Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 62173 keer)

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #40 Gepost op: 5-10-2008, 22:14:54 »
Leuke aflevering, ik heb genoten van de wankele alliantie van kamp Noord en alle tactische manoeuvres van de kandidaten. De eilandraad was een aanfluiting omdat niemand durfde te zeggen waar het op stond en omdat Ernst Paul iets te partijdig overkwam. Een voorkeur hebben voor een kandidaat is oké maar het is niet nodig om die kandidaat te 'helpen' op de eilandraad. Ik weet niet hoeveel er geknipt en geplakt is met het beeldmateriaal van de eilandraad, maar het leek nu enkel en alleen over het naderende einde van Prince te gaan. Tot op het punt dat de kandidaten van kamp Noord (bijna) een schuldgevoel aangepraat kregen.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 6
« Reactie #41 Gepost op: 5-10-2008, 22:15:54 »
Maar eigenlijk heeft hij het ook gewoon zelf gedaan. Dat vond ik wel echt grappig om te zien, het ging al niet goed in dat andere kamp.. eigenlijk had Prince het dus gewoon op z'n beloop gegaan, maar hij kiest er voor om nóg meer te stoken en uiteindelijk praten ze dan en komen ze toch weer nader tot elkaar.

Ja, dat was een boeiende blunder. :-\\
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #42 Gepost op: 5-10-2008, 22:17:03 »
Leuke aflevering, ik heb genoten van de wankele alliantie van kamp Noord en alle tactische manoeuvres van de kandidaten. De eilandraad was een aanfluiting omdat niemand durfde te zeggen waar het op stond en omdat Ernst Paul iets te partijdig overkwam. Een voorkeur hebben voor een kandidaat is oké maar het is niet nodig om die kandidaat te 'helpen' op de eilandraad. Ik weet niet hoeveel er geknipt en geplakt is met het beeldmateriaal van de eilandraad, maar het leek nu enkel en alleen over het naderende einde van Prince te gaan. Tot op het punt dat de kandidaten van kamp Noord (bijna) een schuldgevoel aangepraat kregen.

Ja, geef Ernst Paul eens ongelijk. Eerst al die zwakke kandidaten die allemaal afvallen. Zóveel inschrijvingen, en deze mensen die geven het binnen no time op. En dan wordt ook nog de sterkere kandidaat weg gestemt. Zonde toch.

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #43 Gepost op: 5-10-2008, 22:19:04 »
hij vond het wel kut dat het zo is gegaan, maar hij is gewoon een toffe kerel.. hij weet dat het een spel is, en dat hij uberhaupt 1 van de kandidaten was.. dan mag je toch trots op jezelf zijn... hij heeft alleen niet zo lang volgehouden dan hij het had gewild. maar dat geldt denk ik voor iedereen die eruit gaat met een wrang gevoel!

Kan ik hier uit opmerken dat er geen afvallers eiland is?  ::ohno::

Hehe  ;)

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #44 Gepost op: 5-10-2008, 22:20:45 »
Trouwens het was natuurlijk onzin om te stellen dat de samensmelting pas volgende week zou plaatsvinden, zowel de immuniteitsproef als de eilandraad waren gemeenschappelijk.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 6
« Reactie #45 Gepost op: 5-10-2008, 22:23:59 »
Ja, dat was een beetje vaag, ze zaten nu alleen nog op een ander eiland (tenminste, ik neem aan dat ze niet op Gual blijven...). ;D
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Linda84

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #46 Gepost op: 5-10-2008, 22:29:32 »
En dat moet je ook vooral blijven doen  ::jaja:: :D .. Een beetje een discussie moet kunnen denk ik  :D

ja dat vind ik ook altijd wel leuk hoor, discusies.. alleen als peanut iets zegt vind ik het niet nodig om dingen als 'ik geloof er niets van' te zeggen. Dat is geen discussie, dat is gewoon iemand voor leugenaar uitmaken en slaat naar mijn mening helemaal nergens op .. de argumentatie ontbreekt daarbij ook nog eens.

Wel goed Hiukwan dat je gewoon blijft posten zolang je het leuk vindt!  ::ok::

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #47 Gepost op: 5-10-2008, 22:31:36 »
Ik sluit wel af met de conclusie: Jammer dat Prince er uit is, zonde gewoon.


Klaar  ;D

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #48 Gepost op: 5-10-2008, 22:33:46 »
Ja, geef Ernst Paul eens ongelijk. Eerst al die zwakke kandidaten die allemaal afvallen. Zóveel inschrijvingen, en deze mensen die geven het binnen no time op. En dan wordt ook nog de sterkere kandidaat weg gestemt. Zonde toch.

Ik begrijp de voorkeur wel, maar ik ben er zwaar op tegen dat dit tijdens een eilandraad overduidelijk een rol gaat spelen. De presentator moet zoveel mogelijk neutraal blijven als het aankomt op de speltechnische elementen. Het wegstemmen van sterkere kandidaten is een onderdeel van het spel. Te grote bedreigingen dienen geëlimineerd te worden als de kans zich voordoet. Althans als je optimalisatie van je winstkansen nastreeft. Sterke kandidaten kunnen zich hier tegen wapenen en krijgen bijna altijd de kans om het tij te keren dus er is niks oneerlijks aan.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Aflevering 6
« Reactie #49 Gepost op: 5-10-2008, 22:39:04 »
ja dat vind ik ook altijd wel leuk hoor, discusies.. alleen als peanut iets zegt vind ik het niet nodig om dingen als 'ik geloof er niets van' te zeggen. Dat is geen discussie, dat is gewoon iemand voor leugenaar uitmaken en slaat naar mijn mening helemaal nergens op .. de argumentatie ontbreekt daarbij ook nog eens.

Als ik het niet geloof, dan geloof ik dat niet  :) .. Daar hoef ik geen beargumentatie voor aan te voeren, das gewoon mijn mening  ::jaja:: :D

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #50 Gepost op: 5-10-2008, 22:44:39 »
Leuke uitzending, rottige stemming. Ik snap eigenlijk niet dat EP dit goedkeurde, ik denk dat ik had besloten dat er alsnog niemand zou uitgaan, had wel iets anders bedacht voor een volgende keer.
Hiukwan (hoop dat ik t goed schrijf)
Ik zou nu niet met verhalen komen die wij niet hebben kunnen zien in de uitzending, t komt bij mij onbetrouwbaar over, we kunnen niet nagaan of t klopt wat je zegt.
Daardoor gaan mensen over in de aanval, en daar door krijg jij t gevoel je te moeten verantwoorden.

Offline fraba

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #51 Gepost op: 5-10-2008, 22:48:25 »
En ja, ik heb veel geluk gehad met mijn vis, maar zelfs als ik geen vis had gevangen, had ik daarna nog uren op die rots gezeten en gewoon DOORGEGAAN met vissen. En niet bij voorbaat al stoppen. Het spel is nooit gespeeld tot op het eind, ik zeg alleen dat als je vroegtijdig de handdoek in de ring gooit, je eigen glazen sowieso al ingooid. Een kans is een kans, no matter how small..

Je hebt voor mij helemaal gelijk,  ::ok:: en natuurlijk zien wij als kijkers maar een klein deel van alle afspraken en complotten. Ik vind ook dat Prince erg druk was met complotjes/tweedracht zaaien en misschien wel zijn nek redden. (althans zo bracht de productie het). Op Gual is het moeilijk om met de hengel te vissen, maar als je genoeg je best doet lukt het echt wel, en daarbij is het geluk altijd belangrijk voor de vangst. Het is natuurlijk echt lullig voor een zeer sterke en goede kandidaat als Prince om zo het veld te moeten ruimen, maar ik denk ook dat hij zeker wel een beetje de hand in eigen boezem moet steken. Hij was mijns inziens erg druk met "kwetteren" en minder druk met vissen en dat heeft hem mede opgebroken. Des al niet te min is het jammer dat hij weg moest. Peanut je hebt het voor mij goed gedaan meis. ::ok::
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #52 Gepost op: 5-10-2008, 22:54:05 »
Leuke uitzending, rottige stemming. Ik snap eigenlijk niet dat EP dit goedkeurde, ik denk dat ik had besloten dat er alsnog niemand zou uitgaan, had wel iets anders bedacht voor een volgende keer.
Hiukwan (hoop dat ik t goed schrijf)
Ik zou nu niet met verhalen komen die wij niet hebben kunnen zien in de uitzending, t komt bij mij onbetrouwbaar over, we kunnen niet nagaan of t klopt wat je zegt.
Daardoor gaan mensen over in de aanval, en daar door krijg jij t gevoel je te moeten verantwoorden.

De verhalen van Hiukwan bieden in mijn optiek waardevolle achtergrondinformatie, er is geen enkele reden om te twijfelen aan de oprechtheid van Hiukwan. Het spel is al gespeeld en Hiukwan heeft met het verspreiden van verzinsels op een publiekelijk forum niks te winnen. Integendeel het zou haar eerder schaden daar er veel insiders meekijken.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline esther1971

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #53 Gepost op: 5-10-2008, 22:56:10 »
De reactie van Hiu-Kwan op de eilandraad had misschien niet zo veel nut, maar wat pas echt pijnlijk was, waren de zielige reacties van Kamp Noord dat ze het zo vreselijk vonden dat ze Prince weg 'moesten' stemmen:
- net alsof Geert, Hiu-Kwan en Sarah een stelletje zwakkelingen zijn vergeleken bij Prince (wat is het toch dat alleen mannen iedere keer het predikaat 'sterke, maar gevaarlijke kandidaat' krijgen?)
- en dat verschuilen achter 'afspraak=afspraak' en principes, ze hebben zo ongeveer allemaal van de afspraak willen afwijken maar zijn -dat stuk heb ik helaas net niet goed kunnen zien, dus als ik het helemaal mis heb, hoor ik het ook graag- door Yin tot de orde geroepen

Hiu-Kwan, van mij mag jij Robinson worden, hoor! Ik vind je supersterk.

Offline Chefke

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #54 Gepost op: 5-10-2008, 23:04:32 »
Jammer dat Geert (noord) het woord niet kreeg tijdens de eilandraad. Grote kans dat ie nog even gewezen had op het pact Yin, Geert, Hans en Hiukwan. Kijken wat er dan nog was gebeurd! Ben er van overtuigd dat als Sarah de boodschap iets beter had doorgegeven aan Prince het beter voor hem en slechter voor Yin was afgelopen. Had die kop van haar dan weleens willen zien als ze naar huis kon! Jammer jammer jammer
« Laatst bewerkt op: 5-10-2008, 23:30:45 door Chefke »

Offline Chefke

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #55 Gepost op: 5-10-2008, 23:30:02 »
Welk pact?

Heb ik iets gemist? Jullie hadden toch zo gezellig met z'n 4'tjes aan tafel gezeten..................

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: Aflevering 6
« Reactie #56 Gepost op: 5-10-2008, 23:31:42 »
ik zeg toch dat ik voor mezelf spreek? en hoezo dankzij mij de samensmelting niet gehaald. jullie hebben niet gezien dat ik tijdens die stemming bijna huilend aan EP vroeg of ik alsnog mijn immuniteit aan Prince mocht geven. zo erg vond ik het dat hij eruit moest. desondanks sta ik nog steeds achter mijn mening dat IK persoonlijk wel tot het laatste moment was zou blijven vechten voor een plaatsje. Want ga maar na, zou Prince meer vissen vangen, en dus immuniteit krijgen, dan zou hij niet eruit gaan.. en daar gaat het toch om?

Maar blijkbaar is het daar nog niet zo eenvoudig om een vis te vangen. Jij was immers de enige. Als de vissen je bij wijze van spreken om de oren vlogen zou ik het met je eens zijn, maar als je ziet dat niemand een vis vangt, kan ik me voorstellen dat je de moed opgeeft. In elk geval vind ik het vertrek van Prince een groot gemis.
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Ocampa

  • Gast
Re: Aflevering 6
« Reactie #57 Gepost op: 5-10-2008, 23:33:40 »
Hadden jullie er serieus over nagedacht om Prince de vis te geven? If so: ::ok:: dat je het niet gedaan hebt.

Dat maakt toch geen reet uit? Het gaat erom wie de vis gevangen had en dat was Hiukwam, niet Prince.

Ocampa

  • Gast
Re: Aflevering 6
« Reactie #58 Gepost op: 5-10-2008, 23:37:30 »
2. Ernst-Paul liet al merken dat het belachelijk was en je zag dúidelijk dat eigenlijk iedereen het met hem eens was. Als je zoveel bevestiging krijgt vlak voor de stemming, dan ga je toch over op plan twee - Sarah?

EP heeft natuurlijk boter op z'n hoofd. Die lult maar wat, zoals dat op dat moment voor de spanning van het programma het beste uitkomt. Er zijn al zo vaak mensen weg gestemd vanwege onderlinge afspraken, en toen heb ik hem ook niet verongelijkt horen doen.

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: Aflevering 6
« Reactie #59 Gepost op: 5-10-2008, 23:39:50 »
dus omdat het zo moeilijk was, is het geoorloofd volgens jou om gewoon de moed op te geven? ik dacht dat echte robinsonners het doorzetten tot het einde..? En ik ben niet de enige die er zo over denkt..

he, maar alle respect voor prince hoor, het vergt veel karakter om voortijdig je lot te aanvaarden.. ik had het niet gekund.. ik zou doorvechten al was het uitzichtloos..

Niet zo snel conclusies trekken! Ik denk dat jij gewoon heel veel geluk hebt gehad met die vis, als alle 8 anderen in al die uren niets vangen.
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING