Auteur Topic: Rita was te vroeg! (Candlegate)  (gelezen 82356 keer)

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #80 Gepost op: 1-12-2009, 19:16:52 »
Twee kaarsen staan naast elkaar, zegt de één tegen de ander: "he, zullen we samen een keer uitgaan?"
::rofl::
totaal onrelevant en dat maakt het zo grappig :P

Offline hurricane

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #81 Gepost op: 1-12-2009, 23:49:37 »
wellicht is er buiten beeld nog wel het 1 en ander gezegd?
en een Schulz, wanneer de kaars uitgaat en niet meer groter wordt, dus kan je niet direct je hand neerleggen. Ik blijf er ook bij dat dit niet het meest geschikte spel was voor zo´n belangrijk iets in het spel.
Je kan het hebben jongen!

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #82 Gepost op: 2-12-2009, 01:36:33 »
OK, ik heb alles nog eens 50 keer beeld voor beeld, vertraagd en ook versneld bekeken, en hier is mijn conclusie:
De beelden getoond op TV zijn fake. ::jaja::
Net voor het beslissende moment zie je een close-up van de kaars. De wiek valt voor het oog van de camera naar links opzij, de kaars is bijna helemaal opgebrand, zoals Jeroen eerder zegt staat ze 'in een putje', en iedereen die zoveel met kaarsen heeft gespeeld als ik weet dat de lont dan na een tijdje omvalt. Dit zie je ook heel goed gebeuren op het close-up beeld, de lont valt ZACHTJES opzij.
Terwijl de lont omvalt schakelen ze over naar een totaalbeeld: de rok van Evi, twee handen, de blok, en de kaars.
En wat zien we? De vlam begint wild te flakkeren, Rita klopt met haar hand op de blok, Jeroen volgt in een reflex onmiddellijk, en dit alles terwijl de kaars nog brandt, maar dus wel hevig 'flakkert'. Dan, een tel later zie je dat ze uitgaat en dat de lont tegelijkertijd strak wegbuigt, ook in dezelfde richting als hierboven, maar veel sneller dan op het close-up beeld,
EN: de lont komt nadat de kaars is uitgeblazen terug gloeiend overeind! :o
En dat klopt niet. Als een lont valt is daar een reden voor, nl. dat al het kaarsvet dat de lont overeind houdt vloeibaar is geworden zodat de lont geen vaste voet meer heeft. Je ziet aan de rook en aan de vlammen dat een gerichte luchtstroom de lont uitblaast, en dat deze zich bijna dadelijk terug opricht, gloeiend en wel, maar niet zonder heel even in het kaarsvet vastgehangen te hebben. Maar: de wind kan nooit ineens ineens zo hard en gericht blazen dat de lont even scheef gaat hangen, de vlam uitgaat, en dat een milliseconde later de lont weer overeind staat, nadat deze héél even in het kaarsvet vast heeft gehangen, en dit alles zonder dat er op dezelfde beelden geen lok van Rita's haar ook maar beweegt! Neenee.
::ohno::

Kijk maar zelf opnieuw!! Je zal zien dat ik gelijk heb. En dit alles is dus goed nieuws voor Rita. De beelden zijn fake, nep, nadien opgenomen, zelfs Evi acteerde niet spontaan! De (Chinese) vrijwilliger die de kaars in één trek moest uitblazen heeft het niet goed gedaan, maar ginder op dat moment werd beslist dat het wél goed genoeg was.
En dus heeft Rita verdiend gewonnen!
Slecht nieuws voor wie haar niet graag ziet winnen, goed nieuws voor de anderen.

Om de één of andere reden waren de beelden niet gelukt, of niet goed genoeg, en hebben ze beslist om die te re-tapen. Vraag het maar aan ex-deelnemers, soms moet je -tig keer die boot in en uit, of dit of dat 'spontaan' opnieuw doen, etc...
Om dezelfde reden, nl. dat Rita al gewonnen heeft, ondergaat Jeroen dit alles, terwijl hij al een paar keer eerder, in vorige uitzendingen er als de kippen bij was om uitleg en rekenschap te vragen.

Proficiat dus Rita! Spijtig dat slechte TV je prestatie op de helling zet. :-\\
::vergroot::

« Laatst bewerkt op: 2-12-2009, 01:38:26 door Lukas »
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #83 Gepost op: 2-12-2009, 10:39:39 »
OK, ik heb alles nog eens 50 keer beeld voor beeld, vertraagd en ook versneld bekeken, en hier is mijn conclusie:
De beelden getoond op TV zijn fake. ::jaja::
Net voor het beslissende moment zie je een close-up van de kaars. De wiek valt voor het oog van de camera naar links opzij, de kaars is bijna helemaal opgebrand, zoals Jeroen eerder zegt staat ze 'in een putje', en iedereen die zoveel met kaarsen heeft gespeeld als ik weet dat de lont dan na een tijdje omvalt. Dit zie je ook heel goed gebeuren op het close-up beeld, de lont valt ZACHTJES opzij.
Terwijl de lont omvalt schakelen ze over naar een totaalbeeld: de rok van Evi, twee handen, de blok, en de kaars.
En wat zien we? De vlam begint wild te flakkeren, Rita klopt met haar hand op de blok, Jeroen volgt in een reflex onmiddellijk, en dit alles terwijl de kaars nog brandt, maar dus wel hevig 'flakkert'. Dan, een tel later zie je dat ze uitgaat en dat de lont tegelijkertijd strak wegbuigt, ook in dezelfde richting als hierboven, maar veel sneller dan op het close-up beeld,
EN: de lont komt nadat de kaars is uitgeblazen terug gloeiend overeind! :o
En dat klopt niet. Als een lont valt is daar een reden voor, nl. dat al het kaarsvet dat de lont overeind houdt vloeibaar is geworden zodat de lont geen vaste voet meer heeft. Je ziet aan de rook en aan de vlammen dat een gerichte luchtstroom de lont uitblaast, en dat deze zich bijna dadelijk terug opricht, gloeiend en wel, maar niet zonder heel even in het kaarsvet vastgehangen te hebben. Maar: de wind kan nooit ineens ineens zo hard en gericht blazen dat de lont even scheef gaat hangen, de vlam uitgaat, en dat een milliseconde later de lont weer overeind staat, nadat deze héél even in het kaarsvet vast heeft gehangen, en dit alles zonder dat er op dezelfde beelden geen lok van Rita's haar ook maar beweegt! Neenee.
::ohno::

Kijk maar zelf opnieuw!! Je zal zien dat ik gelijk heb. En dit alles is dus goed nieuws voor Rita. De beelden zijn fake, nep, nadien opgenomen, zelfs Evi acteerde niet spontaan! De (Chinese) vrijwilliger die de kaars in één trek moest uitblazen heeft het niet goed gedaan, maar ginder op dat moment werd beslist dat het wél goed genoeg was.
En dus heeft Rita verdiend gewonnen!
Slecht nieuws voor wie haar niet graag ziet winnen, goed nieuws voor de anderen.

Om de één of andere reden waren de beelden niet gelukt, of niet goed genoeg, en hebben ze beslist om die te re-tapen. Vraag het maar aan ex-deelnemers, soms moet je -tig keer die boot in en uit, of dit of dat 'spontaan' opnieuw doen, etc...
Om dezelfde reden, nl. dat Rita al gewonnen heeft, ondergaat Jeroen dit alles, terwijl hij al een paar keer eerder, in vorige uitzendingen er als de kippen bij was om uitleg en rekenschap te vragen.

Proficiat dus Rita! Spijtig dat slechte TV je prestatie op de helling zet. :-\\
::vergroot::



Ja hoor Lukas, de beelden zijn fake want ze hadden zin om zichzelf voor lul te zetten  met een duscutabele beslissing.  ::rofl::

Offline Sarah70

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #84 Gepost op: 2-12-2009, 10:45:20 »
OK, ik heb alles nog eens 50 keer beeld voor beeld, vertraagd en ook versneld bekeken,

Jeetje jij hebt echt niets te doen.... ::rofl::

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #85 Gepost op: 2-12-2009, 11:12:56 »
Ja hoor Lukas, de beelden zijn fake want ze hadden zin om zichzelf voor lul te zetten  met een duscutabele beslissing.

En toch is het zo. ::jaja::

Jeetje jij hebt echt niets te doen.... ::rofl::

Ik had toen niets béters te doen ;D
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Mus20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #86 Gepost op: 2-12-2009, 14:23:03 »
Jeetje jij hebt echt niets te doen.... ::rofl::
Volgens mij had de productie ook niets anders te doen.... door dit op lukas' manier na te gaan.

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #87 Gepost op: 2-12-2009, 18:00:30 »
Ja hoor Lukas, de beelden zijn fake want ze hadden zin om zichzelf voor lul te zetten  met een duscutabele beslissing.  ::rofl::

Dat dus, als ze de beelden anders neer hadden willen zetten hadden ze het gemakkelijk zo kunnen editten dat het leek alsof het kaarsje helemaal uit was toen Rita klopte (beeld van kaars die uit gaat, beeld van Rita die slaat zonder [gloeiende?] kaars in beeld, beeld van Jeroen die slaat, beeld dat Rita iets eerder is, beeld van kaars die uit is, beeld van Evi die zegt dat Rita gewonnen heeft).
Nog even niks.

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #88 Gepost op: 2-12-2009, 18:18:03 »
Kijk gewoon naar de beelden. Dan zie je dat ik gelijk heb. ;)
't Is geen onderwerp van discussie voor mij, ik schrijf gewoon neer wat ik zie. ::jaja::
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #89 Gepost op: 2-12-2009, 19:17:40 »
Dat dus, als ze de beelden anders neer hadden willen zetten hadden ze het gemakkelijk zo kunnen editten dat het leek alsof het kaarsje helemaal uit was toen Rita klopte (beeld van kaars die uit gaat, beeld van Rita die slaat zonder [gloeiende?] kaars in beeld, beeld van Jeroen die slaat, beeld dat Rita iets eerder is, beeld van kaars die uit is, beeld van Evi die zegt dat Rita gewonnen heeft).

Wat is jouw uitleg waarom er niet is ge-edit? Op deze manier vrààg je gewoon om speculaties... ???
Volgens mij is het een slordigheid bij de opnames/montage. Ze moesten het herdoen, het werd al laat, iedereen had honger.
Of misschien is het een manier om zoveel mogelijk reacties/kijkers te verzamelen natuurlijk, om het 'the talk of the town' te maken de dag nadien.
::vergroot::
Ik hoop dat iemand van de deelnemers na de uitzendingen komt vertellen hoe het nu precies gegaan is!!!
Hoe dan ook is er gefoefeld met de beelden. Dat is zeker. Indiscutable.
Enkel het waaròm blijft een vraagteken.
::joehoe::
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline langkousonline

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #90 Gepost op: 2-12-2009, 21:30:10 »
OK, ik heb alles nog eens 50 keer beeld voor beeld, vertraagd en ook versneld bekeken, en hier is mijn conclusie:
De beelden getoond op TV zijn fake. ::jaja::

etc etc

Proficiat dus Rita! Spijtig dat slechte TV je prestatie op de helling zet. :-\\
::vergroot::


"Overdag gaat hij net als iedereen uit werken in een drie-delig streepkostuum. Maar 's avonds transformeert hij naar Lukas R. de Vries, zijn duistere alterego. Gekleed in een coltrui en met opplaksnor speurt hij de beelden af van E.R op zoek naar diepe geheimen bla bla bla"

 8)
Geintje Lukas! Maar ik geloof zeker wel dat ze beelden manipuleren en je kan zomaar gelijk hebben hierin. Bedankt voor je rapport ::jaja::

"Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor. Lijkt me logisch."

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #91 Gepost op: 2-12-2009, 21:33:09 »
"Overdag gaat hij net als iedereen uit werken in een drie-delig streepkostuum. Maar 's avonds transformeert hij naar Lukas R. de Vries, zijn duistere alterego. Gekleed in een coltrui en met opplaksnor speurt hij de beelden af van E.R op zoek naar diepe geheimen bla bla bla"

*zware stem*   Niets, maar dan ook NIETS ontgaat zijn speurdersoog!!! ::vergroot::
::rofl::
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #92 Gepost op: 2-12-2009, 21:41:10 »
Ik heb er lang over nagedacht maar het leek er wel op ja, want de kaars was nog niet helemaal uitgebrand en ze had der hand er al op gelegd maar, als het zo moet zijn is het zo ik gun het Rita namelijk van Harte!!! ::bravo:: ::bravo::

Offline Vinkje

  • Forumlid
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #93 Gepost op: 2-12-2009, 22:57:45 »
Maar ik denk toch dat als Eddy Zoey daar had gestaan,
in plaats van die Evi, dat het heel anders gelopen  was, en Rita niet gewonnen had.
Eddy is wel wat slimmer dan die Evi.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #94 Gepost op: 2-12-2009, 23:00:21 »
Maar ik denk toch dat als Eddy Zoey daar had gestaan,
in plaats van die Evi, dat het heel anders gelopen  was, en Rita niet gewonnen had.
Eddy is wel wat slimmer dan die Evi.

Dat denk ik ook wel maar, ik vind het raar dat Evi alles bepaalt dat hoort een soort van Jury te doen maargoed, het zijt zo!

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #95 Gepost op: 2-12-2009, 23:22:44 »
Maar ik denk toch dat als Eddy Zoey daar had gestaan,
in plaats van die Evi, dat het heel anders gelopen  was, en Rita niet gewonnen had.
Eddy is wel wat slimmer dan die Evi.

Mundus vult decipi... ::)
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #96 Gepost op: 2-12-2009, 23:55:05 »

Eddy is wel wat slimmer dan die Evi.

Waar baseer je dat op?
Wat een onzin.
Ze zijn beiden presentator en hebben te doen wat de regie hun ingeeft. punt

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #97 Gepost op: 3-12-2009, 08:21:08 »
Ik denk ook echt dat de regie wel doorgeeft wie er gewonnen heeft, dat bepaalt de presentator niet alleen.

En ik zou niet weten waarom de ene presentator dommer is dan de andere ???
Keep calm and eat chocolates!

Offline fugazi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #98 Gepost op: 3-12-2009, 11:00:20 »
Dat er ge-edit wordt en retakes plaatsvinden dat mag ik wel aannemen. Maar ik ben het wel met Art eens dat het dan wel heel slecht is gedaan. En erg dom van de produktieleiding. Een controverse moedwillig starten omwille van publiciteit, dat gaat er bij mij namelijk niet in. Een buzz creëren dat is nog daarentoe, maar de geloofwaarddigheid van het hele programma op spel zetten is gewoonweg achterlijk. De die hard fans die dit forum bevolken die zullen niet snel afhaken, maar de normale kijker, of de potentiele kijkers die zullen het na de beelden van de kaarsproef denk ik wel voor gezien houden. What's the point after all.

Dus Lukas, als we aannemen dat je gelijk hebt, dan vind ik dit de domste zet tot nu toe van alles wat ik in ER heb gezien.


Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Rita was te vroeg!
« Reactie #99 Gepost op: 3-12-2009, 14:55:06 »
In de 100 hebben ze ook al eens dingen anders voor laten doen dan ze waren.

In de 100 waren Ingeborg en Rudy tot leiders gekozen.


Zij moesten beide twee teams van 25 man kiezen.


EP zegt dan (in voice-over), dat ze beide ieder nog twee nieuwe mensen mogen kiezen voor hun team, want hij had twee blauwe en twee rode bandanas voor de kandidaten.


Terwijl je duidelijk kunt zien dat ze meer bandanas dan twee hadden.


Dat was toen gedaan omdat de beide leiders een stuk of tien banadanas hadden gekregen, maar ze konden geen twintig mensen vinden die door wilden gaan met de show.


Dus hebben ze het anders over laten komen op televisie. Dus hadden ze dat hier ook gemakkelijk kunnen doen.
Nog even niks.