
::hypocriet::
Contractbreuk kan je veel geld kosten!!! en dan hebben we het over vele duizenden eurootjes, verder heb je een zwijgplicht van 5 jaar, k'heb het dan wel over PE, maar dit is een zelfde soort opzet en het komt uit dezelfde stal!!!
doeg

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Vragen over ExpeditieRobinson.Net
« Reactie #70 Gepost op: 3-01-2008, 22:36:31 »
k'heb het dan wel over PE, maar dit is een zelfde soort opzet en het komt uit dezelfde stal!!!

Niet meer hè. Vroeger was Expeditie Robinson, net als Peking Express nu nog steeds, van het Belgische productiehuis Kanakna. Tegenwoordig wordt de Expeditie door het meer internationale Strix Television geproduceerd. Qua contracten zal dit echter inderdaad weinig uitmaken.