Auteur Topic: Rita was te vroeg! (Candlegate)  (gelezen 82347 keer)

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #40 Gepost op: 27-11-2009, 14:59:09 »
Tja, je kunt natuurlijk de spelregels gaan veranderen en vervormen tot het weer klopt, maar letterlijk wordt er het volgende gezegd: "Alléén als de kaars uitgaat. Als je te snel je hand erop mept en de kaars brandt nog steeds OF gaat terug aan, want dat kan, dan gaat die finaleplek naar de tegenstander."

En dat is - even letterlijk als bovenstaand citaat - het geval. Kijk maar naar de still. De kaars brandt en Rita's hand ligt op het logo. Dat enkele simpele feit maakt haar tot verliezer van dit spel.

p.s. Uitgaan/doven betekent 'ophouden met branden'.  Dat is geen proces, dat is een moment. Het moment waarop de vlam verdwijnt namelijk.
Nadat ze haar hand op het logo heeft gelege dwer de vlam niet meer groter.Dus gewonnen.
Voor de rest zeg je t zelfde als ik.

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #41 Gepost op: 27-11-2009, 15:01:22 »
Nadat ze haar hand op het logo heeft gelege dwer de vlam niet meer groter.Dus gewonnen.
Voor de rest zeg je t zelfde als ik.
Dat hoefde volgens de spelregels ook niet. De kaars brandde op het moment dat haar hand daar lag, dat kun je toch op de foto zien?
« Laatst bewerkt op: 27-11-2009, 15:04:31 door Starry Night »

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #42 Gepost op: 27-11-2009, 15:07:22 »
ja klopt wel, maar de vlam werd niet meer groter en dat was de regel.

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #43 Gepost op: 27-11-2009, 15:13:35 »
ja klopt wel, maar de vlam werd niet meer groter en dat was de regel.

Hoe kom je daar nou toch bij? De regel was letterlijk: "Als je te snel je hand erop mept en de kaars brandt nog steeds OF gaat terug aan, want dat kan, dan gaat die finaleplek naar de tegenstander."

Er staat dus of. Als de kaars brandt OF hij gaat weer aan. Een van de twee. Het was dus het eerste: de kaars brandde nog.

Offline BartB

  • Forumlid
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #44 Gepost op: 27-11-2009, 15:58:42 »
Wat een dom spelletje voor zo een belangrijke beslissing als de finaleplek.

Net als vele anderen verwachtte ik van Evi een tekst als: "Helaas Rita ik moet onverbiddelijk zijn, het vlammetje brandde nog". Helaas klonk er "Rita, gefeliciteerd..."  :-\\

Rita is een sterke kandidaat (Vooral mentaal) maar dit spel had ze volgens de regels gewoon verloren. Bovendien gun ik het Jeroen meer. Hij brengt juist leven in de uitzendingen net als de beide andere mannen. Rita en Marina doen eigenlijk nooit iets wat je lang zal bijblijven.


Offline CubaLibre

  • Forumlid
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #45 Gepost op: 27-11-2009, 16:16:44 »
Hoe kom je daar nou toch bij? De regel was letterlijk: "Als je te snel je hand erop mept en de kaars brandt nog steeds OF gaat terug aan, want dat kan, dan gaat die finaleplek naar de tegenstander."

Er staat dus of. Als de kaars brandt OF hij gaat weer aan. Een van de twee. Het was dus het eerste: de kaars brandde nog.


Eens!  ::ok::

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #46 Gepost op: 27-11-2009, 16:34:12 »
Wat een dom spelletje voor zo een belangrijke beslissing als de finaleplek.

Net als vele anderen verwachtte ik van Evi een tekst als: "Helaas Rita ik moet onverbiddelijk zijn, het vlammetje brandde nog". Helaas klonk er "Rita, gefeliciteerd..."  :-\\

Rita is een sterke kandidaat (Vooral mentaal) maar dit spel had ze volgens de regels gewoon verloren. Bovendien gun ik het Jeroen meer. Hij brengt juist leven in de uitzendingen net als de beide andere mannen. Rita en Marina doen eigenlijk nooit iets wat je lang zal bijblijven.



Yep. En hoewel ik dus best vrede met Rita kan hebben als finalist, zou je toch kunnen zeggen dat de ontknoping zich zal afspelen met tenminste twee dubieuze finalisten. De een heeft niets anders hoeven doen dan aan het begin het snelst een vuurtje stoken (wat ik an sich dan nog wel een knappe prestatie vind, maar wel errug rijkelijk beloond), en de ander heeft die plek op de keper beschouwd niet verdiend.
Ik hoop van harte dat de winnaar van de derde plek wel ondubbelzinnig is en dan graag Jeroen. Nu helemaal.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #47 Gepost op: 27-11-2009, 17:24:42 »
hij was idd nog niet echt uit. maar als de beslissing eenmaal is gemaakt kun je hem niet meer terug keren. Zo werkt het bij voetbal ook :P. als er niet op tijd wordt gezegd dat het buitenspel was, dan mag het doelpunt gewoon tellen...

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #48 Gepost op: 27-11-2009, 17:36:36 »
Nou dit kon wel eens een foute beslissing zijn met een prijskaartje van €50.000 (toch? :P)

Dat is trouwens niet echt veel bedenk ik me ineens  :-X  :P

Offline Mus20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #49 Gepost op: 27-11-2009, 18:55:18 »
Was Rita te vroeg het lijkt erop en daar wil ik het bij laten.

De herhaling is te zien op http://www.2be.be/expeditie-robinson-2009/items/video/12993.php
Het filmpje lijkt 2 uur te duren maar is niet zo.
« Laatst bewerkt op: 27-11-2009, 18:57:21 door Mus20 »

Offline Daantjo

  • Forumlid
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #50 Gepost op: 27-11-2009, 18:57:36 »
Als je het al een "duel" mag noemen..  ??? Net zoals die blokjes opstapelen  ::)

Wat ik gek vond: tijdens het duel tussen Jeroen en Kurt werd er na het leggen van de steen geteld; de steen moest na het leggen vijf seconden blijven liggen, pas dan werd hij 'goedgekeurd'. Dat gebeurde niet of liever dat hebben we niet gezien en gehoord in het duel tussen Esmeralda en Dennis. Vreemd.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #51 Gepost op: 27-11-2009, 19:04:38 »
Wat ik gek vond: tijdens het duel tussen Jeroen en Kurt werd er na het leggen van de steen geteld; de steen moest na het leggen vijf seconden blijven liggen, pas dan werd hij 'goedgekeurd'. Dat gebeurde niet of liever dat hebben we niet gezien en gehoord in het duel tussen Esmeralda en Dennis. Vreemd.
maakte ook neit uit voor dit duel, want het was zeer duidelijk dat hij viel bij Es

Offline Daantjo

  • Forumlid
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #52 Gepost op: 27-11-2009, 19:11:10 »
Heb je gelijk in, het was maar een terzijde, maar dat tellen vond ik bij Kurt en Jeroen wel spannend.Maar goed, dit topic gaat over het kaarsenduel.

Offline Tannie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #53 Gepost op: 27-11-2009, 19:48:54 »
Volgens mij was Rita ook te vroeg, ik had ook niet verwacht dat dat werd goedgekeurd  ::niet-ok::

Offline Asherah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #54 Gepost op: 27-11-2009, 20:13:00 »
Ze was niet te vroeg. Hij gloeide nog na. En dat kan best een poosje duren. Maar de vlam was uit.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #55 Gepost op: 27-11-2009, 20:32:24 »
Ze was niet te vroeg. Hij gloeide nog na. En dat kan best een poosje duren. Maar de vlam was uit.
onder na gloeien versta ik dat het puntje nog roodgloeiend is. en niet dat nog blauw ziet (zoals op de foto)

Offline Asherah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #56 Gepost op: 27-11-2009, 20:36:18 »
onder na gloeien versta ik dat het puntje nog roodgloeiend is. en niet dat nog blauw ziet (zoals op de foto)

Nouja, in eerste instantie was dat ook wat ik dacht; Te vroeg.
Maar ze heeft het verdiend in de finale te staan. Als Jeroen er niet bijkomt mag ze van me winnen.

Offline Maximusje

  • Forumlid
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #57 Gepost op: 27-11-2009, 21:42:56 »
Het leek inderdaad alsof Rita te vroeg was, maar Evi geeft backstage aan dat wanneer proeven een 'close' resultaat hebben er op monitors gekeken worden wie de winnaar is.

http://www.2be.be/expeditie-robinson-2009/items/video/9926.php

Toch lijkt het dat Rita te vroeg was. Laten we daarom hopen dat Jeroen de laatste finaleplaats wint, zodat hier niet verder over gediscussieerd hoeft te worden ;).

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #58 Gepost op: 27-11-2009, 22:37:19 »
Wat een enorme farce is dit. Het vlammetje brandde nog toen rita haar hand op dat ding sloeg. Ik zei in mezelf: jammer, Rita er uit.... Maar opeens zegt Evi: Rita, gefeliciteerd.....  ::)
Wat een afgang, en dat nog wel voor zoiets belangrijks. Belachelijk.

Offline hurricane

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #59 Gepost op: 27-11-2009, 22:38:27 »
Dit spel komt niet weer terug. Dat is duidelijk! ::zwaai::
Je kan het hebben jongen!