Auteur Topic: [kandidaat] Rita  (gelezen 134144 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rita
« Reactie #180 Gepost op: 21-11-2009, 12:58:14 »
Een BMI wordt berekend door het gewicht in Kg te delen door de lengte in meters in het kwadraat.
Ik denk dat Rita ongeveer op 15 zit namelijk door 45kg/(1,75m)^2
Een goede BMI ligt trouwens tussen de 20 en 25.
Dus jouw 0,5 aan BMI slaat nergens op.


volgens mij deed Lukas bewust aan overdrijving om zijn punt duidelijk te maken  ;)
Keep calm and eat chocolates!

Offline Mus20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rita
« Reactie #181 Gepost op: 21-11-2009, 13:02:05 »
volgens mij deed Lukas bewust aan overdrijving om zijn punt duidelijk te maken  ;)
Dat was dan wel heel erg overdreven, zodat het door mij niet als overdreven werd beschouwd ;)

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rita
« Reactie #182 Gepost op: 21-11-2009, 13:44:14 »
Een BMI wordt berekend door het gewicht in Kg te delen door de lengte in meters in het kwadraat.
Ik denk dat Rita ongeveer op 15 zit namelijk door 45kg/(1,75m)^2
Een goede BMI ligt trouwens tussen de 20 en 25.
Dus jouw 0,5 aan BMI slaat nergens op.

::rofl:: dat je daar serieus op ingaat ::rofl::
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Asherah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rita
« Reactie #183 Gepost op: 21-11-2009, 19:38:52 »
Staks gaan ze nog op Rita stemmen ook. Wat best dom is, want de derde finalist zal wel uit een proef naar voren komen, en Rita is in een proef makkelijk te verslaan.
Dus wat dat betreft.. Geen Rita in de finale?

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rita
« Reactie #184 Gepost op: 22-11-2009, 01:14:09 »
"Jeroen koos voor die verrassing, dus ik dacht: vier borden eten. Boeien."

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: [kandidaat] Rita
« Reactie #185 Gepost op: 22-11-2009, 02:09:00 »
volgens mij deed Lukas bewust aan overdrijving om zijn punt duidelijk te maken  ;)

;)
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rita
« Reactie #186 Gepost op: 22-11-2009, 02:22:41 »
Een BMI wordt berekend door het gewicht in Kg te delen door de lengte in meters in het kwadraat.
Ik denk dat Rita ongeveer op 15 zit namelijk door 45kg/(1,75m)^2
Een goede BMI ligt trouwens tussen de 20 en 25.

Een BMI zegt niets over kracht, uithouding en conditie.  Ik ken iemand met een BMI van 33 en die heeft een beter conditie, is leniger en krachtiger dan zijn vriend met een BMI van 22...

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rita
« Reactie #187 Gepost op: 22-11-2009, 02:41:00 »
Een BMI wordt berekend door het gewicht in Kg te delen door de lengte in meters in het kwadraat.
Ik denk dat Rita ongeveer op 15 zit namelijk door 45kg/(1,75m)^2
Een goede BMI ligt trouwens tussen de 20 en 25.
Dus jouw 0,5 aan BMI slaat nergens op.

Je kunt niet zeggen dat een goede BMI tussen 20 en 25 ligt als je het juiste gewicht en lengte niet weet.
Bij 48 kg en een lengte van 1.61 is de BMI 18,5 en ben je gezond.
Ik schat Rita geen 1,75

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rita
« Reactie #188 Gepost op: 22-11-2009, 08:55:44 »
- zucht - Zoals Swifty al eerder zei... volgens mij overdreef Lukas expres om zijn punt duidelijk te maken... (iets wat veel gebruikt wordt (stijlfiguur: hyperbool)... "ik sterf van verdriet", "hij ziet scheel van de honger", "Ik heb je al wel honderd keer gezegd dat je een jas moet aantrekken"...) alleen wordt er in dit specifieke geval om de één of andere reden voorbij gegaan aan het (wat mij betreft) heel goed punt en wordt er dan door Mus20 gemuggenzift over een klein detail betreffende de BMI en dan nog wel over de (door Mus niet herkende) hyperbool...  ::)

Overigens doet de BMI geen uitspraak over het percentage vet in het lichaam van de persoon. Zwaar gespierde mensen kunnen dus in verhouding tot hun lengte een hoog gewicht hebben, maar worden meestal niet als obees beschouwd. Het lichaamsgewicht alleen is dus geen goede indicator voor onder- of overgewicht. Er moet worden gecompenseerd voor lichaamsbouw. De BMI corrigeert alleen voor lichaamslengte.   ::vergroot::

Dus kan dat gezeur over BMI eindelijk achterwege blijven en men zich richten op het punt van Lukas:

Ik denk dat ze met veel begonnen zijn en dat er veel zijn afgevallen en dat Rita er ondanks alles nog altijd inzit en dat daarvoor een goede reden is, nl. dat ze mentaal én fysiek sterk is, en dan heb ik het niet noodzakelijk over pure kràcht, maar wel over je lichaam dat na zoveel ontberingen en met een BMI van 0,5 of zo het nog niet opgeeft. Dat is ook fysiek sterk zijn.
Go Rita!
::ok::

Duidelijk lijkt me...  ;D
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: [kandidaat] Rita
« Reactie #189 Gepost op: 22-11-2009, 23:39:07 »
- zucht - (...)

;D Hahaha!! loooool!!!
::boogie:: ::boogie:: ::boogie:: ::boogie:: ::boogie::
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Expediteur

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rita
« Reactie #190 Gepost op: 23-11-2009, 10:23:52 »
;D Hahaha!! loooool!!!
::boogie:: ::boogie:: ::boogie:: ::boogie:: ::boogie::

Is Rita een Robinson? Waarom dan????

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rita
« Reactie #191 Gepost op: 23-11-2009, 12:13:00 »
Is Rita een Robinson? Waarom dan????

Zij is mentaal de allersterkste Robinson dit jaar, zie je dat nou echt niet?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rita
« Reactie #192 Gepost op: 23-11-2009, 12:58:00 »
Zij is mentaal de allersterkste Robinson dit jaar, zie je dat nou echt niet?
yep, lijkt me idd nogal duidelijk
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rita
« Reactie #193 Gepost op: 23-11-2009, 17:28:11 »
Het is al vaak genoeg uitgelegd, maar sommige mensen hebben nu eenmaal oogkleppen op of een bord voor hun kop.

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rita
« Reactie #194 Gepost op: 23-11-2009, 19:51:00 »
Staks gaan ze nog op Rita stemmen ook. Wat best dom is, want de derde finalist zal wel uit een proef naar voren komen, en Rita is in een proef makkelijk te verslaan.
Dus wat dat betreft.. Geen Rita in de finale?

Maar in de finale worden waarschijnlijk ook proeven gehouden, dus kan ze in de finaleproeevn gemakkelijk verslagen worden. ;)
Nog even niks.

Offline Mus20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rita
« Reactie #195 Gepost op: 23-11-2009, 20:50:41 »
Maar in de finale worden waarschijnlijk ook proeven gehouden, dus kan ze in de finaleproeevn gemakkelijk verslagen worden. ;)
Maar dalijk zijn die proeven voor het laatste ticket in de finale ;)
En hoeven Marina en de tweede finalist deze proef niet te spelen ;)

Offline semadima

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • kritiek krijgen doet beter leven
Re: [kandidaat] Rita
« Reactie #196 Gepost op: 24-11-2009, 18:52:34 »
Het is al vaak genoeg uitgelegd, maar sommige mensen hebben nu eenmaal oogkleppen op of een bord voor hun kop.
ja ik vraag me af wie hier, WEERAL IS ZE DE LAATSTE BIJ DE PROEVEN,zeuren over eten en honger , HALLO, ze hebben allemaal honger!!!!!!!!!!!!!! en zij heeft dan nog het meeste mogen genieten van extra eten , de zwakste kandidaat in jaren ,wat ben je mentaal als je fysiek niets waard bent, sterven op een vierkante meter met de gedachte dat je vis vangt, gaat dan eens vissen !!

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rita
« Reactie #197 Gepost op: 24-11-2009, 19:13:19 »
Is Rita een Robinson? Waarom dan????
Omdat de vraagsteller het blijkbaar niet echt volgt/snapt  ;D ;D

Offline plotiemoos

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rita
« Reactie #198 Gepost op: 24-11-2009, 21:20:04 »
ja ik vraag me af wie hier, WEERAL IS ZE DE LAATSTE BIJ DE PROEVEN,zeuren over eten en honger , HALLO, ze hebben allemaal honger!!!!!!!!!!!!!! en zij heeft dan nog het meeste mogen genieten van extra eten , de zwakste kandidaat in jaren ,wat ben je mentaal als je fysiek niets waard bent, sterven op een vierkante meter met de gedachte dat je vis vangt, gaat dan eens vissen !!

Sorry, maar ik vind dus echt niet dat Rita zeurderig overkomt....

En wat ben je fysiek als je mentaal niks bent.
mentaliteit is altijd nog de drijfveer om door te gaan.
ik heb genoeg mensen zien knakken die fysiek beresterk in mekaar zaten, maar mentaal totaal niet.
Als je mentaal goed op orde bent, bereik je veel en veel meer dan dat je lichamelijk sterk bent.
Nee, Ze wint geen proeven, maar straks, als de proeven komen waarbij jze puzzels moeten oplossen, dan kan ze zomaar tijdwinst gaan halen, omdat fysiek sterker daar misschien wel totaal geen inzicht in hebben.
ja ik geef toe, Ze had er eerder uitgemoeten als ze alleen op lichamelijk, kracht keken, maar zij is mentaal zo sterk... Ik heb veel respect voor Rita. Veel grootbekken zouden allang zijn uitgevallen. Simpelweg omdat zdie lui vaak geen dorozettingsvermogen hebben.



Ik kan me hier zo boos om maken... alleen kijken naar fysiek, mentaal telt veel zwaarder.

Fietsen is gezond. Eet meer fiets.

Offline Pete

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rita
« Reactie #199 Gepost op: 24-11-2009, 21:36:00 »
Ik heb veel respect voor Rita.

Helemaal eens met je redenatie.  ::jaja::
Talk is cheap, but it ain't free