Auteur Topic: [kandidaat] Frans  (gelezen 213550 keer)

Offline mosdiertje

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #420 Gepost op: 17-12-2007, 18:55:50 »
hij durfde naar mij niet met de parang zwaaien ::rofl:: ::rofl::

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #421 Gepost op: 17-12-2007, 19:05:18 »
hij durfde naar mij niet met de parang zwaaien ::rofl:: ::rofl::

dat zou ik ook niet wagen nee.  :P

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #422 Gepost op: 17-12-2007, 19:19:24 »
Toen ik van Gual vertrok ben ik naar het productie-eiland gebracht. Daar wachte Marleen (ex-Robinsonner van enige jaren terug) die de begeleiding van de kandidaten doet. Ik heb met haar de rest van de dag doorgebracht op het eiland, en zij regelde alle zaken die nodig waren. Mijn eerste drinken was een blikje cola en vervolgens ben ik eerst op de weegschaal gaan staan om te zien wat ik verloren was aan gewicht. Ik had gek genoeg niet meteen zin om te gaan eten, maar wilde vooral gewoon eerst ff rust, en heb gemoedelijk de middag met Marleen zitten praten over van alles en nog wat.
Eerste prio waren een tijdelijke slaapplek voor de nacht en daarna s'avonds wat te eten. De eerste maaltijd was een bescheiden bordje mie met een kippe drumstickje en wat gamba's. Op aanraden van Marleen heb ik rustig aan gegeten met kleine hapjes en in een langzaam tempo. Alles weg gespoeld met weer een cola-light en ik moet eerlijk zeggen dat ik toen ook echt vol zat. Ik werd door haar gewaarschuwd dat ik wellicht s'nachts last zou krijgen met mijn maag, maar dat is me gelukkig bespaard gebleven. Goed geslapen s'nachts, alleen pas laat want ik lag met m'n hutje net langs een karaoketent vol met Japaners of Koreanen en die gingen gewoon door tot diep in de nacht. Was niet erg hoor want muziek had ik zeven weken niet gehoord. De volgend dag ontbeten met een bescheiden omeletje met toast en wat vruchtensap. En ook nu gelukkig weer geen last meer van mijn maag. Ik ben daarna s'middags verplaatst naar hetzelfde eiland alswaar Willem zijn gewonnen proef door heeft gebracht. Daar op dat eiland zijn ook de latere afvallers later in de week gekomen tot we met z'n allen weer bij elkaar waren om samen terug te reizen naar huis.
Ik kan niet anders zeggen dat de opvang en begeleiding, zeker die door Marleen, hardstikke goed waren. Ook later op het ander eiland was de opvang en begeleiding gewoonweg goed. En omdat ik gelukkig geen problemen met maag of darmen kreeg was een bezoek aan de dokter niet nodig.
Ik was ruim 18 kilo afgevallen en nu op dit moment ben ik daar nog steeds bijna de helft van kwijt, ik ben nog zo'n 8 a 9 kilo lichter als toen ik de expeditie begon. Dat is dus wel een groot bijkomend voordeel. Dus er is nog wel wat goddelijk lichaam overgebleven.
Dank voor deze uitgebreide reactie. Hulde voor de goede zorg!  ::bravo:: Ach ja, een Marleen is altijd goed hè  ;D

Achttien kilo afgevallen  ::oink:: Je zag er ook wel erg magertjes uit, moet ik zeggen. Supergoed dat je dat gewicht niet allemaal al weer aangekomen bent  ::ok::
Keep calm and eat chocolates!

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #423 Gepost op: 17-12-2007, 19:27:05 »
Ik hoef het niet onder stoelen of banken te steken dat ik Frans niet zo'n heel erg leuke kandidaat vond.  :) Voor mij is Frans een mix van Winnetou,moppersmurf,kabouter lui,een brulkikker,Gargamel,en een Teckel.Maar het bleef bij mopperen en schelden en tja..dreigen. Maar ik vind dat de crew niet eerlijk is geweest tegenover Frans.De stoned rondzwevende Rastaboy (Tim?) viel mensen persoonlijk aan,spuwde zelfs in iemands gezicht,en die rondzwevende halvegare kreeg slechts een waarschuwing,terwijl Frans meteen uit de expeditie werdt geflikkert  :o :o :o Dat begrijp ik ff niet?  ??? ???

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #424 Gepost op: 17-12-2007, 19:40:27 »
Ik hoef het niet onder stoelen of banken te steken dat ik Frans niet zo'n heel erg leuke kandidaat vond.  :) Voor mij is Frans een mix van Winnetou,moppersmurf,kabouter lui,een brulkikker,Gargamel,en een Teckel.Maar het bleef bij mopperen en schelden en tja..dreigen. Maar ik vind dat de crew niet eerlijk is geweest tegenover Frans.De stoned rondzwevende Rastaboy (Tim?) viel mensen persoonlijk aan,spuwde zelfs in iemands gezicht,en die rondzwevende halvegare kreeg slechts een waarschuwing,terwijl Frans meteen uit de expeditie werdt geflikkert  :o :o :o Dat begrijp ik ff niet?  ??? ???
met een parang zwaaien is natuurlijk wel net iets gevaarlijker dan in iemands gezicht spugen
Menno is gek

Offline mosdiertje

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #425 Gepost op: 17-12-2007, 19:45:20 »
Dat hangt af van de soort ziektekiemen er in het spuug zitten

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #426 Gepost op: 17-12-2007, 19:54:25 »
met een parang zwaaien is natuurlijk wel net iets gevaarlijker dan in iemands gezicht spugen
Tja maatje ik keur het natuurlijk niet goed,maar(hij stond op een veilige afstand) maar mhuuum eigenlijk zet je me nu aan 't denken... ik zal best geen vergelijking maken tussen sommige (ex)kandidaten........

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #427 Gepost op: 17-12-2007, 20:03:46 »
spugen is meer in de trant van treiteren dan geweld denk ik.

pfoeh wat lijkt dat lang geleden zeg, dat gedoe met tim en iraida.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #428 Gepost op: 17-12-2007, 20:22:36 »
Dat hangt af van de soort ziektekiemen er in het spuug zitten

 ::rofl::
Keep calm and eat chocolates!

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #429 Gepost op: 17-12-2007, 20:28:17 »
spugen is meer in de trant van treiteren dan geweld denk ik.
En dat zegt Tante Nonneke  :o spuwen tijdens een spelleke is voor mij een voorbeeld van debielisme,een door de dope compleet kierewiet zijnde reactie.
De reactie van Frans vind ik een vorm van agressie,wat ik totaal anders onder ogen zie(maar daarom zeker niet goedkeur)  ::ohno:: ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok::
Ik vind het dus goed dat men Frans onmiddelijk uit de expeditie heeft gehaald,maar ik begrijp niet dat de witte Bob Marley er vanaf gekomen is met een waarschuwing  ??? ???

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #430 Gepost op: 17-12-2007, 20:53:19 »
Omdat het lekkere tv zou kunnen opleveren als hij bleef, en bij Frans werd het kijk-technisch gezien niet leuker als hij bleef  ???
Keep calm and eat chocolates!

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #431 Gepost op: 17-12-2007, 20:54:40 »
Daar op dat eiland zijn ook de latere afvallers later in de week gekomen tot we met z'n allen weer bij elkaar waren om samen terug te reizen naar huis.

Dus jij was niet één van de juryleden?  ???
Nog even niks.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #432 Gepost op: 17-12-2007, 21:14:05 »
Dus jij was niet één van de juryleden?  ???
Ik denk van wel, daarom mocht hij eigenlijk niet meer opgeven volgens mij. En die andere afvallers van Gual, die overbleven nadat was bepaald wie er alsnog naar de finale ging, zullen met Frans hebben moeten wachten op de laatste eilandraad.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Gizem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Troost je .. ik snap meestal ook niets van mezelf
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #433 Gepost op: 17-12-2007, 22:00:08 »
Ik heb lang nagedacht over een reactie op de houding van Frans.

Honger of geen honger ... Verveling of geen verveling ... Mieke of geen Mieke!

Voor mij is er geen excuus!

Elke keer kwam er een filmpje in mijn gedachten en dat wil ik met jullie delen:

http://www.youtube.com/watch?v=S-qyjkj7Vj0
"Jij bent zo mooi anders dan ik"

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #434 Gepost op: 17-12-2007, 22:40:24 »
Ik heb lang nagedacht over een reactie op de houding van Frans.

Honger of geen honger ... Verveling of geen verveling ... Mieke of geen Mieke!

Voor mij is er geen excuus!
Eens!  :)

Elke keer kwam er een filmpje in mijn gedachten en dat wil ik met jullie delen:

http://www.youtube.com/watch?v=S-qyjkj7Vj0

 ::rofl::  ;D
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #435 Gepost op: 17-12-2007, 22:43:06 »
Had Frans nou wel of geen controle over z'n emoties? Het lijkt van niet, maar dat strookt dan niet met het verhaal dat hij zeer doelbewust voor de enige manier gekozen zou hebben waarop hij het eiland kon verlaten. Dat lijkt er mij eentje in de categorie "achteraf iets goed proberen te lullen".

Ik heb net even de herhaling gekeken. Op het moment dat EP Frans komt halen en tegen hem zegt: 'jij bent over de schreef gegaan' antwoordt Frans 'ja, dat heb ik bewust gedaan'. Dat was dus niet pas later thuis dat hij dit bedacht.
Keep calm and eat chocolates!

Offline cb en rv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #436 Gepost op: 17-12-2007, 23:07:31 »
Wat een lof hier zeg voor Frans! Ongelofelijk! Zeg Frans, zit je zelf al die aardige mailtjes soms te typen? Ik kan me nl. niet voorstellen dat wij een van de weinigen zijn die jou echt een enorme loser vinden! Wekenlang hebben we je (aardig gezegd) gezemel aan moeten horen. Alleen maar gezeur en geklaag! En dan nog al die kinderachtige reacties van je: als je geen nog 10 seconde je adem kon inhouden, dan kwam dat omdat Hans met een schoen tegen je gezicht kwam, als - ik weet even haar naam niet meer - terugkomt van een buikspierproef en niet heeft gewonnen, zeg jij dat jij zeer zeker wel had gewonnen als jij was gegaan en - het toppunt - als je uiteindelijk de expeditie MOET verlaten zeg je nog dat je het expres zo hebt gespeeld! Hahahaha, echt gewoon lachwekkend! En zo kunnen we nog wel even doorgaan. Sorry Frans maar je vergeet in eerste instantie dat je door je medekandidaten allang de expeditie was uitgestemd! Als er geen Gual was geweest, was je allang terug in Nederland geweest! Maar goed, we hebben ons ook wel kostelijk vermaakt hoor aan je gedrag! Leedvermaak heet dat! We hebben wekenlang kunnen genieten van een belachelijke kinderachtige vertoning van een man van middelbare leeftijd! Lang leve Expeditie Robinson!

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #437 Gepost op: 17-12-2007, 23:16:32 »
Ik hoef het niet onder stoelen of banken te steken dat ik Frans niet zo'n heel erg leuke kandidaat vond.  :) Voor mij is Frans een mix van Winnetou,moppersmurf,kabouter lui,een brulkikker,Gargamel,en een Teckel.Maar het bleef bij mopperen en schelden en tja..dreigen. Maar ik vind dat de crew niet eerlijk is geweest tegenover Frans.De stoned rondzwevende Rastaboy (Tim?) viel mensen persoonlijk aan,spuwde zelfs in iemands gezicht,en die rondzwevende halvegare kreeg slechts een waarschuwing,terwijl Frans meteen uit de expeditie werdt geflikkert  :o :o :o Dat begrijp ik ff niet?  ??? ???

Voor zover ik het mij kan herinneren heeft ome Ernscht-Paul na het 'spuugincident' duidelijk gemaakt dat de productie dergelijk gewelddadig niet tolereert en dat Rastaboy hiervoor nog een waarschuwing zou krijgen, maar alles dat in het vervolg zou gebeuren bestraft zou worden met onmiddellijke verwijdering uit de expeditie.
« Laatst bewerkt op: 17-12-2007, 23:35:49 door honeymaker »

Offline Aap

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #438 Gepost op: 17-12-2007, 23:35:30 »
Wat een lof hier zeg voor Frans! Ongelofelijk! Zeg Frans, zit je zelf al die aardige mailtjes soms te typen? Ik kan me nl. niet voorstellen dat wij een van de weinigen zijn die jou echt een enorme loser vinden! Wekenlang hebben we je (aardig gezegd) gezemel aan moeten horen. Alleen maar gezeur en geklaag! En dan nog al die kinderachtige reacties van je: als je geen nog 10 seconde je adem kon inhouden, dan kwam dat omdat Hans met een schoen tegen je gezicht kwam, als - ik weet even haar naam niet meer - terugkomt van een buikspierproef en niet heeft gewonnen, zeg jij dat jij zeer zeker wel had gewonnen als jij was gegaan en - het toppunt - als je uiteindelijk de expeditie MOET verlaten zeg je nog dat je het expres zo hebt gespeeld! Hahahaha, echt gewoon lachwekkend! En zo kunnen we nog wel even doorgaan. Sorry Frans maar je vergeet in eerste instantie dat je door je medekandidaten allang de expeditie was uitgestemd! Als er geen Gual was geweest, was je allang terug in Nederland geweest! Maar goed, we hebben ons ook wel kostelijk vermaakt hoor aan je gedrag! Leedvermaak heet dat! We hebben wekenlang kunnen genieten van een belachelijke kinderachtige vertoning van een man van middelbare leeftijd! Lang leve Expeditie Robinson!

Jij hebt vast met een volle maag naar de uitzending gekeken of had je hetzelfde geschreven als je al 30 dagen van een paar handjes rijst, slakjes en wat visjes geleefd had? Beetje inlevingsvermogen kan geen kwaad. Volgens mij was niemand op Gual blij om al die verhalen over de veiling te horen en iedereen reageert daarop op zijn of haar manier. Frans wat uitbundiger ja maar dat is nou eenmaal het karakter van de man. Je vindt hem aardig of je vind het niet en dat mag je best laten weten maar het heeft echt geen zin geen zin om hem hier voor loser uit te maken of op allerlei andere manieren uit te kotsen.

Daarnaast zou Expeditie Robinson niet leuk zijn als alle kandidaten hetzelfde zijn en alleen maar poeslief tegen elkaar doen. Iemand als Frans hoort er ook bij en hij heeft het tenminste geprobeerd om via Gual alsnog in de finale te geraken ::ok::

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #439 Gepost op: 18-12-2007, 07:07:07 »
Uit één van de vele onderzoeken rondom diëten is gebleken dat mensen die langdurig aan het afvallen zijn last krijgen van gemoedswisselingen.
Ik kan me daarom best voorstellen dat Frans over de schreef ging. Met een dieet krijg je nog de nodige vitamines en dergelijke binnen, maar daar was op Gual geen sprake van.
Ik spreek zijn gedrag niet goed maar aangezien ik wel een klein beetje inlevingsvermogen heb, snap ik zijn reactie wel, maar vraag ik me ook af of er geen andere oplossing was.

En dat gemopper en gezeur van hem is uitgezonden, maar wat is er gedaan met de momenten dat hij niet zeurde of wat dan ook? De produktie heeft wederom een grote vinger in de (positieve)pap en van die pap mogen wij niet genieten, wel van de minder lekkere pap want dat levert tenslotte mooie plaatjes op!
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!