Auteur Topic: Expeditie Robinson 2010: met BN'ers  (gelezen 158103 keer)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2010: met BN'ers
« Reactie #240 Gepost op: 7-09-2010, 17:30:03 »
Het valt me zeker mee deze serie.

Mij valt het me een beetje tegen: als Belg zijnde vind ik de casting serieus overhellen in het voordeel van de Nederlanders.

De Belgen worden weergegeven als slappe en onhandige snullen als je de leider-proef en de zakken-proef bekijkt uit de eerste aflevering, wat ze waarschijnlijk ook zijn tegenover de fanatieke en fysiek sterkere Nederlanders...


Offline sjimmie

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson 2010: met BN'ers
« Reactie #241 Gepost op: 7-09-2010, 17:43:45 »
Ik snap dat wel van Reaver. Maar ik vind de belgische vrouwen, op Stephanie na, prima overkomen.
En van de mannen lijken Sergio en Iwijn zwak, maar misschien kunnen de andere 2 zich gaan bewijzen!

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson 2010: met BN'ers
« Reactie #242 Gepost op: 7-09-2010, 18:04:54 »
Mij valt het me een beetje tegen: als Belg zijnde vind ik de casting serieus overhellen in het voordeel van de Nederlanders.

De Belgen worden weergegeven als slappe en onhandige snullen als je de leider-proef en de zakken-proef bekijkt uit de eerste aflevering, wat ze waarschijnlijk ook zijn tegenover de fanatieke en fysiek sterkere Nederlanders...


Maakt het iets uit? Ik bekijk de kandidaten allemaal als individuen, de nationaliteit vind ik totaal niet interessant. Met uitzondering van Expeditie Robinson 2004 heeft het hele België versus Nederland gebeuren nooit bij mij geleefd.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2010: met BN'ers
« Reactie #243 Gepost op: 7-09-2010, 18:20:13 »
Maakt het iets uit? Ik bekijk de kandidaten allemaal als individuen, de nationaliteit vind ik totaal niet interessant. Met uitzondering van Expeditie Robinson 2004 heeft het hele België versus Nederland gebeuren nooit bij mij geleefd.

Ik zou niet eerlijk zijn als ik zeg dat het me niets doet dat m'n landgenoten, waarvoor ik bij enkele toch een vorm van sympathie heb, het niet zo goed doen.

Met uitzondering van ER 2008 en ER 2009 had/heb ik meer voeling met de Belgische kandidaten dan met de Nederlandse... al kan ik ik me vrij goed inleven in de frustratie en het fanatisme van Lange Frans. 

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson 2010: met BN'ers
« Reactie #244 Gepost op: 7-09-2010, 19:51:22 »
Ik let ook nooit zo op de nationaliteit eigenlijk. Ik heb altijd zowel Nederlandse als Belgische favorieten gehad. Dit jaar vind ik vooralsnog de Nederlanders idd sympathieker, maar dat komt ook omdat ik die toch al enigzins ken. Maar ik denk dat het wel mee zal vallen. Idd die twee mannen. Iwijn en Sergio die komen wel zwak over en dat ene meisje. Maar verder vind ik het nog wel meevallen.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2010: met BN'ers
« Reactie #245 Gepost op: 7-09-2010, 21:38:13 »
Och, mij maakt het ook niets uit, uit welk ze land ze komen (NL of Belgie)... soms vergeet ik ook wel uit welk land ze komen...

Zal wel komen omdat ik, als ik aan de verkeerde (of de goede kant ;) ) kant uit bed stap, zo ongeveer in Belgie sta ;D

"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline BramSko

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson 2010: met BN'ers
« Reactie #246 Gepost op: 7-09-2010, 23:40:59 »
Normaal komen de Nederlanders vrij slap over (op enkele uitzonderingen na) ik ben juist blij dat dit nu een keer andersom is.. Hoewel ik ook meer naar de individuen kijk.. 

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2010: met BN'ers
« Reactie #247 Gepost op: 8-09-2010, 01:08:14 »
Normaal komen de Nederlanders vrij slap over (op enkele uitzonderingen na) ik ben juist blij dat dit nu een keer andersom is...

Ben ik toch niet helemaal met je eens...

2009 --> de 2 Belgische mannen waren imo niet veel soeps en bij de Belgische vrouwen was er ook niemand bij die qua fanatisme en fysieke kracht Esmeralda of Simone konden bijbenen, zelfs de Belgische mannen hadden er schrik van  ;).

In 2008 viel ging het een beetje gelijk op al waren het 3 Nederlanders tegenover 1 Belg die het opgaven.  Maar ook daar waren er slechts 6 'Echte' Belgen aangezien Marleen en Yin een Nederlandse nationaliteit hadden die in België woonden...

Verder in de geschiedenis:

- De sterkste man die ooit heeft meegedaan was een Nederlander.
- Qua fysieke kracht kan ik direct toch enkele sterke Nederlandse dames opnoemen, wat betreft de Belgische vrouwen ben ik aan nog aan het zoeken.
- Op het gebied van tactiek en strategieën hebben de Belgen toch merendeels de slappe vod uitgehangen omdat ze stemafspraken niet 'eerlijk' vonden.  Het hypocriete aspect in het verhaal is wel dat ze het zelf gebruikten als verdediging om het goed te praten...  ::schaam::
- Als het gaat om het verwoorden van gevoelens of gedachten (tijdens interviews en onderlinge correspondentie) zijn de Nederlanders ook veel creatiever qua taalgebruik.

Ik wil enkel duidelijk maken dat ik doorgaans van de Nederlandse kandidaten die de revue hebben gepasseerd in ER toch geen slappe indruk heb...

Maar... de 2 grootste proeventijgers waren toch Belgische mannen.  >:D



« Laatst bewerkt op: 8-09-2010, 01:12:07 door reaver »

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson 2010: met BN'ers
« Reactie #248 Gepost op: 8-09-2010, 13:03:28 »
Ik heb echt nog nooit onderscheid gemaakt tussen NL en BE. Ik kijk naar de individu. Ik heb niet het idee dat de belgen negatief worden neer gezet. Je zit er zelf te veel op te letten denk ik.

Offline BramSko

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson 2010: met BN'ers
« Reactie #249 Gepost op: 8-09-2010, 13:19:14 »
Feit is Reaver dat de belgen ER 7x gewonnen hebben en de NL´ers 4x. Maar zoals ik al zei dat maakt mij dat niet zo heel veel uit. Ik denk dat we in deze ER nog veel meer gaan zien van de Belgen en dat de Nederlandse bitches from hell het niet ver schoppen (ook al hoop ik van wel)..

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2010: met BN'ers
« Reactie #250 Gepost op: 8-09-2010, 13:59:58 »
Feit is Reaver dat de belgen ER 7x gewonnen hebben en de NL´ers 4x. Maar zoals ik al zei dat maakt mij dat niet zo heel veel uit. Ik denk dat we in deze ER nog veel meer gaan zien van de Belgen en dat de Nederlandse bitches from hell het niet ver schoppen (ook al hoop ik van wel)..

Even verbeteren  >:D

Belgen 6x
NL     5x (Yin was Nederlandse, wonende in België)

Ik hoop ook dat de Belgische vrouwtjes wat haar op de tanden gaan krijgen.

Mijn mening was gebaseerd op een eerste indruk van de eerste aflevering.  ;) 

De Nederlandse bitches from hell...  komen toch nog een beetje acterend over vind ik, eens ze echt beginnen af te zien van de honger valt dat hopelijk weg.  
« Laatst bewerkt op: 8-09-2010, 14:09:22 door reaver »

Offline weener01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2010: met BN'ers
« Reactie #251 Gepost op: 8-09-2010, 15:03:12 »
Gevoelsmatig heb ik de belgische kandidaten over het algemeen beter gevonden.. Zou kunnen dat je nou eenmaal kritischer naar je eigen landgenoten kijkt. Als ik aan sterke kandidaten denk dan komen de namen Frank, Lenny, Richard en Ryan toch als eerste bij me op...

En als er edities Ned vs Belgie waren dan hadden de Belgen hun zaakjes toch beter voor elkaar  ::jaja::

Offline BramSko

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson 2010: met BN'ers
« Reactie #252 Gepost op: 8-09-2010, 16:50:48 »
Even verbeteren  >:D

Belgen 6x
NL     5x (Yin was Nederlandse, wonende in België)


Yin heeft de Belgische nationaliteit dus ik reken haar toch echt als Belg hoor...
Dus 7 - 4....

Offline sjimmie

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson 2010: met BN'ers
« Reactie #253 Gepost op: 8-09-2010, 17:04:59 »
Hoe dan ook, de Belgen hebben vaker gewonnen dan de Nederlanders.... en dat vind ik ( ook al ben ik Nederlands) prima, let the best man/woman win. Yin gunde ik het sowieso niet door dat gekonkel en die superieure houding van die twee. Ik heb echt met lede ogen zitten kijken, en was het dan ook 100% met Hiukwan eens dat het niet boeide wie er zou winnen.
Maar nu is er een nieuw seizoen! Ik kan Belgen het echt even graag gunnen als Nederlanders, ik kan persoonlijk niet goed tegen zeikerds, of mensen die niet weten waar ze aan begonnen zijn. En sorry reaver, maar dit jaar zijn dat wat mij betreft (tot nu toe) Iwein en Stephanie. De eerste zegt zelf dat hij niks kan, en de ander is een piepert. Had dan een ander die er wel echt voor wil gaan de kans gegeven.
Even iets heel anders, weet iemand hoe de kijkcijfers in Belgie waren?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Expeditie Robinson 2010: met BN'ers
« Reactie #254 Gepost op: 8-09-2010, 18:17:15 »
Feit is Reaver dat de belgen ER 7x gewonnen hebben en de NL´ers 4x. Maar zoals ik al zei dat maakt mij dat niet zo heel veel uit. Ik denk dat we in deze ER nog veel meer gaan zien van de Belgen en dat de Nederlandse bitches from hell het niet ver schoppen (ook al hoop ik van wel)..

 ::ohno::Dat zou een ramp zijn!
Ik bedoel de beste moet winnen, niet degene die toevallig een meerderheid kunnen krijgen.
Met Sugar en Antony heb ik geen problemen, maar met Iwein en Sergio wel.
Hun mogen niet ten koste van Kim,Saar of Regina gespaard blijven.
Die verdraaide immuniteit ook :-X.
Vind zeker de nl-ers sterker overkomen.
Hoewel Nienke ( fysiek), Frans ( sociaal) en Maxim(sociaal) iet wat zwak zijn.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Expeditie Robinson 2010: met BN'ers
« Reactie #255 Gepost op: 18-09-2010, 14:47:39 »
Ik weet niet of dit al bekend was, maar de finale is nog niet van tevoren opgenomen:

Kim Feenstra in de MaDiWoDoVrijdagshow: "De finale die vindt nog plaats, dus er is nog geen winnaar."
Paul de Leeuw: "Hoe kan dat nou? Je bent toch op het eiland en de laatste die dan overblijft die wint dan toch?"
Kim: "Nee, ja, nee..."
Paul: "Het is weer anders?"
Kim: "Ja, het anders gegaan, dit keer. Dus het wordt nog heel spannend en ik weet ook niet wat verder de bedoeling is; d'r is mij ook nog niks verteld. Dat komt allemaal nog."

Als het maar geen sms-show wordt...
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline essie75

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson 2010: met BN'ers
« Reactie #256 Gepost op: 18-09-2010, 21:49:17 »
Ik heb in dit topic even teruggelezen en moet zeggen dat er rake opmerkingen tussen staan, voornamelijk over het jammere dat de format weer omgezet wordt voor de BV/BN deelname.
En erg jammer dat het steeds lijkt alsof men voor reality programma's uit de zelfde vijver moet vissen.
Naast de haast onvermijdelijke Regina, ook John, Kim, Maxim (bleegh in Peking Express), Sebastiaan en natuurlijk Dennis (was meteen mijn gedachte toen ik hoorde van de mysterie kandidaat: dat zal Dennis wel zijn).
De BV zeggen mij niet veel, die Sergio is net Frans Duijts hier in Nederland, irriteer me er mateloos aan.
Antony valt me tegen, die durft geen eigen gezicht te laten zien, net als Sugar. Iwein is een nietsnut, de Vlaamse dames zijn cool, muv Stephanie, blij dat die naar huis is.
Weet ook niet of er van BVers ook mensen uit andere reality programma's waren, want bij 71 graden Noord vond ik de BVers juist allemaal een stuk gemotiveerder dan de Nederlanders.

Offline plotiemoos

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson 2010: met BN'ers
« Reactie #257 Gepost op: 18-09-2010, 22:41:41 »
Dat er een keer een editie komt met bekend smoelwerk goh ze kunnen maar proberen... maar het vervelende is nu dat toch een aantal mensen op de aanmeldingen zaten te wachten en nu een beetje met een teleurstelling en frustratie zitten.  Blijkbaar wordt er zoals gewoonlijk voorrang gegeven aan vermoedelijk 'uitgeblust' bekend volk.  Het zou ook maar voor 30 dagen zijn dus beetje watjes-survival.

Als men nu simpelweg de gewone Robinson rond mei-juni laat doorgaan en die 30 dagen pussy-editie later opnemen in het regenseizoen (juli-augustus) op de leeggevreten eilanden om de lat toch een beetje hoger te leggen ter compensatie van het verkorte afkooksel ;D




Leuk,d at een uitspraakuit februari, toch wel bewaarheid wordt....
Veel regen, weinig eten te vinden.
Fietsen is gezond. Eet meer fiets.

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2010: met BN'ers
« Reactie #258 Gepost op: 20-09-2010, 11:18:21 »
Wél bewaarheid wordt?  ???
Nog even niks.

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson 2010: met BN'ers
« Reactie #259 Gepost op: 20-09-2010, 11:38:17 »
Ik kijk zelden naar de nationaliteit van de deelnemers. mijn favorieten zijn de ene keer Nederlander, de andere keer Belg. Het valt me wel op dat bij veel Belgische forumleden de nationaliteit van de deelnemers vaak een grotere rol speelt dan bij de Nederlandse.