Auteur Topic: Aflevering 14 - Finale  (gelezen 115280 keer)

Offline -Jeroen-

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #180 Gepost op: 1-12-2008, 14:39:24 »
Het was me het ER avondje wel!

Eens! Vorige week dacht ik nog dat alleen een overwinning van Hiukwan dit seizoen nog kon redden, maar de sfeer in finale was zodanig gespannen dat het meer leek of Hans en Yin terechtgesteld zouden worden in plaats van dat er een winnaar werd gekozen.

Het laatste complot om geen winnaar te verkiezen en het uit handen te geven moet voor de finalisten ook pijnlijk zijn geweest.

Hulde voor Hiukwan. Haar eerlijkheid siert haar.  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 1-12-2008, 14:45:40 door -Jeroen- »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #181 Gepost op: 1-12-2008, 14:45:27 »
Een erg "kittig" pakje van Yin idd.....


Maar ik vond het wel geweldig om te zien hoe Douwe er zat! haha, gewoon echt op z'n "Douwes"!
ik  denk dat  Douwe maar 1 broek heeft. Hij had die aan in Amersfoort, en ook een keer bij Jensen.

Kleine anekdote; Douwe zat eens bij Jensen. Hij had iets typisch Fries meegenomen, een kruidkoek, feestelijk verpakt in cellofaan. Die legt ie naast zich neer op de bank. En op een gegeven moment zegt Jensen: zeg, wanneer krijg ik nou mijn kruidkoek? En Douwe: ´jouw kruidkoek? Die is van mij, ik had hem alleen meegenomen........


of Jensen het presentje later nog gekregen heeft, weet ik niet

Offline mariekeb6

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #182 Gepost op: 1-12-2008, 14:58:02 »
helaas ::ohno:: ik had gehoopt dat hiukwan in de finale kwam!! maar helaas ::ohno::

toch ben ik blij dat hans niet gewonnen heeft!!
 ::tandpastasmiley::


Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #183 Gepost op: 1-12-2008, 15:36:43 »
Ik miste t deel waarin Yin Hans zou vertellen dat zijn familie, vrienden en bekenden trots op hem zullen zijn ::jaja::
Whaha jah idd. Dat zou heel lachwekkend zijn geweest
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline mariekeb6

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #184 Gepost op: 1-12-2008, 15:42:51 »
Whaha jah idd. Dat zou heel lachwekkend zijn geweest

hahah... ja iddd ::rofl::

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #185 Gepost op: 1-12-2008, 15:47:31 »

Wat je in deze editie van ER hebt gezien, is dat de groep buiten Hans en Yin om, niets heeft gedaan om het, in hun ogen onwelgevallige gedrag, te corrigeren, of om een machtspositie te verwerven (nl. door het winnen van de proeven), waarmee ze dat konden corrigeren.
Hans en Yin hebben het spel gedicteerd, niet in het minst door het winnen van de proeven. Dat vergeet iedereen!

Helemaal mee eens! Alle eruit gestemden hebben achteraf wel zitten klagen en zeuren, maar hebben niets gedaan om het tij te keren. Geert met bril, die zo verontwaardigd was dat hij eruit gestemd werd, liftte tot dat moment lekker mee op de heerschappij van Hans en Yin. Ze hadden al een front tegen Hans en Yin moeten vormen toen Prince eruit werd gestemd, maar nee, toen dachten ze nog "ik zit voorlopig safe". Behalve Hiu bestond de groep uit een stelletje lafaards, en in die zin zijn Hans en Yin - helaas - terecht in de finale terechtgekomen.    
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline beetjelaat

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #186 Gepost op: 1-12-2008, 17:08:31 »
Voor het eerst op dit forum (wist niet dat het bestond) omdat ik uiting wil geven aan mijn frustratie  ::oink::

Wat een l*l die Hans en wat een uitgekookt wijf die Yin.
Dit soort mensen hebben zo'n groot ubermensch gevoel en zijn zo ingenomen met zichzelf dat je er kotsmisselijk van wordt.

Ondanks het feit dat ik me in het begin heb gestoord aan de zeikerige stem van Hiukwan had ik haar het liefst gezien als winnares. Ze is trouw gebleven aan zichzelf en was ook zo eerlijk gewees om in de laatste uitzending te zeggen: ik respecteer ze wel maar ik gun het ze niet ::bravo::

Ik ben van haar gehouden toen ze zo slim was om Geert eruit te spelen, slim denken en niet bij de pakken neer gaan zitten (robinsonwaardig).

Al met al hoop ik wel dat er volgend jaar weer een Expeditie Robinson komt, al is het maar om Ernst-Paul te eren (tenzij de familie hier problemen mee heeft natuurlijk).

Ik weet zeker dat ik volgende keer op dit forum van de partij zal zijn, ik heb sinds gisteravond de commentaen zitten lezen en vind het geweldig.

Groetjes,
Marga

Fred o Devils

  • Gast
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #187 Gepost op: 1-12-2008, 19:24:49 »
Maar eigenlijk is het wel triest dat de finale zo'n negatieve sfeer had, :\'(

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #188 Gepost op: 1-12-2008, 19:46:33 »
Maar eigenlijk is het wel triest dat de finale zo'n negatieve sfeer had, :\'(
De hele avond had een bijzondere sfeer. Enerzijds de constatering dat de twee-eenheid tot in de finale stand heeft gehouden, daarbij kwam het oorverdovend applaus voor Hiu, de machtig mooie tribute, en de afterperty.

Geweldig leuk om mee te maken. Ik heb de stoute schoenen  aangetrokken en heb even met Hans staan praten. En buiten de aandacht van de hele zaal om, was hij heel rustig, en hij gaf aan toch wel onder de indruk te zijn van de sfeer.

Ik ga er bij aller mensen vanuit, dat ze in huiselijke kring, prive-sfeer dus, toch heel anders zijn dan dat wij ze hebben gezien.

Fred o Devils

  • Gast
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #189 Gepost op: 1-12-2008, 20:09:51 »
Zo thuis voor de buis kwam het niet over, tenminste niet bij mij. Had ook wel gescheeld als ze wat interviews tijdens afterpartij hadden gedaan en uitgezonden. Ik was erg nieuwsgierig naar de mening nu van generaal Pardon, bijvoorbeeld. Maar op deze manier kwam sfeer niet over.

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #190 Gepost op: 1-12-2008, 20:26:16 »
Ach ja, de spelregels worden wel vaker naar believen even veranderd om het verloop te kunnen beinvloeden. Nu bijvoorbeeld het feit dat Hans en Yin Hiukwan niet weg konden stemmen, opeens was die eilandraad eigenlijk geen eilandraad meer en zaten ze alledrie in de halve finale.

Dat zal niet kloppen. Ze zouden eerder het omgekeerde doen. Ik denk dat het meer de armoede van de Nederlandse taal is om het woord 'finale' te laten slaan op de fase waarin de finaleproeven de laatste twee bepalen én op deze laatste twee.
Nog even niks.

Offline MaRLieS1976

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • MoLJaGeR
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #191 Gepost op: 1-12-2008, 20:43:32 »
Ben echt jaloers op de mensen die er bij mochten zijn.
WSDM (wie stuurde die mol?)

Offline Gooly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #192 Gepost op: 1-12-2008, 20:57:12 »
Ik kon het gisteren niet zien dus heb zojuist de opname vanaf HDD bekeken. Maar een aanfluiting was het zeker. Ook niet zo raar; met Hiukwan was de laatste robinson weg. Voor mij is Hiukwan de winnaar, als je zo met je rug tegen de muur wordt gedreven en je weet er keer op keer tussenuit te komen terwijl je door de overige twee wordt uitgekotst dan ben je een winnaar. Als ze maar verloor kreeg ze massa's complimenten. Als ze won was ze achterbaks.
Terugblik naar Ernst-Paul was wel prachtig. Mocht ER nog terugkomen, dan zal het nooit meer zijn zoals het was.

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #193 Gepost op: 1-12-2008, 21:00:26 »
Voor het eerst op dit forum (wist niet dat het bestond) omdat ik uiting wil geven aan mijn frustratie  ::oink::

Groetjes,
Marga
Welkom Marga
Als je nu ook nog verteld dat je gisteravond door een tip van Hans aan dit forum bent gekomen, hebben we toch nog iets positiefs in Hans gevonden ::rofl::

Offline MichaelF

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #194 Gepost op: 1-12-2008, 21:03:59 »
Wat ik ook leuk vond was dat EP in maleisie op de " finale eilandraad " Hans als het ware zichzelf vast liet praten met zijn gepraat over altijd open eerlijk zijn  ::tandpastasmiley:: Tog nog mooi gedaan EP

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #195 Gepost op: 1-12-2008, 21:20:37 »
Ben echt jaloers op de mensen die er bij mochten zijn.
Als het in Groningen zou zijn gehouden, had ik er flink moeten reizen.

Het was zo dichtbij, ik zou er spijt van hebben gekregen als ik geen poging had gedaan, om erbij te zijn. Met een tikkeltje geluk dus op de gastenlijst terecht gekomen.

Offline peterb

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #196 Gepost op: 1-12-2008, 21:58:56 »
Ik vind dat ze de regels mogen aanpassen. Ik vind dat je op iedereen zou moeten kunnnen stemmen. Dus niet alleen op Yin en Hans, maar ook op Hiu, Geert, andere Geert, Sharon, Kyra, Sarah,... Wel zou ik bijvoorbeeld Hans en Yin al 3 voorkeurstemmen geven voor het bereiken van de finale en Hiu ook 1 stem en de andere geen. Het is maar een idee.

Offline loisss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #197 Gepost op: 1-12-2008, 22:37:27 »
Alle eruit gestemden hebben achteraf wel zitten klagen en zeuren, maar hebben niets gedaan om het tij te keren. Geert met bril, die zo verontwaardigd was dat hij eruit gestemd werd, liftte tot dat moment lekker mee op de heerschappij van Hans en Yin. Ze hadden al een front tegen Hans en Yin moeten vormen toen Prince eruit werd gestemd, maar nee, toen dachten ze nog "ik zit voorlopig safe". Behalve Hiu bestond de groep uit een stelletje lafaards, en in die zin zijn Hans en Yin - helaas - terecht in de finale terechtgekomen.    

Nou idd zeg!!! Ik heb me niet alleen ge-ergerd aan Hans en Yin maar misschien toch wel meer aan het feit dat de groep ze gewoon hun gang liet gaan. En hoewel Hiu de drie-eenheid heeft doorbroken, blijf ik het wel jammer vinden dat ze dat pas deed toen haar eigen hachje op het spel stond. Tot die tijd vond zij het ook allemaal wel prima

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #198 Gepost op: 1-12-2008, 22:46:49 »
Wat hebben we er van geleerd voor de volgende keer/deelnemers?
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline AC8

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #199 Gepost op: 1-12-2008, 22:59:42 »
net finale gezien! ik vind echt dat Yin onterecht heeft gewonnen. Hans was het brein achter dit alles en de andere kampleden moete niet zo zeuren, het is een spel en hans heeft da super gespeeld!