Auteur Topic: Aflevering 8  (gelezen 33299 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #40 Gepost op: 20-10-2008, 08:03:34 »
Het wordt Hans nu wel erg kwalijk genomen dat er een complot is ('hypocriete klootzak', enz.), maar in feite komt het er op neer dat er enkele mensen zijn met tactisch inzicht en een aantal die tactisch heel passief blijven.

Die laatsten gaan er nu één voor één uit.

Dat is inderdaad saai. ::niet-ok:: Maar vind het niet helemaal eerlijk dat dat de mensen met tactisch inzicht wordt kwalijk genomen, zij spelen immers gewoon het spel heel goed.

het is ook saai dat ik het week na week met je eens ben  ;)

Maar zoals jij het zegt zit het wel in elkaar. Hans en Yin spelen het tactisch goed, hebben Geert bij hun groepje gekregen en weten dat de rest niet van complotten houdt, en dus niets afspreekt over het stemmen. En dus is dit groepje iedere stemronde in de meerderheid...
Keep calm and eat chocolates!

Offline TessaLondon

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #41 Gepost op: 20-10-2008, 08:22:21 »
Ik vind het de meest saaie Expeditie ooit!!! Al dat hypocriete gedoe en dan heb ik het vooral over Hans (bleh!) en Yin ( >:D), vreselijk! Ik dacht dat Expeditie Robinson erom ging hoe te overleven op een onbewoond eiland. Eten zoeken, gewoon survivalen! De laatste jaren krijgen ze eten en heeft het in mijn ogen bitter weinig meer te maken met survivalen. En nu met dit groepje, het is niet eens meer leuk om naar te kijken, maar gewoon tenen krommend. Dat de anderen het ook niet door hebben, dat snap ik niet. Het gaat helaas niet meer om de kern van Expeditie Robinson maar alleen maar om een winnaar te worden, op wat voor een manier dan ook! Dit is voor mij geen Expeditie Robinson meer, maar een cooperate take-over!!   ::zwaai::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #42 Gepost op: 20-10-2008, 08:38:30 »
Ik dacht dat Expeditie Robinson erom ging hoe te overleven op een onbewoond eiland. Eten zoeken, gewoon survivalen!

Dat is een veelgemaakte denkfout. Dat is NIET waar ER om draait. ER is zeer zeker ook een sociaal spel, dat was het al vanaf het begin!
Keep calm and eat chocolates!

Offline MaRLieS1976

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • MoLJaGeR
Re: Aflevering 8
« Reactie #43 Gepost op: 20-10-2008, 08:40:45 »
Het wordt Hans nu wel erg kwalijk genomen dat er een complot is ('hypocriete klootzak', enz.), maar in feite komt het er op neer dat er enkele mensen zijn met tactisch inzicht en een aantal die tactisch heel passief blijven.

Die laatsten gaan er nu één voor één uit.

Dat is inderdaad saai. ::niet-ok:: Maar vind het niet helemaal eerlijk dat dat de mensen met tactisch inzicht wordt kwalijk genomen, zij spelen immers gewoon het spel heel goed.
Helemaal mee eens
WSDM (wie stuurde die mol?)

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Aflevering 8
« Reactie #44 Gepost op: 20-10-2008, 08:49:48 »
mmmmm geen Robinson dit jaar......  ::slaap::
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #45 Gepost op: 20-10-2008, 10:12:44 »
eerder waren er ook wel complotten, maar toch veranderden die elke keer weer door veranderende samenstellingen, sympathien etc.... Nu is het echt retesaai door dat complot van die hypocriete Hans en zijn slaafse volgelingen

Haha, je kunt dan beter het complot van Klaar, Mick, Ronald, Darline en Shandinella hebben. :P Die spraken af om de anderen weg te stemmen maar stemden vervolgens eilandsraad na eilandsraad alleen maar op elkaar.
Nog even niks.

Offline mintje

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #46 Gepost op: 20-10-2008, 10:31:25 »
Hey,

Het is jammer dat ik allemaal zo'n negatieve reacties lees. OK toegegeven, dit jaar draait alles om het tactische en is alles héél voorspelbaar. Maar om te zeggen dat er geen robinson tussenzit is ook niet waar. Hans en Jin spelen het misschien niet mooi.. maar zouden zij alleen op een eiland kunnen overleven... ja! En zo heb ik dat met nog kandidaten, er is geen definitie van een volwaardige robinson... die kan er ook onmogelijk zijn met zo'n spel. Ik kan natuurlijk niet voledig objectief blijven omdat ik de zus ben van Kyra. (Maar om ze te vergelijken met Hannie vind ik ook niet correct.) Is ze misschien wat naief geweest... kan zijn, maar ik was zelf niet op het eiland, dus zal alles niet zo duidelijk zijn geweest hoe wij het nu zien. Anyway... wat ik ook wou zeggen is dat kyra er een ongelofelijke ervaring aan heeft overgehouden, en dat ze zich supergoed voelde op het eiland. Ik moet wel toegeven, dat het inderdaad beter is dat familie-leden zo'n forum niet lezen!!!
Ma goe! Probeer niet zo negatief te zijn!!! en probeer de positieve dingen op te schrijven van de reeks... en als je niets positiefs vind... misschien beter stoppen met kijken...
Groetjes

Offline anatje

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #47 Gepost op: 20-10-2008, 11:15:04 »
Ik vond het echt zielig voor Kyra dat ze eruit lag gister.De rest maakt geen schijn van kans als ze dat groepje niet uit elkaar halen[yin,geert en hans].Ik hoop dat Hiukwan dat ook gaat zien want anders ligt zij er binnenkort ook uit.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #48 Gepost op: 20-10-2008, 11:15:59 »
Hee zus van Kyra, ik vond haar echt een hele leuke deelnemer. Een van de sterkste vrouwen en ze lijkt me ook heel lief. Jammer dat ze de expeditie nu op zo'n rotmanier heeft moeten verlaten....
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Clown

  • Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #49 Gepost op: 20-10-2008, 11:18:42 »
Ik was ook overtuigd van Kyra deze aflevering. Heel jammer dat ze er uit moest. Vanaf Prince heb ik steeds die ervaring, dan vind ik de deelnemer die aflevering best leuk en hop die wordt er uit gestemd. 
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline wombat

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Marsupials rule
Re: Aflevering 8
« Reactie #50 Gepost op: 20-10-2008, 12:11:37 »
Mintje

Ben het met je eens dat familie en vrienden beter niet aan dit forum moeten deelnemen. Maar als ik nu naar ER kijk dan ben ik van mening dat familieleden ook beter niet moeten kijken....Een vorbeeld is hoe Yin zich gedraagt, vind ik niet bepaald een goede voorbeeld voor haar kind ... als mijn vrouw zo zou doen dan stond ze direct met de koffers op straat, bij wijze van spreken natuurlijk....:\'( (dit is natuurlijk mijn mening, ik ben wel erg conservatief :) en mijn vrouw keurt het gedrag van yin ook af )
« Laatst bewerkt op: 20-10-2008, 12:13:09 door wombat »

Offline anatje

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #51 Gepost op: 20-10-2008, 12:16:53 »
Mintje

Ben het met je eens dat familie en vrienden beter niet aan dit forum moeten deelnemen. Maar als ik nu naar ER kijk dan ben ik van mening dat familieleden ook beter niet moeten kijken....Een vorbeeld is hoe Yin zich gedraagt, vind ik niet bepaald een goede voorbeeld voor haar kind ... als mijn vrouw zo zou doen dan stond ze direct met de koffers op straat, bij wijze van spreken natuurlijk....:\'( (dit is natuurlijk mijn mening, ik ben wel erg conservatief :) en mijn vrouw keurt het gedrag van yin ook af )
Nou,dat heb ik dus ook.In principe doet Yin niet echt iets verkeerd maar toch.De manier waarop ze met de mannen soms omgaat terwijl wij toch alleen maar kleine stukjes zien op tv.Het komt flirterig over.Vooral daar in zee ook enzo en bepaalde opmerkingen.Maar ja,ik ben dan ook redelijk conservatief,dus het zal wel aan mij liggen denk ik.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #52 Gepost op: 20-10-2008, 12:19:42 »
Dan ben ik duidelijk minder conservatief  ;D

Ja, ze gedraagt zich flirterig, maar ze misdraagt zich toch niet? Ik zie ze niet zoenen, niet onzedelijk aanraken, etc.

De beide mannen zijn trouwens ook getrouwd, hebben ook kinderen. Waarom kan Yins gedrag niet door de beugel en dat van Hans en Geert wel?
Keep calm and eat chocolates!

Offline anatje

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #53 Gepost op: 20-10-2008, 12:23:05 »
Dan ben ik duidelijk minder conservatief  ;D

Ja, ze gedraagt zich flirterig, maar ze misdraagt zich toch niet? Ik zie ze niet zoenen, niet onzedelijk aanraken, etc.

De beide mannen zijn trouwens ook getrouwd, hebben ook kinderen. Waarom kan Yins gedrag niet door de beugel en dat van Hans en Geert wel?
Ja en daar heb je wel weer gelijk in.Maar goed,ik vind flirten best ok,dat mag.Maar ik zou toch wel rekening houden met het thuisfront.Moest er nog eens bijkomen dat ze zou gaan zoenen zeg!Kom op he!ha,ha.Het is geen temptation-island!
« Laatst bewerkt op: 20-10-2008, 12:25:08 door anatje »

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #54 Gepost op: 20-10-2008, 12:26:38 »
Niets is zeker bij ER. Een zwarte stem tegen bij het verliezen van een proef, het winnen van een extra stem,... kan het spel nog totaal omgooien.

Wie weet is er wel een item dat de immuniteitsmunt kan neutraliseren



Waar is trouwens die haai naartoe? ::vergroot::

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Aflevering 8
« Reactie #55 Gepost op: 20-10-2008, 12:35:47 »
Hoe droog, die Geert die eerst op z'n gemak naar dat vlees toeloopt, en uiteindelijk gewoon keihard al die middenstukken er afscheurt  ::rofl::

En die Haai? Sarah natuurlijk, die doet geert ff na  ::vergroot::

Offline wombat

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Marsupials rule
Re: Aflevering 8
« Reactie #56 Gepost op: 20-10-2008, 14:03:32 »
Hoe droog, die Geert die eerst op z'n gemak naar dat vlees toeloopt, en uiteindelijk gewoon keihard al die middenstukken er afscheurt  ::rofl::

En die Haai? Sarah natuurlijk, die doet geert ff na  ::vergroot::

Waarom zou Sarah de haai verbergen/laten verdwijnen? Het was toch nog niet duideijk wie er uit moest.... of heb ik iets gemist?

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #57 Gepost op: 20-10-2008, 14:04:06 »
Dan ben ik duidelijk minder conservatief  ;D

Ja, ze gedraagt zich flirterig, maar ze misdraagt zich toch niet? Ik zie ze niet zoenen, niet onzedelijk aanraken, etc.

De beide mannen zijn trouwens ook getrouwd, hebben ook kinderen. Waarom kan Yins gedrag niet door de beugel en dat van Hans en Geert wel?

Niet dat ik me erger aan het flirterige gedrag van Yin maar ik denk dat het verschil ligt in de aanname dat Yin met elke man aan het flirten is en de mannen enkel en alleen met Yin. De beelden ondersteunen (terecht of onterecht) deze visie, we hebben Yin zien flirten met Geert D, Geert T en met Hans. Daardoor wordt haar gedrag sneller veroordeeld.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Richard™²

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #58 Gepost op: 20-10-2008, 14:44:58 »
Niets is zeker bij ER. Een zwarte stem tegen bij het verliezen van een proef, het winnen van een extra stem,... kan het spel nog totaal omgooien.

Wie weet is er wel een item dat de immuniteitsmunt kan neutraliseren
::jaja:: Ernst-Paul heeft zelf eens gezegd dat ze inspelen op de gebeurtenissen op het eiland. Dit gaat no way zo door tot de finale.
† Rust zacht Eepee †

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Aflevering 8
« Reactie #59 Gepost op: 20-10-2008, 22:22:23 »
Nee, daar hebben ze idd geen interesse in. Maar vind jij het nu echt boeiend dan met hoe het nu gaat?

Ik neem aan dat je dat niet serieus meent?

Ik vind het redelijk boeiend voor ER. Het wegstemmen van mensen die het spel niet spelen is alleen maar goed voor later en ik hoop dat met deze overblijvende kandidaten de finale dan ook spannend gaat worden.