Auteur Topic: [kandidaat] Eva  (gelezen 56290 keer)

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #20 Gepost op: 9-09-2009, 18:57:57 »
Jij was erbij?

Ik was er niet bij maar, zoals ik opmerk op tv beelden mensen moeten toch hun zelf zijn zonder of met camera`s, een slimme kandidaat zal zoiets niet doen ken jij Yin nog van verleden jaar die was ook niet echt slim en toch heeft ze gewonnen, jij verdedigd volgens mij wel Carine maar, zij is niet puur en maakt zich belachelijk om over leeftijd te praten en ze doet net alsof ze alles doet en haar eeuwig dankbaar moeten blijven voor wat zij doet op expeditie, Carine is het er niet mee eens nee dat zij minder positief is tuurlijk niet het gaat om haar zij is ook niet positief of wel soms? En je kan niet bewijzen dat Eva het minst gedaan hebt nee maar ik denk dat er nog wel iemand tussen zit die zwakker als haar is eerlijk gezegd denk ik dat Eva wel een van de sterkste meiden is uit dat kamp, in mijn ogen ook al is het pas de eerste aflevering geweest vind ik Carine erg zwakjes en dat is zachtjes uitgedrukt in de volgende aflevering komt ze ook niet leuker uit de verf dus maar, het kan ook zo zijn dat ze dat express gedaan hebben, soms komt er iemand in het negatief en soms komt er iemand in het positief daglicht zo gaat dat.

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #21 Gepost op: 9-09-2009, 19:14:37 »
Ik was er niet bij maar, zoals ik opmerk op tv beelden mensen moeten toch hun zelf zijn zonder of met camera`s, een slimme kandidaat zal zoiets niet doen ken jij Yin nog van verleden jaar die was ook niet echt slim en toch heeft ze gewonnen,

Yin deed juist compleet het tegenovergestelde van Eva. Zij manipuleerde vanachter de schermen. Zeker in de eerste fase van de expeditie. Yin was wat mij betreft dan ook een van de slimste kandidaten tot dusverre en samen met Richard in ieder geval de meest verdiende winnaar van ER. Ik heb groot respect voor de briljante manier waarop zij het heeft gespeeld.

Citaat
jij verdedigd volgens mij wel Carine

Zoals ik al zei, was Carine ook niet al te slim bezig.

Citaat
maar, zij is niet puur

Niet puur? Wat betekent dat en op welke manier is het relevant?

Citaat
en maakt zich belachelijk om over leeftijd te praten

Niet een sterke zet van haar nee.

Citaat
en ze doet net alsof ze alles doet en haar eeuwig dankbaar moeten blijven voor wat zij doet op expeditie,

Dat heb ik er dan weer niet uitgehaald.

Citaat
Carine is het er niet mee eens nee dat zij minder positief is tuurlijk niet het gaat om haar

Ergo, haar beschuldiging is gerechtvaardigd.

Citaat
zij is ook niet positief of wel soms?

Het enige wat we van haar hebben gezien is haar reactie op het wegstemmen. Die reactie is niet postief, wat zeer begrijpelijk is. Verder kunnen we niet echt vaststellen of ze wel of niet positief is in het kamp.

Citaat
En je kan niet bewijzen dat Eva het minst gedaan hebt nee maar ik denk dat er nog wel iemand tussen zit die zwakker als haar is

Tsja, dat kun jij wel denken maar dat wil niet zeggen dat het ook zo is natuurlijk.

Citaat
eerlijk gezegd denk ik dat Eva wel een van de sterkste meiden is uit dat kamp,

Ik denk van niet, in ieder geval niet qua gameplay.

Citaat
in mijn ogen ook al is het pas de eerste aflevering geweest vind ik Carine erg zwakjes en dat is zachtjes uitgedrukt

Haar gameplay liet te wensen over, daarnaast heb ik het gevoel dat zei wel degelijk een goede robinson zou zijn. Maar dat is speculatie.

Citaat
in de volgende aflevering komt ze ook niet leuker uit de verf dus maar,

Hoe weet je dat?

Citaat
het kan ook zo zijn dat ze dat express gedaan hebben, soms komt er iemand in het negatief en soms komt er iemand in het positief daglicht zo gaat dat.

Ik weet zelfs wel zeker dat dat zo gedaan is, dat heet namelijk televisie maken.  ;)

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #22 Gepost op: 9-09-2009, 19:20:26 »
Ik vind Yin zeker niet de terechtse winnaar ooit oh nee verre van dat, er is maar 1 winnaar uitgekomen uit alle Robinsons en dat is Frank uit ER 2004 dat noem je pas een Winnaar en Richard op een goede 2e plek, Jutta en Yin totaal niet verdiend helaas wel geworden, maarja Hans was ook niets toch ze hebben het spelletje wel goed gespeeld anders kom je niet ver dat kan ik niet ontkennen. Ik bedoel te zeggen met puur dat Carine niet zichzelf is denk dat ze wel leuk kan zijn maar niet in deze expeditie, we zullen wel zien hoe ver Eva komt in deze reeks, en hoe ik dat weet, ze hebben vaak sneakerprevieuws dat betekent dat je dan de aflevering van volgende week of in dit geval morgen al, een klein stukje kan zien en er is zelfs iemand die haar wil wurgen hihi dat wil al heel wat zeggen natuurlijk, maarja we kunnen wel uren erover door disscusieren maar, jij hebt er een hele andere kyk op dan ik maar, dat is juist alleen maar goed, anders zou het leven heel saai zijn niet waar? ::rofl:: sommige dingen heb je misschien gelijk in maar in de meeste dingen niet zeker niet dat Yin een absolute waardige Robinsonner is.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #23 Gepost op: 9-09-2009, 19:39:57 »
Ik vond er anders weinig tactvols aan... "Ik stem op jou omdat ik Yolande postiever vind." Dat is niet bepaald leuk om te horen, zeker als je elkaar nog maar zo kort kent.

Op die manier is het ook niet gezegd geweest.  Eva zei na overleg "Yolanda mag blijven"  Ze heeft niet gezegd "Carina moet gaan" met alle denkbeeldige redenen waarom.   Carine kan hierdoor wel die conclusie trekken maar heeft niet het recht die woorden in eva haar mond te leggen. Op die manier maak je vijanden op het eerste uur...
Het gaat erom wat werkelijk gezegd is.


Dat is onzin. Je vergelijking is niet correct aangezien er hier duidelijk sprake is van een verband tussen wat Eva van Yolande vindt en wat ze van Carine vindt.

Als jouw verklaring zou kloppen zouden alle andere deelnemers zich ook moeten afvragen waarom Eva niet van hen zegt dat ze postief zijn. Dat is echter niet aan de orde omdat er niet tussen de andere deelnemers gekozen werd.

Nogmaals, Eva heeft haar voorkeur gegeven aan Yolanda. En heeft dat laten blijken door te zeggen dat ze positiever is dan Carine. Wil dat zeggen dat Carine negatief is??? Nee dat wil zeggen dat Yolanda positiever is dan de o zo positieve Carine ::tandpastasmiley::  De bevestiging kwam trouwens ook van de anderen... waarom wordt Eva dan enkel geviseerd?

Mijn vergelijking viel binnen de context in het Yolanda-Carine stemverhaal.  Ook toepasbaar indien er een conflict is tussen 2 anderen over wat er al dan niet gezegd wordt.

Als jij mijn verklaring zo wil uitvergroten naar heel de groep toe is dat idd niet aan de orde...


Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #24 Gepost op: 9-09-2009, 19:44:51 »
Ik vind Yin zeker niet de terechtse winnaar ooit oh nee verre van dat, er is maar 1 winnaar uitgekomen uit alle Robinsons en dat is Frank uit ER 2004 dat noem je pas een Winnaar en Richard op een goede 2e plek, Jutta en Yin totaal niet verdiend helaas wel geworden, maarja Hans was ook niets toch ze hebben het spelletje wel goed gespeeld anders kom je niet ver dat kan ik niet ontkennen. Ik bedoel te zeggen met puur dat Carine niet zichzelf is denk dat ze wel leuk kan zijn maar niet in deze expeditie, we zullen wel zien hoe ver Eva komt in deze reeks, en hoe ik dat weet, ze hebben vaak sneakerprevieuws dat betekent dat je dan de aflevering van volgende week of in dit geval morgen al, een klein stukje kan zien en er is zelfs iemand die haar wil wurgen hihi dat wil al heel wat zeggen natuurlijk, maarja we kunnen wel uren erover door disscusieren maar, jij hebt er een hele andere kyk op dan ik maar, dat is juist alleen maar goed, anders zou het leven heel saai zijn niet waar? ::rofl:: sommige dingen heb je misschien gelijk in maar in de meeste dingen niet zeker niet dat Yin een absolute waardige Robinsonner is.

Geef me één reden waarom Yin geen waardige robinsonner zou zijn. Dat is namelijk echt een volstrekt belachelijke uitspraak naar mijn mening. Dat doet me namelijk weer terugdenken aan de schandalige manier waarop er over haar werd gepraat vorig jaar. Hier en in andere media. Weet je wat pas Robinsononwaardig is? De manier waarop Hiukwan en andere juryleden vorig jaar de finale hebben verziekt door met opzet een gelijke stand te creeeren. Dat getuigt van zeer, zeer slecht tegen je verlies kunnen en dan denk ik, waarom doe je dan uberhaupt mee aan zo'n spel? Echt volstrekt respectloos ten opzichte van Yin en Hans en met terugwerkende kracht hadden die twee dan ook volledig gelijk toen ze tegen elkaar zeiden dat Hiukwan geen waardige finaliste was.

Over Yin..

1) Ze speelde het tactische spel briljant
2) Ze heeft laten zien om prima te kunnen overleven op een eiland
3) Ze heeft een hele reeks proeven gewonnen, zowel fysieke als mentale

Citaat
sommige dingen heb je misschien gelijk in maar in de meeste dingen niet zeker niet dat Yin een absolute waardige Robinsonner is.

Gelukkig heb ik vorig jaar al bewezen dat ik in ieder geval verstand heb van het spel door het winnen van de Pool.  :P Nu jij nog...

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #25 Gepost op: 9-09-2009, 19:47:50 »
[klein beetje ironie modus] Gezellig hier... beste heren [/klein beetje ironie modus] ::)
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #26 Gepost op: 9-09-2009, 19:50:11 »
Geef me één reden waarom Yin geen waardige robinsonner zou zijn. Dat is namelijk echt een volstrekt belachelijke uitspraak naar mijn mening. Dat doet me namelijk weer terugdenken aan de schandalige manier waarop er over haar werd gepraat vorig jaar. Hier en in andere media. Weet je wat pas Robinsononwaardig is? De manier waarop Hiukwan en andere juryleden vorig jaar de finale hebben verziekt door met opzet een gelijke stand te creeeren. Dat getuigt van zeer, zeer slecht tegen je verlies kunnen en dan denk ik, waarom doe je dan uberhaupt mee aan zo'n spel? Echt volstrekt respectloos ten opzichte van Yin en Hans en met terugwerkende kracht hadden die twee dan ook volledig gelijk toen ze tegen elkaar zeiden dat Hiukwan geen waardige finaliste was.

Over Yin..

1) Ze speelde het tactische spel briljant
2) Ze heeft laten zien om prima te kunnen overleven op een eiland
3) Ze heeft een hele reeks proeven gewonnen, zowel fysieke als mentale

Gelukkig heb ik vorig jaar al bewezen dat ik in ieder geval verstand heb van het spel door het winnen van de Pool.  :P Nu jij nog...

Ik heb ook al een keer een pool gewonnen dus ik heb me ook al geplaatst dat ik wat afweet van bepaalde zaken, waarom Yin geen waardige Robinsonner is, Yin is een gluipert omdat, ze met Hans zo zat te doen en ze eiste aandacht van de mannen die ze om de vingers heen windde maar, dat is mijn mening, vind haar gewoon niet réél en dan ook nog ontkennen, jij bent gewoon meer van de Yin`s en Carine`s dan voor de Hiukwan en Eva`s. Tot Forums. ::zwaai::

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #27 Gepost op: 9-09-2009, 19:50:25 »
Op die manier is het ook niet gezegd geweest.  Eva zei na overleg "Yolanda mag blijven"  Ze heeft niet gezegd "Carina moet gaan" met alle denkbeeldige redenen waarom.   Carine kan hierdoor wel die conclusie trekken maar heeft niet het recht die woorden in eva haar mond te leggen. Op die manier maak je vijanden op het eerste uur...
Het gaat erom wat werkelijk gezegd is.

Echt waar, dat geloof je toch zeker zelf niet? Als je zegt Yolanda mag blijven dan zeg je toch tegelijkertijd dat Carine moet gaan? Kom op zeg.


Citaat
Nogmaals, Eva heeft haar voorkeur gegeven aan Yolanda. En heeft dat laten blijken door te zeggen dat ze positiever is dan Carine. Wil dat zeggen dat Carine negatief is??? Nee dat wil zeggen dat Yolanda positiever is dan de o zo positieve Carine ::tandpastasmiley::  De bevestiging kwam trouwens ook van de anderen... waarom wordt Eva dan enkel geviseerd?

Ik zeg ook niet dat Eva heeft gezegd dat ze negatief is, Eva heeft gezegd dat Yolanda positiever is, dat is een beschuldiging waardoor Carine, volledig terecht, verhaal komt halen.

Citaat
Mijn vergelijking viel binnen de context in het Yolanda-Carine stemverhaal.  Ook toepasbaar indien er een conflict is tussen 2 anderen over wat er al dan niet gezegd wordt.

Als jij mijn verklaring zo wil uitvergroten naar heel de groep toe is dat idd niet aan de orde...

Nee, jouw vergelijking is gewoon uberhaupt niet relevant.

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #28 Gepost op: 9-09-2009, 19:52:08 »
waarom Yin geen waardige Robinsonner is, Yin is een gluipert omdat, ze met Hans zo zat te doen en ze eiste aandacht van de mannen die ze om de vingers heen windde maar, dat is mijn mening, vind haar gewoon niet réél en dan ook nog ontkennen, jij bent gewoon meer van de Yin`s en Carine`s dan voor de Hiukwan en Eva`s. Tot Forums. ::zwaai::

Gluipert? Niet reeel? Je beseft wel dat ER een spel is en geen werkelijkheid mag ik hopen?

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #29 Gepost op: 9-09-2009, 19:52:28 »
Gelukkig heb ik vorig jaar al bewezen dat ik in ieder geval verstand heb van het spel door het winnen van de Pool.  :P Nu jij nog...

Dan heb jij met Yin 1 groot ding gemeen.  ;)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #30 Gepost op: 9-09-2009, 19:54:14 »
Gluipert? Niet reeel? Je beseft wel dat ER een spel is en geen werkelijkheid mag ik hopen?

hihi verwijt je me wat ofzo, ik volg ER al jarenlang al vanaf het begin dus ik weet dat het tactisch is maar sommige gaan over lijken en daar hou ik dus niet van dat is mijn mening en dat is jou mening ik accepteer jou meningen wel. ::jaja::

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #31 Gepost op: 9-09-2009, 19:54:56 »
Iedereen heeft een andere definitie van robinsonwaardig, hè. En zonder een discussie over Yin te willen beginnen - daar zijn we namelijk een jaar te laat mee - zien de meeste mensen nu eenmaal graag dat de robinson enige sympathie bij ze opwekt, als mens. Los van alle 'spelcriteria'.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #32 Gepost op: 9-09-2009, 19:55:33 »
Hier in deze discussie wordt het probleem (naar mijn mening) van ER duidelijk gemaakt

Het gaat niet meer om overleven op een onbewoond eiland, nee! het gaat om sociale vaardigheden
Het gaat nu meer om het feit, wie zal het best overleven als ze met een groep op een onbewoond eiland verzeilen, wie het sociaalste is zal namelijk niet snel door kanabilisme opgegeten worden door de rest >:D

en opzich heeft Yin het verdiend gewonnen, de andere zijn gewoon in haar spel getrapt, ze heeft de rest gemanipuleerd en heeft zich niet te veel op de voorgrond laten zien
Maar robinsonwaardig, nee
de enige winnaar die ik ook echt robinsonwaardig vond is Frank
of voor mij een nieuwe therm: Frank-waardig ::bravo::

maar nu weer verder over Eva:
Ben wel benieuwd hoever ze zou komen, winnen iig niet, ik denk ook niet dat ze de samensmelting zal halen ::tandpastasmiley::
maar laat haar maar het tegendeel bewijzen
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #33 Gepost op: 9-09-2009, 19:56:16 »
Dan heb jij met Yin 1 groot ding gemeen.  ;)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Leg uit!

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #34 Gepost op: 9-09-2009, 19:56:40 »
Iedereen heeft een andere definitie van robinsonwaardig, hè. En zonder een discussie over Yin te willen beginnen - daar zijn we namelijk een jaar te laat mee - zien de meeste mensen nu eenmaal graag dat de robinson enige sympathie bij ze opwekt, als mens. Los van alle 'spelcriteria'.

Daar heb jij gelijk in Narya. ::bravo:: ::ok::

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #35 Gepost op: 9-09-2009, 19:57:33 »
* Dwaas begint rustig de puinhopen van de zojuist gevoerde veldslag op te ruimen

"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #36 Gepost op: 9-09-2009, 20:00:10 »
Iedereen heeft een andere definitie van robinsonwaardig, hè. En zonder een discussie over Yin te willen beginnen - daar zijn we namelijk een jaar te laat mee - zien de meeste mensen nu eenmaal graag dat de robinson enige sympathie bij ze opwekt, als mens. Los van alle 'spelcriteria'.

Die sympathie dient hem mijns inziens te zitten in de waardering die je zou moeten hebben voor de speelkunsten van zo'n persoon. Niet omdat hij of zij iedereen knuffelt.

Maar goed, er zijn ook mensen die stemmen op politici omdat ze het zo'n aardige man vinden of omdat hij zich laat fotograveren met weeskindjes in Somalie, in plaats van zich af te vragen waar deze persoon inhoudelijk voor staat.

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #37 Gepost op: 9-09-2009, 20:00:26 »
hihi verwijt je me wat ofzo, ik volg ER al jarenlang al vanaf het begin dus ik weet dat het tactisch is maar sommige gaan over lijken en daar hou ik dus niet van dat is mijn mening en dat is jou mening ik accepteer jou meningen wel. ::jaja::

Over lijken gaan is toch echt iets heel anders en een uitdrukking die ik bij voorbaat al niet vind passen in een spel.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #38 Gepost op: 9-09-2009, 20:01:55 »
Echt waar, dat geloof je toch zeker zelf niet? Als je zegt Yolanda mag blijven dan zeg je toch tegelijkertijd dat Carine moet gaan? Kom op zeg.

Ik zeg ook niet dat Eva heeft gezegd dat ze negatief is, Eva heeft gezegd dat Yolanda positiever is, dat is een beschuldiging waardoor Carine, volledig terecht, verhaal komt halen.

Nog nooit gehoord van; "Al wat je zegt kan tegen je gebruikt worden" kortom hetgeen wat je niet zegt kan ook niet ten laste worden gelegd...


Nee, jouw vergelijking is gewoon uberhaupt niet relevant.

Ik heb mijn mening, jij de jouwe... ben het niet met jou gedachtegang eens en jij niet met de mijne...


Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #39 Gepost op: 9-09-2009, 20:02:44 »
Hier in deze discussie wordt het probleem (naar mijn mening) van ER duidelijk gemaakt

Het gaat niet meer om overleven op een onbewoond eiland, nee! het gaat om sociale vaardigheden
Het gaat nu meer om het feit, wie zal het best overleven als ze met een groep op een onbewoond eiland verzeilen, wie het sociaalste is zal namelijk niet snel door kanabilisme opgegeten worden door de rest >:D

en opzich heeft Yin het verdiend gewonnen, de andere zijn gewoon in haar spel getrapt, ze heeft de rest gemanipuleerd en heeft zich niet te veel op de voorgrond laten zien
Maar robinsonwaardig, nee

Ik snap dan weer niet waarom je haar niet Robinsonwaardig vindt als je wel vindt dat ze verdiend heeft gewonnen. Dat is nogal tegenstrijdig.