Auteur Topic: Aflevering 8  (gelezen 51289 keer)

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Aflevering 8
« Reactie #120 Gepost op: 25-10-2009, 19:37:50 »
De stemmen op Rita komen vermoedelijk wel van 2 van Kurt/Jeroen/Simone met als reden dat ze vermoedelijk hebben gedacht dat als er gestemd zou worden op basis van de oude kampen dat Noord wellicht Rita als 'zwakste' zou zien. Ik denk dat daarom in ieder geval Simone op Rita heeft gestemd om te proberen zichzelf te redden. Zeker weten doe ik het niet maar dat is het meest logische.

Het zou ook nog zo kunnen zijn dat Rita al een complot heeft met enkele (maar niet alle) leden van Noord en dat zij zelf op Kurt/Jeroen/Simone heeft gestemd terwijl een van de mensen van Noord met wie ze geen complot heeft op haar heeft gestemd.

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Aflevering 8
« Reactie #121 Gepost op: 25-10-2009, 19:52:33 »
trouwens bij het stemmen staat marina;s naam ook!
dus ook zij kan er vast tijdens de stemronde voor de finale ofzo uitgestemd worden.. of de stembord word ook in de finale gebruikt?

Of het bord was al gemaakt voordat bekend was welke vrouw de eerste proef zou winnen.
The sun came up and reality set in.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 8
« Reactie #122 Gepost op: 25-10-2009, 20:10:12 »
Of het bord was al gemaakt voordat bekend was welke vrouw de eerste proef zou winnen.

Euh... nee, want hoe konden ze dan wel weten wie de samensmelting zou halen...?  ;D
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Aflevering 8
« Reactie #123 Gepost op: 25-10-2009, 20:18:54 »
Euh... nee, want hoe konden ze dan wel weten wie de samensmelting zou halen...?  ;D

Ohja. lol.
The sun came up and reality set in.

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #124 Gepost op: 25-10-2009, 20:19:01 »
Denk dat het gewoon is gedaan omdat zij alsnog kon besluiten om haar ketting in te leveren, denk dat je hier niet echt iets achter moet zoeken.

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #125 Gepost op: 26-10-2009, 11:54:30 »
Dit spel wordt van begin tot einde geregisseerd.

Vanaf de aanmelding wordt door psychologen gekeken welke mix van mensen een interessante combinatie oplevert.

Op het moment dat het duidelijk is dat Igor eruit zal vliegen, grijpen ze in en bepalen ze 'toevallig' dat de volgende immuniteitsproef de eetproef is (waarvan iedereen weet dat Igor de beste kansen heeft om die te winnen).

Dat ze nu opeens op 2 mensen moeten stemmen heeft niks te maken met Igor, maar was van te voren al bedacht om een herhaling van het drama van vorig jaar te voorkomen. Als er een complot is, wordt dat bij het stemmen op ook al het volgende slachtoffer meteen een stuk duidelijker.

Ik zeg niet dat dit alles slecht is, het levert immers wel leuke en minder voorspelbare televisie op.

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: Aflevering 8
« Reactie #126 Gepost op: 26-10-2009, 12:26:11 »
Op het moment dat het duidelijk is dat Igor eruit zal vliegen, grijpen ze in en bepalen ze 'toevallig' dat de volgende immuniteitsproef de eetproef is (waarvan iedereen weet dat Igor de beste kansen heeft om die te winnen).

Eh, heb ik iets gemist? Waarom weet iedereen (behalve ik dan) dat Igor de beste kansen heeft om de eetproef te winnen? :o
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline Sarah70

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #127 Gepost op: 26-10-2009, 12:49:34 »
Eh, heb ik iets gemist? Waarom weet iedereen (behalve ik dan) dat Igor de beste kansen heeft om de eetproef te winnen? :o
Ik wist het ook niet hoor  ;D  Igor is / was er volgens mij op gebrandt om iedere proef te winnen. Daarbij denk ik niet dat ze daarom speciaal deze proef hebben gekozen om Igor een "kans" te geven, immers met het nieuwe stemsysteem had hij dan sowieso een extra kans gekregen.

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #128 Gepost op: 26-10-2009, 13:34:34 »
Tijdens de eerste dag dat Igor meedeed, dacht hij al alleen maar aan eten (zoeken, terwijl de rest gefocused was een loodzware kist te sjouwen). Met hun nog volle thuisfront buikjes zat hij al van de termieten te smullen.
Ik zelf zou best termieten eten denk ik als ik genoeg honger heb, maar om zo vers van het vliegtuig op dag 1 aan de termieten beginnen, ging wat ver.

Tijdens de rest van de expeditie, is het enige wat hij doet (wat in beeld wordt gebracht) dat hij gaat eten zoeken, dat hij dingen kwijt raakt tijdens het eten zoeken.
Dat hij 'fake' tochten doet om op een strandje meer kokosnoten te eten dan wat de rest krijgt. Als de rest aan het vissen is, gaat hij opeens alle gebakken kokos solo opeten. Hij staat heel vroeg op om solo een kokosnoot van de groep te verschalken.

Wat is hier de rode draad? Eten, eten eten!

Of heb ik nog een paar eet-related dingen over het hoofd gezien?

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #129 Gepost op: 26-10-2009, 13:43:25 »
Trouwens, dat iemand een finaleplek kreeg in de eerste minuut van de expeditie is ook een noodgreep om de situatie van vorig jaar te bestrijden.

Ze hebben nu immers 1 persoon die redelijk immuun is voor complotten. Wellicht dat die met een andere blik naar de slinks spelletjes kan kijken en straffeloos zijn/haar mening kan ventileren of verbonden kan helpen breken.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 8
« Reactie #130 Gepost op: 26-10-2009, 13:54:40 »
Klinkt een beetje alsof Terloops een insider is.

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #131 Gepost op: 26-10-2009, 13:57:53 »
Nee nee, ik ben gewoon een hele fanatieke kijker.

En misschien had ik niet zo stellig moeten posten. Is gewoon mijn manier van doen als ik ergens zeker van ben. Excuses!


Ik vind het ook jammer dat ik niet eerder van die ER pool wist anders had ik zeker mee gedaan. Het valt mij namelijk op dat ze vaak de mensen die ver komen extra in beeld brengen. Dat zou kunnen helpen bij deze pool.

Bijv. Eva, Yolanda en Jill waren de laatste aflevering erg weinig in beeld, terwijl de mensen die de samensmelting wel haalden veel airtime kregen.
« Laatst bewerkt op: 26-10-2009, 14:01:01 door Terloops »

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 8
« Reactie #132 Gepost op: 26-10-2009, 13:59:56 »
Geeft niet hoor, zou juist leuk geweest zijn, als je een van de deelnemers van dit jaar was. Vanwege de manier van posten dacht ik aan 1 van de heren.

Post gewoon gezellig verder, leuk om te lezen hoor. Het is juist goed om de mening van nieuwe forummers te horen/lezen.

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: Aflevering 8
« Reactie #133 Gepost op: 26-10-2009, 14:01:41 »
Tijdens de eerste dag dat Igor meedeed, dacht hij al alleen maar aan eten (zoeken, terwijl de rest gefocused was een loodzware kist te sjouwen). Met hun nog volle thuisfront buikjes zat hij al van de termieten te smullen.
Ik zelf zou best termieten eten denk ik als ik genoeg honger heb, maar om zo vers van het vliegtuig op dag 1 aan de termieten beginnen, ging wat ver.

Tijdens de rest van de expeditie, is het enige wat hij doet (wat in beeld wordt gebracht) dat hij gaat eten zoeken, dat hij dingen kwijt raakt tijdens het eten zoeken.
Dat hij 'fake' tochten doet om op een strandje meer kokosnoten te eten dan wat de rest krijgt. Als de rest aan het vissen is, gaat hij opeens alle gebakken kokos solo opeten. Hij staat heel vroeg op om solo een kokosnoot van de groep te verschalken.

Wat is hier de rode draad? Eten, eten eten!

Of heb ik nog een paar eet-related dingen over het hoofd gezien?

Dat Igor dol op eten is zal niemand ontkennen. Maar in mijn ogen is er een groot verschil tussen kokosnoot en levende kokoswormen (om maar eens iets te noemen). ;D


DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #134 Gepost op: 26-10-2009, 14:03:51 »
Hebben deelnemers geen verbod om erover te posten? Lijkt me het waarschijnlijkste anders is er voor de kijkers niks meer aan als zij zich verspreken.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 8
« Reactie #135 Gepost op: 26-10-2009, 14:11:03 »
Er mag best gepost worden, alleen moet een kandidaat dat zeer voorzichtig doen, met andere woorden: niets posten dat nog moet gebeuren, en waaruit het verdere verloop van het spel, in wat voor vorm dan ook, kan worden afgeleid. Dingen die al uitgezonden zijn, daar kan best over worden gepraat, ook door kandidaten.

Offline Sarah70

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #136 Gepost op: 26-10-2009, 15:45:02 »
Dat Igor dol op eten is zal niemand ontkennen. Maar in mijn ogen is er een groot verschil tussen kokosnoot en levende kokoswormen (om maar eens iets te noemen). ;D

Alhoewel ik denk dat de schil van een kokosnoot even hard is als een koeienoog  ::rofl::

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #137 Gepost op: 26-10-2009, 16:46:46 »
Wat misschien minder leuk is aan dit nieuwe stemsysteem is dat de diegene van de 2 verliezers die de volgende dag wint, gebrandmerkt is. Uiteraard heeft hij/zij nog een kans, maar hij/zij zal zonder rancune terug moeten gaan naar de groep om nog enigszins een kans te maken er niet meteen de volgende ronde uit te gaan. En dat gewoon vrolijk weer meedoen en je van je positiefste kant laten zien lijkt me lastig op zo'n moment.

Dus in het ergste geval weten we steeds al 1 week van te voren wie er als volgende uit zal gaan (op wat immuniteitsruis na).

Wellicht passen ze het spel of stemsysteem weer aan zodra ze merken dat het volgende slachtoffer te voorspelbaar wordt.

Offline Mus20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #138 Gepost op: 26-10-2009, 16:57:33 »
Nee nee, ik ben gewoon een hele fanatieke kijker.

En misschien had ik niet zo stellig moeten posten. Is gewoon mijn manier van doen als ik ergens zeker van ben. Excuses!


Ik vind het ook jammer dat ik niet eerder van die ER pool wist anders had ik zeker mee gedaan. Het valt mij namelijk op dat ze vaak de mensen die ver komen extra in beeld brengen. Dat zou kunnen helpen bij deze pool.

Bijv. Eva, Yolanda en Jill waren de laatste aflevering erg weinig in beeld, terwijl de mensen die de samensmelting wel haalden veel airtime kregen.

dat laatste valt inderdaad wel op.

Offline Mus20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #139 Gepost op: 26-10-2009, 17:02:48 »
Wat misschien minder leuk is aan dit nieuwe stemsysteem is dat de diegene van de 2 verliezers die de volgende dag wint, gebrandmerkt is. Uiteraard heeft hij/zij nog een kans, maar hij/zij zal zonder rancune terug moeten gaan naar de groep om nog enigszins een kans te maken er niet meteen de volgende ronde uit te gaan. En dat gewoon vrolijk weer meedoen en je van je positiefste kant laten zien lijkt me lastig op zo'n moment.

Dus in het ergste geval weten we steeds al 1 week van te voren wie er als volgende uit zal gaan (op wat immuniteitsruis na).

Wellicht passen ze het spel of stemsysteem weer aan zodra ze merken dat het volgende slachtoffer te voorspelbaar wordt.
Precies, het wordt leuk als Simone of Jeroen immuniteit wint, welke 2 personen gaan dan duelleren?