Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 33374 keer)

Offline Konijn (tje)

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #20 Gepost op: 1-09-2008, 01:29:41 »
Ik heb niet normaal naar de aflevering kunnen kijken, want het is heel raar om de expeditie vanuit een ander ooghoek weer mee te maken..

zoals ik nu lees zijn de meningen wel verdeeld over de eerste aflevering, ik moet zeggen dat ik hem best ok vond, maar goed, ik ben bevooroordeeld eigenlijk..

Het is raar, maar 4 maand geleden zat ik in grote afwachting naar wat de expeditie me brengen zou.. ik vind het vooral grappig dat hoewel je maar een paar beelden ziet van mensen, je direct al een eigen mening hebt over die persoon..

Hoi peaunut,

grappig dat je nu wel toe geeft meegedaan te hebben ik kan me herinneren dat je vorge keer zei:

op: 9.04.2008, 01:09:36 jammer voor je. ik ben ook niet geselecteerd. jullie gissen de hele tijd al fout, maar goed, ik wou het gewoon even afwachten. ben uiteindelijk gewoon niet geselecteerd, balen, zat er wel dichtbij..

succes aan alle mensen die wel meedoen.. volgend jaar maar beter
 

Zat ik er dus niet ver naast heeeee maar leuk een "bekende"....
Wat is het toch fijn om gewoon weer me zelf te zijn.

Offline Avonne

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #21 Gepost op: 1-09-2008, 03:35:38 »
Ik vond het nogal tegenvallen.
Ik heb serieus op internet gezocht of ik de eerste aflevering gemist had. De aankomst en kennismaking vind ik onmisbaar: de eerste reacties op elkaar en zo...

Verder hadden er voortdurend namen in beeld moeten zijn. Hoe heet nu die man met dat bruine blokjeshemd? En die neger, die marokkaan, die tatoo-woman, etcetera?

Overkill aan Hiochuan (of hoe heet ze?). Er moeten in deze eerste 4 dagen toch wel wat interessants uit de monden van de andere deelnemers zijn gekomen?

Ik zit serieus met het gevoel dat er van alles niet getoond wordt. (Zo had ik ook wel willen zien hoe je dán geketend keurig kunt kakken...) Het is vaag, hoor. Vind er niks aan, hoe meer ik er over na denk. Net alsof je naar vakantiefoto's van wildvreemden zit te kijken, zonder te weten wie wat en hoe.

Oh, pleasssss.... stop met het voorlezen van het dagboek  ::niet-ok:: ::niet-ok::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #22 Gepost op: 1-09-2008, 07:54:00 »
Volgens mij was er al aangekondigd dat er dit jaar meer vanuit het perspectief van de kandidaten werd gekeken. Vandaar die dagboekvoorleespartijen. En iedere aflevering zullen er wel andere mensen zijn die op deze manier commentaar geven.

Wij vonden Hiukwan wel irritant aanwezig zo, deze aflevering. We hadden er niet van opgekeken als zij was weggestemd. Maar die mooie lange fel oranje staaf van Marleen heeft haar vast de das omgedaan...
Keep calm and eat chocolates!

Offline Peanut

  • Kandidaat ER2008
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #23 Gepost op: 1-09-2008, 10:16:56 »
Het is wel opvallend dat mensen zo veel op Hiukwan afgeven.. ik begrijp dat ze veel in beeld is geweest, maar denk je zelf niet dat ze daar zelf niets aan kan doen? Zo is het gemonteerd, en de volgende keer zullen wel andere mensen naar voren komen behalve zij.. Voor hetzelfde geld zie je haar de komende 4 afleveringen amper de voiceovers doen.
Tja, 4 dagen beeld in 50 min monteren, incl wat introductie.. dan is het wel logisch dat het zo vluchtig gaat.. Ik was wel blij dat de kettingen eraf gingen, 4 dagen was meer dan voldoende.. vooral snachts was superkut..

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #24 Gepost op: 1-09-2008, 11:40:17 »
Het is wel opvallend dat mensen zo veel op Hiukwan afgeven.. ik begrijp dat ze veel in beeld is geweest, maar denk je zelf niet dat ze daar zelf niets aan kan doen? Zo is het gemonteerd, en de volgende keer zullen wel andere mensen naar voren komen behalve zij.. Voor hetzelfde geld zie je haar de komende 4 afleveringen amper de voiceovers doen.
Tja, 4 dagen beeld in 50 min monteren, incl wat introductie.. dan is het wel logisch dat het zo vluchtig gaat.. Ik was wel blij dat de kettingen eraf gingen, 4 dagen was meer dan voldoende.. vooral snachts was superkut..

Aha, jij zat dus in het team dat Marleen wegstemde  ::vergroot::
Keep calm and eat chocolates!

Offline hAgAr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
Re: Aflevering 1
« Reactie #25 Gepost op: 1-09-2008, 12:02:03 »
Het is wel opvallend dat mensen zo veel op Hiukwan afgeven.. ik begrijp dat ze veel in beeld is geweest, maar denk je zelf niet dat ze daar zelf niets aan kan doen?

En wij moeten het doen met die 50 minuten TV. En als Hiukwan ruim 20 minuten zichzelf aan het opfleuren is, terwijl ze eruit ziet als een rietstengel, dan is het toch logisch dat mensen hier op het forum over Hiukwan de meeste meningen geven.
Ik kon bijvoorbeeld niet begrijpen, waarom er een "sterke" vrouw als Marleen naar huis word gestuurd, terwijl een "poppetje" als Hiukwan op het eiland mag blijven. Maar ze zal wel andere capaciteiten hebben, die wij nog niet hebben gezien.
Ik hoop wel, dat jullie Hiukwan 's nachts goed met scheerlijnen en haringen hebben gezekerd. Het kan aardig stormen op zo'n eiland. Sneu als dat meisje wegwaait.
« Laatst bewerkt op: 1-09-2008, 16:27:48 door Bakkertje, Reden: tekst leesbaar gemaakt »

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #26 Gepost op: 1-09-2008, 12:13:45 »
En wij moeten het doen met die 50 minuten TV. En als Hiukwan ruim 20 minuten zichzelf aan het opfleuren is, terwijl ze eruit ziet als een rietstengel, dan is het toch logisch dat mensen hier op het forum over Hiukwan de meeste meningen geven.
Ik kon bijvoorbeeld niet begrijpen, waarom er een "sterke" vrouw als Marleen naar huis word gestuurd, terwijl een "poppetje" als Hiukwan op het eiland mag blijven. Maar ze zal wel andere capaciteiten hebben, die wij nog niet hebben gezien.
Ik hoop wel, dat jullie Hiukwan 's nachts goed met scheerlijnen en haringen hebben gezekerd. Het kan aardig stormen op zo'n eiland. Sneu als dat meisje wegwaait.

Wat zijn we weer lekker subtiel hagar... ::)

Net zo goed als jij niet kan voorstellen waarom in jouw ogen een sterke kandidaat Marleen naar huis is gestuurd, kan Peanut niet gegrijpen waarom er zoveel op Hiukwam wordt afgegeven: we moeten het doen met de beelden die we krijgen de intepretatie die we daar zelf aan geven.

Ik zag bv in Marleen geen sterke vrouw maar eerder een vrouw die "iets" te graag wilde. en een zichzelf opfleurende Hiukwam ik dan weer niet gezien.

Kandidaten die hier meelezen of op andere fora moeten gewoon begrijpen dat er een beeld van hen gemaakt wordt door de productie en dat daar een mening op wordt gebaseerd door mensen hier. En dat in het algemeen heeft dus helemaal niks te maken hoe mensen in het "echt" zijn.
Geniet nooit met mate...

Offline anatje

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #27 Gepost op: 1-09-2008, 12:25:30 »
Ik heb dus helaas de aflevering moeten missen ivm werk.
Waneer wordt ie herhaald,wie o wie weet het want ik kan er niks over vinden in de gids of bij uitzending gemist.

Alvast bedankt en allemaal veel kijkplezier!!!! ::zwaai::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #28 Gepost op: 1-09-2008, 12:59:09 »
Ik heb dus helaas de aflevering moeten missen ivm werk.
Waneer wordt ie herhaald,wie o wie weet het want ik kan er niks over vinden in de gids of bij uitzending gemist.

Alvast bedankt en allemaal veel kijkplezier!!!! ::zwaai::

Het is terug te zien via RTL Gemist (moet je wel via internet kijken, maar beter iets dan niets, toch?)
Keep calm and eat chocolates!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 1
« Reactie #29 Gepost op: 1-09-2008, 13:04:19 »
En wij moeten het doen met die 50 minuten TV. En als Hiukwan ruim 20 minuten zichzelf aan het opfleuren is, terwijl ze eruit ziet als een rietstengel, dan is het toch logisch dat mensen hier op het forum over Hiukwan de meeste meningen geven.
Ik kon bijvoorbeeld niet begrijpen, waarom er een "sterke" vrouw als Marleen naar huis word gestuurd, terwijl een "poppetje" als Hiukwan op het eiland mag blijven. Maar ze zal wel andere capaciteiten hebben, die wij nog niet hebben gezien.
Ik hoop wel, dat jullie Hiukwan 's nachts goed met scheerlijnen en haringen hebben gezekerd. Het kan aardig stormen op zo'n eiland. Sneu als dat meisje wegwaait.
"Rietstengel", 'poppetje', "zekeren met scheerlijnen en haringen"... waarom zo beledigend?!  ???
En die 20 minuten dat Hiukwan zich aan het opfleuren was, heb ik blijkbaar gemist.  ::)
Ik stoorde me er ook wel een beetje aan dat we zo'n overdosis Hiukwan voorgeschoteld kregen, maar -zoals Peanut schrijft- daar kan zij zelf natuurlijk ook niks aan doen. Ze zal er echt niet om gevraagd hebben om zó in de spotlights te staan. Dat haar stem/accent (met namen het oplezen van het dagboek) daardoor wat ging irriteren :-\\, betekent wat mij betreft niet dat ze meteen een stomme kandidaat is. ::ohno::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #30 Gepost op: 1-09-2008, 13:12:19 »
Helemaal mee eens KD

Ieder jaar zie je het weer, dat we ons erg laten leiden door hoe de productie iemand neerzet. Volgende week leest vast een andere kandidaat uit het dagboek voor, en zien we Hiukwan ongetwijfeld een stuk minder.

Ik vraag me alleen altijd wel af: komen sommige kandidaten de eerste afleveringen meer in beeld omdat ze er niet zolang zijn? En zijn de latere finalisten dus deze aflevering amper in beeld geweest? Dat beloofd veel goeds voor Hans, Geert (met bril), Claudia en Kyra...
Keep calm and eat chocolates!

Ocampa

  • Gast
Re: Aflevering 1
« Reactie #31 Gepost op: 1-09-2008, 13:18:04 »
Als je er niet tegen kunt dat je wordt besproken op een forum als deze naar aanleiding van de beelden die op tv worden uitgezonden dan moet je niet meedoen aan zo'n programma.

Het lijkt mij een heel mooie avontuur om mee te doen aan een programma als ER, maar ik kijk wel uit omhet een te proberen. Ik heb geen zin om de speelbal te worden van Ernst-Paul Hasselbach en z'n vrinden.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #32 Gepost op: 1-09-2008, 13:23:08 »
Je kunt iemands acties en uitspraken bespreken, maar erg negatief doen over uiterlijkheden voegt m.i. niet heel veel toe.

Nu dan weer   ::ontopic:: ?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 1
« Reactie #33 Gepost op: 1-09-2008, 13:45:38 »

 Ik heb geen zin om de speelbal te worden van Ernst-Paul Hasselbach en z'n vrinden.
eerlijkgezegd ben ik hem na zoveel realityseries ook wel een beetje moe aan het worden, hoor.  Het was een van de redenen om na een aar afleveringen af te haken bij de andere series. In PE deel 1 vond ik hem nog wel leuk, maar dat kwm omdat ik hem niet eerder iets had zien presenteren.

Maar voor anderen is ER niet compleet zonder hem, ieder zijn/haar mening, nietwaar?

Offline weener01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #34 Gepost op: 1-09-2008, 15:08:20 »
Ik vond het geen goede afl, zit je klaar met je biertje om half negen, begint het en denk je "shit ze zijn met afl twee begonnen" ??? Ik kan me niet voorstellen dat ze dit gemonteerd hebben en elkaar daarna met tranen in de ogen gefeliciteerd hebben met de beste opening van een robinson seizoen ooit ::ohno::

Het begin was rommelig en ik miste de tocht naar en de aankomst op het eiland,het zoeken en vinden van de kist en om te beginnen een paar lullige opdrachtjes die enkel en alleen als doel hebben om de kijkers kennis te laten maken met de kandidaten en al een eerste mening te vormen.

 Vervolgens word er al een hele tijd heisa gemaakt over die kettingen liggen ze er na een afl al weer af. Natuurlijk zal het vreselijk zijn geweest, zoals je op het forum kunt lezen, maar het kwam gewoon niet echt over op de tv.

En tja die keutel..... ::ohno::

Het was teveel in een tekorte tijd, de aankomst op het eiland, het kennis maken met de kandidaten, al die ontberingen met die kettingen ???  en dan ook al een weg gestemde kandidaat!
 
Ik kan me nog herinneren dat een eerste afl dik anderhalf uur duurde en men nog voor alles de tijd pakte. Als kijker is zoiets heel prettig want hoe sneller je een beeld krijgt van de kandidaten, hoe eerder je in het programma komt te zitten, en dat is volgens mij toch wel heel belangrijk bij een reality-programma  ::jaja:: 

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Aflevering 1
« Reactie #35 Gepost op: 1-09-2008, 16:34:18 »
Leuke aflevering. En jammer dat er meteen iemand weg moest.  :-\\
Hopelijk komt ze nog een keer terug.  :D

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #36 Gepost op: 1-09-2008, 16:40:53 »
Trouwens, helemaal geen opgevers en afvallers deze eerste vier dagen  ::bravo::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #37 Gepost op: 1-09-2008, 17:35:45 »
Trouwens, helemaal geen opgevers en afvallers deze eerste vier dagen  ::bravo::

Ze konden dan ook niet weg, ze waren vastgeketend. :P ;D
Geniet nooit met mate...

Offline Peanut

  • Kandidaat ER2008
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #38 Gepost op: 1-09-2008, 17:48:22 »
wat vonden jullie eigenlijk van de eerste proef?

wat jullie niet goed zagen was dat het touw door 2 katrollen ging.. dus het was extra zwaar en ging ook gewoon per cm achter of vooruit.. we hebben toch echt bijna 7 minuten in de brandende hitte daar op volle kracht staan trekken.. ik werd op het eind echt licht in mijn hoofd... maar.. vond het fantastisch om het terug te zien!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #39 Gepost op: 1-09-2008, 18:14:57 »
Ik vond het heel goed bedacht dat de teams elkaar niet zagen, dat maakt de strijd nog veel lastiger. Erg leuke, maar zware proef  ::jaja::
Keep calm and eat chocolates!