Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 33375 keer)

Offline Clown

  • Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #40 Gepost op: 1-09-2008, 18:19:27 »
Hi lieve mensen,

Natuurlijk heb ook ik weer voor de buis gezeten voor de eerste aflevering van ER 2008. Ik had mij er ook meer van voorgesteld, zo'n eerste aflevering, en idd jammer dat er steeds dezelfde mensen voorbij kwamen. Maar dat kunnen die mensen niet helpen. Het is een keuze van de productie. Zij denken dat dat een fijn concept is. Hoe een concept valt, kan je niet aan alle kanten incalculeren. Ik vind het concept tot op heden redelijk saai, het pakt me niet als kijker. Ik vond idd het elkaar niet zien tijdens het touwtrekken wel heel goed bedacht. Zo kan je niets inschatten van het andere team.

Ik haak even in op degene die ergens boven zegt, meningen over kanidaten prima, maar op uiterlijk afgeven voegt niets toe. Helemaal mee eens. Forummers vielen destijds over mijn uiterlijk en kledingkeuze, dat is gewoon zwaar lullig voor een kandidaat. Je doet niet mee aan een modeshow, niet aan een miss-verkiezing, maar een overlevingsprogramma. En tot op heden doet iedereen, incl. Hiukwan, het prima.  ::jaja:: Idd er zijn nog geen afvallers wegens fysieke of psychische manco's. En dat vind ik heel fijn voor deze kandidaten. Hartstikke goed mensen!   ::bravo::

Ik blijf nog wel even kijken, want ik wil zien hoe ver de kandidaten het schoppen.  ::jaja:: Van Peanut horen we natuurlijk ter zijner tijd graag wie het is. Ik ben benieuwd wie er over blijven. Ik vermoed zelf idd dat het mensen zijn die we in het begin wellicht wat minder in beeld krijgen. Zo'n Hicham lijkt bv. stil op de achtergrond, maar wie weet wat er nog gebeurt. Ik zag volgens mij dat we volgende week de eerste irritaties gaan zien inzake Geert zonder bril.

 ::bravo:: ::zwaai:: ::hug::
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline Mollemaarten

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Weg van teruggeweest!
Re: Aflevering 1
« Reactie #41 Gepost op: 1-09-2008, 19:26:04 »
Ik vond het heel goed bedacht dat de teams elkaar niet zagen, dat maakt de strijd nog veel lastiger. Erg leuke, maar zware proef  ::jaja::

Volgens mij, psychologisch ook zwaar... Zoiets zeiden de kandi's, en dat kan ik me eigenlijk best goed voorstellen :o
Je kunt ze uitroken, wegjagen, soms vang je er zelfs een, maar je weet wat ze zeggen...

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #42 Gepost op: 1-09-2008, 19:52:42 »
Dat vond ik inderdaad ook heel goed bedacht dat de kandidaten elkaar niet konden zien.

Ik weet nog niet zo goed wat ik van dit nieuwe concept moet vinden. Ik geef het nog even de kans.

Offline TessaLondon

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #43 Gepost op: 1-09-2008, 20:13:13 »
Zo'n eerste aflevering moet je toch maar een beetje over je heen laten komen. Ik vind het nog heel moeilijk iets te zeggen want je "kent" nog eigenlijk niemand. Het viel zeker op dat er bepaalde mensen veel in beeld waren maar misschien is dat volgende week weer anders. Ik heb nog zeker geen oordeel over wie ik leuk of juist niet leuk vindt. Dat duurt nog een paar afleveringen! Alleen die drol vergeet ik niet, bah!

Tessa

Offline Peanut

  • Kandidaat ER2008
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #44 Gepost op: 1-09-2008, 20:15:30 »
En wij moeten het doen met die 50 minuten TV. En als Hiukwan ruim 20 minuten zichzelf aan het opfleuren is, terwijl ze eruit ziet als een rietstengel, dan is het toch logisch dat mensen hier op het forum over Hiukwan de meeste meningen geven.
Ik kon bijvoorbeeld niet begrijpen, waarom er een "sterke" vrouw als Marleen naar huis word gestuurd, terwijl een "poppetje" als Hiukwan op het eiland mag blijven. Maar ze zal wel andere capaciteiten hebben, die wij nog niet hebben gezien.
Ik hoop wel, dat jullie Hiukwan 's nachts goed met scheerlijnen en haringen hebben gezekerd. Het kan aardig stormen op zo'n eiland. Sneu als dat meisje wegwaait.

Wat lekker positief weer..  ??? Trouwens, uiterlijke kenmerken zegt niets, maar dan ook niets over de mentale kracht van iemand.. Vind het nu gewoon een beetje sneu hoe je iemand afkraakt op zulke dingen..

maar goed, gaat er iemand trouwens ook naar dat evenement komend weekend? Er komen veel kandidaten langs nl :) altijd leuk voor jullie om te zien hoe we 'echt' zijn..!

Offline mister T

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • alias 'snewmot'
Re: Aflevering 1
« Reactie #45 Gepost op: 1-09-2008, 20:21:20 »
Het is wel opvallend dat mensen zo veel op Hiukwan afgeven.. ik begrijp dat ze veel in beeld is geweest, maar denk je zelf niet dat ze daar zelf niets aan kan doen? Zo is het gemonteerd, en de volgende keer zullen wel andere mensen naar voren komen behalve zij.. Voor hetzelfde geld zie je haar de komende 4 afleveringen amper de voiceovers doen.
Tja, 4 dagen beeld in 50 min monteren, incl wat introductie.. dan is het wel logisch dat het zo vluchtig gaat.. Ik was wel blij dat de kettingen eraf gingen, 4 dagen was meer dan voldoende.. vooral snachts was superkut..
hi Peanut,
zo ,je was er dus toch bij.
Ben benieuwd wie je nu eigenlijk bent,heb wel een licht vermoeden(straks begint hier de eerste aflevering),hoop echt dat je ver bent geraakt.
today is life,tomorrow never comes

Offline Peanut

  • Kandidaat ER2008
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #46 Gepost op: 1-09-2008, 20:29:41 »
hi Peanut,
zo ,je was er dus toch bij.
Ben benieuwd wie je nu eigenlijk bent,heb wel een licht vermoeden(straks begint hier de eerste aflevering),hoop echt dat je ver bent geraakt.

haha.. veel kijkplezier dan!
Ja ik heb veel geluk? gehad dat ik dit mee mocht maken.. ben trouwens wel benieuwd.. of je vermoeden klopt.. maar voorlopig blijf ik 'anoniem' meelezen en reageren.. :D

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #47 Gepost op: 1-09-2008, 21:58:14 »
ik vond het begin eigenlijk wel goed :P. een soort spanning. maar voor mijn gevoel wilde ze dt te lang op rekken. Ze hadden op een gegeven moment terug moeten gaan naar het begin en iedereen beter introduceren. Maar het begin dat iedereen aan kettings lag enzo vond ik wel goed.

Die flashforward/backs hadden van mij niet zo gehoeven, een paar, leuk. Maar 500, nee.
De dagboek-voice-overs vond ik heel dom. Het is leuker als het direct vanaf het strand is gedaan zeg maar. Maar misschien dat er problemen waren geweest en dat het na deze aflevering niet meer zo is (hoopt). of misschien was het wel omdat ze allemaal aan elkaar geketend waren er het daarom een beetje lastig was om een prive-confesion te doen.

Ik vond die Marleen niet zo heel leuk, die wilde naar mijn idee ook iets te graag. Die hiukwan (toch) vond ik ook niet geweldig maar ik denk wel dat zij leuk is voor het programma. Wat ik alleen raar vond dat ze eerst iets zei over dat ze hoopte dat er geen zeurmensen bij zaten die ginge zeuren over pijn. En daarna ging ze zelf lopen 'zeuren' niet echt zeuren maar wel de hele tijd comentaar naar mijn idee. Is ook goed geplakt door de monteur :P.

Marleen die denkt dat een vuur zuurstof nodig heeft en er vervolgens super hard in blaast zodat het uit gaat :P  dank u... Iets te veel zuurstof :P.
Ik vond trouwens dat ze allemaal (de vrouwen vooral) te hard blaaste. zuurstof is goed, wind niet.

Over het algemeen vond ik de aflevering zo-zo. Hij was niet zo heel leuk. Omdat de deelnemers niet goed genoeg werden geintroduceert. Ik weet nog dat de 'tattoovrouw' Claudia heet en dat Prince Prince heet :P en Marleen en Hiukwan dan. o en blijkbaar heet er een Geert, maar dat wist ik niet :P. Ik vond de proef wel erg goed, simpel maar toch leuk. En over het kentenen, leuk concept maar hadden ze iets meer problemen van mogen laten zien, ipv van de hele tijd niet slapende mensen.

@ Peanut: ben zeer benieuwd wie je bent :P. Had die katrollen trouwens wel gezien en vond dat nogal gek. Dat maakt het nog zwaarder. Maar dat zullen ze wel zo bedoeld hebben :P
Zit me trouwens af te vragen wie van het eilnd van Prince :P(is het noord of zuid ?) zichzelf Peanut zou noemen.(ik ga er maar vanuit dat je van dat eiland komt, het kan natuurlijk ook zijn dat je in een later stadium met hiukwan in aanraking bent gekomen. maar zo ver kan ik helaas niet vooruit zien :P) Ik denk Prince zelf niet wat dan zou het M&M moeten zijn  :-X. MArleen denk ik ook niet, misschien hiukwan maar dat denk ik ook niet.
Claudia vind ik wel en goede mogelijkheid. Alleen vind ik het dan weer niks voor haar om 'veel' op de pc te zitten en op een forum.
Ik ga voor Dirk of Sarah denk ik :P.

Offline Freek90

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #48 Gepost op: 1-09-2008, 23:00:32 »
Ik zou zelf hebben voorgesteld als proef een stormbaan o.i.d. maar iets waar teamspirit en samenwerken de doorslag geeft. Het touwtrekken komt teveel neer op het individu dan op het team. Misschien ben ik teveel verwend door het vele kijken naar Survivor (Amerikaanse ER), maar het monteren was het naatje. Teveel nadruk leggen op een drol en de overdramatische verbloeming van Evi dat ze er iemand uit moesten schoppen.

Hopelijk komen er wat complotten op dreef tegen Army-Geert. Hij heeft de dames van Noord aardig in het harnas gejaagd en als de ladies slim zijn geweest hebben ze hem eruit gewerkt de eerstvolgende eilandraad.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 1
« Reactie #49 Gepost op: 2-09-2008, 00:03:15 »
lastig idd dat er geen namen bij stonden.

verder een beetje chaotische aflevering met rare WIDM deja vu´s,  maar het zag er niet echt prettig uit allemaal.
veel regen, geketend aan elkaar, ´s avonds laat nog op stap om hout te zoeken.

had meer spektakel verwacht van het geketend zijn, maar voor de kandidaten was het vast al best heftig. verschrikkelijk om te bedenken dat dit soort dingen ook in het echt gebeuren, wanneer het geen spel is.

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #50 Gepost op: 2-09-2008, 16:33:11 »
Een typisch geval van te bijdehand willen zijn in de montage. Presenteer het gewoon zoals het is geweest. De 'audio-flashbacks' van de uitleg van Ernst-Paul vond ik ook al zo vreemd. Verder mistte ook ik inderdaad de grote opening waarbij Ernst-Paul en Evi de kandidaten welkom heten en ze vertellen dat ze vastgeketend zullen worden. Dat moet toch ook wat leuke reacties bij de kandidaten teweeg hebben gebracht? Merkwaardig dat dit niet is uitgezonden.

Wat ik ook vreemd vond, was dat er niet gewoon werd gezegd dat het een immuniteitsproef was en dat er gewoon een eilandraad volgde. Waarom werd de eerste afvaller op zo'n vreemde manier bepaald? Ik denk zomaar eens dat Marleen nog een aparte rol krijgt toebedeeld. Zou zij misschien een plek krijgen in het andere kamp? Dat zou dan in ieder geval wel de (erg leuke, als ze het tenminste bij alle proeven tot de samensmelting doen) twist verklaren dat de teams elkaar niet konden zien.

Al met al een vreemde eerste aflevering. In het artikel in de Volkskrant zeiden de twee knakkers van de montage dat er in Nederland maar een paar mensen zijn die een reality-programma goed kunnen monteren (waaronder dus zijzelf). In mijn optiek overschatten ze zich nogal!

Offline connick

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #51 Gepost op: 2-09-2008, 21:27:11 »
Citaat
Een typisch geval van te bijdehand willen zijn in de montage. Presenteer het gewoon zoals het is geweest. De 'audio-flashbacks' van de uitleg van Ernst-Paul vond ik ook al zo vreemd. Verder mistte ook ik inderdaad de grote opening waarbij Ernst-Paul en Evi de kandidaten welkom heten en ze vertellen dat ze vastgeketend zullen worden. Dat moet toch ook wat leuke reacties bij de kandidaten teweeg hebben gebracht? Merkwaardig dat dit niet is uitgezonden.

Al met al een vreemde eerste aflevering. In het artikel in de Volkskrant zeiden de twee knakkers van de montage dat er in Nederland maar een paar mensen zijn die een reality-programma goed kunnen monteren (waaronder dus zijzelf). In mijn optiek overschatten ze zich nogal!

Bwa, ik vind je wel een beetje vastgeroeste kijker Honeymaker. Ieder ander realityprogramma dat al 10 edities meegaat en er nog steeds identiek blijft uitzien was al lang op de vuilnisbelt terecht gekomen. Uiteindelijk proberen de makers tenminste iets nieuws uit en ik vind het resultaat niet onverdienstelijk. Ik denk btw. dat ze de mosterd bij "Lost" vandaan hebben want die strooien sinds seizoen 4 ook kwistig met die flash forwards.

Natuurlijk was ik ook graag meer te weten gekomen over de andere personages maar ik twijfel er niet aan dat iedereen netjes aan de beurt komt en op deze manier krijg ik wel van die mensen zelf te horen wat ze er van vinden in plaats dat een suggestieve voice-over mij die mening opdringt. Dit maakt het voor mij allemaal wel een beetje realistischer. Jammer dat jij die omschakeling (nog) niet kan maken en nog steeds een Robinson editie 2002 of zo verwacht.  8)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 1
« Reactie #52 Gepost op: 2-09-2008, 21:40:24 »
Vernieuwing oké, maar dat "Lief dagboek"-gedoe vind ik hartstikke slecht. :-\\ Misschien hadden ze de kandidaten van tevoren een cursus "natuurlijk voorlezen" moeten geven? ??? En over de schouder van één kandidaat meekijken is een leuk idee, maar in aflevering 1 vond ik het vooral beperkend werken. :( Als kijker wil je (ik tenminste) ook een beetje overzicht. Misschien pakt het later beter uit, maar ik betwijfel of deze nieuwe stijl het programma direct een positieve impuls (kijkcijfers!) geeft.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Kegje

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #53 Gepost op: 2-09-2008, 21:41:54 »
Hallo,

Weet iemand misschien hoe het nummer heet dat ze op het tijdstip: 45.40 draaien?
Het is zo'n spannend melodietje dat je aan het begin van een thiller verwacht.
Ben benieuwd uit welke film 't komt:)

Alvast bedankt!

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #54 Gepost op: 2-09-2008, 22:58:07 »
Bwa, ik vind je wel een beetje vastgeroeste kijker Honeymaker. Ieder ander realityprogramma dat al 10 edities meegaat en er nog steeds identiek blijft uitzien was al lang op de vuilnisbelt terecht gekomen. Uiteindelijk proberen de makers tenminste iets nieuws uit en ik vind het resultaat niet onverdienstelijk. Ik denk btw. dat ze de mosterd bij "Lost" vandaan hebben want die strooien sinds seizoen 4 ook kwistig met die flash forwards.

Natuurlijk was ik ook graag meer te weten gekomen over de andere personages maar ik twijfel er niet aan dat iedereen netjes aan de beurt komt en op deze manier krijg ik wel van die mensen zelf te horen wat ze er van vinden in plaats dat een suggestieve voice-over mij die mening opdringt. Dit maakt het voor mij allemaal wel een beetje realistischer. Jammer dat jij die omschakeling (nog) niet kan maken en nog steeds een Robinson editie 2002 of zo verwacht.  8)

Oh nee hoor, ik verwacht helemaal geen Robinson-editie 2002. Ik ben het zeker met je eens dat vernieuwing op zijn tijd noodzakelijk is. Het probleem is echter dat als je iets verandert, je het ook goed moet doen. In dit geval vind ik de verhaallijn gewoon slecht uitgezet. Het 'verhaal' van Expeditie Robinson is dat een aantal kandidaten (of dat er nu 16 of 100 zijn) aanspoelen op een onbewoond eiland en daar een nieuwe 'samenleving' op moeten zien te bouwen om te kunnen overleven. Ik vind het dan ook vreemd dat je dit essentiële punt van het verhaal niet ziet. Waarom begin je niet gewoon bij de 'marooning' (zoals ze dat in Amerika altijd zo leuk noemen), zodat je het contrast goed ziet tussen de 'beschaafde' wereld en de omstandigheden van de Robinson-deelnemers? Nu was het een beetje een rommeltje. Je zag een aantal mensen 's nachts op een vlot pijn lijden (zonder dat je ook maar enige affiniteit met die mensen had, want ze zijn nog niet geïntroduceerd), vervolgens wordt teruggekeerd naar de scène dat de kandidaten aankomen op het eiland. Zonder introductie van alle kandidaten zie je een hoop materiaal van het kampleven. Dan gaan ze naar de proef, tijdens een shot dat ze naar de proeflocatie gaan hoor je Ernst-Paul ineens zeggen dat het verliezende kamp geketend blijft, wat een hele rare flashforward is; de kandidaten zijn immers nog niet bij de proef aangekomen, hoe kunnen ze dan een flashback krijgen van de uitleg van de proef? Na afloop van de proef zegt Evi ineens dat er ook iemand naar huis moet. Waarom er niet voor immuniteit is gespeeld en waarom er geen eilandraad is, krijg je niet te weten. Tezamen met de slecht voorgelezen dagboekfragmenten (waar de kandidaten overigens weinig aan kunnen doen, aangezien niet iedereen een literair genie is) en de karige introductie van de kandidaten, maakte dat het voor mij een heel rommelig, chaotisch en weinig aantrekkelijk geheel. Innovatie is prima, maar vertel het verhaal gewoon goed. Ik zie dan ook liever vernieuwing in het concept dan in de montage. Het toevoegen van flitsende beelden en dito geluiden voegen voor mij bijvoorbeeld weinig toe aan de kijkervaring.
De vooruitblikken naar volgende afleveringen waren ook raar trouwens. Dat zijn (vaak conflictueuze) situaties waarvan je de aanloop en opbouw daar naar toe nog moet zien. Waarschijnlijk doen ze dat om interesse bij mensen te wekken, maar het is zo wel heel erg uit zijn verband gerukt.

Overigens vind ik het een ander verhaal als het een televisieserie zou zijn (zoals Lost). Daar heb je een plot waarin de schrijver zoveel intriges heeft gestopt als hij zelf wilde. Bij een reality-programma gaat het toch om het laten zien en bij de kijker oproepen van emoties. Dat vergt een ander soort montage.

Citaat
Ieder ander realityprogramma dat al 10 edities meegaat en er nog steeds identiek blijft uitzien was al lang op de vuilnisbelt terecht gekomen.

De eerste aflevering van het Amerikaanse The Amazing Race en Survivor verlopen altijd volgens hetzelfde stramien. Deze programma's lopen respectievelijk 13 en 17 seizoenen. Ook Wie is de mol is sinds seizoen 2 qua montage en vertelstijl (op details en verfijningen na -> om het wat moderner te maken) niet heel veel meer veranderd.
« Laatst bewerkt op: 2-09-2008, 23:14:42 door honeymaker »

Offline DaSnake

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #55 Gepost op: 2-09-2008, 23:27:30 »
Volgens mij weet jij niet wat een flashforward is maar goed, ben erg benieuwd hoe jij het dan zou aanpakken.

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #56 Gepost op: 2-09-2008, 23:35:44 »
Volgens mij weet jij niet wat een flashforward is maar goed.


Leg eens uit?
Kandidaten zitten op een boot naar de proef. Wanneer je hieronder audio plakt van Ernst-Paul die uitleg geeft over de proef, dan is dat toch een 'audio-flashforward'? Een vooruitblik ertussen plakken van komende afleveringen is toch een flashforward?

ben erg benieuwd hoe jij het dan zou aanpakken

Ik zeg ook niet dat ik het beter kan. Ik zeg alleen dat de klassieke methode mij (tot nu toe) beter ligt, mij meer aangrijpt en mij meer in het programma trekt dan de nieuwe. De verklaring die ik daarvoor probeer te geven is de, in mijn optiek, rommelige opzet.

Offline DaSnake

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #57 Gepost op: 3-09-2008, 00:04:36 »
"Dan gaan ze naar de proef, tijdens een shot dat ze naar de proeflocatie gaan hoor je Ernst-Paul ineens zeggen dat het verliezende kamp geketend blijft, wat een hele rare flashforward is; de kandidaten zijn immers nog niet bij de proef aangekomen,"

Eeeeuhhh, zou dit nou een flashforward zijn???

Ik denk dat Conninck gelijk heeft.
Een tip voor a.s. zondag:
Pak wat te drinken en wat chipies, nestel jezelf op de bank en druk precies om 21.30
op de afstand bediening van je dvd-speler en kijk lekker naar seizoen 1.





Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #58 Gepost op: 3-09-2008, 00:16:14 »
"Dan gaan ze naar de proef, tijdens een shot dat ze naar de proeflocatie gaan hoor je Ernst-Paul ineens zeggen dat het verliezende kamp geketend blijft, wat een hele rare flashforward is; de kandidaten zijn immers nog niet bij de proef aangekomen,"

Eeeeuhhh, zou dit nou een flashforward zijn???

Aangezien hij dat volgens mij vertelt als introductie op de proef is dat zeker een vooruitblik ja.

Ik denk dat Conninck gelijk heeft.
Een tip voor a.s. zondag:
Pak wat te drinken en wat chipies, nestel jezelf op de bank en druk precies om 21.30
op de afstand bediening van je dvd-speler en kijk lekker naar seizoen 1.

Nou, dan lees ik liever een boek  ;)
Maar als ik het merendeel van de reacties op het forum bekijk, geldt jouw tip misschien voor meerdere ER-kijkers  ;D

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #59 Gepost op: 3-09-2008, 06:47:40 »
Ik ben het wel met Honeymaker eens.

Toen hier de eerste aflevering begon, keek mijn man mij aan en zei: We hebben een aflevering gemist hoor! Die gaat op zoek naar de tv-gids van de week ervoor om te kijken of er die week écht geen aflevering uitgezonden was.

Het begon gewoon raar, zonder intro en voorstellen van de kandidaten. Ik vind het een gemis dat we ook niet gezien hebben dat de kandidaten aankwamen op het eiland en de uitleg kregen van Ernst-Paul. En ook daarna was het voor mij een rommelige uitzending. Die voice-overs van de kandidaten bieden voor mij absoluut geen meerwaarde. Liever zie ik dan een 1-op-1-gesprekje waarin ze wat vertellen. Dat "lief dagboek" verhaal heb ik een beetje naast me neergelegd.

Verandering kan goed zijn, maar ze hebben vanaf het begin af aan zo hard geroepen dat ze back to basic wilde. Dan had ik ook liever gewoon deze serie gezien in de trant van expeditie robinson 2001 met Sasha, Muriel, Sander e.d. Dat blijft voor mij nog steeds de beste serie ooit.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.