Auteur Topic: Wat wil je zien/niet zien in ER 2009?  (gelezen 27320 keer)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Wat wil je zien/niet zien in ER 2009?
« Gepost op: 5-01-2009, 17:01:19 »
Er komt dus een nieuwe reeks van Expeditie Robinson. Bepaalde lijnen zullen vast al besproken zijn maar laat gerust weten wat jij (niet) wil zien


Aantal kandidaten, locatie, welke proeven wil je niet meer zien, wat te doen met persoonlijke items, rooftochten bij het andere kamp als beloning van een proef, ...   
« Laatst bewerkt op: 20-01-2009, 14:36:25 door reaver »

Offline Phraser

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat wil je zien/niet zien in ER 2009?
« Reactie #1 Gepost op: 5-01-2009, 18:54:07 »
Sorry voor het afwijken van het topic.

Misschien nog wat suggesties voor het nieuwe jaar
-immuniteitsmunt al vanaf het begin in het spel zetten, dat zorgt ervoor dat iedereen gelijk al op scherp komt te 
 staan bij de eilandraden.
-Evenwichtsproef als finaleproef skippen. Na al die jaren is deze proef wel aan vervanging toe. Zeker het afgelopen
 jaar vond ik hem weinig spannend. Na het doorsnijden van de een na laaste balk viel Hans er gelijk al af. Hui
 volgende net lang daarna. Als finaleproef zie ik toch meer een proef waarbij het uithoudingsvermogen meer wordt
 getest.
-Eilandraden voortaan alleen 's avonds houden, dat geeft altijd veel meer sfeer.
-18 of 20 spelers, altijd handig voor back-up voor de vele uitvallers elk jaar. Mocht er dit jaar eens geen   
 uitvallers zijn, dan gewoon dubbele eilandraden.
-Proeven met vuur, een essentieel kunnen voor een echte survivor.

Offline mooneyeslinda

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • fan van expeditie robinson en kijk wie is de mol.
Re: Wat wil je zien/niet zien in ER 2009?
« Reactie #2 Gepost op: 5-01-2009, 19:09:57 »
ik heb maar een wens, iets wat ze niet moeten doen..
die dagboekvoorlees aflveringen! ik wil gewoon hele verhalen van iedereen op het eiland.

ik neem aan dat ze die afvallers al een beetje in gecalculeerd hebben.
als je 20 kandidaten neemt vallen er ook mensen af.. zelf bij die 100 vielen er al genoeg mensen af..
« Laatst bewerkt op: 5-01-2009, 19:11:57 door mooneyeslinda »
robinson is weer geweldig dit jaar

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat wil je zien/niet zien in ER 2009?
« Reactie #3 Gepost op: 5-01-2009, 22:18:53 »
Er zijn zoveel impulsen dat je aan een programma als dit kan geven maar ik heb vertrouwen in de productie dat ze het spannend kunnen maken.


Ik zou graag meer combinatieproeven willen zien.
« Laatst bewerkt op: 6-01-2009, 00:24:29 door reaver »

Offline Cout

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat wil je zien/niet zien in ER 2009?
« Reactie #4 Gepost op: 6-01-2009, 01:45:37 »
Van in het begin de kandidaten zonder gereedschap op pad sturen, elk gereedschap moet gewonnen met proeven.
Persoonlijke items ok, maar beperkt, en niets in de de zin van een magnesiumstick, een bijl, en manchette, een wok, eten e.d.,
die moeten verdiend worden.
Eerst bewijzen dat je ook zonder magnesiumstick kunt vuur maken, en dan kan je er eventueel een krijgen.
Waarom ook eens niet na een kwart-expeditie de groepen herschikken, maakt het moeilijker om afspraakjes tot en goed einde te brengen en daardoor komen je social-scils meer naar voren.
Geen geluksvraagstukjes als proef, maar sociale proeven en meer gevarieerde proeven.
De balkproef op het einde moet blijven, als is het maar om duidelijk te houden dat heel het gebeuren maar een spel is.
Er mag ook iets voorzien worden voor de 2 de en de 3 de, vb 10000€ en 5000€.
Als er nog wat te binnen schiet laat ik het jullie nog wel weten?
Je bent gestopt met leven de dag dat je geen plannen meer maakt

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat wil je zien/niet zien in ER 2009?
« Reactie #5 Gepost op: 6-01-2009, 02:16:48 »
Van in het begin de kandidaten zonder gereedschap op pad sturen, elk gereedschap moet gewonnen met proeven.
Persoonlijke items ok, maar beperkt, en niets in de de zin van een magnesiumstick, een bijl, en manchette, een wok, eten e.d.,
die moeten verdiend worden.
Eerst bewijzen dat je ook zonder magnesiumstick kunt vuur maken, en dan kan je er eventueel een krijgen.

Om vuur te maken heb je in de meeste gevallen een mes nodig vb om je vuurboog en plankje te maken, niet iedereen heeft een bril  ::vergroot::.  om een mooi vuur op te bouwen moet je het hout ook kunnen splijten om het makkelijker te doen branden/drogen... 


Waarom ook eens niet na een kwart-expeditie de groepen herschikken, maakt het moeilijker om afspraakjes tot en goed einde te brengen en daardoor komen je social-scils meer naar voren.

Daarvoor kunnen andere dingen ingewerkt worden. geen 2 teams maar iedereen samen. Dus onderling ploegen maken bij de groepsproeven voor immuniteit en de rest is kwetsbaar bij de eilandraad laat de 2 of meerdere met de meeste stemmen duelleren, verliezer gaat naar huis en de winnaar krijgt een extra stem/immuniteit voor de volgende eilandraad.  Indien er 2 groepjes zijn heeft de minderheid nog een kans om in de running te blijven.  Het steekt een stokje voor het spel dat dit jaar heeft plaatsgevonden.  Een duel tussen Prince en Geert D, in vuurmaken of iets anders zou best spannend geweest zijn



De balkproef op het einde moet blijven, als is het maar om duidelijk te houden dat heel het gebeuren maar een spel is.

Het is idd een spel maar de volgorde is onlogisch vind ik,  Als ik kijk naar de finale proef van Hans en HiuKwan doe ik mijn petje af voor hun prestaties, dat weegt veel zwaarder door dan een uurtje op een balk staan.  Laat de overblijvers van het parcours een uur later direct de balkproef doen, krijgen we een geheel anders spel te zien.


Er mag ook iets voorzien worden voor de 2 de en de 3 de, vb 10000€ en 5000€.

Het te winnen geldbedrag is een extra motivatie maar als het geld gaat naar een 'niet gegunde' kandidaat vind ik het als kijker alsnog zuur.  Persoonlijke budgetten verdienen adh van je prestaties van je proeven lijkt me dan wel een goed alternatief.
« Laatst bewerkt op: 6-01-2009, 02:38:06 door reaver »

Offline Phraser

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat wil je zien/niet zien in ER 2009?
« Reactie #6 Gepost op: 6-01-2009, 09:00:25 »
Een oneven aantal afvallers die als jury fungeert. Dus niet net als dit jaar 6 juryleden, waardoor er een gelijke stand is ontstaan.

Misschien ook een tip om voortaan de juryleden zitting te nemen bij de eilandraden. Zo krijg je dat de eilandraad een echt ritueel wordt. De afgevallen deelnemers krijgen zo dan meer input om hun uiteindelijke stem te geven aan de winaar. Afgelopen jaar bleek wel dat het al duidelijk uit de beelden dat Hans bijna geen stemmen zou krijgen. Ook al was hij niet mijn favoriet, tactisch gespeeld gezien, zou ik hem wel de overwinning gunnen.

Offline Phraser

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat wil je zien/niet zien in ER 2009?
« Reactie #7 Gepost op: 6-01-2009, 21:16:15 »

Ik zou graag meer combinatieproeven willen zien.

Dat is zeker een goede. De laatste proef van het afgelopen jaar is daar een goed voorbeeld van. Tijdens die proef, werd niet alleen het uithoudingsvermogen getest, maar ook het denkvermogen. Hopelijk zien we zo'n proef dit jaar met meerdere deelnemers tegelijk of vaker. Zo'n proef biedt voor alle deelnemers ook meer kansen.

De proef van het afgelopen jaar, waarbij iedereen een ring voor zich moest houden, die mogen ze van mij wel schrappen. Vooral omdat de underdog daarbij vaak het onderspit moet delven, aangezien zij of hij alle ringen krijgt toegewezen.

of weer een proef net als tijdens de editie van 2007 waar er eerst 6 deelnemers aan deelnemen, waarna er 2 afvielen, die als laatste hun handen en voeten los hadden, daarna weer 2, zodat er uiteindelijk nog 2 deelnemers streden om immuniteit.

Ben zeker een fan van Survivor. Ik moet iets om handen hebben om de ER-loze maanden door te komen ;)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat wil je zien/niet zien in ER 2009?
« Reactie #8 Gepost op: 8-01-2009, 16:30:13 »
ik heb maar een wens, iets wat ze niet moeten doen..
die dagboekvoorlees aflveringen! ik wil gewoon hele verhalen van iedereen op het eiland.

Ik ga met je mee in de gedachte dat het voorlezen niet echt voor succes heeft gezorgd in het begin.   

Indien men achteraf die dagboeken samen in één boek zouden uitbrengen, zou ik het zeker kopen. Gewoon om elk personage zijn/haar avontuur van hun kant te lezen.   

Offline pallas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat wil je zien/niet zien in ER 2009?
« Reactie #9 Gepost op: 8-01-2009, 19:49:15 »
Wat ik niet wil zien ? Hans en Yin  ::rofl::
In the beginning there was nothing and even that exploded

Offline Fasen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat wil je zien/niet zien in ER 2009?
« Reactie #10 Gepost op: 9-01-2009, 22:59:02 »
Een vraagje over het inschrijvingsformulier, er staat nog 2008 bij?.. Is dit een fout of zal mijn inschrijving goed zijn aangekomen?

Alvast bedankt!

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Wat wil je zien/niet zien in ER 2009?
« Reactie #11 Gepost op: 10-01-2009, 10:19:52 »
Een vraagje over het inschrijvingsformulier, er staat nog 2008 bij?.. Is dit een fout of zal mijn inschrijving goed zijn aangekomen?

Ik denk dat je beter RTL kan mailen dan, het is hun programma namelijk :) Maar als je het liever op deze site vraagt, zou ik dit topic eens proberen :)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline stressie mama

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat wil je zien/niet zien in ER 2009?
« Reactie #12 Gepost op: 12-01-2009, 07:45:22 »
Er komt dus een nieuwe reeks van Expeditie Robinson. Bepaalde lijnen zullen vast al besproken zijn maar laat gerust weten wat jij wil (niet)zien


Aantal kandidaten, locatie, welke proeven wil je niet meer zien, wat te doen met persoonlijke items, rooftochten bij het andere kamp als beloning van een proef, ...   

zeker niet dat er weer 100 kandidaten tevoorschijn komen ,laat het aub bij het oude concept zoals de meeste jaren veel leuker ::ok:: en aangenamer om naar te kijken
dieren zijn je echte vrienden

Offline stressie mama

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat wil je zien/niet zien in ER 2009?
« Reactie #13 Gepost op: 12-01-2009, 07:50:31 »
Sorry voor het afwijken van het topic.

Misschien nog wat suggesties voor het nieuwe jaar
-immuniteitsmunt al vanaf het begin in het spel zetten, dat zorgt ervoor dat iedereen gelijk al op scherp komt te 
 staan bij de eilandraden.
-Evenwichtsproef als finaleproef skippen. Na al die jaren is deze proef wel aan vervanging toe. Zeker het afgelopen
 jaar vond ik hem weinig spannend. Na het doorsnijden van de een na laaste balk viel Hans er gelijk al af. Hui
 volgende net lang daarna. Als finaleproef zie ik toch meer een proef waarbij het uithoudingsvermogen meer wordt
 getest.
-Eilandraden voortaan alleen 's avonds houden, dat geeft altijd veel meer sfeer.
-18 of 20 spelers, altijd handig voor back-up voor de vele uitvallers elk jaar. Mocht er dit jaar eens geen   
 uitvallers zijn, dan gewoon dubbele eilandraden.
-Proeven met vuur, een essentieel kunnen voor een echte survivor.

inderdaad zo een munt van in  het begin of misschien 2 munten ergens droppen :-) ::ok:: zoeken maar
inderdaad back up mag  misschien wel( er zijn er die de eerste week met een flauw excuus al wegvallen ,spijtig voor andere niet geselecteerde kandidaten die wel misschien beter hadden gepresteerd
dieren zijn je echte vrienden

Offline Peanut

  • Kandidaat ER2008
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat wil je zien/niet zien in ER 2009?
« Reactie #14 Gepost op: 12-01-2009, 12:24:59 »
het moet me toch even echt van mn hart over iets:

iedereen heeft commentaar zo van: ja afgevallen kandidaten.. zo zonde.. niet geselecteerden hadden beter gepresteerd waarschijnlijk.

AUB hou daar mee op, want denk je nou echt dat kandidaten niet van te voren gescreend worden op zulke dingen? Ze willen toch echt geen afhakers, en die incalculeren ze omdat ze vantevoren nooit kunnen weten hoe iedereen reageert.

Praat met een beetje respect over de afvallers, ze hebben van te voren nooit gedacht dat ze zouden opgeven en vind het ook niet leuk als mensen zo over hen schrijven alsof ze nix voorstelden.. Wat voor excuus ze ook hebben, het is altijd terecht, nooit stom,flauw,laf or what so ever!


 ::zwaai::

Offline stressie mama

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat wil je zien/niet zien in ER 2009?
« Reactie #15 Gepost op: 12-01-2009, 20:32:40 »
het moet me toch even echt van mn hart over iets:

iedereen heeft commentaar zo van: ja afgevallen kandidaten.. zo zonde.. niet geselecteerden hadden beter gepresteerd waarschijnlijk.

AUB hou daar mee op, want denk je nou echt dat kandidaten niet van te voren gescreend worden op zulke dingen? Ze willen toch echt geen afhakers, en die incalculeren ze omdat ze vantevoren nooit kunnen weten hoe iedereen reageert.

Praat met een beetje respect over de afvallers, ze hebben van te voren nooit gedacht dat ze zouden opgeven en vind het ook niet leuk als mensen zo over hen schrijven alsof ze nix voorstelden.. Wat voor excuus ze ook hebben, het is altijd terecht, nooit stom,flauw,laf or what so ever!


 ::zwaai::
Goede avond ::zwaai::
denk dat iedereen weet dat de kandidaten  gescreend worden,
en voor elke kandidaat hebben we respect zeker weten(alé ik toch) ,enkel het komt toch wel voor dat na 2dagen bepaalde kandidaten zeggen dat ze niet verder kunnen zoder eten ,maar dat er weinig is en verdeeld moet worden ,dat weet je toch wel op voorhand,of ben ik zo verkeerd
hopelijk is dit misverstand opgelost

en nogmaals heb voor elke kandidaat respect
en als de kandidaten niets zouden voorstellen ,dan dekik niet dat ik al de jaren ald afleveringen heb gezien ,en meegeleefd met de kanddaten
groetjes ::ok::
dieren zijn je echte vrienden

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat wil je zien/niet zien in ER 2009?
« Reactie #16 Gepost op: 16-01-2009, 00:04:47 »
Gelinkt aan een ander topic.

Aub géén BN-ers of BV's

Offline Phraser

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat wil je zien/niet zien in ER 2009?
« Reactie #17 Gepost op: 16-01-2009, 08:39:20 »
Gelinkt aan een ander topic.

Aub géén BN-ers of BV's

Daar is ooit weleens sprake van geweest, Ernst Paul heeft dat weleens laten vallen in een interview in Boulevard, maar sindsdien hebben we er nooit meer iets van gehoord. Aangezien je via 2be kan inschrijven, lijkt me gewoon dat ze weer een normale editie doen, zoals altijd. Wel vreemd dat bij RTL er nog geen mogelijkheid is tot inschrijven. Via RTL.nl bij programma's staat het programma niet eens meer vermeld.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat wil je zien/niet zien in ER 2009?
« Reactie #18 Gepost op: 20-01-2009, 15:16:17 »
denk je nou echt dat kandidaten niet van te voren gescreend worden op zulke dingen? Ze willen toch echt geen afhakers, en die incalculeren ze omdat ze vantevoren nooit kunnen weten hoe iedereen reageert.


Men weet idd nooit van vooraf aan hoe iemand gaat reageren, maar er zijn toch bepaalde zaken om een beter zicht te krijgen op de kandidaten --> De kans op opgave in nu eenmaal hoger bij personen die een  'rustige' lifestyle hebben, geen actieve hobby's beoefenen en bij wijze van spreken geen eitje kunnen bakken.  Ik zeg ook niet dat er 16 overactieve workholics, A-team wannabees of sportfreaks te zien moeten zijn maar als je extreem passieve mensen gaat selecteren...   

Het is vooral sneu voor de mensen die er voor de opgaves uitgestemd werden (in de reeks van 2008 was dat enkel Marleen, Claudia was een beetje twijfelgeval aangezien zij niet zo happy meer was...), misschien ook een idee om die personen in de toekomst terug een kans te te geven, dit kan ook voor spannende momenten zorgen --> wraak, 'waarom heb je op mij gestemd' vragen en potgedraai-antwoorden,...

Ik ben eigenlijk ook zeer benieuwd naar de 'echte' reden van mano's opgave...
« Laatst bewerkt op: 20-01-2009, 15:29:33 door reaver »

Offline Cout

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat wil je zien/niet zien in ER 2009?
« Reactie #19 Gepost op: 20-01-2009, 18:09:16 »


Ik ben eigenlijk ook zeer benieuwd naar de 'echte' reden van mano's opgave...

Hierover heb ik altijd het gevoel gehad dat het kontgedraai en het flirten van Yin hiemede iets te maken kan gehad hebben.
En als dat zo is, wees dan maar gerust dat we niet alles te zien hebben gekregen.
Mano zal zich ER ongetwijfeld anders voorgesteld hebben.
Dit is uiteraard maar een veronderstelling van een mogelijkheid, zeker weten doe ik het ook niet.
Je bent gestopt met leven de dag dat je geen plannen meer maakt