Auteur Topic: Hoe denk jij te reageren?  (gelezen 11769 keer)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Hoe denk jij te reageren?
« Gepost op: 9-11-2009, 17:54:15 »
De bedoeling van dit topic is enkele situaties uit de reeks te nemen en proberen in te leven hoe jij hierop zou reageren. 

Het is niet de bedoeling om neer te kijken op de beslissingen van de kandidaten en ook niet om reacties uit te lokken in de aard van "de beste stuurlui staan aan wal" of "jullie hebben makkelijk praten want je was er niet bij" ed...


Situatie 1

Je wint een proef en je heb al immuniteit. Je krijgt ook een brief en mag 2 andere mensen uit een groep van 8 gelukkig maken.  Brieven die niet worden gekozen worden vernietigd. Wat doe je? hoe bepaal je je keuze?

- houden van eigen brief en 2 anderen kiezen.
- je eigen brief afstaan en 3 anderen kiezen.
- je eigen brief houden en niemand kiezen.
- je eigen brief afstaan en niemand kiezen
- onderhandelen dat iedereen zijn brief krijgt zelfs met opoffering van de jouwe.
- of zou je zelfs je immuniteit opofferen in ruil dat iedereen zijn brief krijgt?
-...

Vanaf een 2de situatie is het misschien handig even de situatie in "Citaat" te zetten zodat men weet waarop je reageert  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 10-11-2009, 20:05:04 door reaver »

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Hoe denk jij te reageren?
« Reactie #1 Gepost op: 9-11-2009, 18:05:00 »
onderhandelen zodat iedereen zijn brief krijgt. Ik offer mijn brief wel op. En als dat niet werkt dan zou ik mijn eigen brief houden en mijn twee vrienden de brief geven.

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe denk jij te reageren?
« Reactie #2 Gepost op: 9-11-2009, 19:02:31 »
Ik zou mijn eigen brief afstaan,
en 3 andere een brief geven.
Ten eerste uit tactische overweging,
want het zal je zeker populair maken bij de gene die een brief krijgen.
En ten tweede denk ik ook niet dat ik echt zo veel behoefte zal hebben aan een brief.
Maar dat kan natuurlijk heel anders zijn als je daadwerkelijk al een aantal weken op dat eiland zit...
There's no show like a reality show ;)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Hoe denk jij te reageren?
« Reactie #3 Gepost op: 9-11-2009, 19:05:25 »
We kunnen met z'n allen wel heel stoer doen, maar ik denk dat het grote merendeel gewoon zijn eigen brief zou houden. Welke twee ik zou kiezen weet ik niet, maar ik zou op zo'n moment echt niet denken aan het opoefferen van mijn eigen brief.

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe denk jij te reageren?
« Reactie #4 Gepost op: 9-11-2009, 19:07:45 »
We kunnen met z'n allen wel heel stoer doen, maar ik denk dat het grote merendeel gewoon zijn eigen brief zou houden. Welke twee ik zou kiezen weet ik niet, maar ik zou op zo'n moment echt niet denken aan het opoefferen van mijn eigen brief.
Oh ik probeer helemaal niet stoer te doen hoor.
Maar ik weet van mezelf dat ik best 2 maanden zonder bericht van thuis kan.
Als je daar zit krijg je het toch wel te horen als er echt iets mis gaat op het thuisfront.
En dus is geen bericht goed bericht.
Een brief zou voor mij niet zo veel betekenen,
maar als ik iemand in het echt kon zien,
daar zou ik dan wel weer alles voor over hebben.
There's no show like a reality show ;)

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: Hoe denk jij te reageren?
« Reactie #5 Gepost op: 9-11-2009, 19:15:43 »
Ik ben blij dat er nog meer mensen zijn die denken dat ze niet zoŽn behoefte zullen hebben aan een brief van thuis. Ik denk dat nl. ook. Ik zou het thuisfront wel missen, maar zou er denk ik geen slapeloze nachten van hebben. Dus zou ik mijn brief wrs. opofferen om mezelf ontzettend populair te maken. :P
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe denk jij te reageren?
« Reactie #6 Gepost op: 9-11-2009, 19:20:10 »
Ik ben blij dat er nog meer mensen zijn die denken dat ze niet zoŽn behoefte zullen hebben aan een brief van thuis. Ik denk dat nl. ook. Ik zou het thuisfront wel missen, maar zou er denk ik geen slapeloze nachten van hebben. Dus zou ik mijn brief wrs. opofferen om mezelf ontzettend populair te maken. :P
Jij verwoord precies zoals ik het denk.
Is toch altijd weer fijn als iemand dat wel voor elkaar krijgt,
terwijl je zelf een uur hebt zitten denken maar de woorden toch niet hebt kunnen vinden ;)
There's no show like a reality show ;)

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Hoe denk jij te reageren?
« Reactie #7 Gepost op: 9-11-2009, 21:25:28 »
e.r. kennende weet ik vooraf dat er zoiets met brieven op stapel staat, dus heb ik al met de familie afgesproken dat ik mijn brief opoffer als dat me verder brengt in de expeditie. dus drie anderen krijgen hun brief.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline plotiemoos

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe denk jij te reageren?
« Reactie #8 Gepost op: 9-11-2009, 21:34:00 »
Als je lang van huis bent, al klinkt een maand kort, is contact met het thuisfront erg belangrijk, in welke situatie dan ook, als je compleet verstoken zit van contact en er is een mogelijkheid, dan wil je die met beide handen aangrijpen.

Ik zou de vrief waarschijnlijk dus wel houden, al denk ik nu van niet, maar als ik daar dus zit wel en dan kijken wie er het heftigst reageert op een brief van het thuisfront... en als ik diegene zou mogen, zou ik hem/haar die brief geven. mag ik hem niet, dan heeft hij/zij dikke vette pech.
Zo'n rat ben ik dan ook nog wel weer.
Fietsen is gezond. Eet meer fiets.

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe denk jij te reageren?
« Reactie #9 Gepost op: 9-11-2009, 21:52:37 »
Ik zou de mijne ook inruilen. Heb dat vorige week al in een ander topic gezegd.
Ik ken mijn pappenheimers zo goed dat ik toch wel weet wat ze me schrijven. en ja ik zou me ook populairder maken in de groep en dat waarschijnlijk ook nodig hebben ::rofl::

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe denk jij te reageren?
« Reactie #10 Gepost op: 9-11-2009, 22:43:51 »
Als het groepsgevoel dan toch zo belangrijk is en mijn opoffering zou alle anderen geen brief opleveren dan liever het motto alles of niets: Ofwel iedereen een brief met uitzondering van de mijne want ik heb toch al immuniteit ofwel niemand incluis mezelf geen brief.  De gevolgen van zulk emotioneel zwaarwegende keuze gaat minder afgerekend worden dan tegenover je aan vriendjespolitiek gaat doen...
« Laatst bewerkt op: 10-11-2009, 01:19:14 door reaver »

Offline weener01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe denk jij te reageren?
« Reactie #11 Gepost op: 9-11-2009, 23:01:14 »
Meen me te herinneren dat Ronald(uit het jaar met klaar en frank) op een gegeven moment ook zijn brief had opgegeven omdat hij als persoonlijk voorwerp toch al brieven en foto's van zijn familie had meegenomen. Was als tactische zet bedoeld maar stuitte vooral de andere kampgenoten tegen de borst dat hij dat gedaan had... Mooi gebaar maar andere kunnen dan ook gaan denken dat je ze probeerd te manipuleren vooral diegene die toch nog buiten de boot vallen...

Offline mooneyeslinda

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • fan van expeditie robinson en kijk wie is de mol.
Re: Hoe denk jij te reageren?
« Reactie #12 Gepost op: 9-11-2009, 23:10:01 »
als je de jouwe al afstaat kun je nog scheve gezichtem krijgen..
en je krijgt vast nooit te zien als iemand dat had gezegd..
het spel is gewoon neem je brief en kies er 2.
ik denk niet dat dat zomaar te veranderen is.

ik weet niet hoe ik zou reageren na zoveel dagen zonder eten ect..
heb geen vriend of kids.. dus dat zou al iets schelen..
en bij ons thuis (gezin)is geen nieuws = goed nieuws
robinson is weer geweldig dit jaar

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe denk jij te reageren?
« Reactie #13 Gepost op: 9-11-2009, 23:25:59 »
Situatie 2

Je krijgt de opdracht om 3 namen van de meest waardevolle kampleden te vernoemen.  Maar je bent echter van mening dat je zelf bij die 3 hoort.

- Je zegt eigen naam.
- Je vraag toestemming om je eigen naam op te geven.
- Je geeft 3 namen buiten jezelf.
- ...

Zet de situatie in "citaat" zodat iedereen duidelijk kan zien op welke je reageert  ::ok::

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Hoe denk jij te reageren?
« Reactie #14 Gepost op: 10-11-2009, 00:07:26 »
Situatie 2

Je krijgt de opdracht om 3 namen van de meest waardevolle kampleden te vernoemen.  Maar je bent echter van mening dat je zelf bij die 3 hoort.

- Je zegt eigen naam.
- Je vraag toestemming om je eigen naam op te geven.
- Je geeft 3 namen buiten jezelf.
- ...

Zet de situatie in "citaat" zodat iedereen duidelijk kan zien op welke je reageert  ::ok::
Ik zou 3 namen buiten mezelf geven, natuurlijk vanwege tactische redenen
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe denk jij te reageren?
« Reactie #15 Gepost op: 10-11-2009, 00:23:32 »
Situatie 2

Je krijgt de opdracht om 3 namen van de meest waardevolle kampleden te vernoemen.  Maar je bent echter van mening dat je zelf bij die 3 hoort.


Ik zou eerst even afwachten tot het merendeel van de groep zijn namen heeft bekend gemaakt en indien ik een stem tekort heb of gelijk sta op een 3de plaats toch ff vragen of er iemand bezwaar heeft dat ik mezelf mag noemen.  De kans bestaat er natuurlijk in dat mensen hun namen willen veranderen, waar ik op zich geen probleem mee heb indien het niet ten koste van mezelf komt  ;D

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe denk jij te reageren?
« Reactie #16 Gepost op: 10-11-2009, 02:36:54 »
Als ik er zeker van ben dat ik het waardevolst ben,
verwacht ik dat de rest het ook zo ziet.
Ik wacht dan eerst tot andere mijn naam zeggen.
En als niemand dat dan doet,
zou ik zeggen 'Ja ik vind mezelf ook redelijk waardevol, maar ik ga natuurlijk niet mezelf opgeven',
in de hoop dat andere dan zeggen 'ja Rob, jij bent inderdaad heel waardevol'.
Op die manier kom ik dan niet te arrogant over,
maar schijnheilig is het natuurlijk wel..  ::hypocriet::
Zou dan wel lullig zijn als de rest zegt:
'Nee, jij hoort beslist niet bij de meeste waardevolle kampleden'...
There's no show like a reality show ;)

Offline Expediteur

  • Forumlid
Re: Hoe denk jij te reageren?
« Reactie #17 Gepost op: 10-11-2009, 11:13:05 »
Ik zou de mijne ook inruilen. Heb dat vorige week al in een ander topic gezegd.
Ik ken mijn pappenheimers zo goed dat ik toch wel weet wat ze me schrijven. en ja ik zou me ook populairder maken in de groep en dat waarschijnlijk ook nodig hebben ::rofl::

Grappig om te horen dat jij dit puur uit tactisch oogpunt zou doen terwijl jij veel commentaar hebt op mensen die ER 2009 tactisch spelen (naar jouw idee Esmeralda, Marcel, Dennis). Daar ben je niet positief over en die vind je alleen maar tactisch. Geeft eens temeer aan dat je moet blijven dat het een spel is wat erom vraagt gespeeld te worden.


Offline Expediteur

  • Forumlid
Re: Hoe denk jij te reageren?
« Reactie #18 Gepost op: 10-11-2009, 11:14:21 »
het spel is gewoon neem je brief en kies er 2.
ik denk niet dat dat zomaar te veranderen is.

Lijkt me ook, goed punt ! Waarom speculeren over wat zou je doen? Beetje nutteloos forum!
« Laatst bewerkt op: 10-11-2009, 11:38:09 door Sprien, Reden: quote aangepast »

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe denk jij te reageren?
« Reactie #19 Gepost op: 10-11-2009, 12:27:42 »
Grappig om te horen dat jij dit puur uit tactisch oogpunt zou doen terwijl jij veel commentaar hebt op mensen die ER 2009 tactisch spelen (naar jouw idee Esmeralda, Marcel, Dennis). Daar ben je niet positief over en die vind je alleen maar tactisch. Geeft eens temeer aan dat je moet blijven dat het een spel is wat erom vraagt gespeeld te worden.

Lijkt me ook, goed punt ! Waarom speculeren over wat zou je doen? Beetje nutteloos forum!

Als je geen zin hebt om te reageren op de manier waar dit topic voor dient, vind ik het best ok dat je hier dan ook niets op post.  Maak desnoods een eigen topic aan over welke topics volgens jou nutteloos zijn en leef je daar eens uit.  ::ok::