Auteur Topic: Aflevering 10  (gelezen 35416 keer)

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
aflevering 10 moderator
« Reactie #60 Gepost op: 6-11-2009, 17:56:15 »
Hmm boeiende aflevering. Esmaralda stelde me teleur door marjolein niet aan te kunnen, ik denk die wint binnen drie seconden van de dames. Knap van Jeroen dat hij won en leuk ook! Heel jammer dat Simone naar huis moest, wilde haar niet zien vertrekken maar jeroen ook niet. Marcel is de sluwste wolf in schaapskleren die ik ooit gezien heb, snap er niks van dat mensen die nog niet doorhebben. Kan er niet bij dat er mensen zijn die Kurt leuk vinden, die had het bij mij al verpest toen hij Igor heel hinderlijk stond uit te lachen als een of andere debiel. En dan heb je psychologie gestudeerd? beetje raar om je dan niet te verdiepen in waarom iemand zo is, maar ze gewoon te gaan uitlachen als iemand met het iq van een potlootgummetje. Leuk dat Jeroen Rita meenam maar niet snugger, toont maar weer aan dat hij niet tactisch speelt anders had hij wel esmaralda meegenomen. Simone heeft gelijk, Dennis en Es zijn gevaarlijke spelers, maar die vernietigen zichzelf nog wel. Marcel is de slimste, die komt het verst. Die staat helaas straks samen met MArina in de finale vrees ik.

Psychologie is iets heel anders dan filosofie. En Kurt is docent filosofie.
Ik vind Kurt in elk geval wél  ::ok::
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10
« Reactie #61 Gepost op: 6-11-2009, 18:00:56 »
Kurt is filosoof, geen psycholoog  ;) Is een hardnekkig misverstand hier op dit forum dit jaar. Rita is wel psycholoog en Marjolein heeft naast Geneeskunde ook Psychologie gedaan. Maar Kurt is dus geen psycholoog.

 ::jaja:: Ik schreef het net ook al in een ander topic.
En filosofie is iets heel anders dan psychologie....
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10
« Reactie #62 Gepost op: 7-11-2009, 01:23:57 »

Daarnaast heb ik even een overzicht gemaakt van de previews:

Van links naar rechts ziet het rek waar de ballen in gegooid worden er zo uit:
1 2 3 Dennis Marcel Jeroen

Persoon 1 - 5 ballen
Persoon 2 - 8 Ballen
Persoon 3 - 16 Ballen
Dennis - 9 ballen
Marcel - 6 Ballen
Jeroen - 13 ballen

- Laatste shot staan Persoon 3 en Jeroen gelijk.

Dat concludeert wel weer dat Jeroen nog wel aardig in de groep ligt.

Tenzij het de bedoeling is de personen uit te schakelen door hun mand te vullen. En dan gaat ie stemmen pakken...

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10
« Reactie #63 Gepost op: 7-11-2009, 11:27:32 »
Tenzij het de bedoeling is de personen uit te schakelen door hun mand te vullen. En dan gaat ie stemmen pakken...

Ik denk dat dit zal gebeuren. ER heeft veel dezelfde proeven als de Deense editie en in de Deense editie was er een ballenproef waar de persoon met de minste ballen won.
Nog even niks.

Offline CubaLibre

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #64 Gepost op: 7-11-2009, 13:56:31 »
Ik hoop dat Kurt, Jeroen, Rita en Marjolijn beseffen dat ze nu moeten ingrijpen willen ze het pact van Dennis, Esmeralda, Marina en Marcel doorbreken. Behoorlijk klote dus dat Rita of Marjolijn moet vertrekken. Marcel kan best wel eens een hele belangrijke swingvote gaan worden. Ben benieuwd hoe dit volgende donderdag uitpakt.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 10
« Reactie #65 Gepost op: 7-11-2009, 16:55:05 »
Ik denk dat Marcel de dupe wordt volgende aflevering, door zijn tactiek te verklappen.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 10
« Reactie #66 Gepost op: 7-11-2009, 16:55:39 »
Tenzij het de bedoeling is de personen uit te schakelen door hun mand te vullen. En dan gaat ie stemmen pakken...

Wie denk je dat Persoon 3 is dan? Dat zou dan Marjolein moeten zijn. Dus Rita valt af.
Dat zeg jij dan eigenlijk.
« Laatst bewerkt op: 7-11-2009, 16:57:34 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10
« Reactie #67 Gepost op: 7-11-2009, 17:23:59 »
Wie denk je dat Persoon 3 is dan? Dat zou dan Marjolein moeten zijn. Dus Rita valt af.
Dat zeg jij dan eigenlijk.

 ::megafoon:: Ik zeg eigenlijk dat de proef mogelijk inhoud dat ze de personen met een volle mand uit de proef kunnen wippen om geen immuniteit te geven.  persoon nr 3 kan Esmeralda, Kurt of 1 van de 2 dames zijn die het duel wint.   ::trots::





Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #68 Gepost op: 7-11-2009, 19:06:17 »
Het beste gedeelte van de aflevering was de bijna rituele verbranding van de brieven en foto's, een gedurfde en interessante actie. Nadat de prijs van de proef bekend was gemaakt had ik eerlijk gezegd verwacht dat uiteindelijk iedere kandidaat de brieven zou krijgen zodat ze zich gezamenlijk konden storten in een groot huilfeest en op die manier met hernieuwde emotionele krachten de expeditie konden voortzetten. Gelukkig zag de productie in dat het tijd was voor een andere aanpak, de verliezers moesten toekijken hoe hun potentiële prijs door het vuur gereduceerd werd totdat er niks van over bleef. Ze hadden gefaald en werden daarvoor toepasselijk beloond. Dit keer eens geen compassie. Het is namelijk de bedoeling dat de kandidaten de elementen, het eiland, de anderen en zichzelf overwinnen alvorens ze tot Robinson gekroond worden.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10
« Reactie #69 Gepost op: 7-11-2009, 19:11:59 »
Het beste gedeelte van de aflevering was de bijna rituele verbranding van de brieven en foto's, een gedurfde en interessante actie. Nadat de prijs van de proef bekend was gemaakt had ik eerlijk gezegd verwacht dat uiteindelijk iedere kandidaat de brieven zou krijgen zodat ze zich gezamenlijk konden storten in een groot huilfeest en op die manier met hernieuwde emotionele krachten de expeditie konden voortzetten. Gelukkig zag de productie in dat het tijd was voor een andere aanpak, de verliezers moesten toekijken hoe hun potentiële prijs door het vuur gereduceerd werd totdat er niks van over bleef. Ze hadden gefaald en werden daarvoor toepasselijk beloond. Dit keer eens geen compassie. Het is namelijk de bedoeling dat de kandidaten de elementen, het eiland, de anderen en zichzelf overwinnen alvorens ze tot Robinson gekroond worden.

 ::ok::

Offline ShakaZulu

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #70 Gepost op: 7-11-2009, 22:32:23 »
Sowieso natuurlijk absoluut Robinson onwaardig als je na 3 weken van huis al volschiet wanneer er een brief van het thuisfront voor wordt geschoteld. En dan staan er maar drie zinnen in, zoals in die brief aan Marina.  ::joehoe:: ::joehoe:: ::rofl::

Offline Asherah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10
« Reactie #71 Gepost op: 7-11-2009, 23:37:24 »
Teneerste,
Igor komt niet terug, ómdat ie zo'n interessante speler is. Weg is weg.
Hij vertrekt naar een andere eiland. Dat is vaker zo, dan komen ze later
weer bij elkaar om te stemmen. Ze kunnen ze moeilijk naar huis laten vliegen
en een paar dagen later weer terug.

Verder,
De brievenverbrandproef ging ver, heel ver. Maar het hoort erbij. Zonder je
geliefden zitten, dat is ook een onderdeel van Expeditie Robinson. Het werkte
inderdaad heel erg psychologisch. Maar ik denk dat het wel mooie effecten heeft.

En,
Ik vond het ook klasse van Esmeralda dat ze naar Marjolein toekwam om haar te
zeggen hoe ze erover dachten. Dat kan Marjolein ook niet ruiken. En ook top
dat ze daar naar luisterde en dat ze het kon begrijpen en vervolgens haar stem
introk. Haar vriendje Dennis daarentegen die kan vooral goed achter iemand rug
om lullen. Maar zoals ze in die reclame zeggen: U kunt het tegen elkaar zeggen,
maar.. enzovoort.

Al met al een hele geslaagde aflevering

En oja, ik hoop dat Marjolein mag blijven, alhoewel Rita ook leuk is.

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10
« Reactie #72 Gepost op: 7-11-2009, 23:55:38 »
Het beste gedeelte van de aflevering was de bijna rituele verbranding van de brieven en foto's, een gedurfde en interessante actie. Nadat de prijs van de proef bekend was gemaakt had ik eerlijk gezegd verwacht dat uiteindelijk iedere kandidaat de brieven zou krijgen zodat ze zich gezamenlijk konden storten in een groot huilfeest en op die manier met hernieuwde emotionele krachten de expeditie konden voortzetten. Gelukkig zag de productie in dat het tijd was voor een andere aanpak, de verliezers moesten toekijken hoe hun potentiële prijs door het vuur gereduceerd werd totdat er niks van over bleef. Ze hadden gefaald en werden daarvoor toepasselijk beloond. Dit keer eens geen compassie. Het is namelijk de bedoeling dat de kandidaten de elementen, het eiland, de anderen en zichzelf overwinnen alvorens ze tot Robinson gekroond worden.

Ik wist dat ik op jou kon rekenen  ::trots::

Offline Mus20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10
« Reactie #73 Gepost op: 7-11-2009, 23:57:27 »
Dat is het backstage-eiland. alle afvallers van na de samensmelting komen hier terecht totdat de expeditie is afgelopen.
Volgens mij wil de productie het spannend houden wie er in de finale zit.
Dit weet ik, omdat er achteraf (na de expeditie) beelden van te zien waren. Een oud-expeditielid zou dit ook moeten weten, of niet?

Teneerste,
Igor komt niet terug, ómdat ie zo'n interessante speler is. Weg is weg.
Hij vertrekt naar een andere eiland. Dat is vaker zo, dan komen ze later
weer bij elkaar om te stemmen. Ze kunnen ze moeilijk naar huis laten vliegen
en een paar dagen later weer terug.
(...)

Ze komen wel bij elkaar, vorig jaar waren daar ook beelden van te zien. Ik weet niet zeker of zij stemmen, vorig jaar gebeurde dit niet, maar het is eerder wel voorgekomen.
Volgens mij willen ze de kandidaten in 'quarantaine' plaatsen, om het spannend te houden en om uitslagvervalsing tegen te gaan.  ::)

Offline molsnol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Al 15 jaar molloot..
Re: Aflevering 10
« Reactie #74 Gepost op: 8-11-2009, 00:40:01 »
Net de aflevering gekeken op uitzending gemist...en heb werkelijk een vreugdedansje door de kamer gemaakt toen Igor eruit ging.  ::boogie:: Niks persoonlijks tegen hem, iedere zijn manier van doen, alleen kijk ik er liever niet naar. Dus byebye zwaaizwaai. Het verbranden van de brieven vond ik ook te ver gaan. Ik hoop dat de familie in ieder geval vantevoren is ingelicht dat dit zou kunnen gebeuren. Ik vond Esmeralda helemaal geweldig deze aflevering, die blik in haar ogen toen ze gewonnen had: fantastisch!  >:D Ik heb nog nooit hoeven janken bij ER maar deze keer zat ik er wel dichtbij toen Dennis en Esmeralda vertelden over de immuniteitsproef.
Nu Igor weg is, weet ik eigenlijk niet op wie ik zou moeten stemmen, ik vind iedereen die er nu nog inzit tof. Als ik zou moeten kiezen zou ik voor een finaleproef gaan tussen Marina, Esmeralda, Dennis en Jeroen, of zijn het er zeker 3?

Offline ShakaZulu

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #75 Gepost op: 8-11-2009, 11:19:33 »
Net de aflevering gekeken op uitzending gemist...en heb werkelijk een vreugdedansje door de kamer gemaakt toen Igor eruit ging.  ::boogie:: Niks persoonlijks tegen hem, iedere zijn manier van doen, alleen kijk ik er liever niet naar. Dus byebye zwaaizwaai.

Zo zou ik 2 weken terug ook nog gereageerd hebben, maar de laatste 2 afleveringen was hij sterk, toonde veel kracht en zat minder op de allergie bij anderen. Het is ook maar net wat de regie je laat zien van alle gemaakte beelden.

Offline Shylaa

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #76 Gepost op: 8-11-2009, 14:56:02 »
Kan aflevering 10 aub op de site gezet worden? Want aangezien ik Belg ben, kan ik de aflevering niet bekijken op RTL...
Alvast bedankt!

Offline stressie mama

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10
« Reactie #77 Gepost op: 8-11-2009, 14:57:55 »
hi allen

ja ja de brieven ,goh mijn tranen waren er ook ,sorry ::schaam::was echt emotioneel,en eerlijk gezegd Evi had het er ook niet makkelijk,inderdaad hopelijk was het thuisfront daarvan op de hoogte gebracht (wat er kon gebeurenmet de tekeningen ,foto's en dergelijke) ),zelf ook zoeens iets meegemaakt ,mijn dochter haar tekening per vergissing weggegooid, na 2 weken kwam ze vragen waar haar tekening was die ze voor mij had gemaakt,leg dat maar uit,ze heeft een ganse week niet gesproken ,moeilijk gedaan,en al de vuilbakken doorzocht(tijdens de nacht),maar het papier was al weg.en haar traantjes waren natuurlijk ook van de partij :\'(
dit is jaren geleden maar het blijft toch wel ergens hangen ,nu kunnen we er wel om lachen ::rofl:: het is al 20 jaar geleden
dieren zijn je echte vrienden

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 10
« Reactie #78 Gepost op: 8-11-2009, 15:05:49 »
hi allen

ja ja de brieven ,goh mijn tranen waren er ook ,sorry ::schaam::was echt emotioneel,en eerlijk gezegd Evi had het er ook niet makkelijk,inderdaad hopelijk was het thuisfront daarvan op de hoogte gebracht (wat er kon gebeurenmet de tekeningen ,foto's en dergelijke) ),zelf ook zoeens iets meegemaakt ,mijn dochter haar tekening per vergissing weggegooid, na 2 weken kwam ze vragen waar haar tekening was die ze voor mij had gemaakt,leg dat maar uit,ze heeft een ganse week niet gesproken ,moeilijk gedaan,en al de vuilbakken doorzocht(tijdens de nacht),maar het papier was al weg.en haar traantjes waren natuurlijk ook van de partij :\'(
dit is jaren geleden maar het blijft toch wel ergens hangen ,nu kunnen we er wel om lachen ::rofl:: het is al 20 jaar geleden

Ik snap je naam 'stressie mama' ineens ;)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10
« Reactie #79 Gepost op: 8-11-2009, 15:30:26 »
Kan aflevering 10 aub op de site gezet worden? Want aangezien ik Belg ben, kan ik de aflevering niet bekijken op RTL...
Alvast bedankt!

Kijk eens naar deze post van Sprien  ;)
Keep calm and eat chocolates!