Auteur Topic: Finaleplaats Marina echt gegarandeerd?  (gelezen 10283 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Finaleplaats Marina echt gegarandeerd?
« Gepost op: 1-11-2009, 08:28:06 »
We zien dat Marina haar gewonnen immuniteit steeds meer als nadeel begint te zien.
Ik vraag me af: waarom levert ze die dan niet vrijwillig in? Ze loopt uitstapjes als dat etentje en zoiets als het bezoek aan Kuala Lumpur mis.

Ze is dan wel zeker van die finaleplaats, maar wie zegt mij dat ze daar niet vrijwillig afstand van mag doen?

Ze zou de ketting toch terug kunnen geven aan de spelleiding, waardoor niemand hem meer heeft, maar dat is zielig voor de reeds afgevallen deelnemers. Aan de andere kant: we zullen nooit weten hoe ver Marina zonder haar immuniteit gekomen zou zijn. Is ze sterk genoeg om het ook zonder die ketting te redden, en hoe reageren de anderen erop, als ze die immuniteit niet meer heeft?

Laat jullie gedachtengang hier eens overheen gaan......

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Finaleplaats Marina echt gegarandeerd?
« Reactie #1 Gepost op: 1-11-2009, 09:46:34 »
We zien dat Marina haar gewonnen immuniteit steeds meer als nadeel begint te zien.
Ik vraag me af: waarom levert ze die dan niet vrijwillig in? Ze loopt uitstapjes als dat etentje en zoiets als het bezoek aan Kuala Lumpur mis.

Ze is dan wel zeker van die finaleplaats, maar wie zegt mij dat ze daar niet vrijwillig afstand van mag doen?

Ze zou de ketting toch terug kunnen geven aan de spelleiding, waardoor niemand hem meer heeft, maar dat is zielig voor de reeds afgevallen deelnemers. Aan de andere kant: we zullen nooit weten hoe ver Marina zonder haar immuniteit gekomen zou zijn. Is ze sterk genoeg om het ook zonder die ketting te redden, en hoe reageren de anderen erop, als ze die immuniteit niet meer heeft?

Laat jullie gedachtengang hier eens overheen gaan......


Ik denk niet dat de organisatie de ketting terug zou nemen. Die vinden het natuurlijk prachtig dat Marina nu worstelt met haar gegarandeerde finaleplaats. Leuk voor op de tv! En daar is het hen immers om te doen, niet om Marina een goed gevoel te geven.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Finaleplaats Marina echt gegarandeerd?
« Reactie #2 Gepost op: 1-11-2009, 09:58:53 »
Ik denk ook niet dat ze die immuniteit kan opgeven  ::ohno::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Finaleplaats Marina echt gegarandeerd?
« Reactie #3 Gepost op: 1-11-2009, 10:48:45 »
Ik bedoel ook meer: eruit stappen kan natuurlijk altijd, er is niemand die Marina zomaar kan verplichten om het tot het einde vol te houden, ook al vind ik dat persoonlijk een zwaktebod. Ze voert op deze manier eigenlijk gewoon haar eigen strijd.

Ik vroeg me overigens ook af, of iemand die ketting op de een of andere manier zou kunnen veroveren. Die immuniteitsMUNT van vorig seizoen was op de een of andere manier niet echt veilig bij degene die hem in zijn of haar bezit had. Die ketting ongemerkt afnemen lijkt me een stuk moeilijker.

Sowieso zou ik het niet sportief vinden om op deze manier immuniteit te verwerven, maar dat is een heel andere discussie.

Offline Asherah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Finaleplaats Marina echt gegarandeerd?
« Reactie #4 Gepost op: 1-11-2009, 11:22:47 »
Ik denk niet dat ze hem zomaar terug kan geven. Ze kan wel uit de expeditie stappen, maar niet weer op de "gewone manier" mee gaan doen. Ik denk dat het juist ook de bedoeling was, dat zij ondanks dat ze gegarandeerd in de finale zit, het toch ook moeilijk kan hebben.

Maar ik denk wel dat het moeilijk wordt voor haar om te winnen. Want als er gestemd gaat worden in de finale op een winnaar, wordt er denk ik gedacht: "Marina heeft het makkelijker gehad, die heeft niet net als wij in spanning gezeten om er uitgestemd te worden en heeft geen proeven hoeven doen. Dus de anderen verdienen het meer om te winnen"
Dus ze zal wel iedereen goed te vriend proberen te houden

Offline Indri-indri

  • Forumlid
Re: Finaleplaats Marina echt gegarandeerd?
« Reactie #5 Gepost op: 1-11-2009, 15:55:11 »
Ik denk dat ze nog een keuze mag maken. Misschien gunt ze het een ander wel.
(en dan is ze bij de rest van de groep de gebeten hond...en bij de volgende aflevering exit)

Offline weener01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Finaleplaats Marina echt gegarandeerd?
« Reactie #6 Gepost op: 1-11-2009, 21:29:31 »
Ik denk dat ze nog een keuze mag maken. Misschien gunt ze het een ander wel.
(en dan is ze bij de rest van de groep de gebeten hond...en bij de volgende aflevering exit)

Denk ook dat ze nog een keuze heeft namelijk om haar immuniteit op tegeven, denk dat de productie meer dan tevreden is met haar strubbelingen met de immuniteit. En in het verleden heeft bijv een Esther dat toch ook gedaan

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Finaleplaats Marina echt gegarandeerd?
« Reactie #7 Gepost op: 2-11-2009, 11:56:44 »
Het lijkt mij dat je je imuniteit toch wel zou mogen opgeven. Of je die dan aan een ander mag geven lijkt mij niet, maar vrijwillig afstand doen van je ketting lijkt mij niet onmogelijk, je hebt immers alleen jezelf er dan mee!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Finaleplaats Marina echt gegarandeerd?
« Reactie #8 Gepost op: 2-11-2009, 13:11:38 »
Ik denk ook dat je de immuniteit wel zou mogen opgeven. Waarom niet?

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Finaleplaats Marina echt gegarandeerd?
« Reactie #9 Gepost op: 2-11-2009, 13:16:45 »
als ze het niet mag krijg je veel leukere tv. Waarom zou het wel mogen?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Finaleplaats Marina echt gegarandeerd?
« Reactie #10 Gepost op: 2-11-2009, 13:35:35 »
Wat ik met mijn vraagstelling in dit topic wilde weten: zou iemand (in dit geval Marina) de gewonnen immuniteit kunnen opgeven, zonder dat dit direct gevolgen heeft voor haar eigen deelname. Dus wanneer de druk te hoog wordt, zou je de immuniteit best kunnen opgeven, maar zit een ander erop te wachten om die van haar over te nemen?

Dan zou ik ik denken: er is een aantal mogelijkheden:

- opgeven immuniteit, direct het spel verlaten
- opgeven immuniteit, en als gewone deelnemer verder gaan, met alle risico's van een eerstvolgende eilandraad van dien.
- opgeven immuniteit, waarmee die overgaat naar een van de andere deelnemers (waardoor die met de druk zit opgescheept).

Natuurlijk zie ik ook de pryschologische gevolgen van die immuniteit, hoor.

Dan is er nog de mogelijkheid dat Marina door externe factoren het spel moet verlaten (gezondheidsredenen, om maar iets te noemen).

Eigenlijk noem ik gewoon wat mogelijkheden op, hoe het spel zich zou ontwikkelen, wanneer die immuniteit er niet was.


Offline Asherah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Finaleplaats Marina echt gegarandeerd?
« Reactie #11 Gepost op: 2-11-2009, 13:53:50 »
Maar het zou raar zijn als ze het nu opeens kan opgeven, omdat ze het er moeilijk mee heeft (wat begrijpelijk is)
Maar ondertussen heeft ze er wel mooi van kunnen profiteren

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Finaleplaats Marina echt gegarandeerd?
« Reactie #12 Gepost op: 2-11-2009, 14:08:16 »
Dat laatste ben ik met je eens: wanneer ze NU haar immuniteit zou opgeven, zou dat haar denk ik door de groep meer worden kwalijk genomen dan bijvoorbeeld in het begin. Want tussen de groep afvallers zat er misschien wel iemand die de ''weelde'' van immuniteit in deze vorm wel had kunen dragen (tot het einde).

Daarom denk ik: wanneer ze nu zou opgeven, wordt ze er door de groep op afgerekend. Als het dan zo zwaar is, dan zou ik als ik Marina was, die beslissing niet aan de anderen overlaten, en er zelf uitstappen. Zolang ze dat niet doet, denk ik dat ze ook best nog wel voordelen ziet, om door die immuniteit tot het einde in het spel te blijven. Wanneer het echter op bijvoorbeeld een kijkers-stemming aankomt, denk ik dat het die niet zal ''overleven''.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Finaleplaats Marina echt gegarandeerd?
« Reactie #13 Gepost op: 2-11-2009, 14:34:31 »
ik denk dat dit de kaart is die ze moet spelen.
O kijk mij ik ben zo zielig ik mag nergens aan meedoen. En dan heeft ze straks bij de eindstemming meer respect van de andere en van ons. omdat ze het gehaald heeft terwijl het heel saai was voor 'r. En ik kan me voorstellen dat het saai is, maar je hoeft het niet elke keer zo zielig te vertellen... (en ja i know editing...)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Finaleplaats Marina echt gegarandeerd?
« Reactie #14 Gepost op: 2-11-2009, 15:20:59 »
Dat is nou eens een leuke gedachtengang. Take it or leave it. Je speelt het zo, of je speelt het niet. Maar ook hier speelt de eindmontage weer een rol.  Heeft Marina in verhouding wel zoveel geklaagd?

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Finaleplaats Marina echt gegarandeerd?
« Reactie #15 Gepost op: 2-11-2009, 15:22:09 »
ik vind het nog wel gek dat bij dat stembord ding. Haar naam er ook bij staat. Alsof ze elke eilandraad kan zeggen. Ik geef me immuniteit af.

Offline Indri-indri

  • Forumlid
Re: Finaleplaats Marina echt gegarandeerd?
« Reactie #16 Gepost op: 2-11-2009, 16:35:49 »
Mijn indruk van Marina is toch wel dat ze haar "lot" braaf accepteert.
Ja okee, ze mort een beetje in de camera, maar dat is dan ook alles.
Nee, erg grote problemen heeft ze er vast niet mee.
Ze wordt overigens een makkie voor de ander die zich in de finale heeft moeten "vechten".
Dus winnaar? Nee, dacht `t niet.

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Finaleplaats Marina echt gegarandeerd?
« Reactie #17 Gepost op: 2-11-2009, 16:42:33 »
Ik denk wel dat ze die imuniteit in mag leveren,
lijkt me sterk dat dat geweigerd wordt.
Ik denk echter niet dat ze dat doet,
omdat ze waarschijnlijk op enkel alleen eigen kracht de finale niet haalt.
There's no show like a reality show ;)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Finaleplaats Marina echt gegarandeerd?
« Reactie #18 Gepost op: 4-11-2009, 11:12:11 »
Ik denk echter niet dat ze dat doet,
omdat ze waarschijnlijk op enkel alleen eigen kracht de finale niet haalt.
Zij lijkt mij inderdaad op veel punten nog zwakker dan Rita en Marjolein, dus zal ze wel een paar keer gaan nadenken wat ze met haar immuniteit doet!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Finaleplaats Marina echt gegarandeerd?
« Reactie #19 Gepost op: 4-11-2009, 12:00:03 »
Volgens mij was t ooit zo dat je de ketting moest dragen tijdens t stemmen. Had je hem niet om had je op dat moment ook geen immuniteit en kon je zomaar worden weggestemd.