Auteur Topic: hans speelde vorig jaareen tachtischespel.. marcel dit jaar..  (gelezen 11751 keer)

Offline mooneyeslinda

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • fan van expeditie robinson en kijk wie is de mol.
wat is er volgens jullie het grote verschil tussen hun speltactiek?

marcel heeft het natuurlijk slim gespeeld, en op een menselijker manier?
robinson is weer geweldig dit jaar

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: hans speelde vorig jaareen tachtischespel.. marcel dit jaar..
« Reactie #1 Gepost op: 4-12-2009, 23:03:52 »
marcel speelde tactisch maar open, hij zei gewoon tegen de mensen die hij gebruikte dat hij die gebruikte
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: hans speelde vorig jaareen tachtischespel.. marcel dit jaar..
« Reactie #2 Gepost op: 5-12-2009, 09:51:39 »
Hans was vanaf het begin met zijn tactiek bezig, hij werd anders in beeld gebracht en had lieve HiuKwan als tegenstander.
Nog even niks.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: hans speelde vorig jaareen tachtischespel.. marcel dit jaar..
« Reactie #3 Gepost op: 5-12-2009, 09:56:01 »
Hans nam zichzelf ontzettend serieus. Hoe langer de expeditie duurde, hoe meer hij zichzelf als een soort God leek te gaan beschouwen. ("ik heb het gevoel dat dit zo bedoeld is")
Hij leek te denken dat hij een haast heilig recht had te winnen.

Marcel nam zichzelf juist helemaal niet zo serieus en zag zichzelf ook niet als de gedoodverfde winnaar van Expeditie Robinson. Hij legde voor de camera uit dat hij een spel speelde, dat er anderen feitelijk sterker waren dan hij en dat hij zich expres low-profile opstelde (geen onnodige discussies aanging) om geen tegenstanders te krijgen.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: hans speelde vorig jaareen tachtischespel.. marcel dit jaar..
« Reactie #4 Gepost op: 5-12-2009, 10:16:05 »
Ben het met Art eens over het in beeld brengen.

Zet onder Hans een duister muziekje en je stemming wordt al gevormd dat hij slecht is.
Zet onder Marcel een vrolijk muziekje en het is toch allemaal zo grappig wat hij doet.


Ik verkies het vrolijke muziekje (i.e. het promoten van strategie en tactiek, want dat maakt het spel veel interessanter)

Offline weener01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: hans speelde vorig jaareen tachtischespel.. marcel dit jaar..
« Reactie #5 Gepost op: 5-12-2009, 10:47:02 »
Had het in het begin al eens over de rare(superieure) blik die sommigen in hun ogen krijgen als ze plannetjes spelen en dit ook nog lukt. Heb die in het begin bij Marcel gezien maar die was hij daarna snel weer kwijt. Marcel heeft het tactisch gespeeld maar heeft zijn tactiek wel meerdere malen aan moet passen omdat hij in tegenstelling tot Hans niet in een comfottabele zetel naar de finale is gebracht.

en natuurlijk de productie heeft veel invloed op de manier waarop iemand in beeld komt maar daar moet je rekening mee houden als je mee doet..

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: hans speelde vorig jaareen tachtischespel.. marcel dit jaar..
« Reactie #6 Gepost op: 5-12-2009, 13:35:54 »
Het viel me op dat Hans vorig jaar erop rekende dat hij er als een 'good guy' uit zo komen, op de finale was hij beetje onder de indruk van heel het gebeuren. 

Als ik dan zie naar de zelfvoldane houding bij Marcel bij Jenssen die vele malen heb terug gevonden in de expeditie toen ie persoonlijke interviews gaf.


Qua speeltactiek van beide heren waren best ok, hun houding in het spel daarentegen iets minder.  Zowel Hans en Marcel gaven me het gevoel van dat ze lieten doorschijnen dat ze totale controle hadden over heel het gebeuren.  Hans op een eufonische manier wat best wel leuke tv opleverde. Marcel op een droge monotone saaie manier, die vaak na na elke gebeurtenis, "maar dat wist ik' of 'dat loopt volgens mijn plan' eraan toevoegde... Zo'n houding wanneer zaken gebeuren ten gunste van een persoon met de eer gaan lopen (dat het op een stuntelige manier gebeurt wordt lekker verzwegen) maar wanneer er iets mis gaat als eerste de vinger naar een ander gaat wijzen... 



   

Offline Pete

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: hans speelde vorig jaareen tachtischespel.. marcel dit jaar..
« Reactie #7 Gepost op: 5-12-2009, 17:11:52 »
Marcel was tijden lang onzeker over zijn plek, en dat zij hij ook in de closeups.
Maar bij Hans waren deze gevoelens er niet, of ze werden niet laten zien.

Ik denk dat het toegeven (al dan niet door montage beïnvloed) van je onzekerheid een positief effect heeft op je reputatie onder het publiek.

 ::jaja::

En, inderdaad, de lieve HiuKwan als tegenstander hebben is niet bepaald handig.
Talk is cheap, but it ain't free

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: hans speelde vorig jaareen tachtischespel.. marcel dit jaar..
« Reactie #8 Gepost op: 5-12-2009, 17:47:32 »
Hans was erg arrogant. En zeker toen hij die munt vond, en ging vertellen dat het hem toekwam. En idd daarbij speelde Hans of hij de good-guy was, terwijl hij alles al'geregeld' had, hij zat in dat een driemanschap waardoor ieder ander zo goed als kansloos was. En hij vond zichzelf de beste 'Robinson', super Robinsonwaardig.


Marcel is toch meer een schelm, en hij had geen driemanschap, hij had Marina goed om zijn vinger gewonden, maar dat was zelfs geen vaste afspraak. Hij had mensen nodig, en wist de juiste snaar te raken bij die mensen. Dat zag hij goed, in heeft hij steeds goed ingeschat. Dat vind ik niet arrogant.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: hans speelde vorig jaareen tachtischespel.. marcel dit jaar..
« Reactie #9 Gepost op: 5-12-2009, 19:02:50 »
Hans had wat meer megalomane trekjes en Marcel wat meer charme. Tezamen met de beeldvorming is dat waarschijnlijk de voornaamste reden waarom men over het algemeen vele malen milder reageert op de spelwijze van Marcel. De manier waarop beide heren het spel speelden is moeilijk te vergelijken omdat de opzet van het spel dit jaar heel anders was dan vorig jaar. In zijn algemeenheid kan je denk ik echter stellen dat Hans op de eerste plaats een strategische speler was en Marcel vooral een tactische speler. Hans was een strateeg pur sang, hij had een duidelijk plan en hield zich aan dat plan om in de finale te geraken. Hans werkte zijn tegenstanders er op een methodische wijze uit. Marcel was daarentegen veel flexibeler en moest het vooral van zijn tactische ingrepen hebben. Zijn plan was erg buigzaam en dat werkte dit seizoen goed omdat er zoveel spelwendingen en onzekerheden waren.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: hans speelde vorig jaareen tachtischespel.. marcel dit jaar..
« Reactie #10 Gepost op: 5-12-2009, 19:50:39 »
Hans was erg arrogant. En zeker toen hij die munt vond, en ging vertellen dat het hem toekwam. En idd daarbij speelde Hans of hij de good-guy was, terwijl hij alles al'geregeld' had, hij zat in dat een driemanschap waardoor ieder ander zo goed als kansloos was. En hij vond zichzelf de beste 'Robinson', super Robinsonwaardig.


Marcel is toch meer een schelm, en hij had geen driemanschap, hij had Marina goed om zijn vinger gewonden, maar dat was zelfs geen vaste afspraak. Hij had mensen nodig, en wist de juiste snaar te raken bij die mensen. Dat zag hij goed, in heeft hij steeds goed ingeschat. Dat vind ik niet arrogant.

Inderdaad, Hans was vele malen arroganter dan Marcel. Van de laatste pikte je veel meer omdat hij meer een Tijl Uylenspiegel was, een schelm waar je ergens wel een beetje van moest houden. ::trots::
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline Clown

  • Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: hans speelde vorig jaareen tachtischespel.. marcel dit jaar..
« Reactie #11 Gepost op: 6-12-2009, 20:34:52 »
Dat je het spel speelt is het punt niet, daar is het namelijk een spel voor. Het gaat erom hoe je het spel speelt. En daarin acht ik Marcel meer sympathiek als speler van het spel, dan Hans.
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline abc123

  • Forumlid
Re: hans speelde vorig jaareen tachtischespel.. marcel dit jaar..
« Reactie #12 Gepost op: 6-12-2009, 20:48:54 »
Ja Hans ging er echt een beetje over. Ik had altijd het gevoel van 'wie gaat hij nu weer een mes in de rug duwen', of 'met wat voor leugentje komt ie nu weer uit de hoek'.
Dit extreme gevoel van constant bedrog had ik bij marcel helemaal niet omdat hij - zoals vernoemd - zijn tactieken openbaar maakte.
Bovendien was het hele beeld van 'Hans en zijn vrouwenclubje' (zo kwam het bij mij over) gewoon een beetje over the top.
Ik denk ook dat het dat was - het feit dat er al die tijd 3 vrouwtjes om hem heen hingen, die zijn plannen altijd zooo geniaal vonden - dat zijn ego zulke grote boosts gaf (eerlijk, hoe zouden we zelf zijn in zulke extreme omstandigheden).

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: hans speelde vorig jaareen tachtischespel.. marcel dit jaar..
« Reactie #13 Gepost op: 6-12-2009, 21:15:34 »
Ja Hans ging er echt een beetje over. Ik had altijd het gevoel van 'wie gaat hij nu weer een mes in de rug duwen', of 'met wat voor leugentje komt ie nu weer uit de hoek'.
Dit extreme gevoel van constant bedrog had ik bij marcel helemaal niet omdat hij - zoals vernoemd - zijn tactieken openbaar maakte.
Bovendien was het hele beeld van 'Hans en zijn vrouwenclubje' (zo kwam het bij mij over) gewoon een beetje over the top.
Ik denk ook dat het dat was - het feit dat er al die tijd 3 vrouwtjes om hem heen hingen, die zijn plannen altijd zooo geniaal vonden - dat zijn ego zulke grote boosts gaf (eerlijk, hoe zouden we zelf zijn in zulke extreme omstandigheden).


Hans maakte zijn plannen ook bekent onder de mensen van zijn alliantie...  In het finale heeft Yin imo eigenlijk Hans bedankt voor bewezen diensten door kleur te bekennen dat ze het eerlijker had moeten spelen (wat eigenlijk een beetje een mes in de rug is)...  Het clubje van Hans bestond uit Yin en Geert T dus waar je die 3 vrouwen haalt ???

Hans was te zelfzeker terwijl Marcel een variabele strategie hanteerde maar had denkelijk meer dan de helft van de tijd geen besef van zijn plaats in het spel...
« Laatst bewerkt op: 7-12-2009, 00:12:24 door reaver »

Offline mooneyeslinda

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • fan van expeditie robinson en kijk wie is de mol.
Re: hans speelde vorig jaareen tachtischespel.. marcel dit jaar..
« Reactie #14 Gepost op: 6-12-2009, 22:27:32 »
leuk om te lezen wat iedereen verschillend vind.

en idnerdaad was het dit jaar wel andere spel dan vorig jaar met die dubbele stemmen enzo..

ik denk dat hans namelijk ook wat anders in beeld was gebracht, dan marcel.

en inderdaad was marcel aardig open er in en moest het veel tectische spelen want hij was ng niet zeker van zijn plaats.
maar ik denk dat hans ook gewoon echt het spel speelde.. zoals marcel in jensen zei.. hij zag het echt als een spel en andere mensen als realtity of echte leven.  dat zag hans denk ik ook echt zo. hoewel af en toe ik ook tenendkrommend keek na de aflveringen bij hans..
robinson is weer geweldig dit jaar

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: hans speelde vorig jaareen tachtischespel.. marcel dit jaar..
« Reactie #15 Gepost op: 6-12-2009, 23:00:31 »
Ik vond vorig jaar dat Hans aanvankelijk een beetje gedemoniseerd werd, want wat hij deed (zijn tactiek) was helemaal niet zo erg.

Maar zijn maniakale, megalomane trekjes gingen me richting het einde steeds meer tegenstaan. Hij miste echt de komische luchtigheid van Marcel. Marcel is inderdaad meer een schelm, zoals iemand hierboven al goed opmerkte.

Natuurlijk is montage niet onbelangrijk, maar ik denk dat er ook wel degelijk behoorlijke verschillen zijn tussen de persoonlijkheden van de twee, waardoor Marcel op de meeste mensen overkomt als een grappige, ondeugende kwajongen en Hans als een arrogante, megalomane malloot.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: hans speelde vorig jaareen tachtischespel.. marcel dit jaar..
« Reactie #16 Gepost op: 6-12-2009, 23:20:38 »
Marcel is een kwajongen, een leuke Jan Drol die zijn charmes gebruikt om zijn doel te bereiken.

Hans is een arrogante kwal. Hij vind dat hij Jezus is, dat bleek uit zijn uitspraken als: "hoe langer ik hier ben, hoe meer ik besef dat ik voorbestemd ben" etc.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: hans speelde vorig jaareen tachtischespel.. marcel dit jaar..
« Reactie #17 Gepost op: 7-12-2009, 10:50:50 »
Hans speelde het voor mij een stuk professioneler, gewiekster. Al vanaf het begin had hij zijn ideeen hoe zo ver mogelijk te komen en wat de taktiek zou moeten zijn om dat te bereiken.
Marcel is denk ik een betere takticus. Daarnaast deed hij er volgens mij nooit helemaal geheimzinnig over hoe hij de finale zou gaan berijken! En Marcel heeft als voordeel dat hij er dusdanig uitziet (als ik dat zo mag zeggen...  ::trots::) dat men veel meer van hem neemt!
Maar allebei hebben ze het spel gewoon goed gespeeld zonder in mijn ogen gemeen te worden!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: hans speelde vorig jaareen tachtischespel.. marcel dit jaar..
« Reactie #18 Gepost op: 7-12-2009, 10:58:57 »
Hans is veel minder sympathiek in beeld gebracht dan Marcel. Ze waren beiden wel zelfvoldaan over hun plannen, dat alles zo goed liep, maar bij Marcel volgde dan zo'n scheef lachje  ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Phraser

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: hans speelde vorig jaareen tachtischespel.. marcel dit jaar..
« Reactie #19 Gepost op: 7-12-2009, 18:40:46 »
Hans had vorig jaar wel het nadeel dat ze pas na het uitzenden van de hele reeks gingen bepalen wie de winnaar zou zijn. In mijn ogen had Hans ook gewoon moeten winnen als ik kijk naar hoe hij het spel had gespeeld.