Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 45446 keer)

Offline ShakaZulu

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #80 Gepost op: 30-10-2009, 18:18:06 »
op beeld is dacht ik te zien dat esmeralda ook op kurt en igor stemt, net als dennis.

Vraag een ex/expeditieleden: worden er vooraf nog instructies gegeven wat je aan levende have mag vangen en eten? Ik kan me voorstellen dat locale autoriteiten daar genuanceerd over denken, voorts heb je met wetten bedreigde diersoorten te maken. Stel je voor je stroopt een van de drie laatst in het wild levende Roepi Roepi varanen  ::rofl:: ::rofl::

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #81 Gepost op: 30-10-2009, 18:22:43 »
op beeld is dacht ik te zien dat esmeralda ook op kurt en igor stemt, net als dennis.


ik heb het nog even nagekeken, maar dat is niet te zien.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline fraba

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #82 Gepost op: 30-10-2009, 18:56:08 »
op beeld is dacht ik te zien dat esmeralda ook op kurt en igor stemt, net als dennis.

Vraag een ex/expeditieleden: worden er vooraf nog instructies gegeven wat je aan levende have mag vangen en eten? Ik kan me voorstellen dat locale autoriteiten daar genuanceerd over denken, voorts heb je met wetten bedreigde diersoorten te maken. Stel je voor je stroopt een van de drie laatst in het wild levende Roepi Roepi varanen  ::rofl:: ::rofl::

Ik weet nog van mijn "avontuur" in het Maleisische dat er toen wel degelijk op gelet werd. Schildpadden waren op elk front off limit. De eieren vooral waren op allerlei mogelijke manieren (gelukkig maar) beschermd. Maar ook de weinige schildpadden die je zag waren beschermd. De lokale bevolking dacht daar anders over maar voor ons expeditieleden waren er een aantal duidelijke regels.
Over de varanen heb ik toendertijd niets vernomen, ook wij zagen ze en probeerden ze te vangen, en voor zover als ik weet was dit geen probleem, kortom we mochten ze consumeren, alleen moesten we ze nog wel zien te vangen.
Ook v.w.b. vis en andere in zee levende dieren hadden wij toen geen risticties (behalve de schildpadden en hun eieren.)
Er zijn tijdens het eerste deel van onze expeditie wel een paar vleermuizen gevangen, echter die mochten vanwege het gevaar van hondsdolheid niet opgegeten worden, dit was dus meer voor onze bescherming dan voor de bescherming van de soort.
« Laatst bewerkt op: 30-10-2009, 18:59:39 door fraba »
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline Phraser

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #83 Gepost op: 30-10-2009, 19:04:02 »
Net de aflevering gezien en heb me weer eens geergerd aan de montage. Tijdens de eliminatieproef lieten ze weer eens van te voren zien, wie het al niet gingen redden. Leren ze het dan nooit?  ::ohno::

Offline CubaLibre

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #84 Gepost op: 30-10-2009, 19:30:39 »
Ben ook niet helemaal kapot van de montage dit seizoen.

Offline mooneyeslinda

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • fan van expeditie robinson en kijk wie is de mol.
Re: Aflevering 9
« Reactie #85 Gepost op: 30-10-2009, 22:02:24 »
Ik hoop dat Marina ook eens met proeven mee mag doen
ik vind namelijk wel dat een èchte Robinson ook een proef moet kunnen winnen


ik vind juist wel leuk wat Dennis doet- geeft beetje reuring in de tent

ze heeft toch een proef gewonnen.. andershad ze niet meteen die finale plaats.
robinson is weer geweldig dit jaar

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Aflevering 9
« Reactie #86 Gepost op: 30-10-2009, 23:04:05 »
vond het een leuke aflevering ::ok::
misschien wel de leukste tot nu toe
leuke proef, jammer dat marjolein die esmeralda er niet af kreeg :P
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Nautica

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #87 Gepost op: 31-10-2009, 11:47:45 »
Hoe langer ik naar Dennis en Esmeralda kijk, hoe meer overeenkomsten ik zie tussen Hans en Yin van vorig jaar.
Wat een walgelijke vertoning maakt vooral die Dennis van dit leuke programma.
Telkens blijft hij maar weer dat vuurtje tegen Igor opstoken. Bah wat een relnicht.
Moet je eens kijken naar die blik in zijn ogen ... Brrrrr.

Voor mij zou het hoogtepunt van ER2009 een duel zijn tussen Igor en Dennis waarbij Dennis uiteraard het eiland kan verlaten.

Offline Noffeltje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #88 Gepost op: 31-10-2009, 15:17:00 »
Hoe langer ik naar Dennis en Esmeralda kijk, hoe meer overeenkomsten ik zie tussen Hans en Yin van vorig jaar.
Wat een walgelijke vertoning maakt vooral die Dennis van dit leuke programma.
Telkens blijft hij maar weer dat vuurtje tegen Igor opstoken. Bah wat een relnicht.
Moet je eens kijken naar die blik in zijn ogen ... Brrrrr.

Voor mij zou het hoogtepunt van ER2009 een duel zijn tussen Igor en Dennis waarbij Dennis uiteraard het eiland kan verlaten.

Vind je serieus dat Dennis en Esmerelda op Hans en Yin lijken? Ik vond die 2 toch wel vele malen erger, daar irriteerde ik me mateloos aan. Aan Dennis en Esmerelda niet. En hoezo gelijk relnicht? Ik vind hem wel tof, heerlijk toch, de vuurtjes een beetje aanwakkeren bij iedereen. Anders is het ook zo'n saaie bedoening. En blijkbaar vinden de anderen Dennis en Esmerelda wel tof, want Dennis had maar 1 tegenstem, Esmerelda geen 1. Dus ik denk dat wij/jij een vertekent beeld zien/ziet.

Je wordt zelf niet wit als je een ander zwart maakt!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #89 Gepost op: 31-10-2009, 15:37:12 »
Vind je serieus dat Dennis en Esmerelda op Hans en Yin lijken? Ik vond die 2 toch wel vele malen erger, daar irriteerde ik me mateloos aan. Aan Dennis en Esmerelda niet. En hoezo gelijk relnicht? Ik vind hem wel tof, heerlijk toch, de vuurtjes een beetje aanwakkeren bij iedereen. Anders is het ook zo'n saaie bedoening. En blijkbaar vinden de anderen Dennis en Esmerelda wel tof, want Dennis had maar 1 tegenstem, Esmerelda geen 1. Dus ik denk dat wij/jij een vertekent beeld zien/ziet.

Ik vind nu het spel van hans en yin achteraf gezien wel strak gespeeld.  itt wat dennis nu doet

Offline Badeendje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #90 Gepost op: 31-10-2009, 15:42:38 »
Ik vond het een leuke aflevering! Blij dat Jeroen er nog in zit, al had ik voor mijn pool ingevuld dat Simone zou blijven. Geweldig te zien dat Marcel op Dennis stemde! Goede proef, niet heel bijzonder, maar wel leuk. En het uitstapje van Rita en Jeroen was super om te zien! Die afgeladen borden met allerlei lekkernijen. Prachtig. Ik hoop dat Marjolein er uiteindelijk niet uitgaat...wel jammer dat het erop lijkt dat ze bij dat duel nu elke keer die stomme blokkentoren doen. Had allerlei verschillende dingen verwacht, nu hangt het ook veel af van geluk. Zin in de volgende uitzending!

Offline TessaLondon

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #91 Gepost op: 1-11-2009, 08:33:36 »
Ik vond de proef tussen Jeroen en Simone en dus ook de proef volgende week tussen Igor, Marjolein en Kurt, niet echt een Robinson proef. Oké, je moet je concentreren en nadenken, maar ook heeeel veeeeel geluk hebben en dat vind ik niet zo mooi. Doe iets wat echt met Robinson te maken heeft, strijden, eten enz. Dan blijft er misschien, in mijn ogen iedergeval, een echtere Robinson over. Begrijp me niet verkeerd, in deze aflevering heeft de echte Robinson gewonnen, gelukkig!! ::zwaai::

Offline Nautica

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #92 Gepost op: 1-11-2009, 10:28:53 »
Vind je serieus dat Dennis en Esmerelda op Hans en Yin lijken? Ik vond die 2 toch wel vele malen erger, daar irriteerde ik me mateloos aan. Aan Dennis en Esmerelda niet. En hoezo gelijk relnicht? Ik vind hem wel tof, heerlijk toch, de vuurtjes een beetje aanwakkeren bij iedereen. Anders is het ook zo'n saaie bedoening. En blijkbaar vinden de anderen Dennis en Esmerelda wel tof, want Dennis had maar 1 tegenstem, Esmerelda geen 1. Dus ik denk dat wij/jij een vertekent beeld zien/ziet.



Beste Noffeltje,

de manier waarop Dennis vuurtjes opstookt vind ik niet sympathiek. Ik heb er geen problemen mee dat er vuurtjes worden opgestookt. Dat geeft juist leuke televisie. Dennis weet gewoon dat hij op de manier waarop hij het doet anderen meetrekt. Er wordt bijvoorbeeld volledig voorbij gegaan aan het feit dat Igor behoorlijk wat eten binnenbrengt.

Het is vaak zo dat als er iemand gepakt wordt anderen meegaan. De pester in dit geval Dennis heeft een dominante positie waardoor anderen niet snel tegen hem zullen keren. Vaak uit angst om daarop te worden afgerekend op een achterbakse manier (lees de Dennis manier).

Als jij dat een vertekent beeld vind mag je dat vinden. Verschillende meningen zijn juist de bestaansreden van fora. Als we allemaal hetzelfde denken zijn we snel uitgepraat.

Offline Mus20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #93 Gepost op: 1-11-2009, 12:57:29 »
Beste Noffeltje,

de manier waarop Dennis vuurtjes opstookt vind ik niet sympathiek. Ik heb er geen problemen mee dat er vuurtjes worden opgestookt. Dat geeft juist leuke televisie. Dennis weet gewoon dat hij op de manier waarop hij het doet anderen meetrekt. Er wordt bijvoorbeeld volledig voorbij gegaan aan het feit dat Igor behoorlijk wat eten binnenbrengt.

Het is vaak zo dat als er iemand gepakt wordt anderen meegaan. De pester in dit geval Dennis heeft een dominante positie waardoor anderen niet snel tegen hem zullen keren. Vaak uit angst om daarop te worden afgerekend op een achterbakse manier (lees de Dennis manier).

Als jij dat een vertekent beeld vind mag je dat vinden. Verschillende meningen zijn juist de bestaansreden van fora.
Netjes verwoord.


Als we allemaal hetzelfde denken zijn we snel uitgepraat.

Daarom hebben we ook dit forum! ::tandpastasmiley::

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 9
« Reactie #94 Gepost op: 1-11-2009, 16:40:32 »
De eerste aflevering die niet om Igor draaide! Wauw!

Offline Simone Kat

  • Kandidaat ER 2009
  • Erkend Insider
Re: Aflevering 9
« Reactie #95 Gepost op: 1-11-2009, 22:39:53 »
Wat had ik graag die worstelproef gedaan... >:D >:D

rara wie had ik met plezier eraf gejudoot ::rofl:: ::rofl::

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: Aflevering 9
« Reactie #96 Gepost op: 1-11-2009, 23:05:44 »
Wat had ik graag die worstelproef gedaan... >:D >:D

rara wie had ik met plezier eraf gejudoot ::rofl:: ::rofl::

Nou? ;D
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #97 Gepost op: 1-11-2009, 23:16:53 »
Heel kamp Noord
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Simone Kat

  • Kandidaat ER 2009
  • Erkend Insider
Re: Aflevering 9
« Reactie #98 Gepost op: 1-11-2009, 23:17:34 »
Nou? ;D

haha, ik heb in ieder geval respect voor Marjolein dat ze het zo kranig heeft gedaan tegen de "sterke" Esmaralda... ;)

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: Aflevering 9
« Reactie #99 Gepost op: 1-11-2009, 23:28:38 »
haha, ik heb in ieder geval respect voor Marjolein dat ze het zo kranig heeft gedaan tegen de "sterke" Esmaralda... ;)


 ::rofl:: Dat is een duidelijk antwoord. Zoiets dacht ik al.
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING