Auteur Topic: Extra stem Jeroen  (gelezen 6641 keer)

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Extra stem Jeroen
« Gepost op: 24-11-2009, 22:54:22 »
Vorig jaar heeft Geert (pardon ook tegen Geert D gezegd dat hij normaal gezien niet op hem ging stemmen en dat heeft hij ook gedaan waardoor hij eruit lag...

Het verschil is wel degelijk dat Esmeralda en Dennis toch wel stiekem tot de 'alliantie' van het oude kamp Noord behoorden waardoor ze redelijk comfortabel waren dmv die meerderheidspositie. Aan de andere kant liet Jeroen wel de kans om Marcel te beduvelen door die 2 stemmen te spreiden tussen, Esmeralda, Dennis en Marcel. 
volgens mij kon Jeroen dat laatste niet doen, jeroen moest verplicht op iemand 2 stemmen geven
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Extra stem Jeroen
« Reactie #1 Gepost op: 24-11-2009, 23:00:07 »
volgens mij kon Jeroen dat laatste niet doen, jeroen moest verplicht op iemand 2 stemmen geven


Eddy zei letterlijk:

"2 stemmen mag je uitbrengen op 1 persoon en nog 1 stem over voor een andere persoon"

Mogen is niet moeten... ::vergroot::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Extra stem Jeroen
« Reactie #2 Gepost op: 25-11-2009, 09:45:52 »
Eddy zei letterlijk:

"2 stemmen mag je uitbrengen op 1 persoon en nog 1 stem over voor een andere persoon"

Mogen is niet moeten... ::vergroot::
Als je het dan zo hoort mag je er vanuit gaan dat je de balletjes maar aan 2 kandidaten mocht geven; zo had ik het althans begrepen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Extra stem Jeroen
« Reactie #3 Gepost op: 25-11-2009, 10:01:24 »
Als je het dan zo hoort mag je er vanuit gaan dat je de balletjes maar aan 2 kandidaten mocht geven; zo had ik het althans begrepen...

Zo had ik het ook begrepen. De balletjes mochten niet over 3 deelnemers verspreid worden. ::ohno::
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Extra stem Jeroen
« Reactie #4 Gepost op: 25-11-2009, 10:46:45 »
Eddy zei letterlijk:

"2 stemmen mag je uitbrengen op 1 persoon en nog 1 stem over voor een andere persoon"

Mogen is niet moeten... ::vergroot::

Nee, Eddy zei letterlijk: Voor de duidelijkheid, je moet 2 stemmen op 1 persoon uitbrengen en dan nog 1 stem op iemand anders. Kijk de Eilandraad nog maar eens na  ;) (aangezien ik het verslag heb geschreven deze week, heb ik 2x gekeken  :P )
Keep calm and eat chocolates!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Extra stem Jeroen
« Reactie #5 Gepost op: 25-11-2009, 11:45:33 »
Nee, Eddy zei letterlijk: Voor de duidelijkheid, je moet 2 stemmen op 1 persoon uitbrengen en dan nog 1 stem op iemand anders. Kijk de Eilandraad nog maar eens na  ;) (aangezien ik het verslag heb geschreven deze week, heb ik 2x gekeken  :P )

Heb het juist het stukje nog eens bekeken, hij zegt heel duidelijk 'mag'  ::vergroot::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Extra stem Jeroen
« Reactie #6 Gepost op: 25-11-2009, 13:01:56 »
Heb het juist het stukje nog eens bekeken, hij zegt heel duidelijk 'mag'  ::vergroot::
Had Evi er anders niet nog wat over gezegd, wat hij met zijn extra balletje mocht/moest doen?
Ich bin ein Bärliner!

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Extra stem Jeroen
« Reactie #7 Gepost op: 25-11-2009, 13:02:38 »
Heb het juist het stukje nog eens bekeken, hij zegt heel duidelijk 'mag'  ::vergroot::

Ik heb het stukje bekeken dat jij me toestuurde, en bij jullie wordt Eddy ondertiteld  :o en daar staat idd 'mag'. Ik interpreteer het echter, vanwege zijn 'voor de duidelijkheid' ervoor, als 'het is de bedoeling dat je 2 stemmen op 1 persoon uitbrengt'. Maar zoals jij het nu zegt, mag is niet moeten he  ;)
Keep calm and eat chocolates!

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Extra stem Jeroen
« Reactie #8 Gepost op: 25-11-2009, 13:05:24 »
Had Evi er anders niet nog wat over gezegd, wat hij met zijn extra balletje mocht/moest doen?

Evi zei aan het einde van de proef letterlijk: 'dat is een extra stem die jij aan 1 van je kampgenoten mag geven'.
Keep calm and eat chocolates!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Extra stem Jeroen
« Reactie #9 Gepost op: 25-11-2009, 16:33:17 »
Ik heb het stukje bekeken dat jij me toestuurde, en bij jullie wordt Eddy ondertiteld  :o en daar staat idd 'mag'. Ik interpreteer het echter, vanwege zijn 'voor de duidelijkheid' ervoor, als 'het is de bedoeling dat je 2 stemmen op 1 persoon uitbrengt'. Maar zoals jij het nu zegt, mag is niet moeten he  ;)

In de ondertiteling stond 'mag' maar hij zei het ook letterlijk hoor.

Ik heb al gemerkt dat hetgene dat de presentatie zegt ook best letterlijk begrepen mag worden. 

Evi zei aan het einde van de proef letterlijk: 'dat is een extra stem die jij aan 1 van je kampgenoten mag geven'.

Ook hierbij geen extra info dat deze extra stem moet zijn op 1 van de 2 personen van zijn stemkeuze.

 



Offline Asherah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Extra stem Jeroen
« Reactie #10 Gepost op: 25-11-2009, 16:49:37 »
Heb het juist het stukje nog eens bekeken, hij zegt heel duidelijk 'mag'  ::vergroot::

Maar hij bedoelt 'moet'

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Extra stem Jeroen
« Reactie #11 Gepost op: 25-11-2009, 16:52:22 »
Maar hij bedoelt 'moet'

Heb je em even opgebeld misschien?  Ben jij zijn woordvoerder?   Ben je  ::helderziend::?
 

Offline Asherah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Extra stem Jeroen
« Reactie #12 Gepost op: 25-11-2009, 16:56:43 »
Heb je em even opgebeld misschien?  Ben jij zijn woordvoerder?   Ben je  ::helderziend::?
 

Zoiets. Nee, maar dat weet ik wel bijna zeker.
En er wordt ook wel eens gezegd: 'Op Marina MAG niet gestemd worden'
Dat hadden ze dan ook kunnen doen volgens jou?

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Extra stem Jeroen
« Reactie #13 Gepost op: 25-11-2009, 17:14:33 »
Zoiets. Nee, maar dat weet ik wel bijna zeker.
En er wordt ook wel eens gezegd: 'Op Marina MAG niet gestemd worden'
Dat hadden ze dan ook kunnen doen volgens jou?

Hoe kan je in ***naam  beweren dat je bijna zeker weet wat iemand bedoelt wanneer hij/zij hoorbaar iets anders zegt.  Ok er is zoiets als sarcasme, maar daar gaan ze bij richtlijnen mbt tot iets of uitleg van zaken geen gebruik van maken om misverstanden te vermijden.

ff een spoedcursus:

mag = niet verplicht
moet = verplicht

moet niet = niet verplicht
mag niet = verboden

Zonder dank  ;)

Offline Asherah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Extra stem Jeroen
« Reactie #14 Gepost op: 25-11-2009, 17:30:09 »
Hoe kan je in ***naam  beweren dat je bijna zeker weet wat iemand bedoelt wanneer hij/zij hoorbaar iets anders zegt.  Ok er is zoiets als sarcasme, maar daar gaan ze bij richtlijnen mbt tot iets of uitleg van zaken geen gebruik van maken om misverstanden te vermijden.

ff een spoedcursus:

mag = niet verplicht
moet = verplicht

moet niet = niet verplicht
mag niet = verboden

Zonder dank  ;)


Bedankt voor de uitleg. Maar volgens mij ben jij de enige die op die manier redeneert.

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Extra stem Jeroen
« Reactie #15 Gepost op: 25-11-2009, 17:40:05 »
Zoals ik al eerder zei: Zonder dank.  ::ok::

Zullen we stemmen? ;D
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Extra stem Jeroen
« Reactie #16 Gepost op: 25-11-2009, 17:46:11 »
Zullen we stemmen? ;D


goed idee  ::ok::

*blijkbaar is mijn post weg*  ???

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Extra stem Jeroen
« Reactie #17 Gepost op: 25-11-2009, 17:49:31 »
goed idee  ::ok::
*blijkbaar is mijn post weg*  ???

Haha ja ik zie het ook! ;D ;D ;D ;D
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Extra stem Jeroen
« Reactie #18 Gepost op: 25-11-2009, 17:50:11 »
volgens mij ben jij de enige die op die manier redeneert.

Kan best zijn maar ik neem tenminste de moeite om deze met enige fundering te ondersteunen  ;)

Offline Asherah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Extra stem Jeroen
« Reactie #19 Gepost op: 25-11-2009, 20:27:55 »
Kan best zijn maar ik neem tenminste de moeite om deze met enige fundering te ondersteunen  ;)

Bij het blokkenstapen zei Evi: "Jullie mogen beginnen", en dat deden ze nog ook. Hadden ze ook niet kunnen doen.
En toen Kurt weg moest: "Je mag gaan". Volgens jou had hij dus ook mogen blijven?
Bij de proef "mochten ze klaar gaan staan", ze deden het nog allemaal ook.
Enzovoort.

Mogen klinkt gewoon een stuk vriendelijker dan moeten, maar eigenlijk wordt er wel moeten bedoelt.


Maar ik hou er wel over op.