Auteur Topic: [kandidaat] Igor  (gelezen 158448 keer)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #400 Gepost op: 25-10-2009, 14:25:28 »
Er was geen tekort aan alcohol, terwijl er wel een tekort is aan voedsel. De bier die op dat moment niet werd opgedronken, zou waarschijnlijk gewoon weer door de productie worden weggehaald. Terwijl de kokos die Igor opat anders eerlijk zou worden verdeeld onder de kandidaten.

De fout van Marcel was dat hij de dag na het feestje te lam was om te werken, niet dat hij iets heeft opgedronken dat anderen ook wilden hebben. Er heeft volgens mij niemand een druppel bier minder gedronken omdat Marcel zoveel dronk.

Zoals je hier al vermelde was er een overvloed aan drank maar dat zijn kokosnoten ook. Zelfs als alle kokosnoten op het eiland eerlijk verdeeld en opgegeten zouden worden door de bewoners, kon iedereen afgevoerd worden met diarree of een verstopping.  

Ik stel me steeds meer vragen wat eerlijk verdelen in zo'n situatie betekend --> 1 persoon doet de kokosnoot open, wat redelijk wat energie vraagt, en die verdeeld de kokos en de melk onder de anderen, is dit eerlijk?  Waar trek je de grens om de verbruikte energie van aan de palm tot het klaarmaken eerlijk te verdelen.  

Terwijl een gekregen prijs veel makkelijker op een eerlijke verdeeld kan worden.


Nee, er was geen onbeperkte hoeveelheid kokos op kamp Noord, al was het alleen maar omdat de kokosnoten uit de bomen gehaald moeten worden en daar tijd en moeite in gaat zitten. Als het zo was dat iedereen in Kamp Noord een onbeperkte hoeveelheid kokosnoten kon eten, dan had niemand een probleem gemaakt van Igors kokosconsumptie. Maar nu waren andere mensen zuinig aan het doen, terwijl Igor in zijn eentje hele kokosnoten wegwerkte.
Dát is precies waarom níemand een probleem heeft gemaakt van Marcels alcoholconsumptie. Daarvan kon iederéén zoveel drinken als hij of zij wilde. Er was niemand die zuinig deed met de alcohol omdat het anders op zou raken.

Eender welke reden wat Igor deed was genoeg om op te zeveren.  Een makkelijk doelwit dat 1 keer uit de sloffen is geschoten maar voor de rest heel kalm blijft.  Ik denk zelfs dat Dennis het zelfs zo probeerde uit te lokken dat hij wederom uit z'n dak gaan om dit aan het andere kamp te laten zien om zijn verhaal over Igor te kunnen staven wat er eerder gebeurde met de pan met kokos.



« Laatst bewerkt op: 25-10-2009, 14:27:53 door reaver »

Offline Mus20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #401 Gepost op: 25-10-2009, 14:30:46 »
(...)
Dát is precies waarom níemand een probleem heeft gemaakt van Marcels alcoholconsumptie. Daarvan kon iederéén zoveel drinken als hij of zij wilde. Er was niemand die zuinig deed met de alcohol omdat het anders op zou raken.

Klopt dat niemand zeurde over de alcoholconsumptie, want (bijna) iedereen genoot en dronk met mate.

Offline Asherah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #402 Gepost op: 25-10-2009, 14:35:54 »
Klopt dat niemand zeurde over de alcoholconsumptie, want (bijna) iedereen genoot en dronk met mate.

Het probleem bij de alcohol was ook niet dat ze daar tekort van hadden. Wel was de fout die Marcel maakte dat hij doordát hij teveel alcohol op had, de volgende dag niet meewerkte bij de opbouw van het kamp.
Marcel werd hier niet op aangesproken, terwijl Igor (die zomaar voedsel zichzelf toe eigende) wel werd aangesproken op zijn fout.
En dat is het hypocriete, daar ben ik het mee eens!

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #403 Gepost op: 25-10-2009, 18:31:42 »
Ik vind het verschrikkelijk hypocriet. Iedereen is hier constant bezig met het in de hemel prijzen of het afkraken van mensen op basis van een aantal sterk geregisseerde beelden, maar als het ineens gaat over eventuele aandoeningen is het not done ???

Goed, ik hou er maar over op.

Het verschil is dat wat jij probeert te doen totaal irrelevant is en ook nog eens nergens op slaat.

Kijk je kunt zeggen "Ik vind Igor niet een slimme kandidaat want hij plaatst zichzelf overal buiten". Of "Ik vind Igor een leuke en interessante kandidaat want hij speelt het spel op zijn eigen manier", etc.

Daarbij begrijpt iedereen hopelijk dat mensen op een bepaalde manier worden neergezet door de regisseur om er een interessant geheel van te maken en dat de werkelijkheid wellicht iets anders in elkaar zit.

Allemaal prima.

Maar om hier te gaan verkondigen dat je denkt dat Igor autistisch is gaat echt nergens over. Ik vermoed dat jij totaal geen benul hebt van wat een dergelijk syndroom in houdt. Deed je dat wel dan zou je weten dat op basis van de getoonde beelden er geen enkele reden is om aan te nemen dat er hiervan sprake is bij Igor.

Daarnaast, al zou dit wel zo zijn, wat dan nog? Welke relevantie heeft zoiets nou helemaal? Wat wil je er mee zeggen? Dat Igor er niks aan kan doen dat hij buiten de groep ligt? Dat het onethisch is van de programma makers om zo iemand mee te laten spelen? Wat?

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #404 Gepost op: 25-10-2009, 18:33:29 »
Het gedrag dat Igor vertoont op tv lijkt op het gedrag van mensen met een bepaalde aandoening. Dat mogen ze toch best constateren...

Dat is echt onzin.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #405 Gepost op: 25-10-2009, 18:47:56 »
En jouw mening over kandidaten is wél relevant?

Ik zie gewoon nog steeds je punt niet, Hatch.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #406 Gepost op: 25-10-2009, 18:59:50 »
Genoeg gediscussieerd over het al of niet autistisch zijn van Igor. Wij als leken kunnen zo'n diagnose niet stellen op basis van televisiebeelden.


Graag dus weer over Igor en zijn gedrag en uitspraken verder discussieren hier, niet meer over eventuele aandoeningen  ;)
Keep calm and eat chocolates!

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #407 Gepost op: 25-10-2009, 19:01:17 »
En jouw mening over kandidaten is wél relevant?

Ik zie gewoon nog steeds je punt niet, Hatch.

Net zo relevant als de jouwe.

Het verschil is dat ik geen uitspraken doe over vermeende psychische stoornissen die kant noch wal raken.

Er is inderdaad een tendens gaande, tegenwoordig, om mensen die op de een of andere manier niet goed kunnen of willen functioneren in een sociale groep maar meteen een stempeltje op te plakken en aan te nemen dat een en ander wordt veroorzaakt door een aandoening en dat is mijns inziens een slechte zaak.

Iemand in mijn directe omgeving is licht autistisch. Daarnaast heb ik beroepsmatig kort (een stage) gewerkt met een aantal mensen die vergelijkbare stoornissen hadden. Ik kan je dus vertellen dat de problemen die hier mee gepaard kunnen gaan keihard zijn en daarom dus behoorlijk serieus genomen mogen worden. En deze problematiek is totaal onvergelijkbaar met een Igor die in zijn eentje de jungle in wandelt, af en toe eens een kokosnoot jat uit de groepsvoorraad of gewoon geen zin heeft om de kudde te volgen. Dat heeft niks te maken met autisme.

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #408 Gepost op: 25-10-2009, 19:02:02 »
Genoeg gediscussieerd over het al of niet autistisch zijn van Igor. Wij als leken kunnen zo'n diagnose niet stellen op basis van televisiebeelden.


Graag dus weer over Igor en zijn gedrag en uitspraken verder discussieren hier, niet meer over eventuele aandoeningen  ;)

Prima idee!

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #409 Gepost op: 25-10-2009, 19:02:21 »
Genoeg gediscussieerd over het al of niet autistisch zijn van Igor. Wij als leken kunnen zo'n diagnose niet stellen op basis van televisiebeelden.


Graag dus weer over Igor en zijn gedrag en uitspraken verder discussieren hier, niet meer over eventuele aandoeningen  ;)
hear hear!
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #410 Gepost op: 25-10-2009, 19:25:20 »
Net zo relevant als de jouwe.

Het verschil is dat ik geen uitspraken doe over vermeende psychische stoornissen die kant noch wal raken.

Er is inderdaad een tendens gaande, tegenwoordig, om mensen die op de een of andere manier niet goed kunnen of willen functioneren in een sociale groep maar meteen een stempeltje op te plakken en aan te nemen dat een en ander wordt veroorzaakt door een aandoening en dat is mijns inziens een slechte zaak.

Iemand in mijn directe omgeving is licht autistisch. Daarnaast heb ik beroepsmatig kort (een stage) gewerkt met een aantal mensen die vergelijkbare stoornissen hadden. Ik kan je dus vertellen dat de problemen die hier mee gepaard kunnen gaan keihard zijn en daarom dus behoorlijk serieus genomen mogen worden. En deze problematiek is totaal onvergelijkbaar met een Igor die in zijn eentje de jungle in wandelt, af en toe eens een kokosnoot jat uit de groepsvoorraad of gewoon geen zin heeft om de kudde te volgen. Dat heeft niks te maken met autisme.

 ::ok::
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline semadima

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • kritiek krijgen doet beter leven
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #411 Gepost op: 25-10-2009, 20:56:12 »
vind ik gewoon de max, zoals die zich profileert in de groep en met een klein beetje sarcasme hun de rug toekeert, super !!!!! ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok::

Offline Blesses

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Blesses for you 2
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #412 Gepost op: 25-10-2009, 23:21:20 »
hoi,  Ik ben nieuw hier.

Igor vind ik geweldig.
In het begin kreeg ik wel het idee ...die moet oppassen ,want de groep accepteert het niet meer en willen van hem af.
Maar helaas voor de groep ...Igor neemt nog wat extra koolhidraten tot zich en wint  hahahahahh

Klasse toch.

Blesses too you 2

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #413 Gepost op: 25-10-2009, 23:29:07 »
hoi,  Ik ben nieuw hier.

Igor vind ik geweldig.
In het begin kreeg ik wel het idee ...die moet oppassen ,want de groep accepteert het niet meer en willen van hem af.
Maar helaas voor de groep ...Igor neemt nog wat extra koolhidraten tot zich en wint  hahahahahh

Klasse toch.



Je bent niet geheelijk nieuw hier, alleen had je sinds 2007 niet meer gepost, gelukkig heb je de weg gevonden naar het forum zoals ik al zei op de chat,  ::tandpastasmiley:: maar, Igor heb er niet zoveel problemen mee, van mij mag hij nog wel een paar ronde verder komen.

Offline Blesses

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Blesses for you 2
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #414 Gepost op: 25-10-2009, 23:36:55 »
Je bent niet geheelijk nieuw hier, alleen had je sinds 2007 niet meer gepost, gelukkig heb je de weg gevonden naar het forum zoals ik al zei op de chat,  ::tandpastasmiley:: maar, Igor heb er niet zoveel problemen mee, van mij mag hij nog wel een paar ronde verder komen.

helemaal mee eens.
Ben benieuwd wie er gaat winnen. Simone of.....ben ff zijn naam kwijt.
Blesses too you 2

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #415 Gepost op: 25-10-2009, 23:37:28 »
helemaal mee eens.
Ben benieuwd wie er gaat winnen. Simone of.....ben ff zijn naam kwijt.

Jeroen ;)
Gaat winnen. :)
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline weener01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #416 Gepost op: 26-10-2009, 00:18:21 »
Kandidaten als Igor zorgen wel voor gespreksstof ::jaja:: Is ook wat waard ::hypocriet::

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #417 Gepost op: 26-10-2009, 00:30:50 »
Kandidaten als Igor zorgen wel voor gespreksstof ::jaja:: Is ook wat waard ::hypocriet::

Klopt als een bus! ;)
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Asherah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #418 Gepost op: 26-10-2009, 08:27:37 »
Kandidaten als Igor zorgen wel voor gespreksstof ::jaja:: Is ook wat waard ::hypocriet::

Precies ;)

Offline Expediteur

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #419 Gepost op: 26-10-2009, 09:55:03 »
Precies ;)

Igor is niet mijn favoriet, maar is iig wel een persoonlijkheid en je leert m kennen. Er zitten een aantal kleurloze figuren in waar je amper wat van ziet (Yolanda, MArjolein, Jill). Ik heb dan liever de meer uitgesproken types ook al vind je niet alles wat ze doen OK!