Auteur Topic: [kandidaat] Eva  (gelezen 56275 keer)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #100 Gepost op: 10-09-2009, 17:46:18 »
Om in staat van paranoia te geraken dient er wel behoorlijk wat meer aan de hand te zijn dan achterdocht hebben over welke spelregels er dit jaar in ER zullen worden gevolgd.  ;)

Is afhankelijk van persoon tot persoon.  Op professioneel vlak heb ik al gezien wat een bepaalde 'druk' met mensen kan doen... in de zin dat niet alle mensen dezelfde hoeveelheid informatie kunnen verwerken en daarom beginnen te panikeren. 

Dan wordt er vaak gedacht hoe zit het met die psychologische testen? Deze kunnen echter niet voorspellen hoe een mens gaat reageren op de impulsen waaraan een kandidaat wordt blootgesteld.   


Verder is dit een schoolvoorbeeld van iets waar je als kandidaat m.i. op zou moeten kunnen anticiperen aangezien het al veelvuldig in het verleden is voorgekomen dat weggestemde kandidaten terug kwamen en dit al helemaal in de lijn der verwachting ligt als het nog voor de allereerste proef gebeurd.

Wat er in het verleden vertoond is geweest, is geen garantie op een spelverloop noch dat alle reeksen instuderen een perfecte handleiding is om dit spel tot het einde te kunnen spelen.  --> In de geschiedenis van Survivor is er slechts 1 strateeg wiens spel(met de voorbereiding van alle reeksen te bestuderen) hem in de finale heeft gebracht. Dus eerder een uitzondering op de regel...


Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #101 Gepost op: 10-09-2009, 17:58:13 »
Is afhankelijk van persoon tot persoon.

Nee dat is het niet. Er is geen enkel persoon dat in staat van paranoia zou geraken omdat hij/zij zo achterdochtig is over de regels van ER dat deze persoon angsten ervaart waardoor zijn of haar functioneren wordt beperkt.

Citaat
Op professioneel vlak heb ik al gezien wat een bepaalde 'druk' met mensen kan doen... in de zin dat niet alle mensen dezelfde hoeveelheid informatie kunnen verwerken en daarom beginnen te panikeren. 

Een bepaalde druk ja en die mate van druk wordt echt niet behaald door je af te vragen of kandidaten in ER '09 na wegstemmen nog kunnen terugkeren.

Citaat
Wat er in het verleden vertoond is geweest, is geen garantie op een spelverloop noch dat alle reeksen instuderen een perfecte handleiding is om dit spel tot het einde te kunnen spelen.  --> In de geschiedenis van Survivor is er slechts 1 strateeg wiens spel(met de voorbereiding van alle reeksen te bestuderen) hem in de finale heeft gebracht. Dus eerder een uitzondering op de regel...

Dat zegt toch ook niemand?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #102 Gepost op: 10-09-2009, 18:06:23 »
Dus Eva had wat achterdochtiger moeten zijn, wat meer op haar hoede, ze had niet zo het voortouw moeten nemen in deze?

Dat ben ik wel met je eens. Ik kan me voorstellen dat Eva in haar (jeugdige?) enthousiasme niet genoeg over dat soort tactische dingen heeft nagedacht  ;)
Keep calm and eat chocolates!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #103 Gepost op: 10-09-2009, 18:33:08 »
Nee dat is het niet. Er is geen enkel persoon dat in staat van paranoia zou geraken omdat hij/zij zo achterdochtig is over de regels van ER dat deze persoon angsten ervaart waardoor zijn of haar functioneren wordt beperkt.

Een bepaalde druk ja en die mate van druk wordt echt niet behaald door je af te vragen of kandidaten in ER '09 na wegstemmen nog kunnen terugkeren.

Dat is jou mening, echter geen feit zoals je het daar stelt... 

Triggerpunten van mensen zijn heel uitlopend.

Dat zegt toch ook niemand?

Een indirecte veronderstelling die ik interpreteer uit jou post ;)


« Laatst bewerkt op: 10-09-2009, 18:38:44 door reaver »

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #104 Gepost op: 10-09-2009, 19:16:32 »
Dat is jou mening, echter geen feit zoals je het daar stelt... 

Triggerpunten van mensen zijn heel uitlopend.

Mja, in theorie is het niet onmogelijk natuurlijk. In de praktijk zal dit echter niet voorkomen, behalve als het gaat om iemand die hier extreem vatbaar voor zou zijn. Maar dan heb je het echt over een uitzondering en ik denk dat zo'n uitzondering niet snel door de selectie van ER zou komen. Daar zul je het toch mee eens moeten zijn?

Jouw oorspronkelijk stelling was dat je wanneer je je voorbereid op ER door rekening te houden met allerlei mogelijkheden zoals onder meer het feit dat eenmaal weggestemde kandidaten toch nog terug kunnen komen, je in staat van paranoia aan ER en begint en dat is (met uitzondering van die theoretische uitzondering) dus niet waar. 

Citaat
Een indirecte veronderstelling die ik interpreteer uit jou post ;)

Een verkeerde interpretatie dan. Ik stelde slechts dat je door voorbereiding dit soort dingen zou kunnen voorkomen. Niet dat een perfecte voorbereiding per definite zou leiden tot winst.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #105 Gepost op: 10-09-2009, 19:48:57 »
Jouw oorspronkelijk stelling was dat je wanneer je je voorbereid op ER door rekening te houden met allerlei mogelijkheden zoals onder meer het feit dat eenmaal weggestemde kandidaten toch nog terug kunnen komen, je in staat van paranoia aan ER en begint en dat is (met uitzondering van die theoretische uitzondering) dus niet waar. 


Dit heb ik gezegd:

Dan ga je toch met een vorm van paranoia het programma in.  :o

Is afhankelijk van persoon tot persoon.  Op professioneel vlak heb ik al gezien wat een bepaalde 'druk' met mensen kan doen... in de zin dat niet alle mensen dezelfde hoeveelheid informatie kunnen verwerken en daarom beginnen te panikeren. 


Daarmede bedoel ik dat niet iedereen in staat is om evenveel informatie te verwerken en dat kan een stress-situatie kan leiden. Emoties kunnen je denkpatroon degelijk in de war sturen (opwinding dat het programma begint, ongemakkelijk voor de camera's,...)

Onder een 'vorm' van paranoia  , (want dit bestaat in verschillende graden als ik mijn cursus psychologie in mijn opleiding moet geloven...) daar bedoel ik mee dat je dit programma in mijn ogen zo relax mogelijk moet beginnen. Met een zekere vorm van voorbereiding akkoord, maar als super-die-hard-fan dat weet welk woord door wie werd gezegd in de vorige reeksen(hier overdrijf ik ff). Begin je met te grote dosis wantrouwen aan dit programma.  Als er dan zich een situatie voordoet dat nog niet vertoond werd in de vorige reeksen, gaat de kans groot zijn dat je denkpatroon helemaal in de war gestuurd gaat worden. (In combinatie met die emoties)

Je hebt ergens een punt in de zin dat de verwachting van het verloop niet de enige reden zal zijn. Maar dat heb ik ook niet beweerd.  ;)
 

nu terug naar Eva  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 10-09-2009, 20:04:09 door reaver »

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #106 Gepost op: 10-09-2009, 23:03:54 »

Dit heb ik gezegd:


Daarmede bedoel ik dat niet iedereen in staat is om evenveel informatie te verwerken en dat kan een stress-situatie kan leiden. Emoties kunnen je denkpatroon degelijk in de war sturen (opwinding dat het programma begint, ongemakkelijk voor de camera's,...)

Onder een 'vorm' van paranoia  , (want dit bestaat in verschillende graden als ik mijn cursus psychologie in mijn opleiding moet geloven...) daar bedoel ik mee dat je dit programma in mijn ogen zo relax mogelijk moet beginnen. Met een zekere vorm van voorbereiding akkoord, maar als super-die-hard-fan dat weet welk woord door wie werd gezegd in de vorige reeksen(hier overdrijf ik ff). Begin je met te grote dosis wantrouwen aan dit programma.  Als er dan zich een situatie voordoet dat nog niet vertoond werd in de vorige reeksen, gaat de kans groot zijn dat je denkpatroon helemaal in de war gestuurd gaat worden. (In combinatie met die emoties)

Ik ben het wel met je eens, ik ben alleen van mening dat (een vorm van) paranoia gewoon te sterk is uitgedrukt hier. Het is tenslotte maar een spel. En ook al is het niet fijn dat je a-relaxed aan het spel begint, ik zou het toch doen.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #107 Gepost op: 10-09-2009, 23:06:46 »
Eva heeft het goed gedaan deze aflevering.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #108 Gepost op: 10-09-2009, 23:10:37 »
Eva heeft het goed gedaan deze aflevering.
::rofl::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #109 Gepost op: 10-09-2009, 23:42:09 »
Eva heeft het goed gedaan deze aflevering.

Viel mij ook mee inderdaad...

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #110 Gepost op: 10-09-2009, 23:47:31 »
Ik snap niet echt waarom iedereen zo wegloopt met eva, ik vind haar best leuk maar laten we eerlijk zijn: haar opmerking over Yolanda waar Carine bij was, was niet echt snugger. Het was wel eerlijk ja, maar logisch dat Carine het persoonlijk opvatte. Persoonlijk vind ik Yolanda wat leuker dan Eva, maar was wel blij dat Eva mocht blijven en niet bea want die was super irritant. Vreselijk dat soort perfect mensjes. Ook leuk zijn Marjolein, Rita, Simone, Esmaralda en Sabine( me rot gelachen om haar nuchterheid geweldig).
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #111 Gepost op: 10-09-2009, 23:50:32 »
Ik snap niet echt waarom iedereen zo wegloopt met eva, ik vind haar best leuk maar laten we eerlijk zijn: haar opmerking over Yolanda waar Carine bij was, was niet echt snugger. Het was wel eerlijk ja, maar logisch dat Carine het persoonlijk opvatte.

Dat wil er nog niet echt in hier!  ;D

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #112 Gepost op: 10-09-2009, 23:55:10 »
Dat heb ik door, ik kan het van Carine's kant heel goed begrijpen. Wel zat ze erg fout door Eva en Yolanda zo hard aan te pakken en ze af te doen alsof ze kleine kinderen waren. 'Kom over 20 jaar nog maar eens terug om met me te praten.'Sorry hoor maar zoiets zeg je niet, tegen niemand. Alsof je meteen zo wijs bent als je oud bent? Carine bewees met die opmerking duidelijk dat ze alles behalve wijs is.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #113 Gepost op: 10-09-2009, 23:58:18 »
Dat heb ik door, ik kan het van Carine's kant heel goed begrijpen. Wel zat ze erg fout door Eva en Yolanda zo hard aan te pakken en ze af te doen alsof ze kleine kinderen waren. 'Kom over 20 jaar nog maar eens terug om met me te praten.'Sorry hoor maar zoiets zeg je niet, tegen niemand. Alsof je meteen zo wijs bent als je oud bent? Carine bewees met die opmerking duidelijk dat ze alles behalve wijs is.

Dat was zeker niet slim. Echter vraag ik me af of daar ook in gemonteerd is. Wellicht heeft Eva een gelijkaardige opmerking geplaatst die we niet hebben gezien. We hebben in ieder geval niet gezien dat de hele groep over Carine heen viel.

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #114 Gepost op: 11-09-2009, 00:00:45 »
Maar dat doet ze zelf, zij zonderde zichzelf af van de groep. Ze offerde Eva op uit wraak, en dan nog in discussie gaan en ze als kinderen behandelen. Nee dat is fout, en als ze zo doorgaat vliegt ze er heel snel uit. Als er nu een stemming komt is ze zeker weg, mensen die niet in de groep liggen gaan naar huis.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #115 Gepost op: 11-09-2009, 00:05:05 »
Maar dat doet ze zelf, zij zonderde zichzelf af van de groep. Ze offerde Eva op uit wraak, en dan nog in discussie gaan en ze als kinderen behandelen. Nee dat is fout, en als ze zo doorgaat vliegt ze er heel snel uit. Als er nu een stemming komt is ze zeker weg, mensen die niet in de groep liggen gaan naar huis.

Dat weet ik dus zo net nog niet. Ik vraag me af of ze echt niet goed in de groep ligt of dat het alleen Eva en Yolanda zijn die haar niet mogen.

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #116 Gepost op: 11-09-2009, 00:11:36 »
Toen ze de proef wonnen was iedereen aan het knuffelen, Carine viel erbuiten, niemand trok haar erbij. Waarom zouden ze ook, ze waren pissig op haar dat ze hun niks verteld had over de opdracht en ze waren bijna eva kwijt geraakt. Ik hoop voor Carine dat ik het mis heb, maar naar wat ik gezien heb ligt ze niet goed in de groep. Maar zoals je zegt zien we maar een klein stukje.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #117 Gepost op: 11-09-2009, 00:38:47 »
Toen ze de proef wonnen was iedereen aan het knuffelen, Carine viel erbuiten, niemand trok haar erbij. Waarom zouden ze ook, ze waren pissig op haar dat ze hun niks verteld had over de opdracht en ze waren bijna eva kwijt geraakt. Ik hoop voor Carine dat ik het mis heb, maar naar wat ik gezien heb ligt ze niet goed in de groep. Maar zoals je zegt zien we maar een klein stukje.

Ja, ik vind het moeilijk in te schatten, met name omdat je geen shots hebt gezien waarin anderen negatief over haar waren.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #118 Gepost op: 11-10-2009, 14:37:34 »
Wat is er met Eva aan de hand, vraag ik me idd af. Ze was de eerste afleveringen zo stoer.
Ik hoop dat ze zich herpakt.
Zo, ik vind dat haar topic ook op de eerste pagina hoort!
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #119 Gepost op: 11-10-2009, 21:48:46 »
Eva is mijn favorietje!
;D
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!