Auteur Topic: Aflevering 10  (gelezen 35413 keer)

Offline pepim

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #40 Gepost op: 6-11-2009, 00:58:25 »
Maar daar gaat het toch niet om, het gaat toch om het principe of zie ik dat verkeerd?

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10
« Reactie #41 Gepost op: 6-11-2009, 01:03:09 »
Jullie vergeten dat de deelnemers al lang weer thuis zijn als dit wordt uitgezonden. Je hebt dus alle tijd om je kinderen voor te bereiden. In een paar maanden is er echt wel een aannemelijke smoes te verzinnen. ::jaja::
Dat ben ik juist helemaal niet vergeten, ik hoop zelfs dat ze hier op t forum meelezen.

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10
« Reactie #42 Gepost op: 6-11-2009, 03:39:00 »
Hilarisch dat er mensen zijn die denken dat Igor, omdat het Igor is, niet echt is afgevallen maar op de een of andere manier nog terugkomt...

O, en aan de ene kant vond ik het eigenlijk ook niet kunnen om brieven en foto's te verbranden, maar aan de andere kant kon ik er stiekem ook wel om lachen. Het hoort er een beetje bij, hè. Volgens mij is het ook weleens eerder gebeurd, maar ik kan me vergissen.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10
« Reactie #43 Gepost op: 6-11-2009, 09:05:16 »
Jullie vergeten dat de deelnemers al lang weer thuis zijn als dit wordt uitgezonden. Je hebt dus alle tijd om je kinderen voor te bereiden. In een paar maanden is er echt wel een aannemelijke smoes te verzinnen. ::jaja::


Of ze op het moment dat het uitgezonden wordt even snel met z'n allen de keuken insturen om een koekje te halen ::rofl::
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 10
« Reactie #44 Gepost op: 6-11-2009, 09:38:42 »
Wat die verbrande brieven aangaat: je weet toch vantevoren dat zoiets er ieder jaar in voor komt. (oke, misschien niet ieder jaar het verbranden van brieven, maar wel soortgelijke actie's. Ik geef alleen wel toe dat Evi het zeer psychologisch speelde, wat inderdaad al de hele expeditie aan het spelen is.

Igor, jammer dat je weg bent, maar het zat er natuurlijk aan te komen; ik had liever een Dennis, Marcel of Esmeralda zien vliegen, maar het is niet anders.

De imuniteitsopdracht was overigens wel leuk, al was er wat mij betreft niet de leukste winnaar...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Sarah70

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10
« Reactie #45 Gepost op: 6-11-2009, 12:50:57 »
Ik vond het wel een gave aflevering !! Buiten het verbranden van de brieven is er best veel gebeurt !!!
- Vertrek van Igor  ::joehoe::
- De proef was echt goed vond ik, kracht en inzicht gecombineerd ::jaja::
- Esmeralda die de brief aan Marina gaf, een leuk gebaar  ::bravo::
- Marjolein die er op aangesproken werd dat ze op het ene moment niets meer kan en dan opeens een berg opsprint, geweldig.
- Weer een varaan gevangen !!!

Verder viel het mij op dat Dennis geens stemmen heeft gehad, blijkbaar ligt hij toch niet zo slecht in de groep !!

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: Aflevering 10
« Reactie #46 Gepost op: 6-11-2009, 13:37:37 »
Volgens mij heeft het niets te maken met het feit dat Dennis best wel goed in de groep ligt, maar alles met tactiek. Als je op Dennis (of Esmeralda of Marcel) stemt, krijg je de hele roedel wolven over je heen en kun je zelf al maar beter je koffer gaan pakken.
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline Expediteur

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #47 Gepost op: 6-11-2009, 13:44:50 »
Volgens mij heeft het niets te maken met het feit dat Dennis best wel goed in de groep ligt, maar alles met tactiek. Als je op Dennis (of Esmeralda of Marcel) stemt, krijg je de hele roedel wolven over je heen en kun je zelf al maar beter je koffer gaan pakken.

Dat lijkt me erg sterk maar als het wel zo is, slim gespeeld van hem.
Laten we niet vergeten dat het een spel is dat iedereen vroeg of laat zal gaan spelen.
Wat mij opvalt, ook van Igor geen stem voor Dennis.

De uitzendingen zijn wel super spannend sinds de samensmeltinG!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 10
« Reactie #48 Gepost op: 6-11-2009, 14:27:25 »
Stemoverzichtje
Marina > ( Marjolein )
Marcel   > Jeroen ( Marjolein )
Esmeralda > Kurt
Kurt > Rita ( Marjolein )
Dennis > Marjolein
Marjolein > Rita, Kurt
Rita > Marjolein
Jeroen > Rita ( Marjolein )

Kurt 3 / 2
Rita 4 / 3
Jeroen 3 / 1
Marjolein 6 / 6

- Iedereen behalve Esmeralda stemden op Marjolein, dus die staan tussen haakjes. Dan blijven er nog een paar stem mogelijkheden over.


Daarnaast heb ik even een overzicht gemaakt van de previews:

Van links naar rechts ziet het rek waar de ballen in gegooid worden er zo uit:
1 2 3 Dennis Marcel Jeroen

Persoon 1 - 5 ballen
Persoon 2 - 8 Ballen
Persoon 3 - 16 Ballen
Dennis - 9 ballen
Marcel - 6 Ballen
Jeroen - 13 ballen

- Laatste shot staan Persoon 3 en Jeroen gelijk.

Dat concludeert wel weer dat Jeroen nog wel aardig in de groep ligt.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 10
« Reactie #49 Gepost op: 6-11-2009, 14:46:11 »
Tja Dennis, wat moet ik ervan zeggen. Ik respecteer Es meer dan haar maatje dennis. Vind het maar een zeikerd en een achterbaks figuur, Es zegt tenminste eerlijk tegen Marjolein wat haar irriteert en heeft er nog respect voor ook achteraf, dat verbaasde me wel. Het verbranden van die brieven, tja sneu maar dat hoort nou eenmaal bij robinson dit jaar, ze zijn keihard. Het is natuurlijk bedoeld om je te kraken psychologisch en dat lukte bij kurt. Vond het heeeeel erg jammer dat Igor naar huis moest, gunde het hem zooo om te blijven. Kurt moest van mij vertrekken, irritant figuur is dat.  ::niet-ok:: Ik merk weinig van zijn psychologische skills, bij rita daarentegen merk je het wel. Zelfs marcel speelt het slimmer dan kurt. Heel slim zelfs, maar wel dom dat hij volgende week tegen kurt opbiecht wat zijn strategie is. Ook heel achterbaks van hem om op Jeroen te stemmen, de sterkste eruit dus. Wat moet hij anders, qua kracht kan hij niet aan de andere mannen tippen dus dan maar zo. Nee marcel mag van mij vertrekken, samen met Dennis en Kurt. Es, Marina en jeroen in de finale! ::ok::
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10
« Reactie #50 Gepost op: 6-11-2009, 15:24:53 »
Kurt is filosoof, geen psycholoog  ;) Is een hardnekkig misverstand hier op dit forum dit jaar. Rita is wel psycholoog en Marjolein heeft naast Geneeskunde ook Psychologie gedaan. Maar Kurt is dus geen psycholoog.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 10
« Reactie #51 Gepost op: 6-11-2009, 15:28:47 »
ow ja, nou dat verklaard een heeeeeele hoop. Hij zou een beroerde psycholoog geweest zijn. Maar voor mij is het dieptepunt van de expeditie nog steeds dat marina nu al een finaleplek heeft, ik hoop dat ze die kwijtraakt. Er zijn mensen die hem meer verdienen dan zij.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Sarah70

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10
« Reactie #52 Gepost op: 6-11-2009, 15:40:29 »
ow ja, nou dat verklaard een heeeeeele hoop. Hij zou een beroerde psycholoog geweest zijn. Maar voor mij is het dieptepunt van de expeditie nog steeds dat marina nu al een finaleplek heeft, ik hoop dat ze die kwijtraakt. Er zijn mensen die hem meer verdienen dan zij.
Ben ik niet met je eens... het is een regel van het spel dit jaar, daar kan je het niet mee eens zijn, maar is blijkbaar zo beslist. Verder vind ik dat ze goed meedoet in de groep, niet op haar gat gaat zitten omdat ze toch al in de finale zit, ze helpt overal mee, geeft niet op, zeurt niet over ziek zwak en misselijk en daarbij is het ook een last dat ze niet aan de proeven etc niet mee kan doen. Je kan het niet eens zijn met de spelregel, maar ik vind niet dat je het haar niet kan gunnen.

Offline stressie mama

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10
« Reactie #53 Gepost op: 6-11-2009, 15:40:54 »
ow ja, nou dat verklaard een heeeeeele hoop. Hij zou een beroerde psycholoog geweest zijn. Maar voor mij is het dieptepunt van de expeditie nog steeds dat marina nu al een finaleplek heeft, ik hoop dat ze die kwijtraakt. Er zijn mensen die hem meer verdienen dan zij.
hi
Marina zelf kan hier niet aandoen ,heeft dit ook niet gevraagd,ze wil zelf aan alles meedoen ,maar mag spijtig genoeg niet ::ohno::,heel frustreren ::jaja::d.
denk wel een sterke vrouw (in mijn ogen hé)
Ze zet zich wel in ,ze kan evengoed ergens op het strand gaan liggen zonnen ,zonder een hand uit te steken ,maar dat doet ze dus niet ::ok::
dieren zijn je echte vrienden

Offline stressie mama

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10
« Reactie #54 Gepost op: 6-11-2009, 15:43:18 »
Ben ik niet met je eens... het is een regel van het spel dit jaar, daar kan je het niet mee eens zijn, maar is blijkbaar zo beslist. Verder vind ik dat ze goed meedoet in de groep, niet op haar gat gaat zitten omdat ze toch al in de finale zit, ze helpt overal mee, geeft niet op, zeurt niet over ziek zwak en misselijk en daarbij is het ook een last dat ze niet aan de proeven etc niet mee kan doen. Je kan het niet eens zijn met de spelregel, maar ik vind niet dat je het haar niet kan gunnen.
hi
volledig mee eens zoals je al kan lezen hieronder (was bezig met reageren terwijl je op zelfde moment bezig was ::rofl::
dieren zijn je echte vrienden

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #55 Gepost op: 6-11-2009, 15:55:20 »
Als ik in plaats van Esmeralda had moeten kiezen, had ik niet steeds 'Ja/Nee' gezegd. Dat komt gewoon te bot/hard aan bij de kandidaat om wie het ging. Ik vermoedde al dat ze Dennis en Marina zou kiezen. Maar dan had ze beter 'Dennis en Marina' kunnen zeggen ipv mee te doen met het dramatische bedoelde Ja/Nee spel. Maar wellicht moet je als je het robinsoncontract hebt getekend ook meedoen op de manier die wordt opgedragen.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
aflevering 10 moderator
« Reactie #56 Gepost op: 6-11-2009, 17:03:46 »
Waarom zet de eerste speler niet het eerste blok met 1 van de punten omlaag in het zand? Dan is de volgende (2e) speler meteen de klos.

is al eens aangekaart op een ander topic

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: Aflevering 10
« Reactie #57 Gepost op: 6-11-2009, 17:04:50 »
Ik denk dat ik - hoe hard dat ook klinkt - niemand een brief of kaart had gegeven. Met zoiets trap je nou eenmaal altijd mensen op hun hart, dus dan maar allemaal. Kan niemand zich achtergesteld voelen. :-\\
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline hurricane

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10
« Reactie #58 Gepost op: 6-11-2009, 17:17:01 »
Dat is nou juist de bedoeling om 2 personen wel hun brief te geven en de rest te laten verbranden. Zo de spanningen onderling weer wat op te voeren! Ik ben benieuwd wie dit gaat winnen...
Je kan het hebben jongen!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10
« Reactie #59 Gepost op: 6-11-2009, 17:20:29 »
Zn als ze echt wilde scoren probeerde ze een deal te sluiten om haar eigen brief op te offeren in ruil dat iedereen deze krijgt...  ZE heeft het kostbaarste van het spel gewonnen, gun anderen dan ook iets  ;)