Auteur Topic: Wat vond je van de proeven?  (gelezen 26633 keer)

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Wat vond je van de proeven?
« Reactie #40 Gepost op: 16-10-2009, 17:16:17 »
ik vond dat het ijs wel heel hoog kwam. En ik denk dat het nog redelijk meevalt met hoe gevaarlijk het was. Ik ben natuurlijk geen expert, maar omdat het ijs eerst begon bij de voeten en steeds hoger kwam het gevaar mee viel (denk ik). Het lichaam had tijd om te wennen.

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Wat vond je van de proeven?
« Reactie #41 Gepost op: 19-10-2009, 17:34:37 »
ik vond dat het ijs wel heel hoog kwam. En ik denk dat het nog redelijk meevalt met hoe gevaarlijk het was. Ik ben natuurlijk geen expert, maar omdat het ijs eerst begon bij de voeten en steeds hoger kwam het gevaar mee viel (denk ik). Het lichaam had tijd om te wennen.

Precies. Vanuit hitte meteen in een koud bad oid springen is risicovol maar bij deze proef werd de kou langzaam opgebouwd. Gezonde mensen zouden hier dus wel tegen moeten kunnen. En daarbij is er natuurlijk altijd een medisch team aanwezig dat nu misschien wel extra alert was.
The sun came up and reality set in.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wat vond je van de proeven?
« Reactie #42 Gepost op: 20-10-2009, 15:42:31 »
Wat je daar zegt is niet helemaal waar. Hoe verklaar je dan dat Finnen tot de gezondste volken van de wereld behoren? De verklaring ligt juist in de gezondheid van de Finse sauna! Ik heb het in Finland (helaas maar) 1 maal gedaan, maar ik heb me eigenlijk nog nooit zo gezond gevoeld!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Wat vond je van de proeven?
« Reactie #43 Gepost op: 20-10-2009, 15:51:58 »
Wat je daar zegt is niet helemaal waar. Hoe verklaar je dan dat Finnen tot de gezondste volken van de wereld behoren? De verklaring ligt juist in de gezondheid van de Finse sauna! Ik heb het in Finland (helaas maar) 1 maal gedaan, maar ik heb me eigenlijk nog nooit zo gezond gevoeld!

Een sauna is gezond omdat je al het vuil uit je lichaam zweet, en niet omdat je vervolgens in de sneeuw gaat rollen.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wat vond je van de proeven?
« Reactie #44 Gepost op: 20-10-2009, 15:54:38 »
Het ene heeft wel degelijk met het andere te maken!
Ich bin ein Bärliner!

Offline weener01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat vond je van de proeven?
« Reactie #45 Gepost op: 20-10-2009, 15:56:15 »
Een sauna is gezond omdat je al het vuil uit je lichaam zweet, en niet omdat je vervolgens in de sneeuw gaat rollen.

Ben geen expert maar bij bijna iedere sauna hebben ze wel de mogelijkheid om je daarna met koud water af te spoelen dus zal wel degelijk nut hebben...denk ik ???

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat vond je van de proeven?
« Reactie #46 Gepost op: 20-10-2009, 16:04:56 »
Wat je daar zegt is niet helemaal waar. Hoe verklaar je dan dat Finnen tot de gezondste volken van de wereld behoren? De verklaring ligt juist in de gezondheid van de Finse sauna! Ik heb het in Finland (helaas maar) 1 maal gedaan, maar ik heb me eigenlijk nog nooit zo gezond gevoeld!

Weerstand tegen de koude moet opgebouwd worden, net zoals conditie.  Een goede ademhaling speelt hiermee ook een belangrijke rol.

Bij de proef werd het langzaam aan opgebouwd, Igor was wel zo slim om het grootste deel van zijn benen te bedekken.  De koude rond de voeten, benen en de buikstreek kan wel de oorzaak zijn van de darm-problemen waarmee Rita te maken had.  

De mensen die in Belgie en Nederland gaan ijsberen in de Noordzee of een plaatselijke vijver in de winter worden ook aangeraden niet te lang in het water te gaan en op voorhand zich een beetje op de koude te voorzien.


Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat vond je van de proeven?
« Reactie #47 Gepost op: 20-10-2009, 16:08:15 »
Ben geen expert maar bij bijna iedere sauna hebben ze wel de mogelijkheid om je daarna met koud water af te spoelen dus zal wel degelijk nut hebben...denk ik ???

Die compressie van warm naar koud heeft verschillende werkingen.

Koud water sluit de poriën van de huis terug af die bij het zweten werden geopend openen om afvalstoffen af te drijven.

De afwisseling zorgt ook voor een betere bloeddoorstroming. 

Offline mooneyeslinda

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • fan van expeditie robinson en kijk wie is de mol.
Re: Wat vond je van de proeven?
« Reactie #48 Gepost op: 21-10-2009, 22:25:59 »
dat me tdie glijbanen en eieren was geweldig.. daar wou ik ook wel vanaf glijden!
robinson is weer geweldig dit jaar

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat vond je van de proeven?
« Reactie #49 Gepost op: 23-10-2009, 16:54:19 »
Zou men ook de blokken mogen stapelen als je buiten de cirkel stond?  Eddy zei Voet of voeten, dus als je voeten buiten de cirkel stonden konden de dames in principe lekker bouwen zonder je druk te maken om de tijd.  Tenzij de toren echt in het midden moest gestapeld worden...

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Wat vond je van de proeven?
« Reactie #50 Gepost op: 23-10-2009, 16:55:08 »
ja dat zat ik mij ook al af te vragen :P.
ik had mijn stapeltje aan de rand gebouwd en dan er buiten gaan staan :P

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Wat vond je van de proeven?
« Reactie #51 Gepost op: 23-10-2009, 16:55:59 »
Heerlijk die eetproef. Elk jaar weer een spektakel ;D

Offline muizje

  • Forumlid
Re: Wat vond je van de proeven?
« Reactie #52 Gepost op: 24-10-2009, 12:15:23 »
Normaal vind ik de eetproef nooit zo leuk maar deze keer was het echt leuk, spannend ook. Ik dacht eerst dat Igor al gewonnen had alleen toen kwam het oog toch nog even naar boven   ;D

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: Wat vond je van de proeven?
« Reactie #53 Gepost op: 24-10-2009, 16:41:08 »
De eetproef vond ik heel smakelijk. ::pinokkio::
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Wat vond je van de proeven?
« Reactie #54 Gepost op: 25-10-2009, 20:24:19 »
Wat je daar zegt is niet helemaal waar. Hoe verklaar je dan dat Finnen tot de gezondste volken van de wereld behoren? De verklaring ligt juist in de gezondheid van de Finse sauna! Ik heb het in Finland (helaas maar) 1 maal gedaan, maar ik heb me eigenlijk nog nooit zo gezond gevoeld!

Dit is trouwens niet waar. De Finnen staan er juist om bekend dat ze erg ongezond leven, vrij veel alcohol drinken, veel overgewicht hebben, weinig aan lichamelijke beweging doen en bijvoorbeeld relatief gezien het hoogste aantal diabetes patiënten ter wereld hebben.

De meeste westerse beschavingen leven een stuk gezonder, met of zonder sauna traditie.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wat vond je van de proeven?
« Reactie #55 Gepost op: 26-10-2009, 10:17:06 »
Dit is trouwens niet waar. De Finnen staan er juist om bekend dat ze erg ongezond leven, vrij veel alcohol drinken, veel overgewicht hebben, weinig aan lichamelijke beweging doen en bijvoorbeeld relatief gezien het hoogste aantal diabetes patiënten ter wereld hebben.

De meeste westerse beschavingen leven een stuk gezonder, met of zonder sauna traditie.
Daar heb je natuurlijk gelijk in, echter bepaalde aandoeningen komen dankzij de saunatraditie in Finland veel minder voor dan in de rest van de wereld...
Ich bin ein Bärliner!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat vond je van de proeven?
« Reactie #56 Gepost op: 29-10-2009, 23:00:02 »
Ik vind het duel eigenlijk geen spannende proef. 
Diegene eerst aan beurt is en een slimme zet doet wint altijd...

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat vond je van de proeven?
« Reactie #57 Gepost op: 29-10-2009, 23:03:06 »
Die blokken mogen ze wel veranderen. Dat heeft teveel met geluk te maken. Een uithoudingsproef zou leuker zijn, m.i..

Het worstelen vond ik wel leuk, maar 1 vs. 1 had me leuker geleken, met de winnaars tegen elkaar tot je een finale hebt. Nu konden ze gemakkelijk de grootste concurrenten elimineren.
Nog even niks.

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: Wat vond je van de proeven?
« Reactie #58 Gepost op: 29-10-2009, 23:03:09 »
Ik vind het duel eigenlijk geen spannende proef. 
Diegene eerst aan beurt is en een slimme zet doet wint altijd...

Aan de andere kant is het echt een geluksproef dus het kan altijd elke kant op, dat geeft dan wel weer de spanning.

Ben alleen benieuwd hoe ze volgende week kop en munt gaan doen met 3 man ;)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat vond je van de proeven?
« Reactie #59 Gepost op: 29-10-2009, 23:06:08 »
Aan de andere kant is het echt een geluksproef dus het kan altijd elke kant op, dat geeft dan wel weer de spanning.

Ben alleen benieuwd hoe ze volgende week kop en munt gaan doen met 3 man ;)

Geluk in de factor dat diegene die de toss wint ook het duel wint  ::vergroot::