Poll

Wil jij dat er nog reeksen van ER komen?

Ja,
Neen
Misschien
Geen mening

Auteur Topic: De toekomst van Expeditie Robinson?  (gelezen 33739 keer)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
De toekomst van Expeditie Robinson?
« Gepost op: 27-11-2008, 08:13:34 »
Speculaties of de reeks nog vervolging gaat krijgen zijn nooit veraf.

Breng gerust je stem uit.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De toekomst van Expeditie Robinson?
« Reactie #1 Gepost op: 27-11-2008, 08:15:55 »
Ik hoop het  ::jaja:: al zullen we EP best wel missen
Keep calm and eat chocolates!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De toekomst van Expeditie Robinson?
« Reactie #2 Gepost op: 27-11-2008, 09:05:15 »
Ik hoop het  ::jaja:: al zullen we EP best wel missen

Ik volg je 100% hiermee.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De toekomst van Expeditie Robinson?
« Reactie #3 Gepost op: 27-11-2008, 09:15:35 »
Voor mij mag het ook doorgaan, graag zelfs. Het gevoel is anders zonder E.P. maar uiteindelijk gaat het natuurlijk wel om het programma. Het zou ook een mooi eerbetoon zijn om E.R. zo goed mogelijk te continueren... (naar mijn mening)

Maar veranderen zal het... zoals iemand anders ergens in een ander topic al zei... Peking-Express is na het vertrek van E.P. ook nooit meer hetzelfde geworden....

Maar niemand zegt dat verandering per definitie slecht is...
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: De toekomst van Expeditie Robinson?
« Reactie #4 Gepost op: 27-11-2008, 09:40:20 »
Van mij mag het wel stoppen, ik denk dat het wel mooi geweest is zo ::)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De toekomst van Expeditie Robinson?
« Reactie #5 Gepost op: 27-11-2008, 09:50:30 »
Als het doorgaat, denk ik dat je dezelfde discussie gaat krijgen als  bij het wisselen van de presentatie bij Wie is de Mol. Natuurlijk had de wisseling van de presentatie daar een andere reden.

Bij het wisselen van de presentatie van Angela naar Karel, en van Karel naar Pieter-Jan, werd gezegd: de vertrekkende presentator kan niet vervangen worden, Angela, Karel ZIJN ´Wie is de Mol´. Daar kwam het op neer. Ze legden er hun ziel in. Dat deed EP bij Expeditie Robinson ook.


Bij ER zul je iets soortgelijks zien: eerst twijfel, mensen die zeggen: EP zou het  zo en zo hebben gedaan, of zo en zo hebben gezegd. Maar iedereen heeft een andere inbreng, opvatting. Fans zullen er in dit geval niet omheen kunnen, dat het door een ander wordt gepresenteerd, EP krijgen ze er niet meer mee terug, en daar zal iedereen aan moeten wennen.

Offline m@ri@nne

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De toekomst van Expeditie Robinson?
« Reactie #6 Gepost op: 27-11-2008, 09:52:30 »
Van mij mag het doorgaan, vind het toch altijd weer mooie tv , zeker in vergelijking met  andere programma's ,vooral het overvloed aan  BN'ers die tegenwoordig voor bijna elk programma ingezet worden. ::niet-ok::

Nu nog een waardige opvolger vinden voor EP, lijkt me ook wel moeilijk.
Een appel valt niet ver van de boom, vooral niet als De Mol zijn kop boven het maaiveld uit steekt.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: De toekomst van Expeditie Robinson?
« Reactie #7 Gepost op: 27-11-2008, 09:53:59 »
Ik hoop echt dat er nog een serie komt. Kijkend naar de ontwikkeling van de kijkcijfers, denk ik dat er ook nog wel markt voor is. Alleen moeten ze het volgend jaar direct na Gooische Vrouwen programmeren, in plaats van het tegelijk daarmee op de tweede RTL-zender uit te zenden.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De toekomst van Expeditie Robinson?
« Reactie #8 Gepost op: 27-11-2008, 10:22:12 »
Van mij mag het wel stoppen, ik denk dat het wel mooi geweest is zo ::)

En dit mooie forum dan?  :\'(


Van mij mag het wel doorgaan. Blijft toch wel leuk  ::joehoe::

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: De toekomst van Expeditie Robinson?
« Reactie #9 Gepost op: 27-11-2008, 10:28:56 »
En dit mooie forum dan?  :\'(

Daar heb je een punt ;) Maar goed, niet op mijn mening letten... was gewoon nogal allergisch voor sommige deelnemers dit jaar en daarom gestopt met kijken ::) Maar nieuwe ronde... nieuwe kansen idd en ik moet met andere ogen gaan kijken, minder op overleven, meer op (a)sociaal spel ;)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline langkousonline

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De toekomst van Expeditie Robinson?
« Reactie #10 Gepost op: 27-11-2008, 10:55:07 »
Van mij mag het ook doorgaan. Al zal ik EP ook erg missen, zijn uitspraken zijn zo typerend voor hem, een vervanger die dat na probeert te doen zal snel door de mand vallen. Dus de opvolger zal een eigen manier van presenteren moeten hebben...Wie? Nog niet over na gedacht om eerlijk te zijn....

En misschien wat meer "Survivor-elementen" erin...Het is nu eenmaal zo dat vuur maken iedereen kan leren, maar tactisch/strategisch spelen is een kunst. En dan op een zodanige manier dat de eindjury je ook nog tot winnaar uitroept!

We zullen het zien!
"Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor. Lijkt me logisch."

Offline lacey

  • Forumlid
Re: De toekomst van Expeditie Robinson?
« Reactie #11 Gepost op: 27-11-2008, 11:02:49 »
Ja het mag voor mij doorgaan en EP blijf je toch missen .
Misschien een iets andere opzet, meer het echte overleven en minder onderlinge afspraken maken.

Offline pallas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De toekomst van Expeditie Robinson?
« Reactie #12 Gepost op: 27-11-2008, 11:07:59 »
... was gewoon nogal allergisch voor sommige deelnemers dit jaar en daarom gestopt met kijken ::) Maar nieuwe ronde... nieuwe kansen idd en ik moet met andere ogen gaan kijken, minder op overleven, meer op (a)sociaal spel ;)
Wat dat eerste betreft heb je wellicht heel veel aanhangers, weliswaar zijn ze niet allemaal gestopt met kijken - ik ook niet: nieuwsgierigheid haalde het van ergenis
Met andere ogen gaan kijken ? Weet ik zo niet, veeleer moeten de makers misschien gaan nadenken hoe ze het spelletje terug wat meer in overeenstemming kunnen krijgen met de titel. Het hoeft daarom geen échte survivalreeks te worden, maar toch net iets minder van "het doel heiligt alle middelen".

Gemeten aan hoe Hans & Yin zijn neergezet, en gemeten aan de best wel harde kommentaar van EP op sommige eilandraden beseft het ER team dat ook. Deden ze dan nog een inspanning om een andere wending aan het spel te geven d.m.v. de immuniteitsmunt, dan viel die nog in verkeerde handen ook.
In the beginning there was nothing and even that exploded

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De toekomst van Expeditie Robinson?
« Reactie #13 Gepost op: 27-11-2008, 11:22:22 »
Misschien een oud deelnemer als presentator... Bjorn of DOuwe  ::rofl::

(die zullen in ieder geval hun eigen stijl hebben, haha)
« Laatst bewerkt op: 27-11-2008, 11:28:41 door Dwaastoo »
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline m@ri@nne

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De toekomst van Expeditie Robinson?
« Reactie #14 Gepost op: 27-11-2008, 11:27:01 »
Misschien een oud deelnemer als presentator... Bjorn of DOuwe  ::rofl::


Lijkt me niet zo  handig ,denk dat Douwe sowieso al een uur onderweg zou zijn om een balkje van de evenwichtsbalk af te moeten halen ;D
Een appel valt niet ver van de boom, vooral niet als De Mol zijn kop boven het maaiveld uit steekt.

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: De toekomst van Expeditie Robinson?
« Reactie #15 Gepost op: 27-11-2008, 11:35:21 »
Daar heb je een punt ;) Maar goed, niet op mijn mening letten... was gewoon nogal allergisch voor sommige deelnemers dit jaar en daarom gestopt met kijken ::) Maar nieuwe ronde... nieuwe kansen idd en ik moet met andere ogen gaan kijken, minder op overleven, meer op (a)sociaal spel ;)

Dat is ook grappig. Ik ben juist gestopt met kijken na volgens mij de vijfde aflevering, omdat ik het dodelijk saai vond. Het programma had voor mij veel te weinig actie. Ik miste de kleurrijke figuren en de strategieën. Uit het forum heb ik begrepen dat Hans & Yin dit nog een klein beetje goed maakten. Het feit dat je je aan mensen kunt ergeren maakt in mijn optiek het programma juist goed. Als iedereen 52 dagen lang vredig met elkaar rijst blijft eten wordt het een dodelijk saai programma, volgt er weinig discussie en zal het je waarschijnlijk ook worst wezen wie uiteindelijk het programma wint.
Verder mogen ze van mij nadenken over een andere editor. De montage was echt waardeloos dit jaar (althans van de afleveringen die ik heb gezien). Slecht (of niet) opgebouwde verhaallijnen, proeven die gewoon volledig werden weggeknipt (en écht niet plaatsmaakten voor interessanter materiaal......) en een vreselijke muziekkeuze. Wat doet Rowwen Hèze in hemelsnaam in zo'n programma? En het toevoegen van debiele muziek, omdat de editor het een overbodige eilandraad vindt (eliminatie van Prince) past ook al niet. Had het dan nog enigszins spannend gelaten.

In ieder geval vermaak ik me de komende tijd wel met het beter geproduceerde en beter (of in ieder geval anders) gespeelde Amerikaanse Survivor.
« Laatst bewerkt op: 27-11-2008, 11:53:47 door honeymaker »

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De toekomst van Expeditie Robinson?
« Reactie #16 Gepost op: 27-11-2008, 11:36:19 »
Duopresentatie is het altijd geweest. En als het dan toch doorgaat, waarom niet evi en roos, of iedere andere combinatie van ervaringsdeskundigen?



Ik vrees dat Greenpeace in aktie zal komen, als ze Douwe op het strand zien liggen. Slepen ze hem zo de zee in.

Offline lacey

  • Forumlid
Re: De toekomst van Expeditie Robinson?
« Reactie #17 Gepost op: 27-11-2008, 12:26:29 »
Verder mogen ze van mij nadenken over een andere editor. De montage was echt waardeloos dit jaar (althans van de afleveringen die ik heb gezien). Slecht (of niet) opgebouwde verhaallijnen, proeven die gewoon volledig werden weggeknipt (en écht niet plaatsmaakten voor interessanter materiaal......) en een vreselijke muziekkeuze. Wat doet Rowwen Hèze in hemelsnaam in zo'n programma? En het toevoegen van debiele muziek, omdat de editor het een overbodige eilandraad vindt (eliminatie van Prince) past ook al niet. Had het dan nog enigszins spannend gelaten.

Zou dat ook niet komen omdat er van het uur uitzending maar ong 45 minuten echt ER wordt uitgezonden.
alle reclame en herhalingen bij elkaar kosten teveel tijd . En om dan alles een beetje goed in beeld te brengen moet er veels teveel geknipt worden. Zelf had ik het probleem dat er mensen al weggingen zonder dat ik eigenlijk wist wie ze waren.
« Laatst bewerkt op: 27-11-2008, 20:16:43 door Megan, Reden: quote gefatsoeneerd »

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De toekomst van Expeditie Robinson?
« Reactie #18 Gepost op: 27-11-2008, 12:30:18 »
niet komen omdat er van het uur uitzending maar ong 45 minuten echt ER wordt uitgezonden.
alle reclame en herhalingen bij elkaar kosten teveel tijd . En om dan alles een beetje goed in beeld te brengen moet er veels teveel geknipt worden.

Vorige jaren lukte het ook over het algemeen wel... dus dan maar weer de editing zoals die de afgelopen jaren was (muv de 100) bovendien vind ik overigens de muziek dit jaar IMHO ook slecht...
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline langkousonline

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De toekomst van Expeditie Robinson?
« Reactie #19 Gepost op: 27-11-2008, 12:53:01 »
Duopresentatie is het altijd geweest. En als het dan toch doorgaat, waarom niet evi en roos, of iedere andere combinatie van ervaringsdeskundigen?


Evi èn Roos? Asjeblief zeg...wordt het helemaal zo'n "mutsenclubje"....Iets meer pit, diepgang, humor en iemand die tijdens eilandraden het vuur wat opport mag van mij wel komen!
"Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor. Lijkt me logisch."