Auteur Topic: Rita was te vroeg! (Candlegate)  (gelezen 82383 keer)

Offline stressie mama

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #60 Gepost op: 28-11-2009, 08:27:58 »
Wat ik gek vond: tijdens het duel tussen Jeroen en Kurt werd er na het leggen van de steen geteld; de steen moest na het leggen vijf seconden blijven liggen, pas dan werd hij 'goedgekeurd'. Dat gebeurde niet of liever dat hebben we niet gezien en gehoord in het duel tussen Esmeralda en Dennis. Vreemd.
tussen jeroen en kurt was het aftellen ,of beter gezegd optellen tot 5 ook zo van 1 2 3 4 ..... 5 die 5 in mijn ogen bleef ook langer achter ::jaja::
dieren zijn je echte vrienden

Offline stressie mama

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #61 Gepost op: 28-11-2009, 08:30:25 »
had ook dat gevoel, op bepaald moment dacht ik dat Evi toch jeroen zou noemen ,echt waar ,maar het is anders ,;en wie zijn wij om hierover te oordelen ,
kunnen alleen onze mening uiten.
Maar het is gespeeld ,en er zal inderdaad misschien nog over nagepraat worden , ::jaja::
dieren zijn je echte vrienden

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #62 Gepost op: 28-11-2009, 11:13:06 »
Het is naar mijn mening ook overduidelijk dat er hier een grove inschattingsfout is gemaakt. Het is onbetwistbaar dat de kaars nog brand op het moment dat de hand van Rita al op het robinsonsymbool ligt. Wat een aantasting van de geloofwaardigheid van het programma. Het verbaast me eigenlijk dat ze niet zijn overgegaan tot beeldmanipulatie want dit is zo helder dat de productie de fout gewoonweg niet meer kan ontkennen.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #63 Gepost op: 28-11-2009, 11:32:04 »
Ik vond het ook raar ja en heb teruggespoeld en in slow-motion gekeken. Hij is niet eens aan het doven als ze allebei ineens hun handen opheffen en hem op dat ding leggen en een seconde later gaat hij wel uit ja.

Komt bij mij over (maar dit is misschien wel heel paranoIde) dat het échte moment niet goed gefilmd was (batterij net op of weet ik veel) en dat Rita toen eerlijk gewonnen had. Om er da ntoch beeldmateriaal te hebben, hebben ze het nagespeeld en de kaars terug aangestoken.Ze moeten het opnieuw doen en doen alsof Rita weer eerst was. Maar deze keer weten beide kandidaten dat ie uitgaat en op het moment dat iemand de kaars uitblaast, slaan ze dus ook allebei (Rita natuurlijk net iets vroeger want die wist ervan) op dat blok, juist omdat ze weten dat ie uitgaat want iemand begint te blazen en ja ee nseconde later is ie dus ook uit.

Kan vergezocht zijn, maar heb zo'n dingen wel eens vaker gezien. Bij een waar het ook om een soort duel ging en iemand antwoordde juist en het publiek juichte enthousiast, maar dat mocht niet ( ::) ) en toen moest die opname opnieuw, kregen ze dezelfde vraag, moesten ze weer doen alsof ze nadachten en moest degene die net, tijdens de "mislukte" opname, juist geantwoord had weer juist antwoorden en het publiek moest stil zijn.

Of die SMS-farce van ER3 waar het publiek ook nog een kandidaat kon kiezen om nog wat geld aan te geven. Dat was zogezegd allemaal live, maar werd drie keer opnieuw opgenomen. Zo van "En de winnaar is... Derek!" die dan blij moest juichen en de medekandidaten leuk applaudiseren voor hem. En dan tien seconden later was de winnaar weer iemand anders die dan weer moest acteren.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #64 Gepost op: 28-11-2009, 11:35:10 »
Het leek inderdaad alsof Rita te vroeg was, maar Evi geeft backstage aan dat wanneer proeven een 'close' resultaat hebben er op monitors gekeken worden wie de winnaar is.

http://www.2be.be/expeditie-robinson-2009/items/video/9926.php

Toch lijkt het dat Rita te vroeg was. Laten we daarom hopen dat Jeroen de laatste finaleplaats wint, zodat hier niet verder over gediscussieerd hoeft te worden ;).

"...dus er kan niet gefoeterd worden bij Expeditie Robinson." geeft Evi aan in dat filmpje. Dus bij twijfel aan de uitslag van een proef kijken ze de beelden na. Dan is het toch helemaal ongelooflijk stom dat ze zo'n fout maken.

Je kan heel duideijk in het filmpje (eerder in dit topic) zien dat de vlam nog brandt als beide kun hand naar het logo verplaatsen en door een luchtstroom (waarschijnlijk door het verplaatsen van hun handen) lijkt het vlammetje zelfs te worden uitgeblazen.
Geniet nooit met mate...

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #65 Gepost op: 28-11-2009, 11:45:45 »
ik kan die filmpjes niet zien :(

Offline fugazi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #66 Gepost op: 28-11-2009, 17:43:20 »
Wat zouden ze gedaan hebben als je zelf de kaars had uitgeblazen en snel je hand op het logo had gelegd? ;)
Ik heb volgens mij nog niet gehoord dat dat niet zou mogen.

Offline Clown

  • Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #67 Gepost op: 28-11-2009, 18:50:24 »
Oke het is tv en er is idd wel ruimte voor doe dat eens over voor het totaaltje. Maar die eilandraden en die proef met die kaars. Ik denk dat dat niet is nagespeeld. Dat wordt zo van alle kanten dikke mik gefilmd, weet ik uit ervaring, dat doen ze niet over.

En bedenk eens, als Rita niet te vroeg was geweest, was Jeroen dan zelf te vroeg geweest en dan had hij gewonnen....zelfde discussie over terechte/onterechte winst...maakt het daadwerkelijk dan uit? Anyways, het is gespeeld, het is gegaan zoals het gegaan is. Rita finale, maar dan gaat Jeroen gewoon door dmv die enorme proef. Dat kan Marcel volgens mij niet winnen. Dennis maakt een redelijke kans.
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline hurricane

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #68 Gepost op: 29-11-2009, 22:29:04 »
Vandaag de herhaling ook maar ff gezien. Ik ben nu wel van mening dat Rita de terechte winnares is. Want zoals Art al gelijk opmerkte zegt Evi wanneer de kaars uitGAAT! En dus niet wanneer de kaars uit IS! En dat is een groot verschil. Dus Rita terecht gewonnen. ::vergroot::
Je kan het hebben jongen!

Offline pepim

  • Forumlid
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #69 Gepost op: 29-11-2009, 23:37:21 »
Vandaag de herhaling ook maar ff gezien. Ik ben nu wel van mening dat Rita de terechte winnares is. Want zoals Art al gelijk opmerkte zegt Evi wanneer de kaars uitGAAT! En dus niet wanneer de kaars uit IS! En dat is een groot verschil. Dus Rita terecht gewonnen. ::vergroot::

idem het ging daarbij om een fractie van een seconde ...

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #70 Gepost op: 30-11-2009, 00:48:15 »
Vandaag de herhaling ook maar ff gezien. Ik ben nu wel van mening dat Rita de terechte winnares is. Want zoals Art al gelijk opmerkte zegt Evi wanneer de kaars uitGAAT! En dus niet wanneer de kaars uit IS! En dat is een groot verschil. Dus Rita terecht gewonnen. ::vergroot::
he he eindelijk iemand die heeft opgelet

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #71 Gepost op: 30-11-2009, 00:57:36 »
Vandaag de herhaling ook maar ff gezien. Ik ben nu wel van mening dat Rita de terechte winnares is. Want zoals Art al gelijk opmerkte zegt Evi wanneer de kaars uitGAAT! En dus niet wanneer de kaars uit IS! En dat is een groot verschil. Dus Rita terecht gewonnen. ::vergroot::

Hahaha, wat een gelul! Zo kun je echt alles recht praten wat krom is. Dan hadden ze ook direct aan het begin van het spel hun hand er op kunnen leggen, de kaars gaat immers vanzelf een keertje uit.

Zoals iemand anders al opmerkte:

Hoe kom je daar nou toch bij? De regel was letterlijk: "Als je te snel je hand erop mept en de kaars brandt nog steeds OF gaat terug aan, want dat kan, dan gaat die finaleplek naar de tegenstander."

Er staat dus of. Als de kaars brandt OF hij gaat weer aan. Een van de twee. Het was dus het eerste: de kaars brandde nog.

« Laatst bewerkt op: 30-11-2009, 01:06:20 door Stanley_Yelnats »

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #72 Gepost op: 30-11-2009, 11:20:56 »
Vandaag de herhaling ook maar ff gezien. Ik ben nu wel van mening dat Rita de terechte winnares is. Want zoals Art al gelijk opmerkte zegt Evi wanneer de kaars uitGAAT! En dus niet wanneer de kaars uit IS! En dat is een groot verschil. Dus Rita terecht gewonnen. ::vergroot::
Volgens de redenering van geachte Forummer Hurricane zou dat betekenen dat je verliest als je slaat terwijl de kaars ofwel aan is ofwel uit is. Lastige opgave.


Hahaha, wat een gelul! Zo kun je echt alles recht praten wat krom is. Dan hadden ze ook direct aan het begin van het spel hun hand er op kunnen leggen, de kaars gaat immers vanzelf een keertje uit.
helemaal mee eens(behalve dan z'n 'opening-statement', die lijkt me wat straf :o).
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline ShakaZulu

  • Forumlid
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #73 Gepost op: 30-11-2009, 15:17:58 »
De kaars is al bezig uit te gaan direct na het aansteken, waar leg je de grens? Duidelijk geval van te vroeg slaan van Rita en oneerlijke beslissing.

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #74 Gepost op: 1-12-2009, 00:49:19 »
Ik heb de aflevering ook op HD staan, en Rita slaat op de blok nét VOOR de vlam uitGAAT. Bijna een goddelijke ingeving, want de kaars was eigenlijk nog lekker vet aan het branden op het moment dat haar hand vertrok in de richting van de blok. *BAM* op de blok en dan pas *kaars uit*. Er waren al meer momenten gepasseerd dat de vlam 'kritischer' was dan toen. Evi stond even perplex, en nam dan een beslissing, en dan kan ze er ook moeilijk op terugkomen. Om dezelfde reden, nl. dat Rita sneller was dan het (kaars)licht keek ook Jeroen alsof hij het even in Keulen hoorde donderen, maar hij is een goede en faire verliezer (winnaar?) en legde zich bij Evi's beslissing neer...
::vergroot::
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #75 Gepost op: 1-12-2009, 10:50:28 »
Ik heb de aflevering ook op HD staan, en Rita slaat op de blok nét VOOR de vlam uitGAAT. Bijna een goddelijke ingeving, want de kaars was eigenlijk nog lekker vet aan het branden op het moment dat haar hand vertrok in de richting van de blok. *BAM* op de blok en dan pas *kaars uit*. Er waren al meer momenten gepasseerd dat de vlam 'kritischer' was dan toen. Evi stond even perplex, en nam dan een beslissing, en dan kan ze er ook moeilijk op terugkomen. Om dezelfde reden, nl. dat Rita sneller was dan het (kaars)licht keek ook Jeroen alsof hij het even in Keulen hoorde donderen, maar hij is een goede en faire verliezer (winnaar?) en legde zich bij Evi's beslissing neer...
::vergroot::


Maar ja, als Evi een moment van twijfel had gehad, had ze de beelden terug moeten kijken zoals ze dat aangeeft in dat filmpje op 2BE. En dan had ze kunnen zien, dat de beslissing van haar (of wie die beslising ook maar gmaakt heeft) fout was. Er hing in dit geval nogal wat af van de beslissing die wordt genomen. Nu staat de hele productie voor joker. ::)
Geniet nooit met mate...

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #76 Gepost op: 1-12-2009, 11:46:42 »
maar hij is een goede en faire verliezer (winnaar?) ::vergroot::

moet eerlijk zeggen dat, als hij idd zag dat Rita te vroeg was, ik hem nogal een suffe verliezer vind en zeker geen winnaar. Beetje pit, en vechten voor je plek leek me eigenlijk meer op z'n plaats.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #77 Gepost op: 1-12-2009, 11:53:28 »
moet eerlijk zeggen dat, als hij idd zag dat Rita te vroeg was, ik hem nogal een suffe verliezer vind en zeker geen winnaar. Beetje pit, en vechten voor je plek leek me eigenlijk meer op z'n plaats.

Mja, misschien, maar ik heb ook al aan redelijk wat TV-spelletjes meegedaan, en telkens onderteken je een hoop papieren waar regel één is: "Wij hebben altijd gelijk", en regel twee is "Zelfs als we ongelijk hebben hebben we toch gelijk". Misschien heeft hij geprotesteerd, maar hebben ze dit logischerwijze niet uitgezonden...
:)
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #78 Gepost op: 1-12-2009, 11:56:15 »
Misschien heeft hij geprotesteerd, maar hebben ze dit logischerwijze niet uitgezonden...
:)

Tja, dat zou kunnen natuurlijk. Misschien komt hij volgende aflevering erop terug.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #79 Gepost op: 1-12-2009, 12:50:18 »
Twee kaarsen staan naast elkaar, zegt de één tegen de ander: "he, zullen we samen een keer uitgaan?"