Auteur Topic: Rita was te vroeg! (Candlegate)  (gelezen 82743 keer)

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #20 Gepost op: 26-11-2009, 22:36:18 »
Hoezo te vroeg? Rita sloeg pas toen de vlam uit was
en deze is NIET meer aangegaan nadat haar hand op
het symbool lag. Dat het lontje nog nagloeit lijkt me
vrij evident; je slaat nadat de VLAM weg is.

De tijd die nog gewacht werd na het slaan
van Rita dient om te kijken of de vlam alsnog terug
aan schiet. Dit bleek niet het geval dus is Rita
de terechte winnaar...
zo dacht ik er dus over ::jaja::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #21 Gepost op: 26-11-2009, 22:38:01 »
En schijnbeweging van Jeroen of niet haar hand lag onderop..... ;)

Ik hou toch voor mezelf de optie open dat een schijnbeweging gelijk staat aan een poging waardoor de hit van Rita eigenlijk niet veel uitmaakt.  

De productie dit in de regie hebben nagekeken en dit via een oortje meedegedeeld werd aan Evi

Op 2BE staan er filmpjes backstage en Evi zegt daarin dat de kandidaten na de uitleg van de proef nog vragen mogen stellen...  Dit hebben ze nog nooit uitgezonden...


Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #22 Gepost op: 26-11-2009, 22:47:08 »
Hoezo te vroeg? Rita sloeg pas toen de vlam uit was
en deze is NIET meer aangegaan nadat haar hand op
het symbool lag. Dat het lontje nog nagloeit lijkt me
vrij evident; je slaat nadat de VLAM weg is.

De tijd die nog gewacht werd na het slaan
van Rita dient om te kijken of de vlam alsnog terug
aan schiet. Dit bleek niet het geval dus is Rita
de terechte winnaar...


Ik heb het inmiddels 10 keer in vertraagd afgespeeld en op het moment van contact met het logo was de vlam was er nog.  Wanneer ze beide sloegen was er zelfs nog een kleine opflakkering door de luchtverplaatsing.

Je kan dmv luchtverplaatsing in een slag een vlam van een kaars uitslaan (zelfs op 15-20cm afstand en groter.) wederom een bedenking of dit toegestaan is.

Dus ik ga nog steeds voor mijn optie dat een schijnbeweging gelijk staat aan een poging...

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #23 Gepost op: 26-11-2009, 22:55:27 »
Maar dan iets anders: is nagloeien hetzelfde als branden?

Goeie vraag, al is het technisch zo dat je met een gloeideeltje terug vuur kan maken mits toevoeging van brandstof en zuurstof.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #24 Gepost op: 26-11-2009, 23:00:59 »
Dan moet er hulp van buitenaf aan te pas komen. Bij nader inzien denk ik toch dat Rita weldegelijk op eigen kracht deze proef heeft gewonnen.

En dan is haar die finaleplaats simpelweg gegund.

Offline mooneyeslinda

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • fan van expeditie robinson en kijk wie is de mol.
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #25 Gepost op: 26-11-2009, 23:06:19 »
als eerste dacht ik ook in flits seconde dat ze verloren had. tot evi zei gefeliciteerd rita.

maar vanaf een tv op je bank en allang na die tijd kan je er toch niks aan veranderen.
en mag je aannemen dat rita terecht heeft gewonnen. volgens de regels ect.




robinson is weer geweldig dit jaar

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #26 Gepost op: 26-11-2009, 23:55:27 »
Tjsa, we kunnen er lang en kort over praten, maar hier zijn de feiten: terwijl Rita's hand op het logo ligt flakkert de kaars. Ik denk dat dit met het blote oog zo snel gewoon niet vastgesteld kon worden, maar op basis van de televisiebeelden moet geconcludeerd worden dat Jeroen de finalist had moeten zijn, niet Rita.
« Laatst bewerkt op: 26-11-2009, 23:58:40 door Starry Night »

Offline Otherfool

  • Forumlid
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #27 Gepost op: 26-11-2009, 23:58:45 »
Ja, 5 seconden later.

Het was 1 seconde maar inderdaad te vroeg! Blunder van de productie.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #28 Gepost op: 27-11-2009, 00:02:51 »
heb om eerlijk te zijn liever rita in de finale dan jeroen
Rita gun ik het echt en Jeroen geeft voor mijn gevoel weinig flair toe aan de expeditie
ik heb telkens iets van "ojaa, die doet ook mee"
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #29 Gepost op: 27-11-2009, 00:08:10 »
heb om eerlijk te zijn liever rita in de finale dan jeroen
Rita gun ik het echt en Jeroen geeft voor mijn gevoel weinig flair toe aan de expeditie
ik heb telkens iets van "ojaa, die doet ook mee"
Da's reuze interessant, maar weinig relevant ::tandpastasmiley::

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #30 Gepost op: 27-11-2009, 02:00:05 »
Ik dacht ook dat ze te vroeg was. Maar daarna zag je volgens mij een slowmotion, dus die "vijf seconden" waar over wordt gerept lijkt me wat overdreven...

Offline muizje

  • Forumlid
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #31 Gepost op: 27-11-2009, 02:08:51 »
heb om eerlijk te zijn liever rita in de finale dan jeroen
Rita gun ik het echt en Jeroen geeft voor mijn gevoel weinig flair toe aan de expeditie
ik heb telkens iets van "ojaa, die doet ook mee"
Dat heb ik eerder andersom

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #32 Gepost op: 27-11-2009, 07:40:06 »
Ik gunde het zowel Rita als Jeroen, dus ik heb er wel vrede mee dat Rita de tweede finalist is (waarschijnlijk wint ze de finale ook nog wel).

Maar ik ben het er ook over eens dat ze écht te vroeg was. Toen ze haar hand had liggen, brandde het kaarsje nog wat. En volgens mij tellen schijnbewegingen niet. Evi zei dat het erom ging wie zijn hand het eerst op het ER-symbool had liggen en dat was in dit geval Rita en niet Jeroen. Toch?
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #33 Gepost op: 27-11-2009, 11:32:56 »
Ik dacht ook dat ze te vroeg was. Maar daarna zag je volgens mij een slowmotion, dus die "vijf seconden" waar over wordt gerept lijkt me wat overdreven...
Ik geloof dat de kaars maar heel kort flakkerde, maar dat doet er niet toe. Als een schaatser éénhonderdste seconde sneller is dan zijn opponent, dan wint hij ook  ::jaja::

Ik vermoed dat het ter plekke minder goed waarneembaar was dan op tv en dat men daarna heeft besloten het zo maar te laten. Murphy is Jeroen niet goedgezind geweest deze Expeditie...
« Laatst bewerkt op: 27-11-2009, 11:34:31 door Starry Night »

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #34 Gepost op: 27-11-2009, 12:28:34 »
Ik dacht ook dat ze te vroeg was. Maar daarna zag je volgens mij een slowmotion, dus die "vijf seconden" waar over wordt gerept lijkt me wat overdreven...

Ik hou van overdrijven  ::tandpastasmiley::

Offline Greenday

  • Forumlid
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #35 Gepost op: 27-11-2009, 12:31:36 »
is het niet zo, dat Jeroen te vroeg was, en dat Rita om die reden won? Ik bedoel met ´te vroeg´, dat hij zijn hand in beweging zette om die op het blokje te leggen. Ik heb overigens  uit de uitleg van Evi begrepen dat de hand het blokje moest raken.....

Maar dan iets anders: is nagloeien hetzelfde als branden?
Ja... De vlam moest gedoofd zijn, als ie nog nagloeit, is ie niet gedoofd  ;)

Je zag gewoon dat Evi niet wist wat ze moest doen, net als Rita... Raar dat niemand anders er wat van zei :s

Offline Greenday

  • Forumlid
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #36 Gepost op: 27-11-2009, 12:32:25 »
heb om eerlijk te zijn liever rita in de finale dan jeroen
Rita gun ik het echt en Jeroen geeft voor mijn gevoel weinig flair toe aan de expeditie
ik heb telkens iets van "ojaa, die doet ook mee"
Dat gevoel heb ik eerder bij Rita dan bij Jeroen :s

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #37 Gepost op: 27-11-2009, 14:05:27 »
Ik begrijp deze ophef niet. Er is precies gedaan hoe Evi t in t begin heeft uitgelegd.
Als de vlam dooft (aan t doven is) mag je slaan. als hij daarna nog groter word en weer feller brand is t fout. Dit is allemaal niet gebeurt dus Rita is terecht winnaar. Neemt niet weg dat ik dit een dom spelletje vond voor zo'n groot gevolg.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #38 Gepost op: 27-11-2009, 14:12:11 »

Als de vlam dooft (aan t doven is) .
hier gaat het om, denk ik. En een regel 'als hij aan het doven is' lijkt mij niet echt kunnen, want dat is nogal subjectief. Wat mij betreft is een kaars aan het doven, vanaf het moment dat je hem aansteekt ;D
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #39 Gepost op: 27-11-2009, 14:51:03 »
Ik begrijp deze ophef niet. Er is precies gedaan hoe Evi t in t begin heeft uitgelegd.
Als de vlam dooft (aan t doven is) mag je slaan. als hij daarna nog groter word en weer feller brand is t fout. Dit is allemaal niet gebeurt dus Rita is terecht winnaar. Neemt niet weg dat ik dit een dom spelletje vond voor zo'n groot gevolg.

Tja, je kunt natuurlijk de spelregels gaan veranderen en vervormen tot het weer klopt, maar letterlijk wordt er het volgende gezegd: "Alléén als de kaars uitgaat. Als je te snel je hand erop mept en de kaars brandt nog steeds OF gaat terug aan, want dat kan, dan gaat die finaleplek naar de tegenstander."

En dat is - even letterlijk als bovenstaand citaat - het geval. Kijk maar naar de still. De kaars brandt en Rita's hand ligt op het logo. Dat enkele simpele feit maakt haar tot verliezer van dit spel.

p.s. Uitgaan/doven betekent 'ophouden met branden'.  Dat is geen proces, dat is een moment. Het moment waarop de vlam verdwijnt namelijk.
« Laatst bewerkt op: 27-11-2009, 14:57:20 door Starry Night »