Auteur Topic: [kandidaat] Frans  (gelezen 213546 keer)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #400 Gepost op: 17-12-2007, 00:15:56 »
In het kader van het spel, laat ik het maar zo zeggen ik mocht niet weg vanwege het spel. Verder kan en mag ik het niet zeggen i.v.m. zwijgplicht. Sorry jongens ik zou graag meer vertellen maar het mag (nog) niet.



OK, jammer.

Nou dan heb je opzich nog redelijk slim gehandeld :P

Offline Miek

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #401 Gepost op: 17-12-2007, 00:24:05 »

Sorry jongens ik zou graag meer vertellen maar het mag (nog) niet.



Oke, ik hoop dat we dat dan later nog van je te horen zullen krijgen.

(en nu ga ik mn mandje in, tot volgende week)

Offline fraba

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #402 Gepost op: 17-12-2007, 00:26:10 »
Frans, nogmaals, dat je pissig werd en er helemaal doorheen zat is (voor mij althans) niet meer dan begrijpelijk, daarnaast ben ik me er ook terdege van bewust dat ze bij de produktie heel creatief kunnen zijn met knippen en plakken maar kan jij je andersom ook enigzins in ons, de kijkers verplaatsen en je voorstellen dat veel mensen daar een beetje bang van worden om iemand die zo woedend is, zwaaiend met een machette boven het hoofd het strand te zien verlaten? 

Het strandje verliet ik van ons onderkomen af, ik ging weg waar ik bijna drie weken had gewoond. Ik ging weg van mijn "huis" en wilde weg van het eiland. Voor de kijkers ben ik slechts een geweldenaar met een groot hakmes(parang) die doordraait en  dus levensgevaarlijk. Ik begrijp goed dat dit beeld geschapen is door de opnamen van deze aflevering, maar beste mensen wees gerust, ik ben weggegaan(niet op de mooiste manier) van Gual  omdat ik het niet meer aankon, ik was op en ik wilde slechts weg en ik heb gekozen voor wellicht de minst elegante oplossing, maar eindelijk mocht ik weg, terug naar de bewoonde wereld.
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #403 Gepost op: 17-12-2007, 08:42:59 »
Goed om te zien dat je je humor inmiddels terug hebt gevonden  ::ok:: ::rofl::


Van alle voorgaande reacties ben ik het vooral met Megan eens:

Iedereen zou hier toch van flippen, de één gaat janken en de ander door het lint. Ik vind zijn reactie heel logisch. Je zal al 3 weken nauwelijks iets te eten hebben en dan komt iemand vertellen hoe ze een papiertje aflikte ::niet-ok::

Jij zat daar verreweg het langst, hebt vreselijk lang met zeer weinig eten gedaan. Aan de proeven was wel te zien dat een verblijf op Gual je lichaam en je geest ernstig aantast (steeds was op Gual degene die het laatst kwam het beste in de proeven, muv Muriël). Niet verwonderlijk dat je door het lint gaat van dit verhaal van Mieke, ook al lust je geen chocoladetaart  ;)

Hoe ben je daarna opgevangen Frans? Kreeg je eerst veel eten, of hebben ze langzaamaan steeds een beetje eten gegeven, zodat je lichaam er weer aan kon wennen? Of heb je eerst een dokter moeten zien voordat je kon eten?
En hoe is het met je goddelijke lichaam nu dan  ??? ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #404 Gepost op: 17-12-2007, 08:52:32 »
Hoe ben je daarna opgevangen Frans? Kreeg je eerst veel eten, of hebben ze langzaamaan steeds een beetje eten gegeven, zodat je lichaam er weer aan kon wennen? Of heb je eerst een dokter moeten zien voordat je kon eten?

Dat vraag ik mij ook wel af. Het lijkt me toch niet gezond dat je je dan in één keer volvreet. Dat zal toch wel geleidelijk en onder begeleiding gaan?
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #405 Gepost op: 17-12-2007, 08:54:47 »
Volgens mij kan je lichaam dat niet aan, en gooi je er alles dan weer uit. En als je zo verzwakt bent is dat helemaal geen pretje.
Ik vraag me echt af hoe ze het begeleiden  ???
Keep calm and eat chocolates!

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #406 Gepost op: 17-12-2007, 12:14:38 »
Ik heb met gemengde gevoelens gegekeken naar hoe jij ineens helemaal gek werd.
Het voorstukje van het verhaal van mieke heb ik niet meegekregen, maar het was een beangstigend gezicht om jou zo te zien flippen.
kan me voorstellen dat je helemaal gek wordt van het geen eten hebben en opgesloten zitten op een stukje eiland en niet wetende wat je nog allemaal te wachten staat. Voor jou was dit de enige uitweg en daar heb ik dan ook wel weer bewondering voor!

Wat Megan zich afvraagt vroeg ik me ook al af; hoe zit het met de begeleiding nadat je van het eiland afkomt en hoe snel ga je daarna weer richting Nederland of België... ???

Wil ook nog even zeggen dat ik het geweldig vind dat je zo eerlijk en open antwoord geeft op alle vragen, kritiek en wat je nog meer om je oren geslingerd krijgt...sowieso helemaal top dat er zoveel kandidaten dit jaar op het forum te vinden zijn ::ok:: ::ok:: ::ok::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #407 Gepost op: 17-12-2007, 12:42:57 »


Wil ook nog even zeggen dat ik het geweldig vind dat je zo eerlijk en open antwoord geeft op alle vragen, kritiek en wat je nog meer om je oren geslingerd krijgt...sowieso helemaal top dat er zoveel kandidaten dit jaar op het forum te vinden zijn ::ok:: ::ok:: ::ok::
[/quote]

nou bakkertje, helemaal mee eens, vergeet echter niet dat ook jullie wat "volwassener" met allerlei zaken omgaan en dat ook jullie inlevingsvermogen groter wordt. Maar indeed prachtig dat je op deze wijze steeds meer achtergrondinfo krijgt!!! Vergeet ook niet dat de discussie in het kamp over allerlei lieden steeds door de productie wordt ingezet. Niet dat dat verkeerd is maar 't geeft net als wat Frans al aangeeft een vertekend beeld!!! Nu kan en mag hij nog niet anders loslaten maar anders!!!!

En Frans even tot jou:
ik zat me zelf op te vreten bij het zien en horen van deze beelden, eerlijk zijn is dan prachtig maar je inlevingsvermogen is 0,0 en 't is ook aardig egoístisch gedacht. Ze had beter moeten weten na zo lang daar, en tactisch (maar daar doet ze dus niet aan) gezien een doodsteek, en dat heeft ze nu ervaren (terecht of onterecht!!!!)
doeg rinck

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #408 Gepost op: 17-12-2007, 13:04:24 »
Ik vind het toch wel vreemd dat hier blijkbaar zoveel 'begrip' is voor het gedrag van Frans, in het kader van 'als je honger hebt mag je chagrijnig zijn'. Het ging hier wel even verder dan gewoon chagrijnig zijn.

Volgens mij hebben alle kandidaten daar honger geleden en toch is er maar 1 die op zo'n belachelijke manier flipt. Als Frans een beetje verstand en ook stijl had gehad, dan had hij zich gewoon ingehouden. Ik vind het wel erg kort door de bocht om de 'honger' daar de schuld van te geven, alsof Frans zelf geen enkele verantwoordelijkheid meer heeft.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Leen1973

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #409 Gepost op: 17-12-2007, 13:52:11 »
KD, jij hebt volledig gelijk. Volledig. Al dat goedgepraat van dergelijk gedrag. Wat een onzin. Terwijl iederéén honger heeft.

Heeft de productie dat met dat groot mes misschien zélf gemonteerd?

Niet overdrijven he. Wat een geslijm is dat in feite hier allemaal? Dat heb ik nog nooit ergens gezien, dat er applaus wordt gegeven voor vervelend gedrag.

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #410 Gepost op: 17-12-2007, 14:34:01 »
ik vond die 'woedeuitbarsting' vooral tamelijk theatraal.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #411 Gepost op: 17-12-2007, 14:37:15 »
KD, jij hebt volledig gelijk. Volledig. Al dat goedgepraat van dergelijk gedrag. Wat een onzin. Terwijl iederéén honger heeft.

Heeft de productie dat met dat groot mes misschien zélf gemonteerd?

Niet overdrijven he. Wat een geslijm is dat in feite hier allemaal? Dat heb ik nog nooit ergens gezien, dat er applaus wordt gegeven voor vervelend gedrag.

Iedereen heeft honger ja, maar niemand zit daar zo lang als Frans, en het is op Gual echt een stuk slechter dan op Rapang.

Wie applaudiseert hier? Niemand toch, niemand vind het een goede actie, maar sommigen van ons kunnen er wel enig begrip voor opbrengen. Niet meer dan dat, dus overdrijf dat niet.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #412 Gepost op: 17-12-2007, 14:48:41 »
ik zat m´n vingers bijna op te eten tijdens frans zijn uitbarsting  :-\\

wel vind ik het apart dat je die parang truc net in zet op het moment dat mieke komt, heb je bewust zitten wachten op een ´geloofwaardig parang moment´ of was het toch ook vanwege mieke en haar verhalen?
het komt op mij een beetje over als achteraf goed praten van iets, maar daar kan ik natuurlijk helemaal naast zitten.

verder vind ik het al onwijs dat je zo ver gekomen bent en dat je niet na je verlies de handdoek in de ring hebt gegooid.

Offline Telminator

  • Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Tour 06,07,12,15,18,22&23; Klassiekers 24
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #413 Gepost op: 17-12-2007, 15:02:48 »
Hoewel Mieke het erg slecht aanpakte op Gual, was de reactie van Frans schandalig  ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok::

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #414 Gepost op: 17-12-2007, 15:03:11 »
Ik vind het toch wel vreemd dat hier blijkbaar zoveel 'begrip' is voor het gedrag van Frans, in het kader van 'als je honger hebt mag je chagrijnig zijn'. Het ging hier wel even verder dan gewoon chagrijnig zijn.
Ik vind dat je het nu wel een beetje simplistisch voorstelt met 'als je honger hebt mag je chagrijnig zijn'. Je moet niet vergeten dat je anderhalve maand daar op een eiland zit, zonder fatsoenlijk eten en onder redelijk erbarmelijke omstandigheden. Iedereen heeft een breekpunt en iedereen reageert daar anders op.

Citaat
Volgens mij hebben alle kandidaten daar honger geleden en toch is er maar 1 die op zo'n belachelijke manier flipt. Als Frans een beetje verstand en ook stijl had gehad, dan had hij zich gewoon ingehouden. Ik vind het wel erg kort door de bocht om de 'honger' daar de schuld van te geven, alsof Frans zelf geen enkele verantwoordelijkheid meer heeft.
Je hebt gelijk dat alle kandidaten honger hebben geleden, maar naar mijn idee (voor zover ik dat tenminste van mijn luie stoel kan beoordelen) heeft Frans het nog wel een stuk zwaarder gehad dan de rest. Hij vertrok na de keuze van 'de laatste 10' naar een restaurant, waar hij een pizza heeft moeten laten staan. Vervolgens is hij linea recta naar Gual gegaan waar de voedselvoorraad heel beperkt was, die nog eens heel snel slonk doordat er steeds meer mensen bijkwamen, en waar ook nog eens geen kloot te doen was. De rest heeft tijdens proeven nog wel eens wat eten gewonnen, had een stuk meer afwisseling iedere dag, en had een veel grotere voedselvoorraad op Rapang (die nog eens groeide door het visnet later). Kortom, je moet je eens voorstellen hoe het is als jij na een aantal weken 'gewone' expeditie op een afvallers-eiland wordt gedropt; daar drie weken zit; met heel weinig eten; en iedere dag een stuk verder aftakelt. Ik denk dat je dan heel snel je fysieke en mentale breekpunt bereikt. Wanneer er dan nog eens iemand precies op dat moment komt meedelen dat iemand een overheerlijk chocoladetaartje in haar mik heeft zitten duwen en dat iemand anders een grote hamburger met frietjes opheeft, dan denk ik dat je best wel eens rare dingen kan gaan zeggen.

Overigens heb ik zojuist de beelden nog eens teruggekeken en ik denk dat iedereen wederom een beetje misleid is door de ruige gitaarmuziek die onder deze scène is gezet. Daardoor is het een beetje op een fragment uit 'The Shining' gaan lijken. Het enige wat Frans doet is een hoop (zeer begrijpelijk) brompotten op een wat harde toon dat hij helemaal klaar is met die k*tklotezooi, hij pakt zijn rugzak en de parang en loopt weg. Dat hij daarbij ook nog heeft gezegd dat niemand bij hem in de buurt moet komen, wordt alleen door Mieke gezegd. Frans zegt dit niet in de aflevering. Zoals Frans nu op het forum zegt dat dreiging met geweld de enige manier was om van het eiland te komen, kan ik zijn reactie volkomen begrijpen.
Citaat
alsof Frans zelf geen enkele verantwoordelijkheid meer heeft
Natuurlijk heeft hij die, maar de vraag is of je onder dergelijke omstandigheden nog rationeel kan denken. Je hebt geen controle meer over je eigen emoties en Frans wilde alleen nog maar weg. Daarom kan ik zijn actie een stuk beter begrijpen dan bijvoorbeeld de herhaaldelijke persoonlijke aanvallen van Carl en John op Esther een paar jaar geleden. Toen was het op de persoon gericht, nu is het het bereiken van een fysiek en mentaal breekpunt, waardoor de emotie het wint van de ratio.
« Laatst bewerkt op: 17-12-2007, 15:08:43 door honeymaker »

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #415 Gepost op: 17-12-2007, 15:12:20 »
Natuurlijk heeft hij die, maar de vraag is of je onder dergelijke omstandigheden nog rationeel kan denken. Je hebt geen controle meer over je eigen emoties en Frans wilde alleen nog maar weg. Daarom kan ik zijn actie een stuk beter begrijpen dan bijvoorbeeld de herhaaldelijke persoonlijke aanvallen van Carl en John op Esther een paar jaar geleden. Toen was het op de persoon gericht, nu is het het bereiken van een fysiek en mentaal breekpunt, waardoor de emotie het wint van de ratio.
::ok:: Helemaal mee eens!
Keep calm and eat chocolates!

Offline fraba

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #416 Gepost op: 17-12-2007, 17:50:30 »

Hoe ben je daarna opgevangen Frans? Kreeg je eerst veel eten, of hebben ze langzaamaan steeds een beetje eten gegeven, zodat je lichaam er weer aan kon wennen? Of heb je eerst een dokter moeten zien voordat je kon eten?
En hoe is het met je goddelijke lichaam nu dan  ??? ;D

Toen ik van Gual vertrok ben ik naar het productie-eiland gebracht. Daar wachte Marleen (ex-Robinsonner van enige jaren terug) die de begeleiding van de kandidaten doet. Ik heb met haar de rest van de dag doorgebracht op het eiland, en zij regelde alle zaken die nodig waren. Mijn eerste drinken was een blikje cola en vervolgens ben ik eerst op de weegschaal gaan staan om te zien wat ik verloren was aan gewicht. Ik had gek genoeg niet meteen zin om te gaan eten, maar wilde vooral gewoon eerst ff rust, en heb gemoedelijk de middag met Marleen zitten praten over van alles en nog wat.
Eerste prio waren een tijdelijke slaapplek voor de nacht en daarna s'avonds wat te eten. De eerste maaltijd was een bescheiden bordje mie met een kippe drumstickje en wat gamba's. Op aanraden van Marleen heb ik rustig aan gegeten met kleine hapjes en in een langzaam tempo. Alles weg gespoeld met weer een cola-light en ik moet eerlijk zeggen dat ik toen ook echt vol zat. Ik werd door haar gewaarschuwd dat ik wellicht s'nachts last zou krijgen met mijn maag, maar dat is me gelukkig bespaard gebleven. Goed geslapen s'nachts, alleen pas laat want ik lag met m'n hutje net langs een karaoketent vol met Japaners of Koreanen en die gingen gewoon door tot diep in de nacht. Was niet erg hoor want muziek had ik zeven weken niet gehoord. De volgend dag ontbeten met een bescheiden omeletje met toast en wat vruchtensap. En ook nu gelukkig weer geen last meer van mijn maag. Ik ben daarna s'middags verplaatst naar hetzelfde eiland alswaar Willem zijn gewonnen proef door heeft gebracht. Daar op dat eiland zijn ook de latere afvallers later in de week gekomen tot we met z'n allen weer bij elkaar waren om samen terug te reizen naar huis.
Ik kan niet anders zeggen dat de opvang en begeleiding, zeker die door Marleen, hardstikke goed waren. Ook later op het ander eiland was de opvang en begeleiding gewoonweg goed. En omdat ik gelukkig geen problemen met maag of darmen kreeg was een bezoek aan de dokter niet nodig.
Ik was ruim 18 kilo afgevallen en nu op dit moment ben ik daar nog steeds bijna de helft van kwijt, ik ben nog zo'n 8 a 9 kilo lichter als toen ik de expeditie begon. Dat is dus wel een groot bijkomend voordeel. Dus er is nog wel wat goddelijk lichaam overgebleven.
« Laatst bewerkt op: 17-12-2007, 18:10:14 door fraba »
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline fraba

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #417 Gepost op: 17-12-2007, 18:18:06 »
ik zat m´n vingers bijna op te eten tijdens frans zijn uitbarsting  :-\\

wel vind ik het apart dat je die parang truc net in zet op het moment dat mieke komt, heb je bewust zitten wachten op een ´geloofwaardig parang moment´ of was het toch ook vanwege mieke en haar verhalen?
het komt op mij een beetje over als achteraf goed praten van iets, maar daar kan ik natuurlijk helemaal naast zitten.

verder vind ik het al onwijs dat je zo ver gekomen bent en dat je niet na je verlies de handdoek in de ring hebt gegooid.

Miekes verhaal (wat nog meer inhield als wat uitgezonden is) was de druppel, ik heb echt niet speciaal op Mieke zitten wachten want haar verrassingbezoek was ook voor ons op Gual echt een verrassing. En ik zou ook niet weten waarom ik het zou goed praten, dat doe ik ook niet, ik geef alleen weer wat ik op dat moment dacht en wilde, en dat was voor mij gewoon weg van Gual.
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #418 Gepost op: 17-12-2007, 18:21:37 »
Had Frans nou wel of geen controle over z'n emoties? Het lijkt van niet, maar dat strookt dan niet met het verhaal dat hij zeer doelbewust voor de enige manier gekozen zou hebben waarop hij het eiland kon verlaten. Dat lijkt er mij eentje in de categorie "achteraf iets goed proberen te lullen".

Wat me helemáál grote onzin lijkt is dat hij niet weg mocht van de productie. Hou toch op, ze worden daar toch zeker niet gevangen gehouden, zeg? Dat de productie je misschien een beetje onder druk zet omdat het leuke tv oplevert als je blijft zitten, daar kan ik nog inkomen. Maar dat Frans niet weg mócht, dat gaat er bij mij gewoon niet in. Misschien omdat ik denk dat dat gelul is, dat zou er weleens iets mee te maken kunnen hebben...  ::jaja::

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #419 Gepost op: 17-12-2007, 18:42:06 »
Miekes verhaal (wat nog meer inhield als wat uitgezonden is) was de druppel, ik heb echt niet speciaal op Mieke zitten wachten want haar verrassingbezoek was ook voor ons op Gual echt een verrassing. En ik zou ook niet weten waarom ik het zou goed praten, dat doe ik ook niet, ik geef alleen weer wat ik op dat moment dacht en wilde, en dat was voor mij gewoon weg van Gual.

ik snap dat je niet op mieke hebt zitten wachten.  ;)
maar mieke was wel een mooie aanleiding om geloofwaardig met de parang te gaan zwaaien. waarom heb je dat niet eerder gedaan,  of kwam het pas in je op om op die manier van het eiland af te komen toen je miekes verhaal echt even vervelend vond om te horen?
de timing is namelijk heel goed.