Auteur Topic: Aflevering 13  (gelezen 33097 keer)

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 13
« Reactie #60 Gepost op: 27-11-2009, 11:47:06 »
Ze had een vage belofte van Marcel
was toch wel iets meer dan een vage belofte, dacht ik zo gezien te hebben.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Greenday

  • Forumlid
Re: Aflevering 13
« Reactie #61 Gepost op: 27-11-2009, 12:25:47 »
Esmeralda ligt er gelukkig uit, heb d'r nooit kunnen uitstaan :S Nu Dennis nog... :S

Rita heeft bewezen dat ze haar "mannetje" zeker kan staan... Had ik niet verwacht, haar lengte en gewicht doen niks terzake, die lopen evenredig met haar kracht, chapeau dus... Alleen jammer dat Jeroen niet won :p

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 13
« Reactie #62 Gepost op: 27-11-2009, 12:28:41 »
haar lengte en gewicht doen niks terzake, die lopen evenredig met haar kracht,
Dus volgens jou hoe langer en hoe zwaarder, hoe sterker? Dat lijkt me toch wel aanvechtbaar.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 13
« Reactie #63 Gepost op: 27-11-2009, 13:05:39 »
Dus volgens jou hoe langer en hoe zwaarder, hoe sterker? Dat lijkt me toch wel aanvechtbaar.

Dacht ik ook.

De kracht is enkel evenredig wanneer gewicht, spiermassa, lengte, vetmassa, algemene lichaamsbouw,... verdeeld zijn onder een bepaald quota  (juiste % ken ik niet). 

De druk op de spieren bij deze proef hang van verschillende factoren af...


 

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 13
« Reactie #64 Gepost op: 27-11-2009, 13:14:19 »
Rita sloeg niet te vroeg. Het kaarsje ging uit.
Als het was opgeflakkert had ze eruit gelegen maar dat deed t vlammetje niet.
Maar mijn god wat duurde dat lang zeg met dat kaarsje.
Nee, de beelden spreken dat tegen (zie andere topic). Ik vind het wel jammer eerlijk gezegd, ook al gun ik het Rita ook. Het is nu eenmaal een spel en een spel moet in ieder geval door de leiding eerlijk gespeeld worden.

Offline fugazi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 13
« Reactie #65 Gepost op: 27-11-2009, 15:45:40 »
Dacht ik ook.

De kracht is enkel evenredig wanneer gewicht, spiermassa, lengte, vetmassa, algemene lichaamsbouw,... verdeeld zijn onder een bepaald quota  (juiste % ken ik niet). 

De druk op de spieren bij deze proef hang van verschillende factoren af...

Het leek me dat Jeroen qua lichaamsbouw deze proef het beste moest liggen. Maar hij hield zijn handen niet goed, nl van onder waardoor het zwaartepunt teveel naar beneden komt te liggen. Rita had hield zich perfect vast. Van boven en de handen zover mogelijk uit elkaar waardoor ze het minst ver voorover hing. perfect en ook slim gespeld dus.  ::ok::

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 13
« Reactie #66 Gepost op: 27-11-2009, 16:43:25 »
Het leek me dat Jeroen qua lichaamsbouw deze proef het beste moest liggen. Maar hij hield zijn handen niet goed, nl van onder waardoor het zwaartepunt teveel naar beneden komt te liggen. Rita had hield zich perfect vast. Van boven en de handen zover mogelijk uit elkaar waardoor ze het minst ver voorover hing. perfect en ook slim gespeld dus.  ::ok::

Jeroen heeft tevens ook het nadeel dat hij vanaf het middel af naar boven toe stevig ontwikkeld is en spieren wegen meer dan vet dus in verhouding met het kantelpunt (scharnierend voetstuk) heeft hij veel meer tegen te houden dan Rita of Marcel.  Bij ontwikkelde spieren die deels zijn opgevreten door het voedseltekort treed verzuring bij een statische inspanningen ook veel sneller op.

Hoe lager het zwaartepunt en hoe dichter deze tegen het kantelpunt hoe stabieler en hoe minder kracht het vergt om het lastmoment tegen te houden.

Dit is een proef waarbij kleine, magere mensen nu eenmaal het voordeel hebben...
techniek van hoe de handen te houden kan een rol spelen maar niet in de hoedanigheid dat het Jeroen een voordeel zou geven tegenover Rita

Offline Daantjo

  • Forumlid
Re: Aflevering 13
« Reactie #67 Gepost op: 27-11-2009, 18:50:23 »
Rita sloeg niet te vroeg. Het kaarsje ging uit.
Als het was opgeflakkert had ze eruit gelegen maar dat deed t vlammetje niet.
Maar mijn god wat duurde dat lang zeg met dat kaarsje.

Rita's klap op het ER-logo kwam toen het vlammetje van de kaars nog flakkerde. De kaars was DUS nog niet uit en DUS sloeg Rita volgens de spelregels te vroeg. Zó simpel, een kind kan de was doen! Dat Jeroen meteen daarop ook op het logo sloeg, was een reflex, lijkt me.
Waarom corrigeert de spelleiding van ER deze foute uitslag niet? Zij heeft de beelden toch ook direct na afloop gezien? Of krijgen we volgende week alsnog een correctie te zien? De opnames zijn immers al lang achter de rug, nú kan er niets meer teruggedraaid worden.
Iets anders: Jeroens hand leek tijdens dit duel een stuk dichter bij het logo te liggen dan Rita's hand. Dat zal overigens niet eens veel uitmaken, het gaat om de snelheid van reageren, de afstand van beide handen was vermoedelijk te klein om effect op de snelheid te kunnen hebben.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 13
« Reactie #68 Gepost op: 27-11-2009, 19:01:32 »
Iets anders: Jeroens hand leek tijdens dit duel een stuk dichter bij het logo te liggen dan Rita's hand. Dat zal overigens niet eens veel uitmaken, het gaat om de snelheid van reageren, de afstand van beide handen was vermoedelijk te klein om effect op de snelheid te kunnen hebben.

  ::oink:: ::oink:: ::oink::

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 13
« Reactie #69 Gepost op: 27-11-2009, 19:54:15 »
Volgens mij was Jeroen ook al in het nadeel bij de kaarsenproef.
Hij moet zijn hand helemaal draaien voor dat die erop ligt, en rita niet.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Asherah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 13
« Reactie #70 Gepost op: 27-11-2009, 20:35:22 »
Ik had het ergens wel verwacht of gehoopt dat Rita zodra de finale in zicht is, alles ging geven wat ze had! En dat heeft ze gedaan!

Is de circel toch weer rond. De expeditie begint met alleen maar vrouwen en later komen er mannen bij. En de finale ook.  :D
« Laatst bewerkt op: 27-11-2009, 20:37:48 door Asherah »

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Aflevering 13
« Reactie #71 Gepost op: 27-11-2009, 22:25:50 »
Net de aflevering gezien en één ding vind ik echt raar. Bij de hangproef zegt Zoey: jullie kunnen geen immuniteit winnen want jullie zijn al zeker van een plaats in de finale. Maar later blijkt dat er maar drie naar de finale gaan. Marina, nu dus Rita en degene die volgende week de proef wint. Raar.

De kaars was trouwens nog niet uit toen Rita haar hand op dat ding legde. Ook raar.
« Laatst bewerkt op: 27-11-2009, 22:27:36 door Stanley_Yelnats »

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 13
« Reactie #72 Gepost op: 27-11-2009, 23:19:40 »
En wie is Zoey  ::tandpastasmiley::

Offline Phraser

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 13
« Reactie #73 Gepost op: 28-11-2009, 08:04:54 »
Beetje voorspelbare aflevering. Zeker als je goed naar de intro had gekeken, had je kunnen zien dat Rita zou winnen. Haar blijde uitspatting hadden we nog niet eerder gezien.

Offline Asherah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 13
« Reactie #74 Gepost op: 28-11-2009, 09:04:33 »
En wie is Zoey  ::tandpastasmiley::

Eddy. Eddy Zoey

Offline Asherah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 13
« Reactie #75 Gepost op: 28-11-2009, 09:05:45 »
Eddy. Eddy Zoey

Beetje voorspelbare aflevering. Zeker als je goed naar de intro had gekeken, had je kunnen zien dat Rita zou winnen. Haar blijde uitspatting hadden we nog niet eerder gezien.

Ja, dat dacht ik ook!

Net de aflevering gezien en één ding vind ik echt raar. Bij de hangproef zegt Zoey: jullie kunnen geen immuniteit winnen want jullie zijn al zeker van een plaats in de finale. Maar later blijkt dat er maar drie naar de finale gaan. Marina, nu dus Rita en degene die volgende week de proef wint. Raar.

De kaars was trouwens nog niet uit toen Rita haar hand op dat ding legde. Ook raar.

Hij zei plaats in de finaleronde. Dat is weer iets anders.

Offline Mus20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 13
« Reactie #76 Gepost op: 28-11-2009, 09:34:49 »
Beetje voorspelbare aflevering. Zeker als je goed naar de intro had gekeken, had je kunnen zien dat Rita zou winnen. Haar blijde uitspatting hadden we nog niet eerder gezien.

Scherp gezien, ik dacht ook al... hebben we dit van een persoon gezien of niet.
Niet dus tot deze aflevering :)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 13
« Reactie #77 Gepost op: 28-11-2009, 10:47:13 »
Beetje voorspelbare aflevering. Zeker als je goed naar de intro had gekeken, had je kunnen zien dat Rita zou winnen. Haar blijde uitspatting hadden we nog niet eerder gezien.

ja, wekenlang heb ik Rita als winnaar van de proef ingevuld, vanwege dat beeld, en net deze week dacht ik dat er geen proef zou zijn  >:( :P
Keep calm and eat chocolates!

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 13
« Reactie #78 Gepost op: 28-11-2009, 10:47:41 »
Eddy. Eddy Zoey

Ah natuurlijk  ::rofl::

Maar hebben we trouwens al gezien dat Marcel boven water komt met die vis in z'n handen? Ook in de intro  :P

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 13
« Reactie #79 Gepost op: 28-11-2009, 12:15:19 »
Ah natuurlijk  ::rofl::

Maar hebben we trouwens al gezien dat Marcel boven water komt met die vis in z'n handen? Ook in de intro  :P

Ja, een week of 2-3 geleden. Toen riep hij nog: Ik heb een geep gevangen!
Dat was dat stukje uit de intro.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.