Auteur Topic: Expeditie Robinson 2010: met BN'ers  (gelezen 157271 keer)

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2010: met BN'ers
« Reactie #280 Gepost op: 1-10-2010, 12:11:31 »
Ik zou allemaal gewoon even wachten met jullie oordeel tot de samensmelting en tot het een individuele strijd wordt... Kan heel goed zijn dat dit stilte voor de storm is...

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson 2010: met BN'ers
« Reactie #281 Gepost op: 1-10-2010, 12:19:59 »
ik denk ook dat het vanaf de samensmelting wel anders wordt ::jaja::
Keep calm and eat chocolates!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Expeditie Robinson 2010: met BN'ers
« Reactie #282 Gepost op: 1-10-2010, 12:45:16 »
De proeven mogen inderdaad wel wat uitgebreider in beeld komen, maar de vorige jaren was er volgens mij ook maar 1 proef per aflevering tot aan de samensmelting... Maar ik ben het er wel mee eens dat het niet allemaal even goed in beeld wordt gebracht; soms lijkt het inderdaad alsof er buiten een paar vriendelijke gesprekken niks gebeurt. Ik moet zeggen: dat was het enige voordeel van Sergio: er waren altijd 'interessante' gesprekken...
Ich bin ein Bärliner!

Offline sjimmie

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson 2010: met BN'ers
« Reactie #283 Gepost op: 2-10-2010, 11:08:30 »
Het lijkt inderdaad zo dat ze vrij beperkte bewegingsvrijheid hebben. Althans we hebben geen beelden van een of andere expeditietocht gezien, al zijn de heren in aflevering 2 (kan het mis hebben) een paar minuten (!!!) de bush in geweest. Dit is een keuze van de programmamakers en doet het programma weinig goed imho. Een tocht zoals met die kist, dat is inderdaad spectaculairder en heeft een veel hogere Robinsonfactor dan deze keuze.




Dit is geen "keuze"van de programmamakers. In een interview met Eddy Zoey vertelde hij dat er 3 maanden aan de expeditie was opgebouwd, toen twee weken voor aanvang van de expeditie bleek dat er knokkelkoorts op de eilanden was.
Ze hebben toen razendsnel nieuwe eilanden moeten zoeken, vandaar de minder geschikte eilanden. Je ziet dat ook aan bv de primitieve setting van de eilandraad.  Eddy vertelde ook dat het dagen achter elkaar bijna nonstop heeft geregend, en dat de productie zich zorgen begon te maken over de gezondheid van de deelnemers.
ik ben het er wel mee eens dat iedereen behoorlijk sociaal is, en daarom is er minder vuurwerk. Maar als het "ieder voor zich" wordt na de samensmelting, zal het er harder aan toe gaan.

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Expeditie Robinson 2010: met BN'ers
« Reactie #284 Gepost op: 2-10-2010, 21:58:25 »
"Behoorlijk Sociaal" is natuurlijk aan de orde omdat een groot gedeelte elkaar kent.
Zelfs samenwerking in de arbeidssfeer is aan de orde, dan wordt of ben je sneller sociaal, toch!!!! ::schaam::

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2010: met BN'ers
« Reactie #285 Gepost op: 7-10-2010, 10:31:58 »
Ligt het aan mij of is deze expeditie echt veel minder dan alle voorgaande? De muziekjes die er onder gemonteerd zijn maken het soms nog enigszins spannend en de beelden van zulk natuurschoon zijn altijd fijn om naar te kijken maar er is verder vrij weinig spektakel. Het wegstemmen van Sergio en Max heeft de eensgezindheid in beide kampen nog meer bevorderd en biedt hierdoor imho niet echt opwindende televisie. Het zijn nu alleen maar gezellige theekransjes, iedereen is zo blij met en voor elkaar. Want wat zijn we toch harmonieus met z'n allen en wat is het allemaal fijn en plezant.

Doordat er nog maar een proef per aflevering te zien is, is er nog meer uitzendtijd voor deze koffietijdpraatjes en is er nog maar heel weinig Robinson over, althans niet wat te zien is. Een regenbui is het spannendste wat er gebeurd is in de afgelopen aflevering, zelfs nog aangekondigd in de voorgaande aflevering. Wat spannend, iedereen is lamlendig en er gebeurd weinig verrassends. Het merendeel waarmee de afleveringen nu gevuld zijn is met "o, wat hebben we het leuk met elkaar". Voor wat dat betreft heeft Maksim wel gelijk gehad, het lijkt wel een bejaardenhuis. Er gebeurd vrijwel niets anders buiten geklessebes en de proef per aflevering is een hinderlijke onderbrekingen hiervan. Ook kan je zo heel makkelijk voorspellen wie de volgende is die vertrekt, degene die het minst van thee partijtje houdt, is dit de bedoeling?

Strijd, overleven, over lijken gaan, winnen, afzien, actie, enz, enz. Maar gezelligheid is kennelijk belangrijker. Zeker tov de voorgaande seizoenen waarin dit wel in het programma zat. Het is simpel, de minst populaire persoon van de groep gaat naar huis. Het gaat al lang niet meer om de Robinson van de groep. De personen die zorgden voor wat anders dan alleen theekransjes vliegen achter elkaar naar huis. Het gaat de kandidaten (en het programma) nu meer om de beeldvorming dan om het overleven an sich. De charme van het programma is weg en ik hoop dat het terug komt. Wil je ER winnen, zorg dat je populair bent met je gepraat en rommel maar wat aan en laat vooral geen inzet zien om te willen winnen/overleven en hou je koest want anders ga je naar huis. Waar is het survivalen en de expeditie willen winnen gebleven?
Wat mij is opgevallen in aflevering 5.Bij het begin van de uitzending verscheen;Dag 10. Toen Martine haar gele bandana/hoofddoek.... omdeed voor de proef zag ik kort maar duidelijk haar oksels.... en die waren gladgeschoren  ::jaja:: Na 10 dagen puur survival...... ik weet niet hoor....

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Expeditie Robinson 2010: met BN'ers
« Reactie #286 Gepost op: 7-10-2010, 17:20:52 »
Misschien extra langwerkende batterijen in haar lady-shave? ::rofl::
Ich bin ein Bärliner!

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson 2010: met BN'ers
« Reactie #287 Gepost op: 7-10-2010, 17:25:04 »
Gelaserd  ???
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Expeditie Robinson 2010: met BN'ers
« Reactie #288 Gepost op: 8-10-2010, 16:53:42 »
Misschien extra langwerkende batterijen in haar lady-shave? ::rofl::
Mogen ze die dan mee?:P
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline sjimmie

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson 2010: met BN'ers
« Reactie #289 Gepost op: 8-10-2010, 17:01:07 »
Mogen ze die dan mee?:P
Nee joh tuurlijk niet. Ik zag dat een week of zo geleden iemand het ook had over slaapzakken die nat konden worden. NOu die heb ik ook niet gezien. Martine is de jongste niet, misschien heeft ze niet zo veel haargroei. Ik denk ook niet dat ze close up inzoomen op de oksels van de dames in de loop van de expeditie, want ze mogen vast niet scheren.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Expeditie Robinson 2010: met BN'ers
« Reactie #290 Gepost op: 8-10-2010, 17:04:06 »
Nee joh tuurlijk niet. Ik zag dat een week of zo geleden iemand het ook had over slaapzakken die nat konden worden. NOu die heb ik ook niet gezien. Martine is de jongste niet, misschien heeft ze niet zo veel haargroei. Ik denk ook niet dat ze close up inzoomen op de oksels van de dames in de loop van de expeditie, want ze mogen vast niet scheren.
haha wist ik wel.
Maar we kunnen er wel op letten of de andere dames ook zulke gladde oksels hebben.
Na een tijdje moet er toch wel zoveel haar zitten dat ze het niet meer kunnen verbergen ::hypocriet::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2010: met BN'ers
« Reactie #291 Gepost op: 8-10-2010, 17:14:57 »
Wat mij is opgevallen in aflevering 5.Bij het begin van de uitzending verscheen;Dag 10. Toen Martine haar gele bandana/hoofddoek.... omdeed voor de proef zag ik kort maar duidelijk haar oksels.... en die waren gladgeschoren  ::jaja:: Na 10 dagen puur survival...... ik weet niet hoor....

Mja kan zijn dat ze zich op een of andere manier scheren  (vochtige huid dicht bij vuur houden...)  Ook merkte ik op dat Sugar van die vingerloze handschoenen aanhebben, misschien dat sommige toch bepaalde privileges hebben...

Aan de andere kant zorgt een gebrek van bepaalde vitamines en proteïnen ook voor een tragere haar en nagelgroei. 
Bij een extreem tekort hiervan kan oa haaruitval een gevolg zijn (Fleur, Hiukwan,...)   

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2010: met BN'ers
« Reactie #292 Gepost op: 11-10-2010, 21:54:10 »
Het valt me ook op dat door een reeks met bekende koppen, vooral bij de Vlamingen, de charme van het dialect een beetje verloren gaat.

 

Offline BramSko

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson 2010: met BN'ers
« Reactie #293 Gepost op: 11-10-2010, 22:19:49 »
Het valt me ook op dat door een reeks met bekende koppen, vooral bij de Vlamingen, de charme van het dialect een beetje verloren gaat.

 

Uh hoe bedoel je dat precies? Ik vind het dialect toch nog prima hoorbaar, Sergio, Iwein en met name Sugar maar dat kan ook komen omdat ik nederlands ben...

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Expeditie Robinson 2010: met BN'ers
« Reactie #294 Gepost op: 11-10-2010, 23:13:31 »
hij bedoelt de Belgische dialecten. Voor ons lijkt het één pot nat, maar daar schijnt een behoorlijk verschil in te zitten.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2010: met BN'ers
« Reactie #295 Gepost op: 11-10-2010, 23:45:53 »
Uh hoe bedoel je dat precies? Ik vind het dialect toch nog prima hoorbaar, Sergio, Iwein en met name Sugar maar dat kan ook komen omdat ik nederlands ben...


Sergio spreekt op een heel andere manier als hij bv een programma moet presenteren In ER was het dialect te horen,  met alle respect voor die sympathieke jongen van een Jackson maar als ze hem niet ondertitelen moet ik het ook een paar keer horen voor ik begrijp wat ie bedoeld hoor... maar daar gaat het deels om, die jongen is zichzelf net zoals tatiana is Nederlands niet zijn moedertaal dus een echt Vlaams dialect hebben ze eigenlijk niet.
In de rol van een bepaald beroep kunnen we echter wel bepaalde trekken herkennen: Iwein spreekt imo nog vrij correct en praktisch hetzelfde hoe hij op het toneel staat.  Zsofi ook maar toch een beetje op een monotone manier die ze waarschijnlijk als gewoonte heeft gekweekt door op een locale zender te presenteren, Antony is ook vrij proper bezig, Martine schuift af en toe eens uit qua dialect wat ik op zich wel tof vind.
Bij de Nederlanders hoor ik een verschil qua uitspraak maar vraag ze me niet om ze bij een bijhorende provincie te plakken...

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Expeditie Robinson 2010: met BN'ers
« Reactie #296 Gepost op: 12-10-2010, 16:03:35 »

Sergio spreekt op een heel andere manier als hij bv een programma moet presenteren In ER was het dialect te horen,  met alle respect voor die sympathieke jongen van een Jackson maar als ze hem niet ondertitelen moet ik het ook een paar keer horen voor ik begrijp wat ie bedoeld hoor... maar daar gaat het deels om, die jongen is zichzelf net zoals tatiana is Nederlands niet zijn moedertaal dus een echt Vlaams dialect hebben ze eigenlijk niet.
In de rol van een bepaald beroep kunnen we echter wel bepaalde trekken herkennen: Iwein spreekt imo nog vrij correct en praktisch hetzelfde hoe hij op het toneel staat.  Zsofi ook maar toch een beetje op een monotone manier die ze waarschijnlijk als gewoonte heeft gekweekt door op een locale zender te presenteren, Antony is ook vrij proper bezig, Martine schuift af en toe eens uit qua dialect wat ik op zich wel tof vind.
Bij de Nederlanders hoor ik een verschil qua uitspraak maar vraag ze me niet om ze bij een bijhorende provincie te plakken...

Bij mij valt het nederlands ook niet zo op.
Ik hoor geen dialecten.
Maar dat ligt vast aan mij want daar ben ik niet zo goed mee.
Ja, Frans en Kim gooiden er soms wat straattaal in, maar dat is geen dialect.
Vind het wel fijn als ze niet opvallend zijn want anders ga ik me er aan storen.
Heb ik soms met de belgische kandidaten een beetje, maar ik probeer het te negeren.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human